Konečne pravda o 3 valcoch ?

Pokec o všem, co se jinam nehodí.

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

mikodim
****
Příspěvky: 1350
Registrován: 02 lis 2013, 11:37

Konečne pravda o 3 valcoch ?

Příspěvek od mikodim »

Trojvalcové motory alebo tiež mrzáci, ktorých sa nám automobilky snažia podstrčiť

http://autoride.sk/trojvalcove-motory-a ... -podstrcit
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Reklama
 

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20052
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Konečne pravda o 3 valcoch ?

Příspěvek od Axel.Foley »

:-k
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
rudolf.tomka
**
Příspěvky: 344
Registrován: 19 čer 2011, 18:12
Bydliště: Zborov -Slovensko

Re: Konečne pravda o 3 valcoch ?

Příspěvek od rudolf.tomka »

KIA SOUL 1,6 CVVT tomato red
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Konečne pravda o 3 valcoch ?

Příspěvek od Richard555 »

A teď zcela upřímně , čekal někdo něco jiného? Navíc to s tím turbem táhne krásně "odcpodu" :wink: kontrolka řazení nutí řidiče jet na 6 st. 40km/h a navíc je tu doba šetření a doba nesmyslných nařízení jako je Start-Stop- to vše je smrtelný koktejl.......
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20052
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Konečne pravda o 3 valcoch ?

Příspěvek od Axel.Foley »

Bohužel, "technici" v servisech taky nic moc... při půjčování i30 mi k start-stop řekl, že kdyby mně to otravovalo, tady to má tlačítko na vypnutí...

:? ](*,)
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: Konečne pravda o 3 valcoch ?

Příspěvek od Tudy »

Např. nová Fiesta ST má také 3-válec, ale objem 1.5 l, tam by to mohlo vydržet déle...
Naposledy upravil(a) Tudy dne 03 říj 2018, 17:16, celkem upraveno 1 x.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 8981
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Konečne pravda o 3 valcoch ?

Příspěvek od idam.i »

Fiesta má aj liter a ten bude tvoriť gro predaja rovnako ako Focus.
Myslím si,že 3 válce v princípe nie sú dobrý nápad.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
ulthar
**
Příspěvky: 393
Registrován: 02 čer 2015, 15:15
Bydliště: Novy Jicin

Re: Konečne pravda o 3 valcoch ?

Příspěvek od ulthar »

proc jsou s nami 3-valce? Automobilky prisly s hromady duvodu proc vyviji a sypou na trh ruzne 3 valcove motory - snad vsechny (co jsem zatim cetl) jsou ale nepodstatne. To proc automobilky ty motory vyvijely byl tlak na emisni limity (EURO normy) prosazovane EU a obrovske pokuty za nesplneni techto limitu na kazde vyrobene auto. Takze automobilky, aby splnily tyhle limity prizpusobily motory tak, aby prosly testem. Jenomze test, ktery se donedavna pouzival bohuzel nemel s realnym provozem moc spolecneho. A prave v tomto testu vychazely 3 valcove motory dobre. Pred casem (cca pred rokem? - kolem kauzy dieselgate) vznikl tlak na to, aby se tento test zmenil na realnejsi. Vysledkem tohohle tlaku je tu nyni test, ktery se jmenuje WLTP, ktery uz celkem rozumne simuluje realny provoz auta. A svete div se, najednou 3 valcove motory uz silne pokulhavaji a automobilky od nich pomalu zacinaji upostet. Bohuzel to bude jeste par let trvat nez zmizi z trhu, protoze vyvoj tech motoru stal nemale prachy a musi se zaplatit.

Podobna situace je okolo malo objemovych turbomotoru (at uz benzin nebo diesel). VW koncern zahodil veskere 1.2 TSI a 1.4TDI motory. Nova generace ma 1.5 a 2l. Podobne by to pry melo byt i u ostatnich automobilek. A taky by se mely zacit vracet klasicke atmosfericke benziny.

Takze pro me se bliska na lepsi casy - jenom si jeste budu muset par let pockat nez prijdou na trh.
i30 WG 1.6 GDI, New weekend, Cool red, MY 2015
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Konečne pravda o 3 valcoch ?

Příspěvek od Chasnik »

Přesně tak, kdyby byla testovací trasa třeba 1000 km včetně pořádných stoupáků, ostřejších rozjezdů a např. třetina trasy s 80% nákladem, tak by tříhrnky nikdy na trh nepřišly.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
sarin007
*****
Příspěvky: 2089
Registrován: 26 říj 2012, 11:32
Bydliště: Písek

Re: Konečne pravda o 3 valcoch ?

Příspěvek od sarin007 »

Já měl tříválec v Citroenu C1 a tam ten motor byl naprosto super. Ale to bylo malý městský autíčko, nebylo tam turbo a pro tento typ auta to byl motor naprosto vyváženej, živej a vzhledem ke svý jednoduchosti připomínal doby dávno minulý, kdy bylo možný si opravit všechno doma. Dokonce i při naložení celou rodinou to překvapivě stále dobře jelo, to jsem byl sám překvapenej. Ale to auto taky vážilo nula nula nic, takže se s tím motor popral. Bohužel to bylo taky jedno z mála aut, kde mi tříválec a nízkoobjemový motory dával smysl, ale to co tlačí dnes na trh mi hlava už nebere :-k
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená

Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Konečne pravda o 3 valcoch ?

Příspěvek od Richard555 »

Prodával jsem Suzuki a tam tříválec litr bez turba, jel jak dráha v Suzuki Alto jezdil do 4 l na 100 a 5 šla i 170, 3 jela 120 ...... jelo to jako "kráva" ve Splashi byl ten samý ale ten Splash je těžší a mohutnější tak už to taková hitparáda nebyla, ale i tak dálničních 130 nebyl problém a spotřeba lehce přes 4 litry...... samo na volnoběh bylo poznat že tam válec chybí, ale za jízdy to nebylo tak strašné.... to tříválec ve Fabii byl jinej kabrňák...... klepal se jak ratlík a vibroval s celým autem až se mi při jízdě chtělo na malou :D

Takže není tříválec jako tříválec - ty atmosféry do města naprosto v pohodě. :wink:
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7901
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Konečne pravda o 3 valcoch ?

Příspěvek od Mexican »

ono je to znova problem uzivatelov. Trojvalec (litrovy napr) si nemozem kupovat ak mam:

-> vacsi najazd s vyssim zatazenim
-> caste jazdy dialnicou
-> planujem tahat prives

mame doma fabiu Hatapku (40kw), ma 14 rokov a 100 000km najma v meste.. a parada
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Uživatelský avatar
sarin007
*****
Příspěvky: 2089
Registrován: 26 říj 2012, 11:32
Bydliště: Písek

Re: Konečne pravda o 3 valcoch ?

Příspěvek od sarin007 »

Přesně jak píšeš, lidi musí mít taky trochu rozumu a uvědomit si, na co auto budou potřebovat, jak budou s autem jezdit a taky si uvědomit, že čím je auto těžší a větší, zkrátka bude potřebovat větší motor. Když si budu kupovat prcka do města, tříválec naprosto v pohodě (navíc u toho Citroena dělal motor super zvuk, znělo to jako veterán s šestiválcem, fakt sranda, k tomu malýmu autu to vůbec nesedělo a každej se tomu smál :mrgreen: ) Když budu jezdit dálky nebo často plnej, tak malej motor utrápim ](*,)
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená

Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
lumix
****
Příspěvky: 1381
Registrován: 03 říj 2016, 21:58

Re: Konečne pravda o 3 valcoch ?

Příspěvek od lumix »

No, minimálně do se týče spotřeby, tak hatch i30 I 1,4cvvt měla na jako nová spotrebu 7,5l/100 časem šla na cca 6,5. Teď máme i30 kombi 1,0 opět na stejne ježdění nejčastěji okolo komína (tedy do prace denně cca 60km) od novoty 6,2l/100 a to je to auto těžší. Tak uvidím jak se to bude vyvíjet do budoucna. Rozhodně bych, ale na větší ježdění koupil 1,4 tgdi. Možná by bylo pro ty motory lepsi používat jiný olej než 5w30 0w20 apod. Tedy 5w40, 5w50 třeba by to lépe mazalo a i životnost by byla větší.
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Konečne pravda o 3 valcoch ?

Příspěvek od Chasnik »

sarin007 píše:Přesně jak píšeš, lidi musí mít taky trochu rozumu...
Trošku tě opravím - ti, co pouštějí motory na trh, musí mít taky trochu rozumu. Nabídka se omezuje a když si chce člověk vybírat podle rozumu, tak se mu nabídka dost zužuje - právě proto že ti, co ty nabídky staví, zřejmě o rozum přišli.
Nehledě na to, že motoristická veřejnost je bombardována články typu, jak je v pohodě jezdit táhnout s Rapidem 1.0 TSI karavan na kouli do Chorvatska ](*,)
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Odpovědět

Zpět na „Pokec“