Chování DCT v zimě.

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Erik T
*
Příspěvky: 19
Registrován: 14 bře 2021, 19:22

Chování DCT v zimě.

Příspěvek od Erik T » 12 říj 2021, 18:44

Zdravím, čeká nás první zima s i30 hatchback 1.0 88Kw 7DCT a trochu mám obavy jak se to bude v zimě chovat. Nemáte nějaké triky jak nejlépe a hlavně nejbezpečněji jezdit? Myslím nějaký konkrétní režim, nebo režim řazení. Jde mi hlavně o plynulé vyjetí kopců ať to v polovině nepodřadí.

Reklama
 

Uživatelský avatar
endrju
*
Příspěvky: 28
Registrován: 06 kvě 2021, 10:19

Re: Chování DCT v zimě.

Příspěvek od endrju » 12 říj 2021, 21:08

Nemám zatím zkušenost, ale co to hodit do manuálního režimu řazení?
Hyundai i30 kombi 1.5 T-GDI MHEV DCT MY22, Smart, Sunset Red, 10/2021
Kia cee'd ED 1.4 MPI 81kW, EX (GLS), Casa White (WD), 2/2008

Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2515
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Chování DCT v zimě.

Příspěvek od Richard555 » 12 říj 2021, 21:51

Aby se nestalo co nechceš, podřazování v kopci, je třeba raději použít manuální režim, ale to zdaleka není vše, nejspíš bude i třeba vypnout ESP , které je spřaženo i s TCS (protiprokluz) tahle vychytávka celou tvou snahu o maximálně plynulé vyjetí zasněženého kopce většinou zcela bezpečně pohřbí při prvním delším prokluzu , totiž ubírá plyn, aby se kola neprotáčely :wink: takže pokud se pořebuješ někam vyškrábat, manuálně dát nejspíš za 2 v případě litru klidně i za 1 , vypnout ESP, rozjet se a maximálně plynule to zkusit vyjet :wink:
Ale mám automat s měničem a 4x4 takže já volím pro první pokus vyjet krpál jen 4WD LOCK tedy natvrdo sepnu předek a zadek - ESP nechávám běžet a to bohatě stačí v 95% případů :wink:
IX55 3,0 CRDI automat 4x4 , Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005, YAMAHA 125 Majesty 2005 , bejvávalo: Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG, Škoda Felicia Kombi 1,3MPI, Pontiac Le Mans, Mistubishi Space Wagon, Škoda Favorit 136, Moskvič 2140, Moskvič 403, skůtr ČZ 175

Uživatelský avatar
stanKon
***
Příspěvky: 561
Registrován: 04 říj 2019, 13:28
Bydliště: Plzeň

Re: Chování DCT v zimě.

Příspěvek od stanKon » 12 říj 2021, 22:14

Nenech se vystresovat 8-[ , pokud nebudeš jančit, budeš mít kvalitní pneu, ani nepoznáš že jedeš na sněhu, alespoň ne podle převodovky.
Pokud z toho máš obavy, vyzkoušej si chování auta někde v klidu na mírnějších sklonech a do hor vyjeď až si to trochu osaháš, lepší než být v křeči. Vyzkoušej si i reakci na ruční řazení, abys poznal jakou sílu záběru na jednotlivé stupně dostaneš a kolik můžeš dávkovat plynu.
ale každopádně :hyu: DCT je u většiny aut zde komentovaných skvěle nalazená a rozhodně nedoporučuju vypínat ESP, když nejsi zkušený řidič. V 99% tě elektronika podrží lépe než to kdy dokážeš ty.

Jak říkám hlavně klid a jet na co stačim. Nebudeš první co :hyu: pojede na sněhu =D> a DCTčko nepotřebuje k řízení atomového vědce :mrgreen: .
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3

Uživatelský avatar
petzl62
******
Příspěvky: 4075
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Chování DCT v zimě.

Příspěvek od petzl62 » 13 říj 2021, 06:14

Jako člověku neznalému, jak píšeš, ti napíšu po těch pěti letech života s :hyu: DCT - nech se příjemně překvapit. Je naladěná opravdu výborně a jak tady píšou kolegové, pokud nebudeš sám zmatkovat, budeš se divit kam a jak v pohodě vyjedeš :wink:
Chce to jen dobré pneu, rozum do hrsti a cit. A pokud půjdeš do extrému, tak v kufru řetězy, včetně umění je použít. Ostatní klidně nech na převodovce. Jak říká pan řidič R. Chvála: "Keep the momentum!"
Pod všechno, co ti tady chlapi radí se podepíšu.

Na co si spíš dej pozor a než si zvykneš, potrénuj někde na parkovišti, až budou podmínky - jsou brzdy. Jak spousta lidí ví, Korejci je mají hodně ostré a na to opravdu pozor. Není konec umění někam vyjet, ale taky se odtud dostat v pořádku dolů.
Upozorňuji, obzvlášť pokud jsi byl zvyklý brzdit motorem, dnešní nová benzínová auta motorem prakticky nebrzdí :idea:
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT Exclusive, paket Premium
Dlouhodobá spotřeba od11/6/2021 - 6,55 l/100km
Aktuálně 29000 km
Výhradně: EuroOil N95,bez biosložky

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 17524
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Chování DCT v zimě.

Příspěvek od Axel.Foley » 13 říj 2021, 11:45

A auta osazena automatem už vůbec ne [-X :!:
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek

Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 7814
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Chování DCT v zimě.

Příspěvek od idam.i » 13 říj 2021, 20:19

To by som tak úplne netvrdil. [-(
Hyundai i20 Chic 1,25 2017, biela
Opel Insignia GS 1,5 turbo Innovation Satin Grey (2018-)
Hyundai Elantra 1,6 Style , Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8i
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...

Uživatelský avatar
petzl62
******
Příspěvky: 4075
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Chování DCT v zimě.

Příspěvek od petzl62 » 13 říj 2021, 20:56

Oproti dieslu v manuálu se to tak může zdát :wink: :-$
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT Exclusive, paket Premium
Dlouhodobá spotřeba od11/6/2021 - 6,55 l/100km
Aktuálně 29000 km
Výhradně: EuroOil N95,bez biosložky

Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 7814
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Chování DCT v zimě.

Příspěvek od idam.i » 13 říj 2021, 21:05

Jáj nafta. #-o
Na to ešte niekto jazdí :?: :mrgreen:
No vážne.Keď pustím plyn ,tak to celkom brzdí a pekne odraďuje dole.No nie je to dct.
Hyundai i20 Chic 1,25 2017, biela
Opel Insignia GS 1,5 turbo Innovation Satin Grey (2018-)
Hyundai Elantra 1,6 Style , Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8i
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...

Erik T
*
Příspěvky: 19
Registrován: 14 bře 2021, 19:22

Re: Chování DCT v zimě.

Příspěvek od Erik T » 14 říj 2021, 05:33

Díky za zkušenosti. Žádné extrémní výjezdy přes zimu neplánuji, ale i tak jsou v mém okolí pár kopci které v zimě dokáží potrápit. Gumy máme Nokian WR D4 letos 2 sezóna. Abych se přiznal tak za dobu co máme automat cca 4 měsíce jsem maximálně pár krát zkusil řazení pádly,ale čistý manuál ještě ne. Taky včera jsem zkusil teprve režim sport. A docela překvapení.

Jen mě nějak začíná zlobit tempomat začíná nějak nesmyslně podřazovat tak kde to není vůbec nutné i z kopce. Na dálnici mírný sklon dolů a už to jde že 7 na 6ku z 2500 na 3000 otáček :(

Uživatelský avatar
petzl62
******
Příspěvky: 4075
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Chování DCT v zimě.

Příspěvek od petzl62 » 14 říj 2021, 06:47

Normální, nebo adaptivní ?
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT Exclusive, paket Premium
Dlouhodobá spotřeba od11/6/2021 - 6,55 l/100km
Aktuálně 29000 km
Výhradně: EuroOil N95,bez biosložky

[SK]peter
**
Příspěvky: 104
Registrován: 09 pro 2018, 12:25

Re: Chování DCT v zimě.

Příspěvek od [SK]peter » 14 říj 2021, 11:47

Mám za sebou 2 zimy s DCT a nepostrehol som žiaden problém alebo rozdiel s jazdou v lete.

Nemusíte sa vôbec ničoho báť :)

[SK]peter
**
Příspěvky: 104
Registrován: 09 pro 2018, 12:25

Re: Chování DCT v zimě.

Příspěvek od [SK]peter » 14 říj 2021, 11:52

Erik T píše:
14 říj 2021, 05:33
Jen mě nějak začíná zlobit tempomat začíná nějak nesmyslně podřazovat tak kde to není vůbec nutné i z kopce. Na dálnici mírný sklon dolů a už to jde že 7 na 6ku z 2500 na 3000 otáček :(
Pri automate podradzuje v snahe neprekračovať nastavenu rychlosť. V prudkom kopci nema problem postupne predaiť z 7 aj na 4 v snahe brzdiť viac motorom.

Neriešil by som to. je to inteligentna prevodovka.

Erik T
*
Příspěvky: 19
Registrován: 14 bře 2021, 19:22

Re: Chování DCT v zimě.

Příspěvek od Erik T » 16 říj 2021, 06:53

Normální tempomat. Nikdy to nedělalo. Prostě klasika do kopce to začne více tahat nebo podřadí chápu. Ale z kopce nebo i na rovince aby zbytečně řádil dolů když vůbec není třeba nechápu. Docela jsem si tempomat oblíbil ale teď co to začlo blbnout tak už ho prdím. Mno ještě že si za 2 měsíce objednávám nový kus.

Uživatelský avatar
stanKon
***
Příspěvky: 561
Registrován: 04 říj 2019, 13:28
Bydliště: Plzeň

Re: Chování DCT v zimě.

Příspěvek od stanKon » 16 říj 2021, 13:48

Možná závada nějakého snímače, nebo bude třeba resetovat "zkušenost" ŘJ a naučit ji znovu styl jízdy. Možná softw.mapy bude třeba přehrát.
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3

Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“