LKAS udržovanie v jazdnom pruhu

Hyundai Tucson (ne Tuscon) 2. generace 2015 - 2020 (TLE)

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
projectill
*
Příspěvky: 23
Registrován: 22 kvě 2019, 14:23

Re: LKAS udržovanie v jazdnom pruhu

Příspěvek od projectill »

Dle mého ten systém nemá za nás sám řídit, ale pouze nás zachránit v situaci, kdy nedáváme pozor a omylem bychom vyjeli z pruhu. Samotnému se mi to skoro stalo, když mi spolujezdec na mobilu ukazoval mapu kam dojet.

Existuje malý trik, kdy stačí k volantu přidělat malou lahev s troškou vody. Zaklínit do volantu, nebo na provázek pod něj. Ten mini odpor simuluje ruce na volantu a zároveň nechá LKAS zatáčet. Žádný časový limit pak nemáte...
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI DCT Moon Rock (2019)
Reklama
 

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20052
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: LKAS udržovanie v jazdnom pruhu

Příspěvek od Axel.Foley »

Stačí přidat automatickou převodovku a adaptivní tempomat a člověk se na dálnici i vyspí :-k Jen to nesmí být D1.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: LKAS udržovanie v jazdnom pruhu

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Proč ne? Já to tam úspěšně testoval v neděli. To jak adaptivní tempomat sám zastaví a zase se rozjede :D ...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
sarin007
*****
Příspěvky: 2089
Registrován: 26 říj 2012, 11:32
Bydliště: Písek

Re: LKAS udržovanie v jazdnom pruhu

Příspěvek od sarin007 »

LKAS mi celkem nevadí, manželce se s ním dobře jezdilo, protože když jsme jeli na úzký silnici, podle signálu věděla, že už je moc u krajnice. Dřív se pořád bála, že spadne do škarpy, teď jí to auto ohlásí. Spíš mě štve, když jedu po dlouhý rovince, takže s volantem nemusím nic dělat, tak systém tak 2x za rovinku oznámí, abych dal ruku na volant. Musim pak decentně drcnout do volantu, aby auto pochopilo, že žiju :mrgreen:
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená

Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: LKAS udržovanie v jazdnom pruhu

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

To znám :lol: . A pak z hecu na klikatější silnici pustím volat a auto klidně bez keců řídí samo celé minuty :mrgreen: .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20052
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: LKAS udržovanie v jazdnom pruhu

Příspěvek od Axel.Foley »

LKAS používám pouze na dálnici a jeho činností jsem byl párkrát příjemně překvapen =D>
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Schnack
*****
Příspěvky: 2478
Registrován: 23 led 2019, 22:06

Re: LKAS udržovanie v jazdnom pruhu

Příspěvek od Schnack »

LKAS i pro mne fajn, ale klidně by mohlo "jezdit" víc k pravýmu okraji. Na můj vkus se drží dost ke středu silnice.
i30 Kombi PDe, 1.4 T-GDI 140, Style go!, Champion blue (2018)
Uživatelský avatar
sarin007
*****
Příspěvky: 2089
Registrován: 26 říj 2012, 11:32
Bydliště: Písek

Re: LKAS udržovanie v jazdnom pruhu

Příspěvek od sarin007 »

Axel.Foley píše:LKAS používám pouze na dálnici a jeho činností jsem byl párkrát příjemně překvapen =D>
Já ho tedy nechávám zapnutý pořád (teď nevím na jaké nastavení) a tak nějak jsem se s ním sžil. Ale je pravda, že na pěkný nový silnici s novýma čárama dokáže jet překvapivě dobře sám a projede i celkem slušnou zatáčku :D
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená

Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Sandak
*
Příspěvky: 44
Registrován: 04 dub 2019, 08:26

Re: LKAS udržovanie v jazdnom pruhu

Příspěvek od Sandak »

Já mám s LKAS vesměs dobré zkušenosti. Denně jezdím do práce cca 80km 1/3 okreska, 1/3 dálnice a 1/3 praha okruh a centrum. Od domu až na dálnici mě LKAS doveze téměř bez nutnosti zásahu do řízení až na 2 ostré zatáčky a průjezdy vesnicemi. Na dálnici úplně bez problémů a v Praze pouze na okruhu kde je rychlost vyšší než 60km/h a LKAS je aktivní.

Z mých zkušeností:
- LKAS se drží poměrně hodně u středu vozovky, představoval bych si spíše více u pravé krajnice nebo více uprostřed mého pruhu. Protijedoucí řidiči se můžou dost vyděsit když vidí jak auto do zatáčky jede a zatáčí až dle středové čáry. Normální řidič se drží na vnitřní straně zatáčky.
- Vypnutí LKAS po uplynutí časového intervalu, kdy se řidič nedotkne volantu, mi přijde dost ujeté a rozhodně ne bezpečné. Kdyby auto zastavilo u krajnice s varovnými světly bylo by to asi lepší řešení?
- Když člověk jede po rovince (nějaká okreska např) těch 80-90, poměrně často to pípá ať dám ruce na volant a to i přesto, že je na volantu držím jen s nimi nehýbu protože prostě jedu rovně. Na dálnici jsou ty intervaly mnohem delší - asi to dle rychlosti pozná, že se jedná o dálnici. A nebo mi přijde, že při vyšších rychlostech kdy auto více poskakuje se přenáší do volantu více vibrace z vozovky a systém to vyhodnotí jako že s volantem otáčí řidič.
- HACK s lahví zaklíněnou ve volantu jsem zkoušel (dokonce několik různě těžkých flašek) avšak nikdy tento trik nezafungoval. Možná někdy na více rozbité silnici dokázal interval o pár vteřin prodloužit, ale nic co by stálo za řeč.

A teď jeden dotaz trochu offtopic:
Nezkoušel jste někdo openpilot? Dle ruznych videii a recenzi se vyrovna autopilotu Tesly a jde napojit na vozy podporující LKAS a to včetně vozů Hyundai vybavených LKAS.
https://comma.ai/
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDi 103kW DCT 2019 (Polar White, Style, NAVI)
D_a_v_i_d
**
Příspěvky: 142
Registrován: 15 kvě 2019, 14:45

Re: LKAS udržovanie v jazdnom pruhu

Příspěvek od D_a_v_i_d »

https://comma.ai/ zajimave, ale asi bych radeji veril tesle :). Chapu to spravne, ze pro Hyundai je nutne mit vybavu ultimate protoze potrebuje adaptivni tempomat? https://github.com/commaai/openpilot#supported-cars
Hyundai i30 kombi 1.4 T-GDI STYLE NAVI GO Polar White model 2019
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: LKAS udržovanie v jazdnom pruhu

Příspěvek od Richard555 »

Já osobně nevěřím ani Tesle :wink: Připadá mi to u aut jako doba šedesátých let v letectví...... nevěřil jsem, že se lidé z toho nepoučili a dělají stejné chyby,
ale marně...... věřím tomu, že člověka ještě hodně dlouho nějaký "mobil" v řízení nenahradí :!:
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: LKAS udržovanie v jazdnom pruhu

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Tesat do kamene Richarde! Je pravda, že LKA popř. v kombinaci s adaptivním tempomatem umí na delší cestě hodně pomoct a snížit únavu. Ale "odevzdat se" plně do rukou technologie, na to bych odvahu neměl ani já :wink: .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: LKAS udržovanie v jazdnom pruhu

Příspěvek od Chasnik »

Bodejť by ne, Štěpáne, vždyť žádný počítač neumí jezdit tak úsporně, jako ty :D
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Crab
**
Příspěvky: 132
Registrován: 26 pro 2017, 08:57

Re: LKAS udržovanie v jazdnom pruhu

Příspěvek od Crab »

Mr. HYUNDAI píše:Tesat do kamene Richarde! Je pravda, že LKA popř. v kombinaci s adaptivním tempomatem umí na delší cestě hodně pomoct a snížit únavu. Ale "odevzdat se" plně do rukou technologie, na to bych odvahu neměl ani já :wink: .

Dlouho jsem pouzival aktivni LKAS, ale pak jsem si uvedomil, ze se na to prilis spoleham, zvlast na rutinich trasach, tak jsem zmenil nastaveni na standardni LKAS, ktery mirne zatoci jen kdyz jedu moc ke strane. Technologie jsou dobry pomocnik, ale spatny pan.
---
Odpovědět

Zpět na „Tucson II“