Četnost regenerace DPF

Moderátor: Moderátoři

KIvosak
Příspěvky: 6
Registrován: 04 led 2016, 20:43

Re: Četnost regenerace DPF

Příspěvek od KIvosak » 24 čer 2022, 07:17

Používám Car Scanner, mám hledat něco konkrétního v hodnotach?
Moc tam toho není, třeba ke vstrikum nic jen tlak paliva za čerpadlem.

Ale říkám si, že kdyby byla směs ovlivněna něčím výše zmíněným bude ulitavat vypočteny výkon motoru který by z těch hodnot měl vycházet?

Ty dvě špičky zpětného tlaku byly v zátěži v omezovači

Koncovka výfuku je cista

https://ibb.co/ZgmnGNV
I40 WG 2011 1.7 CRDi 100kW

Reklama
 

vojta.merta
**
Příspěvky: 124
Registrován: 09 kvě 2022, 12:33

Re: Četnost regenerace DPF

Příspěvek od vojta.merta » 24 čer 2022, 09:44

Jestli turbo a i intercooler budou ok, pokud nejsou zablitý olejem a tím pádem motor olej nežere a nespaluje, tlak turba by měl být v zátěži cca 1,5 baru nad atmosferický tlak, což podle grafu sedí - pokud ovšem graf zahrnuje atmosferický tlak, trochu mě mate stupnice, správně by v tomto případě měl být peak v 1,5 bar a nebo stupnice od 1 bar . I kdyby byl intercooler nafouklý kvůli netěsnosti nebo jiná díra v sání, poznal bys to na cut-off při plným plynu kdy by zasáhlo do vstřikování čidlo tlaku sání.
Co ten EGR? a jak vypadá odlučovač oleje?
E60 525D 145kW 2007
2x Accent 1.4 MCIII 74kW 2007
i30 GDi 99kW 2015

KIvosak
Příspěvky: 6
Registrován: 04 led 2016, 20:43

Re: Četnost regenerace DPF

Příspěvek od KIvosak » 24 čer 2022, 19:33

Turbo vypadá OK, když jsem shodil přivod od airboxu byl patrný trochu olej z odvětrávání víka ventilů.
Když jsem zkusil zahýbat osou kompresoru tak se cca milimetr "kynklá" ale předpokládám že tam jsou nějaké vůle OK po 200tkm
Tlaky dle ECU jsou relativní vůčí atmosferickému, na volnoběh když turbo netlačí ukazuje podle mě korektně záporné hodnoty když si válce musí nasát samy a vytváři v sání podtlak

Protože jsou sponky dál zaplombované a nevím zda znovu použitelné (nemám doma náhradní), raději jsem nesundával hadice ale vyndal tlakové čídlo a koukal na intercooler inspekční kameru i zkusil vnitřek vytřít - vypadá čistě bez oleje.

Na EGR jsem nekoukal,je k němu přístup jak k penězům a nejsem si úplně jistý zda to pujde zkontrolovat bez vypuštění chlazení.

Vytočil jsem na neutrál zahřátý motor do omezovače a diferenční tlak DPF nešel přes 200 mbar, ale taková zajímavost - když jsem postupně ubítal plyn až na 2000 otáček a pak chtěl znovu přidat motor nereagoval na plyn ani při prošlápnutí na podlhu a držel 2000 otáček, musel jsem ho pustit až na volnoběh a znovu přidávat, zkusil jsem to 2x a pokaždé stejné chování - ale žádná chyba uložená v jednotce

Koncovku výfuku jsem vytřel kapesníkem, kromné prachu z uplného kraje výfuku byl kapesník dál krásně čistě bílý.

Odlučovač oleje najdu kde? https://hyundai.7zap.com/en/eur/i40/keu ... =undefined
Chci ještě kouknout na EGR, ale dostat se k němu bude boj a podívat na klapku jen nemám náhradní sponku doma a ta co tam je ma zalisovaný šroub v kovové krytce a nevím jestlu bude znovupoužitelná
I40 WG 2011 1.7 CRDi 100kW

vojta.merta
**
Příspěvky: 124
Registrován: 09 kvě 2022, 12:33

Re: Četnost regenerace DPF

Příspěvek od vojta.merta » 24 čer 2022, 20:17

To nereagování na plyn po vytočení na N může být ochrana setrvačníku nebo motoru díky ŘJ, to bych bral za problém až když bys třeba jel do kopce a plynový pedál po přidání plynu nereagoval nebo naopak přidával po ubrání plynu - pocitově je to taková nepříjemná díra v tahu jako by ti někdo na chvíli sešlápnul lehce brzdu a pak pustil (to bývá vadný měnič podtlaku nebo děravá podtlaková hadička, a nebo taky silikonová hadička na tlakové části mezi měničem a turbem
E60 525D 145kW 2007
2x Accent 1.4 MCIII 74kW 2007
i30 GDi 99kW 2015

Odpovědět

Zpět na „i40 Motor a převodovka“