Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
csgut
**
Příspěvky: 143
Registrován: 04 zář 2021, 00:45

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od csgut »

S žádným probuzením bych nepočítal. Na grafu to neukázal nikdy nikdo. Je pryč doba, kdy by si díly ve v motoru "sedaly". Jediná vysvětlitelná věc = zvyk, naučení se. A navíc prvních 1000 km se omezuje řidič otáčkama (aby si to sedlo :D :D...), pak už se přestane bát to trochu vytočit a ejhle, ono to na trojku jede najednou líp, než do té doby, kdy už tam byla dávno čtyřka, pětka.

Klíčkem stahovat okno asi nenaučí, to nebude softwarový nejspíš... :/

Google česky zatím v autě poslouchat taky nenaučíte, jen to zatím umí česky mluvit. Nevím proč, když už jinak mluvenou češtinu Google v různých aplikacích přijímá...

Dlouhá dvojka? Co vlastně chápete pod pojmy dlouhá/krátká? Jakože velký rozsah otáček využitelnejch? To například mně naopak vyhovuje plně.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
Reklama
 

Uživatelský avatar
pirko7
**
Příspěvky: 125
Registrován: 24 říj 2021, 20:22

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od pirko7 »

csgut, ja si to taky myslim, ještě mě napadlo že to utlumuje řidící jednotka. Ale taky to bude to že tomu pak budu více dávat za uši.

Dlouhá dvojka... no u starého vozu jsem se na jedničku jenom rozjel a dal jsem za 2, tady když to udělam tak to auto opravdu nezrychlí ale děsně jakoby poskočí a musí se probudit že vlastně chci jet joo chci jet :lol: . A je to dané tím že já odřadím z jedničky na 2000ot. a dvojka tam v ten moment má pouhých 1300rpm cca. Takže abych měl takovej ten svižnější rozjezd musím odřadit z jedničky spíše na 3500rpm. No a to už mi příjde že to docela řve, jako bych chtěl zavodit a ne se jen rychle rozjet do ucpaného kruháče, nebo křižovatky :D . Kdežto když řadím z dvojky na trojku, tak už to takove není, na tu dvojku by se snad dalo jezdit i na 80km/h :lol: .

Ale sakra musím pochválit tu řadicí paku, jako z pětky na šestku, nebo z te jedničky na dvojku to tam snad navadí samo, jak kdyby ta paka věděla že chci do strany a ne jen dolů. =D> Vubec mi nepříjde že bych ji musel tlačit do boku aby mi tam nespadla 4řka.
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
csgut
**
Příspěvky: 143
Registrován: 04 zář 2021, 00:45

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od csgut »

Jo takhle. Takže krátká jednička i takovou trochu příčinou :D... To už tu pár lidí řešilo postěžováním si drobným :).

Řazení mi taky přijde pohodový.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
willy50
****
Příspěvky: 1094
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 »

pirko7 píše: 20 kvě 2022, 20:43 A mimnochodem ta dlouhá dvojka nikomu nevadí? :-k
Dvojka není dlouhá, do 4 r.s. je převodovka poskládaná zcela rovnoměrně:

1000rpm speed:

(km/h/mph)

I:

7.2 / 4.5

II:

13.3 / 8.3

III:

19.8 / 12.3

IV:

26.2 / 16.3

V:

30.4 / 18.9

VI:

35.1 / 21.8

Ta tabulka se pěkně rozházela :-k
Ale snad je to zřejmé.

Schválně si zkus kolik Ti ukazuje tachometr při 3000ot. u jednotlivých převodů.
(20, 40, 60, 80)
Na vině Tvého pocitu je Uhnije(emise), stěžuj si v Bruseli!
(třeba jen nezvládnutý motor management :hyu: )

A mimochodem, řadit nahoru s 2000ot., není to trochu málo Antone Pavloviči? :shock:
Že Ty v práci řídíš autobus? :mrgreen:
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 764
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od i30mpact »

Nn, to je jeden z návyků úsporné jízdy - jedničku jen na rozjezd a hned dvojku. Ale v i30 je to akorát recept na poskakování.
Uživatelský avatar
Minko
***
Příspěvky: 946
Registrován: 08 říj 2017, 14:57
Bydliště: okr. Dunajská Streda

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Minko »

To nebude len i30 ale asi vlastnost :hyu: tiez sa mi stava to iste na i20 a riesenie je fakt len vytiahnut jednotku nech si trochu zareve a az tak tam dat 2 :mrgreen:
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Uživatelský avatar
pirko7
**
Příspěvky: 125
Registrován: 24 říj 2021, 20:22

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od pirko7 »

Willy diky za ten soupis. Ted mi je jasny ze na vine je hodne kratka jednicka :D . Ja standardne odrazuju az za 3000. Ale u jednicky si z dob autoskoly pamatuju jenom se rozjet. A tady je to takova buracive kdyz se rozjizdim s jednickou az k 3500 :D. Zas ta jednicka ma takovej peknej odpich to je fakt, kazdej mi rika jak to je frcak. Dalnici nikomu radeji ale neprezentuju :D.

Dneska jsem porovnaval 1.2 tsi rapida 63kw. Pocitove je to podobne rychle auto. Jen s vyhodou ze stejny usek jezdi o litr levneji :D. Ale zas na to ze tam je to turbo je to vlastne fajn pro DPi.
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
jeseter22
*
Příspěvky: 39
Registrován: 08 kvě 2021, 20:10

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od jeseter22 »

Dneska cesta 20 km za kamarádem. Okreska, vesnice, městský okruh, město, provoz minimální. Spotřeba 4,4 l/100. Cestou zpět byl provoz horší, semafory, auta, dvakrát jsem musel na okresce z 90 zpomalit na 20 kvůli cyklistům, takže výsledná spotřeba tam i zpět 4,9. Brzdou provozu jsem nebyl, spíš ostatní brzdili mě.
S motorem jsem spokojený. Větší výkon a zrychlení bych občas ocenil, ale při koupi jsem tušil do čeho jdu a očekávání to splňuje. Předjíždět se dá, spotřeba slušná, řazení přesné. Cukání při přeřazení mezi 1 a 2, které tady mnozí zmiňují nepociťuji. Hluk na dálnici je snesitelný.
i30 1.5 DPI hatch Smart - sunset red od 16. 3. 2022
Hyundai i30 I Hatchback 1.4 80 kW
ex Peugeot 307 1.4 66 Kw
Uživatelský avatar
pirko7
**
Příspěvky: 125
Registrován: 24 říj 2021, 20:22

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od pirko7 »

Jezdit pod 5 litrů a nebýt brzdou provozu mi je ale opravodovou záhadou a to opravdu nejezdím brzda plyn ke každé křižovatce :) . Abych se z obce pěkne rozjel, musím podřadit, jinak ty auta za mnou co mají turba nadavaj proč už nemám kilo, když jsem za vsí a už mě předjížděj :D .

Já snad pojedu trasu jen pro radost na spotřebu, zda se mi povede pod 5L, ale obávám se že v mé kopcovité oblasti prostě nemožné.
Já měl dnes 5,7L (radoval jsem se dokud jsem nezjistil že 1.2rapid měl 4,3L, objem je objem).
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
csgut
**
Příspěvky: 143
Registrován: 04 zář 2021, 00:45

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od csgut »

Spíš to je obecně o technologii turbobenzínu, resp. turbu obecně. O úsporné 1.9 TDI ví snad celé Česko :D...

Gratuluju ke spotřebě u našeho atmo. Ale nebýt brzdou provozu při takové honbě za minimálními litry jde pouze opravdu jen tehdy, když není provoz žádný, to se na mě nezlobte :D.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
jeseter22
*
Příspěvky: 39
Registrován: 08 kvě 2021, 20:10

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od jeseter22 »

Až pojedu příště zkusím to nahrát třeba na kameru pro představu. Znalost trasy také hodně pomáhá. Nejvíc ale minimální víkendový provoz. V pracovní den by spotřeba byla minimálně o litr vyšší. Příště bych mohl zkusit jet rapidem 1.2 tsi 81 kw, ale asi by to nebylo přesné srovnání, protože na rapid nejsem zvyklý. A taky se do kufru blbě dávají pruty na ryby.
V létě se snad dostanu do Švédska, tak su zvědavý, jaký bude dlouhý dálniční přesun přes Německo, a kam se půjde dostat se spotřebou na rovných švédských silnicích, kde je maximální rychlost 80 km/h.
i30 1.5 DPI hatch Smart - sunset red od 16. 3. 2022
Hyundai i30 I Hatchback 1.4 80 kW
ex Peugeot 307 1.4 66 Kw
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20050
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Axel.Foley »

jeseter22: Ono záleží kam a kudy pojedeš. Ve Švédsku nejsou jen rovné silnice a jen povolených 80 :lol: Jezdí se tam ale skvěle :D/ Jo, a připrav se na cenu benzínu a na to, že spousta benzinek jsou pouze dva stojany bez zázemí a tankování funguje jinak než v ČR.

Omlouvám se za OT.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1693
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Pojďme zpět k motoru 1.5DPi. Ohledně spotřeby. Včera jsme byli autem v obsazení 2 lidi na Velké ceně Mohelnice v truck trialu.
Mimochodem - událost to byla úžasná, doporučuji. Cesta tam je cca 80% dálnice. Nastavil jsem 125 tachometrových, čili podle GPS 120 km/h. Byl silný vítr a protivítr. Spotřeba tam 6,1 na polský benzín bez aditiv, ty jsem zapomněl nalít. Cestou zpátky opět vítr, ale už o něco slabší a hlavně boční, zapnutá klimatizace a opět 125 tachometrových - výsledek vidíte na fotce =D>
IMG_20220521_214816 (1).jpg
IMG_20220521_214816 (1).jpg (87.44 KiB) Zobrazeno 502 x
. No jsem opravdu s tímto motorem spokojen, proto už mám objednáno nové, úplně stejné auto jen s výbavou smart. :lol:
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Mouse80
**
Příspěvky: 218
Registrován: 27 črc 2021, 17:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mouse80 »

No pani. Já a moje auto tohle teda neumime. Co se udělalo hezky , tak mi spotřeba klesla z pruměrnych 6,5 na 6. Bohužel jsem si to omylem před 1200 km vyresetoval ](*,) ](*,) Když jsem jel ze Dvora Králové do Hradce Králové , tak jsem po přijezdu k HK viděl 5,6. Stačili tři semafory a už tam bylo 5,9. Prostě neodolam a na zelenou na to šlapnu a už benzin svišti :D :D :D Stejnou trasu po dalnici tam a zpět mam tedy za 6,5 a to jsem naschval dal couraci rychlost na tempomat 120km h. Nejspis bude na ty trase oproti Marasovi vic kopečků :shock: . Jinak z 1 na 2 už jsem to vylepšil bez většiho cuknuti, vytočim jedničku někde ke 3 či 4 tisicům :) pak to žere , ale občas vůbec necukne :) , trošku to řve teda :)
Hyundai i30 1,5 DPi HB start plus, bílá (25.11.2021)
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
willy50
****
Příspěvky: 1094
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 »

Mouse80:
Zkus(pokud nespěcháš) rozjet jedničku na cca 2500ot. dej dvojku a pomalu s plynem, pokud to hned přišlápneš, pak se to jakoby dusí.
Mi se to celkem osvědčilo, celkově si myslím, že s řazením větší problémy nemám.
*
Jo a popojížďky po městě, ty zvedají spotřebu pěkně.
Poslední jizda na nákup do blízkého města:
z domova do města (asi 15km) 5,4 potom několik bodů zájmu (myslím 6), celkově stráveno ve městě 3 hodiny, spotřeba stoupla na 6,2. Po příjezdu domů bylo 5,8.
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“