Brzdové kotouče i40

Moderátor: Moderátoři

slabostka
****
Příspěvky: 1316
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Brzdové kotouče i40

Příspěvek od slabostka » 07 led 2022, 13:55

pokiaľ je chyba vo vôli ložiska nič mu to nepomôže - bude to hádzať aj keď máš kotúč rovný, následne sa nerovnomerne opotrebuje a začne kopať
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021

Reklama
 

ivoš
*
Příspěvky: 62
Registrován: 05 říj 2014, 13:46
Bydliště: Liberec

Re: Brzdové kotouče i40

Příspěvek od ivoš » 08 led 2022, 18:19

s i 40 jsem najel přes 350 tis a brzdy byly ( logicky ) snad jedna z mála věcí k řešení. Desky na předku po 50 tis a kotouče 120 - 130 tis. Jedenkráte jsem si fakt s předními užil, bohužel zjištění, že kvalita kdysi spolehlivých značek je ta tam. Leta jsem na auta dával bez zaváhání komplety Bremba, ale u i40 nejdříve nebyly a pak to bylo trisní...Zkusil jsem ještě další c vyšší cenové hladiny a stejné. Nakonec se mi naprosto osvědčila kombinace originálních ( ale opravdu originálních - drahé jako ....) Hyu kotoučů s deskami Textar ( opět origo Německo ). Sice to vypadá, že neušetříte, ale ve finále jste bez starostí. Nyní to používám na SF a bez problémů, kupuji do rodiny N-line Tuscona s 20 tis. km a jedno z prvních budou Textary desky. Desky jsou extrémně tvrdé a kotouče si pěkně rovnají a téměř nepráší.
Co jsem zažil také, jakmile zůstane viset pístek, tak se kotouč zahřívá nadměrně jednostranně a to pak nepomůže kotouč žádný a ještě jedna zkušenost s tou poznámkou o ložiscích, zhruba tak po 100 tis s původními ložisky se vyplatí ( a neváhejte ) je na náboji přes velkou páku přitáhnout - tak cca 15°. Vždy to pomohlo.
Odjezdil jsem kdeco ( celou slavnou 3D ), ale i 40 považuji jedno za nejpovedenější a nejspolehlivější železo u nás v poslední době.
Hyundai new SantaFE III- EX Technology+SKY
Hyundai Tuscon II _ 2.0 CRDI N Line

farberd
Příspěvky: 6
Registrován: 17 úno 2011, 07:45

Re: Brzdové kotouče i40

Příspěvek od farberd » 10 led 2022, 09:22

Díky všem za tipy. Předám to technikovi v Hyundai. Každopádně to vypadá, že ty gymičky na těch brzdových trnech jsou slepá cesta. Co se týče pístku, tak by ten kotouč musel být po jízdě zahřátý i bez brždění, to jsem zkoušel a není..To přitáhnutí ložiska vypadá nadějně. 17.1 to tam vezu, dám vědět.
Každopádně přemýšlím, že 8 let a 150.000tisíc už je moc, zvažuji prodat a koupit novější..

farberd
Příspěvky: 6
Registrován: 17 úno 2011, 07:45

Re: Brzdové kotouče i40

Příspěvek od farberd » 20 led 2022, 08:37

Ahoj, takže autorizovaný servis došel k závěru, že je vše v pořádku (vůle na ložisku, třmeny) a že se jedná o nekvalitní kotouče, a že mi tam dají originál za 10.800 včetně destiček, pístu, tesnení, manzety atd. Celá legrace za 17.100,-:-( Tak jsem to zaplatil a jestli se mi kopání kotoučů opět po 3000km vrátí, půjdu jim to reklamovat...Je to radost:-)

Stonepet
**
Příspěvky: 220
Registrován: 30 říj 2013, 16:06
Bydliště: Ostrava

Re: Brzdové kotouče i40

Příspěvek od Stonepet » 03 kvě 2022, 15:05

Tak bohužel kotouče, které mi měnili po 2 letech jsou nyní po čtyřech letech totálně v háji. A to mi před necelým rokem brzdy kontrolovali v Hyundai Servisu a byly pročištěny a promazány. Při přezouvání jsem zjistil, že z vnitřní strany jsou kotouče úplně v háji, části kotouče vypadlé, vnější strana kotouče, krásně obržděná, tedy zvenku vypadájí úplně v pohodě, kdybych nekoukl z druhé strany při sundaném kole, tak bych to vůbec nevěděl a je to stejné na obou předních kotoučích. Takže výsledek první kotouče vydržely 22tkm, druhé 35tkm, nechápu, na Tucsonu vydrží kotouče v klidu kolem 80-100tkm.
Jelikož jde auto na STK v červnu, tak jsem musel koupit nové kotouče a vybral jsem tyto:

https://www.mroauto.cz/cs/katalog/tecdo ... 185/466613
Hjú i40 sedan 2016, 2.0 121kW Premium Sleek Silver
Hjú Tucson 2.0CVVT 4WD LPG 2007

Uživatelský avatar
Beri
**
Příspěvky: 239
Registrován: 26 led 2014, 09:30

Re: Brzdové kotouče i40

Příspěvek od Beri » 05 kvě 2022, 07:56

Přesně tyto kotouče jsem kupoval společně s destičkami taky od bremba (tuším P 30 056). Zatím mám na nich najeto cca 11tis. a v pohodě. Tak uvidím co vydrží. Stejnou značku jsem dal i na zadek.
Hyundai i40 CW, Premium, 1,7 CRDi, 100kW, 6A/T

Stonepet
**
Příspěvky: 220
Registrován: 30 říj 2013, 16:06
Bydliště: Ostrava

Re: Brzdové kotouče i40

Příspěvek od Stonepet » 09 kvě 2022, 11:36

Tak nakonec měněny celé přední náboje i s ložisky, údajně se zničily ty kotouče, kvůli těmto zrezlým nábojům. Evidentně byl buď od začátku problém v nábojích a díky tomu odešly 2 sady kotoučů během 5 let a ujetých 57tkm !!!! Samozřejmě mimo záruku, nechápu, jak můžou u nového auta odejít kotouče i náboje tak rychle. Když porovnám 16let starého Tucsona, který má najeto přes 240tkm, tak ta kvalita nábojů a kotoučů, které tam :hyu: dává je velice žalostná. Uvidíme, jak dopadnou nové náboje a kotouče.

Jen tak pro zajímavost jeden náboj předního kola v autorizáku 8.000Kč a to nevím, jestli včetně DPH nebo bez. Dá se sehnat za 35% jejich ceny jinde.
Hjú i40 sedan 2016, 2.0 121kW Premium Sleek Silver
Hjú Tucson 2.0CVVT 4WD LPG 2007

Uživatelský avatar
Brio
**
Příspěvky: 250
Registrován: 07 pro 2019, 16:09
Bydliště: Brno

Re: Brzdové kotouče i40

Příspěvek od Brio » 12 kvě 2022, 06:18

Tak semka napisu i muj pohled na brzdy u i40.
Momentalne Rotinger(PL) vrtany/drazkovany + desticky TRW. Jedna velka katastrofa....
Tedko jsem objednal predni kotouce Brembo a desky Textar, tak dam pak vedet. Vsiml jsem si, ze zadni desky z druhovýroby nedokazou jako by pokryt celou plochu kotouce nebo mozna muj mechos vzdy objednal spatny. Tezko rict. Tedko vzadu mam origo desky a tenhle problem zmizel.
Co se tyce naboju, tak jsem menil oba predni(pouze jeden hucel) nekde kolem 100.000km. Mam FL a tam se údajně neda vyměnit pouze samotny lozisko. Zjistil jsem, ze pasuje z IX35 a tu znacku, co jsem bral, tak nabizela na i40 stejnej naboj samozrejme ze pod jinym cislem ale za 2x vyssi cenu. Momentalne najeto skoro 260tkm a klid.
Jak uz tady nekdo předtím psal. Ložiska se musi pravidelne kontrolovat, jestli jsou dotahla, jinak se pak křiví kotouce. Vim to bohuzel z vlastni zkusenosti
I40 WG 2016 DCT Premium Luxury 1.7CRDI

slabostka
****
Příspěvky: 1316
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Brzdové kotouče i40

Příspěvek od slabostka » 14 kvě 2022, 15:10

Stonepet píše:
09 kvě 2022, 11:36
Tak nakonec měněny celé přední náboje i s ložisky, údajně se zničily ty kotouče, kvůli těmto zrezlým nábojům. Evidentně byl buď od začátku problém v nábojích a díky tomu odešly 2 sady kotoučů během 5 let a ujetých 57tkm !!!! Samozřejmě mimo záruku, nechápu, jak můžou u nového auta odejít kotouče i náboje tak rychle. Když porovnám 16let starého Tucsona, který má najeto přes 240tkm, tak ta kvalita nábojů a kotoučů, které tam :hyu: dává je velice žalostná. Uvidíme, jak dopadnou nové náboje a kotouče.

Jen tak pro zajímavost jeden náboj předního kola v autorizáku 8.000Kč a to nevím, jestli včetně DPH nebo bez. Dá se sehnat za 35% jejich ceny jinde.
- predpokladám študent na odbore Automechanik to má v učebnici že by mal skontrolovať vôľu náboja pred výmenou kotúča a keď už bol problém tak duplom...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021

Stonepet
**
Příspěvky: 220
Registrován: 30 říj 2013, 16:06
Bydliště: Ostrava

Re: Brzdové kotouče i40

Příspěvek od Stonepet » 16 kvě 2022, 11:03

slabostka píše:
14 kvě 2022, 15:10
- predpokladám študent na odbore Automechanik to má v učebnici že by mal skontrolovať vôľu náboja pred výmenou kotúča a keď už bol problém tak duplom...
Taky bych to předpokládál, hlavně, že se má chodit na garanční prohlídky a navíc i po výměně kotoučů v záruce se toto nestalo. Tedy údržba jen, aby se neřeklo a po záruce zkásnout. Jsem velice zklamaný z toho přístupu servisu. Přitom na dvou posledních garančkách mě nechali zaplatit promazání a pročištění brzd. Tak to museli vidět.
Hjú i40 sedan 2016, 2.0 121kW Premium Sleek Silver
Hjú Tucson 2.0CVVT 4WD LPG 2007

Odpovědět

Zpět na „i40 Podvozek a řízení“