Právě je 21 črc 2019, 02:27





Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 63 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: i20 DODO - Domácí Dodělávky
PříspěvekNapsal: 21 pro 2017, 14:12 
Offline
*
Uživatelský avatar

Registrován: 06 pro 2014, 17:17
Příspěvky: 56
Bydliště: Holomóc
Třetí kapitolka už se píše, ale je to trochu delší.
Primárně je to pro nový model i20 GB 2014+, nicméně mám připravený materiál i pro i20 PBT, jenom nevím jestli to pak dát do tohoto vlákna nebo založit v příslušné sekci nové.


Nahoru
 Profil  
 

 Předmět příspěvku: Re: i20 DODO - Domácí Dodělávky
PříspěvekNapsal: 21 pro 2017, 18:46 
Offline
*
Uživatelský avatar

Registrován: 06 pro 2014, 17:17
Příspěvky: 56
Bydliště: Holomóc
Kapitola Třetí - Tempomat a multimédia na volantu do základní výbavy
Dějství první

Ještě tak zhruba před rokem jsem si říkal, že až (budu velkej a :lol: ) budu si kupovat nové auto, musí mít multifunkční volat a nejlépe i tempomat. První, protože ho v dnešní době považuji za standard; druhý - aby mě na delších cestách nebrněla končetina.
Teoretickým kandidátem byla tenkrát minulá generace Kia Rio, kde uvedené fíčury byly v základu, resp. za mírný příplatek.
Člověk míní a okolnosti se mění ... a volba nakonec padla na i20 v "základní" výbavě Family+, jak ji známe dnes (uvozovky proto, že ta úplně nejnižší výbava bez klimatizace a rádia se vyskytuje minimálně a slouží jako cena od...).

Příloha:
301.jpg
301.jpg [ 110.87 KiB | Zobrazeno 419 krát ]


Jenom na okraj, ani u ní to nebylo bez zajímavosti - někdy ke konci roku 2016 se objevila partie aut se ŘP a volantem v kůži a s tlačítky ovládání audia a Bluetooth, dle slov prodejce se jednalo o jakousi anomálii, auta se od předchozích nelišila objednávacím číslem ani cenou a brzy se rozprodala. Jedno z nich se vyskytlo i tady na fóru . Toto proběhlo někdy v době, kdy do základu přibyla zmíněná kůže, měnil se materiál čalounění a zmizela druhá 12V zásuvka.
IMHO nejspíš došlo k chybě při specifikaci aut do výroby, nakopíroval se kožený volant z výbavy Comfort (asi jako reakce ne tehdejší akční model Fabia Trumf) a zapomněli smazat ta tlačítka a BT, ale to už je čirá spekulace.

Co tedy máme?
Za zhruba čtvrt milionu pěkné veselé autí s takovým trochu smutným volantem. Sice ne tak smutným jako byl ten plastový, ale přece.

Příloha:
302.jpg
302.jpg [ 108.08 KiB | Zobrazeno 419 krát ]


A tlačítka? Zůstala ve výbavě Comfort, od 365k. Ostuda. :oops:


Co s tím uděláme?
Žádné překvapení, upřeme po zraky do elektrických schémat.

Příloha:
303.png
303.png [ 78.28 KiB | Zobrazeno 419 krát ]


Na prvním schematu je pravá strana Tlačítkového Modulu volantu (Steering Wheel Switch) - ovládání PP a tempomatu (Trip/Cruise Remote Control Switch).

Příloha:
304.png
304.png [ 46.88 KiB | Zobrazeno 419 krát ]


Na druhém schematu máme levou půlku Modulu s ovládáním audia a BT (Audio/Bluetooth Remote Control Switch).
Obě strany Modulu jsou ve volantu spojené Propojovacím Kabelem, který končí konektorem v podvolantovém Kroužku (Clock Spring), ten zajišťuje otáčivé elektrické propojení kabeláže do volantu. Clock Spring je zapojen na Hlavní Kabelový Svazek konektorem M02-R, ten se shoduje konektorem Propojovacího Kabelu. Dále je tam samostatný konektor a vývod na airbag.

Příloha:
305.png
305.png [ 67.65 KiB | Zobrazeno 419 krát ]


Zásadní pro nás je teď informace, že ovládání PP a tempomatu vede přímo do Přístrojového panelu (Instrument Cluster) třemi vodiči a ovládání audia dvěma vodiči do autorádia.


Naposledy upravil Pavloun dne 21 pro 2017, 19:08, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: i20 DODO - Domácí Dodělávky
PříspěvekNapsal: 21 pro 2017, 18:59 
Offline
*
Uživatelský avatar

Registrován: 06 pro 2014, 17:17
Příspěvky: 56
Bydliště: Holomóc
Kapitola třetí - dějství druhé

Pro ověření funkčnosti tempomatu/limiteru posloužila Kouzelná krabička domácí výroby...zapojená na piny 6 a 12 konektoru M02-R.

Příloha:
306b.jpg
306b.jpg [ 115.81 KiB | Zobrazeno 416 krát ]


A funguje!...Takže nikoho nepřekvapí, že konektor má všechny pozice obsazené a příslušné vodiče zapojené.


To byla dobrá zpráva,
teď ta špatná:

Clock Spring se vyskytuje v nejméně třech modifikacích:

Příloha:
307.png
307.png [ 18.61 KiB | Zobrazeno 416 krát ]


1) osmikanálový - náš případ, propojky označené na schematech červeným vykřičníkem chybí
2) šestnáctikanálový - navíc piny č. 9-14 a 2 pro airbag
3) pro ohřev volantu - ještě navíc piny č. 1 a 2

Příloha:
308.png
308.png [ 99 KiB | Zobrazeno 416 krát ]


Pokud teď máte jen tlačítka TRIP a RESET, tak v Clock Spring budou pouze piny č. 3-8 a dva vodiče pro airbag.
Pro plnohodnotné zapojení budeme potřebovat druhý nebo třetí typ, teoreticky lze vystačit i s původním, ale o tom později.

Dále tu máme ovládací prvky, tj. Tlačítkový modul.
Ten má několik modifikací podle toho, je-li přítomno audio, BT, tempomat nebo přístrojovka Supervision. Pro naši potřebu stačí rozlišit 6 provedení.

Příloha:
309.png
309.png [ 90.48 KiB | Zobrazeno 416 krát ]


0 - důvěrně známe
A - audio + BT telefon vlevo, audio + PP vpravo, ojedinělá auta popsaná ve druhém odstavci v úvodu
B - audio bez BT vlevo, PP + tempomat vpravo
C - to samé pro vozy s BT
D - případ A pro přístrojovku Supervision
E - případ B pro Supervision

Pokud chceme nahradit provedení 0, ideální je provedení B. V nouzi lze použít i C nebo E.
Každý Tlačítkový modul potřebuje ještě svůj specifický Propojovací kabel.

Příloha:
310.png
310.png [ 119.04 KiB | Zobrazeno 416 krát ]


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: i20 DODO - Domácí Dodělávky
PříspěvekNapsal: 21 pro 2017, 19:06 
Offline
*******
Uživatelský avatar

Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Příspěvky: 22813
Bydliště: Slaný
Ja dnes DoDo verzi 1 nainstaloval, zlepseni markantni, dekuji :)

Jinak volantik vynecham, jiz nemam co dodelat :D


Přílohy:
int2.jpg
int2.jpg [ 64.86 KiB | Zobrazeno 414 krát ]

_________________
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus Sleek Silver - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP Machine Silver
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT Sleek Silver
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: i20 DODO - Domácí Dodělávky
PříspěvekNapsal: 21 pro 2017, 19:07 
Offline
*
Uživatelský avatar

Registrován: 06 pro 2014, 17:17
Příspěvky: 56
Bydliště: Holomóc
Kapitola třetí - dějství třetí


Napadá mě parafráze hlášky z jednoho českého filmu: "Ještě jsem ho neviděl, ale věřím že existuje."
Řeč je Tlačítkovém modulu volantu v provedení B.
To je také důvod, proč se mi do rukou dostal jiný díl.

Příloha:
311.jpg
311.jpg [ 79.54 KiB | Zobrazeno 414 krát ]


Pravá strana je OK, vlevo chybí tlačítko MUTE a přebývají tlačítka pro telefonování a hlasové povely.
Celek lze použít tak, jak je, ale pro jistotu mrknem do dokumentace.

Příloha:
312.png
312.png [ 225.56 KiB | Zobrazeno 414 krát ]


Zapojení jsou velice podobná a při troše šikovnosti lze z tlačítka VOICE udělat MUTE a telefonky třeba odpojit.

Příloha:
314.jpg
314.jpg [ 168.59 KiB | Zobrazeno 414 krát ]


Levý lačítkový blok má uvnitř plošný spoj s kontaktními ploškami překrytými gumou z líce a SMD rezistory z rubu. K rubové

straně přiléhá víko s výztuhami, takže místa na případné úpravy je docela málo.

Příloha:
315.jpg
315.jpg [ 224.33 KiB | Zobrazeno 414 krát ]


V našem případě stačí odpájet rezistory R7 a R8 (já tam R8 nechal) a vložit propojku podle obrázku, aniž by se dostala do

kolize se zadním víkem. Součástky a drážky jdou opravdu titěrné, chce to páječku s tenkým hrotem.

Příloha:
316.jpg
316.jpg [ 88.86 KiB | Zobrazeno 414 krát ]



S provedením E je to velice podobné, ani tlačítka vpravo není nezbytné předělávat, budou fungovat tak jak jsou - TRIP bude knížka a RESET bude šipka nahoru.

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: i20 DODO - Domácí Dodělávky
PříspěvekNapsal: 21 pro 2017, 19:18 
Offline
*
Uživatelský avatar

Registrován: 06 pro 2014, 17:17
Příspěvky: 56
Bydliště: Holomóc
Kapitola třetí - dějství čtvrté


K samotné montáži budeme potřebovat z dílů Podvolantový koružek (Clock Spring) a Tlačítkový modul s jeho kabelem.
Z nářadí: klíč 8 nebo 10 (z hlavy nevím) na zápornou svorku akumulátoru, delší torx T40, křížový šroubovák, malý plochý šroubovák, golu s ořechem 22 a 15 cm nástavcem, momentový klíč, závitový tmel, lihový fix, lepicí pásku, a středně silného pomocníka.

Přesvědčíme se, že máme přední kola rovně a začneme odpojením kostřicí svorky akumulátoru, poznamenáme si čas, do odpojení konektoru airbagu by měly uplynout alespoň 3 minuty.
Pokračujeme demontáží airbagu, zboku volantu mezi paprsky jsou 2 šrouby T40, ty zcela vyšroubujeme. Opatrně povytáhneme modul airbagu, vytáhneme oranžovou pojistku konektoru (A), odpojíme jej a kablík vysvobodíme z očka (B) na modulu. Modul odložíme stranou, konektorem dolů.

Příloha:
317.jpg
317.jpg [ 77.85 KiB | Zobrazeno 415 krát ]


Příloha:
318.png
318.png [ 54.45 KiB | Zobrazeno 415 krát ]


Demontujeme volant: nejdříve odpojíme velký bílý konektor kabelu ve volantu, poté uvolníme šroub na hřídeli řízení. Tady se hodí pomocník, šroub je fest dotažený a pojištěný tmelem. Než sundáte volant, poznačte si jeho polohu na hřídeli (ať ho nedáte zpět nakřivo jako já ](*,) ), sundat z drážek by měl jít docela lehce, případně zakvedlat.
Následuje sejmutí krytu pod volantem, dva černé vruty na vás koukají, třetí je ve vybrání zespodu, horní díl se snadno vycvakne. Pro odklopení spodního dílu se odjistí páka na sloupku řízení.
Teď bychom měli uvidět celý Clock Spring, zespodu odpojíme bílý M02-R a žlutý M02-D konektor, žlutý má z dolní strany posuvnou pojistku, opatrně povolíme 3 zácvaky a Clock Spring sundáme. Před demontáží je vhodné zajistit jeho otáčivou část v neutrálné poloze (NP) lepicí páskou.

Příloha:
319.jpg
319.jpg [ 69.96 KiB | Zobrazeno 415 krát ]


Clock Spring je celkem křehká součástka, od NP má rozsah něco málo přes 2 otáčky na obě strany, dál hrozí přetržení vodičů.
V závislosti na tom, jak se k vám dostane "nový", je vhodné zkontrolovat, jestli je v NP (já jsem ho dostal v plném levém rejdu).

Příloha:
320.jpg
320.jpg [ 104.44 KiB | Zobrazeno 415 krát ]


Zpředu je otáčivý disk s unášecími čepy (modré kroužky), které zapadají do náby volantu. Dále je tam centrovací značka (červená šipka) a aretační páčka (zelená šipka). Když je aretační páčka uvolněná, lze z NP diskem pootočit jen zhruna +/- 30°. Pokud aretace nefunguje, jsme od začátku mimo NP a je třeba ji najít. Slatčte aretační páčku a lehce otáčejte diskem kam až to půjde, potom zpět 2 otáčky do centrovací značky. Po uvolnění páčky by měla zafungovat aretace jak je popsáno
výše. Pro kontrolu pak vyzkoušejte 2 otáčky vpravo i vlevo od NP se stlačenou aretační páčkou. Pro jistotu ještě doporučuji zkoušečkou prověřit kontakty.
Nyní stačí Clock Spring zacvaknout na sloupek řízení, připojit zespodu konektory a osadit zpět kryt sloupku.

Následuje rozebrání volantu: Odpojíme černý a bílý konektor původního Propojovacího kabelu a malý konektor na kolébku klaksonu, postupně vyšroubujeme všechny černé vruty a oddělíme od skeletu volantu nejdříve zadní kryt (neztratíme 2 šrouby modulu airbagu) a pak Tlačítkový modul.

Příloha:
321.jpg
321.jpg [ 99.73 KiB | Zobrazeno 415 krát ]


Osadíme nový Propojovací kabel, Tlačítkový modul a volant smontujeme zpět (nezapomeneme vložit do zadního krytu 2 šrouby airbagu a zapojit 3 konektory).

Volant nasadíme na hřídel řízení, dáme pozor aby unášecí čepy z Clock Spring zapadly do správných vybrání a aby lícovala naše značka na hřídeli. Očistíme závity upevňovacího šroubu volantu, naneseme trochu závitového tmelu a utáhneme momentem 50 Nm.

Zbývá zapojit a přišroubovat modul airbagu štouby T40, utahovací moment je 10 Nm.
Nakonec vrátíme na své místo zápornou svorku akumulátoru, matice se utahuje na 5 Nm.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: i20 DODO - Domácí Dodělávky
PříspěvekNapsal: 21 pro 2017, 19:22 
Offline
*
Uživatelský avatar

Registrován: 06 pro 2014, 17:17
Příspěvky: 56
Bydliště: Holomóc
Kapitola třetí - dějství páté


Takže máme smontováno a pokud jsem byli šíkovní, tak nám kromě původního Clock Spring a Tlačítkového modulu žádné součástky nezbyly.
Můžeme začít testovat. Po zapnutí zapalování by v každém případě měla zhasnout kontrolka airbagu, pokud ne, udělali jsme někde chybu; také se nesmí rozsvítit, když dáme plný pravý a levý rejd, v opačném případě máme přetržené vedení uvnitř Clock Spring.
Vyzkoušíme tempomat a omezovač rychlosti, po zapnutí I/O přepínáme režimy MODE, na přístrojovce se rozsvěcí zelená kontrolka a příslušné symboly na displeji. Podrobnosti obsluhy jsou popsány s návodu, s ovládáním audia si určitě také poradíte.

Příloha:
322.png
322.png [ 114.98 KiB | Zobrazeno 414 krát ]


Výsledek:
- máme 100% funkčnosti za zlomek ceny, vítězství ducha nad marketingovým oddělením :idea:
- máme některá tlačítka navíc, mně nevadí, jsou hezká :hyu:
- odteď jezdím 90% času na tempomat ... Like a Boss 8)
- chci ze zvyku zalistovat v PP a omylem tempomat vypnu ](*,)
- spokojenost 10 z 5! :D/


Náklady:
R&D cca 20 hodin
díly cca 10 hodin
montáž do 2 hodin
cena od 5000, dle zdroje
článek 16 hodin


Naposledy upravil Pavloun dne 21 pro 2017, 19:30, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: i20 DODO - Domácí Dodělávky
PříspěvekNapsal: 21 pro 2017, 19:27 
Offline
*
Uživatelský avatar

Registrován: 06 pro 2014, 17:17
Příspěvky: 56
Bydliště: Holomóc
Kapitola třetí - dějství šesté


Někde na začátku jsem napsal, že se lze obejít bez nového Clock Spring, a sice za předpokladu, že vystačíme s tempomatem a oželíme ovládání audia.
Při pozorném pohledu na konektor M02-R zjišťujeme, že v základu máme sice k dispozici pouze piny 3-8, ale pozice č. 8 patří ohřevu, který nemáme.

Příloha:
323.png
323.png [ 48.08 KiB | Zobrazeno 413 krát ]


Zde se nabízí opět varianty řešení:

1a) Varianta kutilská A - vzít vnitřnosti Kouzelné krabičky za zabastlit je někde do auta, jistou dobu jsem uvažoval o plastové krytce pod pákou ruční brzdy, bylo by to po ruce a zároveň pěkně schované. Napojovalo by se na Hlavní kabelový svazek.

1b) Kutilská B navazuje na předchozí myšlenku, tlačítka lze umístit přímo na volant, K tomu je potřeba před konektorem M02-R přerušit vodič z pozice 8 a kontakt č. 8 propojit s pozicí č. 12. Tím přivedeme ovládání tempomatu do volantu.
V konektoru Propojovacího kabelu sice chybí kontakt pro pin 8, ale měl by tam pasovat běžný kontakt BLS.

2) Varianta Praváka Boba - Poněkud civilizovanější modifikace té předchozí, s použitím pravé poloviny Tlačítkového modulu.
V propojovacím kabelu doplníme vodič mezi piny č. 8.

Příloha:
324.png
324.png [ 37.62 KiB | Zobrazeno 413 krát ]



Tolik stručně k tempomatu. :wink:

-----------------

P.S.: Nakonec bych na vás, milí čtenáři tohoto vlákna, požádal o malou laskavost.
Pozjišťovat všechny informace a sestavit pro vás tyto příspěvky zabralo nemálo úsilí a času, a tak by mě potěšilo zjištění, že to nebyla úplně zbytečná práce.
Proto bych poprosil každého, kdo u sebe popsané úpravy provede, aby to zde dal na vědomí.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: i20 DODO - Domácí Dodělávky
PříspěvekNapsal: 21 pro 2017, 19:32 
Offline
******
Uživatelský avatar

Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Příspěvky: 3429
Bydliště: Litoměřicko
=D> Tleskám, nejen za to, jak jsi to všechno vyhledal, připravil a zrealizoval, ale i jak jsi to prezentoval! Klobouk dolů =D>

_________________
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k
Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15)
C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11)
Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: i20 DODO - Domácí Dodělávky
PříspěvekNapsal: 21 pro 2017, 19:32 
Offline
*
Uživatelský avatar

Registrován: 06 pro 2014, 17:17
Příspěvky: 56
Bydliště: Holomóc
Hardcam píše:
Ja dnes DoDo verzi 1 nainstaloval, zlepseni markantni, dekuji :)


JJ, rádo se stalo. :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: i20 DODO - Domácí Dodělávky
PříspěvekNapsal: 21 pro 2017, 21:48 
Offline
*****
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2010, 19:08
Příspěvky: 2033
Bydliště: Praha
SUPER =D>

_________________
IX55 3,0 CRDI automat 4x4 , Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005, YAMAHA 125 Majesty 2005 , bejvávalo: Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG, Škoda Felicia Kombi 1,3MPI, Pontiac Le Mans, Mistubishi Space Wagon, Škoda Favorit 136, Moskvič 2140, Moskvič 403, skůtr ČZ 175


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: i20 DODO - Domácí Dodělávky
PříspěvekNapsal: 22 pro 2017, 00:48 
Offline
*
Uživatelský avatar

Registrován: 29 pro 2016, 23:04
Příspěvky: 89
Bydliště: Pov.Bystrica
Pavloun.
Si proste jednička =D> =D> =D> tak super prezentácia a vysvetlenie klobúk dolu.
Spravil som si DODO verziu 1. komplet no a ostatné mám (zatial) :D a som veľmi spokojný. viewtopic.php?f=186&t=33306&p=509286#p509286
Takže vďaka za nápady a budem sa tešiť na ďalšie vydania :D

_________________
Hyundai i20 YES 1.2 62kW 2016 Agua Sparkling
Renault thalia 1,2 16V 55kw expression (*2006) 2017 predané


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: i20 DODO - Domácí Dodělávky
PříspěvekNapsal: 22 pro 2017, 15:37 
Offline
***

Registrován: 25 zář 2010, 09:59
Příspěvky: 650
Bydliště: Č. Budějovice
Jsi frajer a máš u mě jedničku podtrženou, ale nikdy bych se do toho sám nepustil. :|

_________________
Hyundai I30 kombi, 1.6gdi, weekend.
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: i20 DODO - Domácí Dodělávky
PříspěvekNapsal: 23 led 2018, 20:42 
Offline
*
Uživatelský avatar

Registrován: 06 pro 2014, 17:17
Příspěvky: 56
Bydliště: Holomóc
Pánové, děkuju vám všem za pochvalu :wink:

Původně jsem ještě uvažoval o origo loketní opěrce, ale nakonec mi ani nechybí, tudíž pokračování zatím nechystám.
Dodělával jsem taky aftermarket zadní parkovací senzory, nicméně jde celkem o banální úkon a asi nemá smysl se o tom rozepisovat :?: i když, jistá úskalí tam jsou :-k

Takže si dovolím otevřít téma dalším zájemcům podělit se o své nápady.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: i20 DODO - Domácí Dodělávky
PříspěvekNapsal: 16 kvě 2018, 19:51 
Offline
***

Registrován: 30 kvě 2015, 16:45
Příspěvky: 772
to Pavloun, velice hezká a dukladná prace , kež by bylo takových lidi jako ty více :D/
osobně se už nemužu dočkat až bude I20 active doma :) těším jak si ji celou prolezu a budu čmuchat kde co přidat a kde co pomněnit :lol: :lol: :lol:

Ahoj tak mám I20Active doma .. po prozkoumani jsem zistil že na předním skle ja kamera ale LDWS tohle auto nemá , jak se da ověřít jestli se da sprovoznit LDWS ?

_________________
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 63 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  






Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše další fóra: | astra-g.cz | opel-astra-h.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | chevroletclub.cz | club-fiat.com | kia-club.net | suzuki-forum.cz
Partneři: | Hyundaiklub.pl | Hyundai Club Türkiye