Brzdové kotouče i40

Moderátor: Moderátoři

slabostka
*****
Příspěvky: 1725
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Brzdové kotouče i40

Příspěvek od slabostka »

pokiaľ je chyba vo vôli ložiska nič mu to nepomôže - bude to hádzať aj keď máš kotúč rovný, následne sa nerovnomerne opotrebuje a začne kopať
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Reklama
 

ivoš
*
Příspěvky: 70
Registrován: 05 říj 2014, 13:46
Bydliště: Liberec

Re: Brzdové kotouče i40

Příspěvek od ivoš »

s i 40 jsem najel přes 350 tis a brzdy byly ( logicky ) snad jedna z mála věcí k řešení. Desky na předku po 50 tis a kotouče 120 - 130 tis. Jedenkráte jsem si fakt s předními užil, bohužel zjištění, že kvalita kdysi spolehlivých značek je ta tam. Leta jsem na auta dával bez zaváhání komplety Bremba, ale u i40 nejdříve nebyly a pak to bylo trisní...Zkusil jsem ještě další c vyšší cenové hladiny a stejné. Nakonec se mi naprosto osvědčila kombinace originálních ( ale opravdu originálních - drahé jako ....) Hyu kotoučů s deskami Textar ( opět origo Německo ). Sice to vypadá, že neušetříte, ale ve finále jste bez starostí. Nyní to používám na SF a bez problémů, kupuji do rodiny N-line Tuscona s 20 tis. km a jedno z prvních budou Textary desky. Desky jsou extrémně tvrdé a kotouče si pěkně rovnají a téměř nepráší.
Co jsem zažil také, jakmile zůstane viset pístek, tak se kotouč zahřívá nadměrně jednostranně a to pak nepomůže kotouč žádný a ještě jedna zkušenost s tou poznámkou o ložiscích, zhruba tak po 100 tis s původními ložisky se vyplatí ( a neváhejte ) je na náboji přes velkou páku přitáhnout - tak cca 15°. Vždy to pomohlo.
Odjezdil jsem kdeco ( celou slavnou 3D ), ale i 40 považuji jedno za nejpovedenější a nejspolehlivější železo u nás v poslední době.
Hyundai new SantaFE III- EX Technology+SKY
Hyundai Tuscon II _ 2.0 CRDI N Line
farberd
Příspěvky: 7
Registrován: 17 úno 2011, 07:45

Re: Brzdové kotouče i40

Příspěvek od farberd »

Díky všem za tipy. Předám to technikovi v Hyundai. Každopádně to vypadá, že ty gymičky na těch brzdových trnech jsou slepá cesta. Co se týče pístku, tak by ten kotouč musel být po jízdě zahřátý i bez brždění, to jsem zkoušel a není..To přitáhnutí ložiska vypadá nadějně. 17.1 to tam vezu, dám vědět.
Každopádně přemýšlím, že 8 let a 150.000tisíc už je moc, zvažuji prodat a koupit novější..
farberd
Příspěvky: 7
Registrován: 17 úno 2011, 07:45

Re: Brzdové kotouče i40

Příspěvek od farberd »

Ahoj, takže autorizovaný servis došel k závěru, že je vše v pořádku (vůle na ložisku, třmeny) a že se jedná o nekvalitní kotouče, a že mi tam dají originál za 10.800 včetně destiček, pístu, tesnení, manzety atd. Celá legrace za 17.100,-:-( Tak jsem to zaplatil a jestli se mi kopání kotoučů opět po 3000km vrátí, půjdu jim to reklamovat...Je to radost:-)
Stonepet
**
Příspěvky: 271
Registrován: 30 říj 2013, 16:06
Bydliště: Ostrava

Re: Brzdové kotouče i40

Příspěvek od Stonepet »

Tak bohužel kotouče, které mi měnili po 2 letech jsou nyní po čtyřech letech totálně v háji. A to mi před necelým rokem brzdy kontrolovali v Hyundai Servisu a byly pročištěny a promazány. Při přezouvání jsem zjistil, že z vnitřní strany jsou kotouče úplně v háji, části kotouče vypadlé, vnější strana kotouče, krásně obržděná, tedy zvenku vypadájí úplně v pohodě, kdybych nekoukl z druhé strany při sundaném kole, tak bych to vůbec nevěděl a je to stejné na obou předních kotoučích. Takže výsledek první kotouče vydržely 22tkm, druhé 35tkm, nechápu, na Tucsonu vydrží kotouče v klidu kolem 80-100tkm.
Jelikož jde auto na STK v červnu, tak jsem musel koupit nové kotouče a vybral jsem tyto:

https://www.mroauto.cz/cs/katalog/tecdo ... 185/466613
Hjú i40 sedan 2016, 2.0 121kW Premium Sleek Silver
Hjú Tucson 2.0CVVT 4WD LPG 2007
Uživatelský avatar
Beri
**
Příspěvky: 253
Registrován: 26 led 2014, 09:30

Re: Brzdové kotouče i40

Příspěvek od Beri »

Přesně tyto kotouče jsem kupoval společně s destičkami taky od bremba (tuším P 30 056). Zatím mám na nich najeto cca 11tis. a v pohodě. Tak uvidím co vydrží. Stejnou značku jsem dal i na zadek.
Hyundai i40 CW, Premium, 1,7 CRDi, 100kW, 6A/T
Stonepet
**
Příspěvky: 271
Registrován: 30 říj 2013, 16:06
Bydliště: Ostrava

Re: Brzdové kotouče i40

Příspěvek od Stonepet »

Tak nakonec měněny celé přední náboje i s ložisky, údajně se zničily ty kotouče, kvůli těmto zrezlým nábojům. Evidentně byl buď od začátku problém v nábojích a díky tomu odešly 2 sady kotoučů během 5 let a ujetých 57tkm !!!! Samozřejmě mimo záruku, nechápu, jak můžou u nového auta odejít kotouče i náboje tak rychle. Když porovnám 16let starého Tucsona, který má najeto přes 240tkm, tak ta kvalita nábojů a kotoučů, které tam :hyu: dává je velice žalostná. Uvidíme, jak dopadnou nové náboje a kotouče.

Jen tak pro zajímavost jeden náboj předního kola v autorizáku 8.000Kč a to nevím, jestli včetně DPH nebo bez. Dá se sehnat za 35% jejich ceny jinde.
Hjú i40 sedan 2016, 2.0 121kW Premium Sleek Silver
Hjú Tucson 2.0CVVT 4WD LPG 2007
Uživatelský avatar
Brio
**
Příspěvky: 279
Registrován: 07 pro 2019, 16:09
Bydliště: Brno

Re: Brzdové kotouče i40

Příspěvek od Brio »

Tak semka napisu i muj pohled na brzdy u i40.
Momentalne Rotinger(PL) vrtany/drazkovany + desticky TRW. Jedna velka katastrofa....
Tedko jsem objednal predni kotouce Brembo a desky Textar, tak dam pak vedet. Vsiml jsem si, ze zadni desky z druhovýroby nedokazou jako by pokryt celou plochu kotouce nebo mozna muj mechos vzdy objednal spatny. Tezko rict. Tedko vzadu mam origo desky a tenhle problem zmizel.
Co se tyce naboju, tak jsem menil oba predni(pouze jeden hucel) nekde kolem 100.000km. Mam FL a tam se údajně neda vyměnit pouze samotny lozisko. Zjistil jsem, ze pasuje z IX35 a tu znacku, co jsem bral, tak nabizela na i40 stejnej naboj samozrejme ze pod jinym cislem ale za 2x vyssi cenu. Momentalne najeto skoro 260tkm a klid.
Jak uz tady nekdo předtím psal. Ložiska se musi pravidelne kontrolovat, jestli jsou dotahla, jinak se pak křiví kotouce. Vim to bohuzel z vlastni zkusenosti
I40 WG 2016 DCT Premium Luxury 1.7CRDI
slabostka
*****
Příspěvky: 1725
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Brzdové kotouče i40

Příspěvek od slabostka »

Stonepet píše: 09 kvě 2022, 11:36 Tak nakonec měněny celé přední náboje i s ložisky, údajně se zničily ty kotouče, kvůli těmto zrezlým nábojům. Evidentně byl buď od začátku problém v nábojích a díky tomu odešly 2 sady kotoučů během 5 let a ujetých 57tkm !!!! Samozřejmě mimo záruku, nechápu, jak můžou u nového auta odejít kotouče i náboje tak rychle. Když porovnám 16let starého Tucsona, který má najeto přes 240tkm, tak ta kvalita nábojů a kotoučů, které tam :hyu: dává je velice žalostná. Uvidíme, jak dopadnou nové náboje a kotouče.

Jen tak pro zajímavost jeden náboj předního kola v autorizáku 8.000Kč a to nevím, jestli včetně DPH nebo bez. Dá se sehnat za 35% jejich ceny jinde.
- predpokladám študent na odbore Automechanik to má v učebnici že by mal skontrolovať vôľu náboja pred výmenou kotúča a keď už bol problém tak duplom...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Stonepet
**
Příspěvky: 271
Registrován: 30 říj 2013, 16:06
Bydliště: Ostrava

Re: Brzdové kotouče i40

Příspěvek od Stonepet »

slabostka píše: 14 kvě 2022, 15:10 - predpokladám študent na odbore Automechanik to má v učebnici že by mal skontrolovať vôľu náboja pred výmenou kotúča a keď už bol problém tak duplom...
Taky bych to předpokládál, hlavně, že se má chodit na garanční prohlídky a navíc i po výměně kotoučů v záruce se toto nestalo. Tedy údržba jen, aby se neřeklo a po záruce zkásnout. Jsem velice zklamaný z toho přístupu servisu. Přitom na dvou posledních garančkách mě nechali zaplatit promazání a pročištění brzd. Tak to museli vidět.
Hjú i40 sedan 2016, 2.0 121kW Premium Sleek Silver
Hjú Tucson 2.0CVVT 4WD LPG 2007
Uživatelský avatar
Brio
**
Příspěvky: 279
Registrován: 07 pro 2019, 16:09
Bydliště: Brno

Re: Brzdové kotouče i40

Příspěvek od Brio »

Takze, jak jsem slibil, tak i pusu. Na aute nove predni kotouce Brembo + desky taky tak. Brzdi to skvele a moc se z nich neprasi. Jedinej problem byl na začátku, ze cca 1000km docela hodne piskali ale uz je opet ticho krom u couvani ale neni to zadna hruza a da se to prezit😁
I40 WG 2016 DCT Premium Luxury 1.7CRDI
Stonepet
**
Příspěvky: 271
Registrován: 30 říj 2013, 16:06
Bydliště: Ostrava

Re: Brzdové kotouče i40

Příspěvek od Stonepet »

Tak i já píši svou zkušenost s předními brzdovými kotouči Brembo, bohužel po ujetí nějakých 5.000 km se pravý kotouč zvlnil. Měřeno jak na STK, tak úchylkoměrem. S kotouči byly měněny i náboje včetně ložisek. Teď jsou na autě Zimermanny, tak snad dopadnou lépe. Nechápu, že na tom autě jsou již čtvrté kotouče (najeto 65.000) a když vezmu 16let starého Tucsona, tak tam vůbec takové problémy nejsou a to si kotouče měním sám aktuálně jsou tam třetí najeto 244.000km. Někde je asi chyba...
Hjú i40 sedan 2016, 2.0 121kW Premium Sleek Silver
Hjú Tucson 2.0CVVT 4WD LPG 2007
Odpovědět

Zpět na „i40 Podvozek a řízení“