Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Beda14
Příspěvky: 1
Registrován: 26 lis 2022, 13:00

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Beda14 » 26 lis 2022, 15:58

Ahoj, měl jste už někdo problém, že u tohoto motoru náhodně přišla ztráta výkonu.Manželce se to už stalo třikrát.Zkusil jsem jiné palivo a stalo se to zas.

Reklama
 

meki12
Příspěvky: 9
Registrován: 15 črc 2021, 19:59
Bydliště: F-M

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od meki12 » 27 lis 2022, 15:12

Ano, po nastartování a ujetí cca 300m, v mírném kopci, se na 1s "ztratil výkon". Spíše mě to přišlo, jak kdybych pustil plynový pedál. Ale to bylo jen jednou a auto bylo nové cca 1000km na tachometru, tak jsem to neřešil. Od té doby nic.
I30 combi 1.5 DPI 81Kw "Č"erná Obj.: 9.2021 Dod.: 2.2022
Škoda Felicie krátká 1.3 MPI 40Kw
Opel Astra krátká 1.7 D

Uživatelský avatar
pirko7
**
Příspěvky: 107
Registrován: 24 říj 2021, 20:22

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od pirko7 » 28 lis 2022, 08:08

Nemuzu si pomoct, ale ja ten pocit mam celou dobu co to auto mam :lol: , utlumenych 110koniku pod eu6 uz proste neni takove jako ty stare atmosfery. Ucim se jezdit na pul plynu, je z toho pak lepsi pocit. Ale to co popisujete je mozna lehce vysvestleno ve videu pana Vaculika. Vysvětluje to tam ten technik, ze motor je nejak nastaven a v momente kdy chcete akcelerovat musi provest urcite zmeny a tam je pak ta prodleva. Nicmene jedna sekunda je zde vyjimka, kdezto u turb standard 😃
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.

Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 572
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od i30mpact » 28 lis 2022, 19:35

Ano, občas mi přijde, že motor trochu přemýšlí, co má právě dělat.

Uživatelský avatar
Maras
****
Příspěvky: 1329
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras » 28 lis 2022, 20:29

Pánové dneska pět krátkých jízd vždy do 2 km a po sobě, takže i pět startů. Ještěže nemám přímovstřik. A takhle to mám často. I proto byl motor 1.5DPi skvělá volba. Mějte hezký večer.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...

slabostka
*****
Příspěvky: 1564
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od slabostka » 28 lis 2022, 20:41

a inteligent nabijanie tiez nemas?
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021

Uživatelský avatar
Maras
****
Příspěvky: 1329
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras » 28 lis 2022, 20:45

Svítím světlama, takže je vyplé. Samozřejmě i start stop k tomu.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...

Brambo von Gratz
*
Příspěvky: 28
Registrován: 21 říj 2022, 11:54

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Brambo von Gratz » 07 pro 2022, 19:10

Tak trošku opět přispěju k tématu. V pátek jsem auto poprvé protáhnul po dálnici. Z Opavska za Náměšť nad Oslavou a zpět. Držel jsem to většinou kolem tachometrových 130, při předjíždění do těch 150 km/h. Při 150 GPS ukazovala 133 km/h. Spotřeba cestou na jih byla nějakých 6,9 l/100, podle palubního počítače. Zpátky jsem to na jednom rovném úseku zkusil vytáhnout na tachometrových 163 km/h. Spotřeba zpět byla tuším 7,1 l/100. Ale v okolí Brna v odpolední špičce bylo opět jedno velké parkoviště a GPS mě z dálnice vedla raději přes město. Zatím najeto přes 2100 km. Jeli jsme ve dvou, ale kolega je docela řízek...

Je fakt, že dynamika ve vyšších rychlostech není dechberoucí, což nikdo asi nečeká. Ale i tak auto zrychluje. Ale bez zapnutého tempomatu člověk ve 130 zlehka lechtá plyn a už tam je 150. 8) A je jedno, jestli se jednalo o rovinku, cestu z kopce nebo do kopce. Určitě jsem nebyl brzdou provozu, spíš mě štvali frajeři, kteří přede mnou předjížděli stylem, jakým kamion předjíždí kamion. Pokud provoz zpomalil na cca 100 km/hod, tak jsem podřazoval na 4 pro rychlejší akceleraci.

A hodně jsem ocenil schopnost auta popojíždět na volnoběh, zejména v koloně kolem Brna. Dost jsem tím udivil kolegu, co má Seata Toledo 1,4 TSI. Stačilo jen jemně pouštět spojku. Tuto vlastnost také oceňuju, když popojíždím kolem baráku ke garáži a otáčím se na dvorku. Pěkně na volnoběh, zbytečně nehoblovat spojku.
Non desistas, non exieris.
Si vis pacem, para bellum.
Od 09/2022 i30 kombi 1.5 DPI Family Comfort

Sprite
*
Příspěvky: 27
Registrován: 05 pro 2022, 14:49

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Sprite » 08 pro 2022, 08:45

Maras píše:
28 lis 2022, 20:45
Svítím světlama, takže je vyplé. Samozřejmě i start stop k tomu.
Můžu se prosím zeptat, co přesně je to "inteligentní nabíjení"? Viděl jsem v ceníku příslušenství k i30 nějaký modul na vypnutí Start stop. Tak mě napadlo, jestli jej tam nenechat do nového auta hned jak přijde namontovat. Ale pokud by to mělo být jen nějaké polovičaté řešení, že se jen vyřadí funkce start / stop, ale naopak to pak bude nějak horší pro baterku / dobíjení, tak bych se na to vykašlal. Díky moc

Uživatelský avatar
Maras
****
Příspěvky: 1329
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras » 08 pro 2022, 10:33

Vypnutím start-stop se vyřeší pouze zhasínání a opětovné startování motoru. Za to je zbytečné dávat peníze navíc. Stačí si zvyknout na zmáčknutí tlačítka v autě. Krom toho inteligentní nabíjení bude stejně fungovat dál a to je to nabíjení, které velmi škodí baterii diky neustálému kolísání napětí od nízkého až po vysoké. U starších aut bylo napětí na baterii stálé a ta potom vydržela klidně i 12 let. U nových tak cca 4 roky. Dá se tomu zabránit v podstatě dvěma způsoby. První je mít neustále zapnuté potkávací světla, tim je inteligentní nabíjení vyřazeno a do baterie alternátor posílá stálé napětí jako u starých aut. Druhý způsob je odpojit konektor přímo na baterii auta. Rozsvítí se sice kontrolka na palubovce, ta se ale přelepí aby nerušila a auto bude mít trvalé vypnutý start stop i inteligentní nabíjení. Pozor,nejde to udělat u hybridů. U motoru 1.5 DPi ano.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...

Sprite
*
Příspěvky: 27
Registrován: 05 pro 2022, 14:49

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Sprite » 08 pro 2022, 11:49

A toto je vlastnost jen Hyundaie, nebo obecně všech aut se start / stop? protože máme v rodině Rapida r.v.2016 a Fabii 2017, u obou se start / stop vypíná manuálně vždy hned po nastartování a baterky u obou původní

Uživatelský avatar
Maras
****
Příspěvky: 1329
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras » 08 pro 2022, 12:10

A mají auta denní svícení, nebo se svítí tlumenýma světlama a taky kolik mají najeto? Jinak samozřejmě toto inteligentní dobíjení mají všechna nová auta jakékoliv značky.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...

Sprite
*
Příspěvky: 27
Registrován: 05 pro 2022, 14:49

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Sprite » 08 pro 2022, 13:10

Rapid svítí normálně hlavními světly. Ale jestli jsou to klasická tlumená nebo je tam nějaká žárovka pro denní svícení, to bych lhal. Nikdy jsem to nezkoumal. Jen vím, že svítí žluté světlo v hlavních světlometech. Ale je dost možné, že tam je opravdu nějaká slabší žárovka jen pro denní svícení. Najeto třeba 35-40tis.

Fabia má LED světla a denní svícení v podobě takových několika "kostiček" v řadě :-) Najeto cca 25-30tis.

Známý pak měl několik Superbů 2 s denním svícením v podobě těch bílých pásků po stranách (při blikání blikaly oranžově), jezdil jen dlouhé dálniční trasy, myslím si že Start / stop nikdy nevypínal, protože auta prakticky nikde nezastavovala (přeprava osob na letiště) a neuvědomuju si, že by kdy měnil baterku - pokud teda má na baterku vliv kromě času i nájezd km - auta za 3-4 roky najela třeba 400-600tis km (dle toho jak které bylo vytěžované a jak si ho dlouho nechal). Ale to bude asi jiný případ, když on nastartoval třeba 4x za den, ale během toho auto najelo 700km.

Nicméně pokud bych tedy nechtěl dělat zásah u baterie (auto bude v záruce a asi by i mě osobně vadil pocit, že mám někde něco přelepeno), tak je lepší se na modul vypínání start stopu vykašlat a vypínat po každém startu manuálně. A pokud nechci ani svítit světly ale stačí mi jen denní svícení, tak holt jediné co se může dřív "pokazit" tak bude baterka, protože tolik nevydrží. Chápu to správně?

Uživatelský avatar
milda h
*****
Příspěvky: 1639
Registrován: 15 led 2012, 21:08
Bydliště: Vysočina NMnM

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od milda h » 08 pro 2022, 13:37

Jo, akorát tam je spešl baterie s cenou tak + 80 % oproti staré klasické baterii. :-$
Obrázek ix20 1.6 CVVT trikolor Cashmere Brown 12/2011

Uživatelský avatar
daves
*
Příspěvky: 94
Registrován: 23 čer 2021, 17:30
Bydliště: Orlické hory

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od daves » 08 pro 2022, 18:19

Maras píše:
28 lis 2022, 20:45
Svítím světlama, takže je vyplé. Samozřejmě i start stop k tomu.
Máš to vyzkoušené že to funguje i u výbavy Smart? Už se to tu řešilo, že zapnutá světla vyřadí inteligentní dobíjení jen u nižších výbav s halogeny.
Hyundai i30 HB, 1.5DPi, Smart
Opel Meriva B, 1.4Turbo 88kW tovární LPG, Enjoy
Škoda Fabia 2 Combi, 1.2HTP 51KW, Sport
Opel Corsa C, 1.0 43kW
Škoda Favorit 136L
Peugeot 205 GRD
Trabant 601 Combi

Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“