Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 9688
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mr. HYUNDAI » 16 úno 2021, 19:52

i30 FB PDe 1,4 T-GDi DCT N-line Ultimate/Tucson TLe 1,6 CRDi DCT Adventure Tech

PDe kombi 1,4 T-GDi DCT go!
PDe HB 1,0 T-GDi Symbol+
GDH kombi 1,6 GDi GO!
ELH 1,7CRDi TK+
FDH 1,6CVVT TK
NF 2,4CVVT Dynamic
aj.

Reklama
 

koza8
Příspěvky: 7
Registrován: 16 úno 2021, 14:31
Bydliště: Brno

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od koza8 » 16 úno 2021, 20:01

Díky! :D nějak těch několik měsíců zabít musím, Tucson už je prodanej, tak jsem teď úplně bez auta, poprvý za posledních 9 let. Hroznej pocit :D
FUTURE OWNER: i30 WG 1.5 DPi Comfort
2006 Tucson 2.0 CRDi 4x4
2006 Ford Focus 1.6 TDCi

Jovzin
**
Příspěvky: 136
Registrován: 03 říj 2020, 16:35
Bydliště: Dobris okoli

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Jovzin » 17 úno 2021, 13:51

Chasnik píše:
14 úno 2021, 22:29
Petrikos píše:
04 úno 2021, 20:31
Vy co už máte motor déle, jak jste spokojeni s jízdními vlastnostmi? Jeli jste v tom už někdo plně naložený, je znát už, že chybí turbo?
15 tkm, zatím spokojenost. Přecházel jsem z 1.6 CRDi, takže rozdíl tam je, ale na obě strany. Chybí ten kopanec na začátku středního pásma otáček, výhodou je "sametovější" chod v nižších otáčkách a linearita záběru. Motor krásně táhne i nad 6 tisíc, v podstatě až k omezovač. Ten je kousek dál než u 1.6 CVVT, odhadem cca 6700 otáček, trojka se dá táhnout až do 140 km/h (pro srovnání: 1.6 CVVT 125 kmh, 1.6 GDI cca 130 kmh), takže výkonovou rezervu na rychlé předjetí motor má, je potřeba používat ten klacek před ruční brzdou - bacha na to, už jsem párkrát kvaltoval půllitrovou flaškou v držáku na nápoje a fakt to nešlo :mrgreen: Ono to není problém si to splést, při zařazené čtyřce nebo šestce jsou ty hlavice dost blízko u sebe...

Při jízdě se zátěží je potřeba s tou zátěží prostě počítat. Už jsem za tím vezl i 1100 kg přívěs a šlo to. Samozřejmě to s tímhle nákladem na šestku při 1800 OPRAVDU netáhne, ale v takových situacích je potřeba brát ohled nejen na motor, ale hlavně na spojku, to je nejslabší článek a ta při jízdě s vysokou zátěží nejvíc trpí. Takže je lepší využívat vyšší hladinu otáček a řadit později. Např. Jižní spojka při tacho 90, běžně za 6, s těžkým přívěsem radši na čtyřku, i když pětka vy si to taky vzala. Rozjezdy s takovou zátěží celkem v pohodě, nevystřelí to z místa, ale má ochotu zabrat. To je rozdíl oproti i30 FD 1.6 CVVT, která při rozjezdu s přívěsem nad 1000 kg dávala poznat, že se jí to nelíbí a záběr spojky byl opravdu velmi gumový a člověk na trase musel dost přemýšlet, jak omezit zastavování a rozjezdy. Naštěstí se mi takové případy moc často nestávají, při trvalé nebo velmi časté jízdě s takovou zátěží je nutno počítat s omezenou životností spojky.

Rozdíl mezi 1.5 DPI a 1.0 T-GDI neznám, ale troufám si říct, že ten oturbený trojválec by také nebyl z takovéto zátěže nadšený a dával by to znát. Při správném používání rozumného spektra otáček by mu ale šlo domluvit.

V tomto skutečně zimním období se jako výhoda jeví konstrukce motoru, která umožňuje rychlé zahřátí motoru (zřejmě se na tom nejvíce podílí integrované svody). I při teplotách pod -10 se motor ochotně prohřívá a při delších trasách spotřeba příjemně klesá. Např. při startu v - 15 mám po pár km spotřebu nad 8 litrů, do Prahy to mám 75 - 85 km (dle konkrétního místa práce) a při příjezdu mi PP ukazuje nejčastěji něco mezi 5,6 a 6,0, což v těchto mrazech považuji za příjemné číslo.

Ani u nového auta nezapomeňte na dobíjení AKU. Já jezdím delší trasy, na nabíječku v zimě dávám každé 3-4 týdny a dobíjí se to 4-6 hodin. Takže těm, co jezdí trasy okolo 10 km, musí akumulátor fakt dost trpět, í když prý inteligentní dobíjení při nižších teplotách do procesu moc nezasahuje. Ale to jim moc nevěřím, protože když náhodou zapomenu vypnout S/S, tak mi i v zimě po 2 km jízdy ŘJ nekompromisně zdechne naprosto studený motor ](*,)
Dobijanie AKU ? Do kelu to ma nikdy nenapadlo. Aku nabijacku pouzivas ? A musi sa to robit kazdy den alebo staci raz za tyden ? Akurat nedobija sa ta baterka prave dlhsimi jazdami ? Napr smer Dobris-Praha a spat ?

WalterB
**
Příspěvky: 155
Registrován: 01 zář 2020, 12:45

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od WalterB » 17 úno 2021, 17:05

Já ohledně nabíjení udělal toto: https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 59#p596259
Nabíječku mám tzv. "inteligentní" z LIDLu (max.3,8 A), dobíjím cca 1x týdně.
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart (2021-)
je2: KIA Ceed I a II 1.4i CVVT (2012-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (2004-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011

Uživatelský avatar
Maras
**
Příspěvky: 315
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras » 17 úno 2021, 17:49

Hodně zaměstnanců Nošovice máme Hyundai auta,ale nevím o nikom kdo by dobíjel baterku. Někteří mají auto třeba i 4-6 let staré.Moje drahá polovička má i10 už 5 let od novoty, baterku jsme nikdy nedobili a jezdí denně. Už tam má 65k a žádný problém takže to taky neřeším.
Hyundai i30 HB 1.5DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...

Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 7267
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od idam.i » 17 úno 2021, 20:14

i40 som mal 5 rokov 130.000km
Elantra 4 roky 100.000km a na baterky som nesiahol. :-k
Opel Insignia GS 1,5 Innovation Satin Grey (2018-)
Hyundai Elantra 1,6 D-CVVT, Style , Sparkling metal (2017-)
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8i
Mazda 626 2,5 V6
Renault 21 2,2i
Citroen BX 1,6i

Cecil67
**
Příspěvky: 121
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 » 19 úno 2021, 20:00

Ahoj, nechci zakládat nová vlákno.....tak se ptam: někdy mi nejde zapnout tempomat. Po vypnutí motoru a nastartování to jde normálně nějaký čas a pak zase ne. Stalo se to někomu? Dík.

dibarbora
****
Příspěvky: 1111
Registrován: 05 úno 2018, 15:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od dibarbora » 19 úno 2021, 20:03

treba stlačiť brzdový pedál...... bezpečnostná kontrola.... typicky odchod z diaľničnej pumpy, štart, odchod, bez dotyku na brzdu= tempomat nepustíš...
Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.

Cecil67
**
Příspěvky: 121
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 » 19 úno 2021, 20:09

Cha, tak to musím vyzkoušet, díky za radu a zdravím na Slovensko :D

dibarbora
****
Příspěvky: 1111
Registrován: 05 úno 2018, 15:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od dibarbora » 19 úno 2021, 20:43

máš to aj v príručke popísané.... pri tempomate je to asi spomenuté...
Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 16397
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Axel.Foley » 19 úno 2021, 21:23

Jj, je to jak píše dibarbora, měl jsem pár dní půjčenou i30 III v kombíku. I u Tucsona to funguje stejně.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek

Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4088
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Chasnik » 22 úno 2021, 21:25

Maras píše:
17 úno 2021, 17:49
Hodně zaměstnanců Nošovice máme Hyundai auta,ale nevím o nikom kdo by dobíjel baterku. Někteří mají auto třeba i 4-6 let staré.Moje drahá polovička má i10 už 5 let od novoty, baterku jsme nikdy nedobili a jezdí denně. Už tam má 65k a žádný problém takže to taky neřeším.
Na ix20 chcípla po 3 letech. Vyměnil jsem za Exide a už jede dalších 5 let. Možná by vydržela i bez dobíjení, ale na druhou stranu, mám nabíječku C-TEK za cca 1300 Kč (stejnou službu udělá i LIDLový kousek za cca pětikilo), slouží už 5 let a ve srovnání s ostatními náklady na obě naše auta je to rozloženo v čase pakatel.
A pokud na téměř novém autě nabíječka jede zmiňovaných 4 - 6 hodin, tak to vnímám tak, že to pomáhá. A to dojíždím do práce 80 km, takže žádné krátké poposkakování s častými starty a studenými rozjezdy...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)

Uživatelský avatar
pekoz
**
Příspěvky: 429
Registrován: 29 črc 2013, 10:53
Bydliště: vedle Ostravy

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od pekoz » 23 úno 2021, 07:44

ot ale přidám se:
Na IX20 originální baterka (Solite) po 8 letech začala slábnout.
Většinou kratší jízdy a město takže nabíjení nic moc.
Nechcípla ale už mívala tak 11 V (při mrazech -10 jsem ji raději vyměnil - Exide).
Nepravidelně dobíjena až poslední cca 2,5 roku.
Nabíječka Lidl.
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.

Odjinud
**
Příspěvky: 367
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Odjinud » 23 úno 2021, 20:41

Jen pro ilustraci, ve fordu mi baterka vydrzela 14 let. Origo Motorcraft. A to mela jen 44 Ah.

V cem bylo to kouzlo, nevim. Kdyz byly mrazy (pod -10st. C) a par dni jsem neplanoval jet (tak cca tyden), coz bylo tak 1-2x za zimu, tak jsem ji vyndal. Nabijel jsem ji tak 1x za sezonu, hlavne tedy ke konci, kdyz uz opravdu slabla.
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW

clifftorr
*
Příspěvky: 21
Registrován: 22 kvě 2020, 15:54

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od clifftorr » 24 úno 2021, 17:03

Mohl bych poprosit o majitele tohoto motoru 1.5 DPI aby vyzkoušeli, že při ustálených 2500ot/min , zahřátém motoru na na 90C , na neutrálu a stojícím autě jsou vibrace motoru nejsilnější ? Dík

Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“