Hyundai santa fe rychlo sa zohreje a vyvrie voda

Pokec o všem, co se jinam nehodí.

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

mikodim
****
Příspěvky: 1350
Registrován: 02 lis 2013, 11:37

Re: Hyundai santa fe rychlo sa zohreje a vyvrie voda

Příspěvek od mikodim »

dá sa aj bez vybratia jednoducho otestovat. Tusim to uz pisal kolega vyssie. Nechas motor nastartovaný , horna hruba hadica musi byt studena. Ked sa blizi teplota k 80st a vyssie , po otvoreni termostatu sa musi tá studena hadica velmi rychlo ohriať - kedze termostat sa otvoril a horuca voda zacne tiect cez chladic, ktory musi byt potom tiez horuci..
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Reklama
 

Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Hyundai santa fe rychlo sa zohreje a vyvrie voda

Příspěvek od Richard555 »

Ale, psal jsem ti, že systém aby fungoval musí být natlakovaný odhadem 0,5 -1 bar . Tento tlak zařídí, že se voda nevaří při 100°C jako u hladiny moře, ale např. při 120°C , což je teplota, která někde v koutě a záhybu hlavy při větším zatížení může třeba být. Jakmile se voda začne vařit zvětší se objem o páru a vyhází to vodu kudy to jde...... Já měl na Moskviči kdysi chatrnej chladič a bál jsem se ho natlakovat aby nepraskl - nový prostě za komančů nebyl..... Šel jsem na to tak, že jsem ohnutým drátem vyřadil ten přetlakový ventil ve víčku - tedy jsem zamezil natlakování celého systému. Ono to celkem fungovalo, ale jakmile jsem najel na dálnici a jel třeba 15-20 km v zátěži, voda mi z motoru vyskákala ven - prostě se bez tlaku začala vařit při 100°C..... nakonec jsem chladič sehnal a drát z ventilu odstranil a problém zmizel. Ale když jsem jezdil po okreskách i v horách nebyl žádný problém ten vždy začal až při potřebě většího výkonu po delší dobu.
Prostě ta tlustá hadice k chladiči za studena musí být měkká (jde rukou zmáčknout) a po ohřátí musí ztvrdnout (nejde rukou zmáčknout) Ten tlak v systému zařizuje někde víčko na chladiči a expansní nádobka je beztlaká ( např. u mé IX55) nebo víčko expansní nádoby jako třeba u Fabie - ale pak většinou nebývá víčko u chladiče a systém se plní přes expansku
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
miroslav029
*
Příspěvky: 12
Registrován: 01 dub 2019, 19:01

Re: Hyundai santa fe rychlo sa zohreje a vyvrie voda

Příspěvek od miroslav029 »

Ale mne sice vodu vytlaci ale ja nemam vobec tlak,hadice su uplne makke uz som vymenil aj vicko na chladici a stale to iste..treba to nejako odvzdusnit kazdy pise ze natlakuje system ale ja akoby som tlak nemal vobec aj chladic sa da v pohode otvorit.a chcem sa spytat vie mi niekto poradit kontrolka motora mi raz svieti raz blika ako som uz pisal v diskusii tak diagnostika .i ukazala ucinnost dpf pod dolnou hodnotou rada 1 co to znamena?diki za odpovede
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Hyundai santa fe rychlo sa zohreje a vyvrie voda

Příspěvek od Richard555 »

Znovu jsem koukal na celé tohle téma, ale nenašel jsem jakýho že to Santu máš..... Máš DPF tedy asi nafťáka, nejspíš II generace, ale nejlepší by bylo do prvního příspěvku napsat co za auto má problém. Taky jsem psal že systém má 1,nebo 2 víčka a že někdy zajišťuje tlak víčko na chladiči, někdy na chladiči víčko vůbec není a někdy zajišťuje tlak víčko na expansní nádobě ale je i víčko na chladiči..... víčko co zajišťuje tlak poznáš dle pružiny a dvojice těsnění a /nebo zpětného ventilu- je prostě na pohled složité..... to by asi měl někdo se Santou napsat přesně..... co je důležité tlak tam musí být :!: pokud není stává se to co popisuješ .....
Problém s DPF právě může být způsoben špatným ohříváním..... vypalování probíhá jen za správné teploty motoru a ještě spousty jiných parametrů a pokud není vše OK vypalování nejde :wink:
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
mikodim
****
Příspěvky: 1350
Registrován: 02 lis 2013, 11:37

Re: Hyundai santa fe rychlo sa zohreje a vyvrie voda

Příspěvek od mikodim »

Vodna pumpa moze byt uz K.O.
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
miroslav029
*
Příspěvky: 12
Registrován: 01 dub 2019, 19:01

Re: Hyundai santa fe rychlo sa zohreje a vyvrie voda

Příspěvek od miroslav029 »

Je to 2,2crdi a okolo vodnej pumpy netecie moze byt zeby sa ta kovova vrtulka ulomila na oske?lebo mne to pripada ze ako v hrci voda zovrie a vide do expanznej nadoby samozrejme bez tlaku mne sa velmi rychlo auto zohreje aj ked je nalaliaty chladic do plna a na diesel to je prirychle.
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Hyundai santa fe rychlo sa zohreje a vyvrie voda

Příspěvek od Richard555 »

No už jsem slyšel i o vrtulce z umělé hmoty které se rozpustily lopatky ..... závada se hledala dlouho a blbě..... že čerpadlo jede jde poznat v expanzce když přidáš zvedne se hladina a když jede na volnoběh zas klesne.....
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
miroslav029
*
Příspěvky: 12
Registrován: 01 dub 2019, 19:01

Re: Hyundai santa fe rychlo sa zohreje a vyvrie voda

Příspěvek od miroslav029 »

Ale ja nemam okruh iba nadobku z prepadom aj tak sa to da skotrolovat? Alebo je jednoduchsie vybrat termostat otvorit chladic a pozerat ci preteka voda?
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Hyundai santa fe rychlo sa zohreje a vyvrie voda

Příspěvek od Richard555 »

Já píšu všeobecně, syn má santu I. 2005 a nemám ani možnost se podívat jak má chlazení řešené. Já na IX55 mám víčko na chladiči s výstrahou nikdy neotvírat horké :!: :!: tedy mě tlak v soustavě zajišťuje víčko chladiče. Je od něj přepad do expansní nádoby, ale na víčku expansky už žádné varování není, tudíž slouží jen pro uložení přebytku chladící kapaliny který vznikne při ohřátí motoru a žádný tlak v ní už není.
Rychlost ohřívání motoru je taky relevantní, záleží na tom kde jezdíš. Např. když jedu Blankou od Vypichu do Troje na výjezdu z tunelu mám vodu 50.....
Vyjedu z Harrachova a dojedu "Na Mýto" (odbočka na Rokytnici) ručka měřáku se ani nehne . Šplhám nahoru Kořenovem a zhruba v polovině stoupání je voda ohřátá na provozní teplotu (tak 2 km) , nebo když jedu z Harrachova do Polska tak na celnici mám vodu ohřátou (cca 3 km)....... a to mám 10 litrů kapaliny a V6 3,0 naftu......
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Odpovědět

Zpět na „Pokec“