Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Motor 1.5DPi
No vidíš a mně sr Kona extrémně líbí, ale musí mít lakované lemy blatníků,jinak je fakt škaredá. Naštěstí EV jsou všechny v laku. A nový motor 1.6 T-GDi? Vím jen, že bude mít několik výkonových verzí. Nově tam přibude chlazení spalin a celkově nový vzduchový management a další věci. Sám čekám co z toho nakonec bude. Zatím je to ve fázi prototypu.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
- Reklama
Re: Motor 1.5DPi
Najazdil som 240 tisic km s 1.2 62 kw dokonca aj Chorvatsko otocila. Nikdy som nebol na cestach na obtiaz ci spomalovac (dobre raz, ale to som isiel fakt ze zatazeny na hranu unosnosti), nikdy som pre nedostatok vykonu neobiehal nebezpecne (ak tomu obiehanemu nepreplo a nezacal pridavat). Pohotovostna hmotnost cca 1100 kg (aj dake drobne). Ten vykon na to auto postacuje akurat s tym treba vediet pracovat. Nechcem byt ofenzivny ale ak niekomu nestavi 81 kw tak je proste slaby sofer a problem nie je v motore.
Btw. Mne sa nova Kona tiez velmi paci
Btw. Mne sa nova Kona tiez velmi paci

Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Re: Motor 1.5DPi
Je to ta 1.6 MPi co se dá sehnat u bratrů Poláků v Elantře? (taky ve variantě s CVT? ble!Maras píše: ↑05 kvě 2025, 11:49 Souhlas s Mexican ohledně výkonu motoru. Jinak taky jsem chtěl vyměnit svou i30 DPi 81 kW za novou, jenže novější model má jednak zmíněný nižší výkon a jednak by tam byl dost velký doplatek, aby bylo auto ve výbavě jakou mám nyní. Ten rozdíl je dán politikou,kdy přidali některé prvky z vyšších výbav do nižžších a tím narostla cena. Vždy jsem měnil auto co dva roky a vyšlo mne šul nul a nyní bych doplácel min 80 tisíc za nové auto se slabším motorem. Myslel jsem, že počkám na i30 která se bude příští rok vyrábět s motorem 1.6 ovšem EURO 7 a jak jsem ten motor viděl v autě na lince jak je už složitě poskládaný a kolik má nových periferií, tak to už bych radši šel rovnou do plné elektriky, tedy do Kony.

To jsi asi minul tu část, kde říkal, že je to auto pro jednoho člověka. Jakmile na palubě přibude někdo další, nebo nedejbože nějaký náklad, tak už to ani zdaleka není svižné ani rychlé.
Re: Motor 1.5DPi
Jeli jste do toho Chorvatska s příčníky na střeše přes Plzeň?Minko píše: ↑05 kvě 2025, 18:48 Najazdil som 240 tisic km s 1.2 62 kw dokonca aj Chorvatsko otocila. Nikdy som nebol na cestach na obtiaz ci spomalovac (dobre raz, ale to som isiel fakt ze zatazeny na hranu unosnosti), nikdy som pre nedostatok vykonu neobiehal nebezpecne (ak tomu obiehanemu nepreplo a nezacal pridavat). Pohotovostna hmotnost cca 1100 kg (aj dake drobne). Ten vykon na to auto postacuje akurat s tym treba vediet pracovat. Nechcem byt ofenzivny ale ak niekomu nestavi 81 kw tak je proste slaby sofer a problem nie je v motore.
Btw. Mne sa nova Kona tiez velmi paci![]()


https://www.facebook.com/story.php?stor ... 1453646387
Re: Motor 1.5DPi
ad:Minko
Ten vykon na to auto postacuje akurat s tym treba vediet pracovat. Nechcem byt ofenzivny ale ak niekomu nestavi 81 kw tak je proste slaby sofer a problem nie je v motore.
Btw. Mne sa nova Kona tiez velmi paci
[/quote]
Takže každý kto má nad 81kw je slabý šofér.
Ja sa s tým vyrovnám
len neviem ako to zoberie taký Verstappen. 
Ten vykon na to auto postacuje akurat s tym treba vediet pracovat. Nechcem byt ofenzivny ale ak niekomu nestavi 81 kw tak je proste slaby sofer a problem nie je v motore.
Btw. Mne sa nova Kona tiez velmi paci

[/quote]
Takže každý kto má nad 81kw je slabý šofér.

Ja sa s tým vyrovnám


Cupra Formentor 1,5 TSI (2022-)
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
Re: Motor 1.5DPi
I30mpact: priecniky nemam vobec na i20. Isli sme v 2 takze vsetko sme zmestili dnu.
Idam.i nie asi si to nespravne precital. Kto napise, ze mu na bezne jazdenie nestaci 81 kw, je slaby sofer.
Idam.i nie asi si to nespravne precital. Kto napise, ze mu na bezne jazdenie nestaci 81 kw, je slaby sofer.
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20491
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor 1.5DPi
1,6 T-GDI píše Maras. Čili chilli. Teda turbo. Jen z tohoto okopírovaného příspěvku to vypadlo.i30mpact píše: ↑05 kvě 2025, 22:02Je to ta 1.6 MPi co se dá sehnat u bratrů Poláků v Elantře? (taky ve variantě s CVT? ble!Maras píše: ↑05 kvě 2025, 11:49 Souhlas s Mexican ohledně výkonu motoru. Jinak taky jsem chtěl vyměnit svou i30 DPi 81 kW za novou, jenže novější model má jednak zmíněný nižší výkon a jednak by tam byl dost velký doplatek, aby bylo auto ve výbavě jakou mám nyní. Ten rozdíl je dán politikou,kdy přidali některé prvky z vyšších výbav do nižžších a tím narostla cena. Vždy jsem měnil auto co dva roky a vyšlo mne šul nul a nyní bych doplácel min 80 tisíc za nové auto se slabším motorem. Myslel jsem, že počkám na i30 která se bude příští rok vyrábět s motorem 1.6 ovšem EURO 7 a jak jsem ten motor viděl v autě na lince jak je už složitě poskládaný a kolik má nových periferií, tak to už bych radši šel rovnou do plné elektriky, tedy do Kony.
) Jinými slovy nepřímovstřik? Nebo nemůžete zatím ani naznačovat?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White
Re: Motor 1.5DPi
Aha, takže nějaká další evoluce 1.6T-GDi, tak to mě moc nenaplňuje nadšením.
Re: Motor 1.5DPi
Zdravím po delší době zdejší komunitu a mám na vás dotaz ohledně cukání tohoto motoru. Do letoška jsem jezdil jen vozem plnícím Euro4 a možná se tak jedná o typické eko-nastavení motoru plnícího Euro6, proto se nejdříve ptám vás, zkušených uživatelů této motorizace.
Dnes jsem se vracel po okreskách z výletu z hor a fakt neskutečný provoz, převážně jízda v kolonách, kde tempo udávali klobouci a blondýny a motor točil tak 2000 až 2300 otáček a přitom jsem si všiml jemného cukání motoru (motor na zlomek sec ztrácí tah), dokonce při jízdě v obci na 3 rychl. stupeň a do mírného kopce cca 2200 otáček motor bez přidávání plynu opakovaně cukal, tj. opakovaně velmi krátce ztrácel a obnovoval tah, toto jsem bez akcelerace vypozoroval poprvé od koupě vozu a nevím, zda je to eko-nastavení tohoto motoru nebo nějaká software vada řídící jednotky motoru.
Je to anomálie a může pomoct aktualizace firmware ŘJ?
Dnes jsem se vracel po okreskách z výletu z hor a fakt neskutečný provoz, převážně jízda v kolonách, kde tempo udávali klobouci a blondýny a motor točil tak 2000 až 2300 otáček a přitom jsem si všiml jemného cukání motoru (motor na zlomek sec ztrácí tah), dokonce při jízdě v obci na 3 rychl. stupeň a do mírného kopce cca 2200 otáček motor bez přidávání plynu opakovaně cukal, tj. opakovaně velmi krátce ztrácel a obnovoval tah, toto jsem bez akcelerace vypozoroval poprvé od koupě vozu a nevím, zda je to eko-nastavení tohoto motoru nebo nějaká software vada řídící jednotky motoru.
Je to anomálie a může pomoct aktualizace firmware ŘJ?
Hyundai i30 HB 1.5 DPI Family 2025
Re: Motor 1.5DPi
Toto nepozoruji a ani nevím o nikom jiném, kdo by měl tento problém. Zkus se podívat na chybové kódy přes diagnostiku. Můžou to být třeba i svíčky, nebo cívky ,nebo nakousnutý kabel od kuny, to se můžeš kouknout jako první věc.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Motor 1.5DPi
Mam dost podobnou věc. Nejprve jsem si myslel, ze mam problem s odpružením nebo stabilizačníma tyčkama. Obcas jsem cejtil záškub nebo hubnutí. Pak jsem si uvědomil, ze je to vždy pri zrychlení a začal jsem pozorovat otáčky. Deje se mi to jen pri zahřátém autu co je provozováno po přestávce v jízdě. Predesilam, ze se snažím motor nijak nepodtacet a jezdím spis o stupeň níže nez mi našeptává auto. Dokazu to i nasimulovat. Je to vždy , když otáčky klesnou pod 2000 a zacnu pomalu přidávat, typické je pojetí kolony, noha z plynu a pred vami se to značně rozjizdet, pomalu přidávate a.. jakmile mijim 2000 otáček, tak to jednou nebo někdy i dvakrat cukne. Kdyz na to vic slapnu , tak je to ok. Jen pomala akcelerace to udela. Dela to i petka ale ta to ma nekde kolem 2400. Kdyz jezdím 17 km do prace a za 8 hodin zpet , tak to nejde ani nasimulovat. Jakmile pojedu 30 km, vlezu do hobby marketu a za pul hodiny pojedu, tak to zacne delat. Když budu držet otacky nad 2500 tak to nebude vubec skubat.Nejblbejsi to je na dvojce. Hold jednicku za jizdy tezko dam
. Mam najeto pres 80000 a pozoruji to az ted. Pristi tyden mam odpoledni tak zkusim zavolat do servisu.
Hyundai i30 1,5 DPi HB start plus, bílá (25.11.2021)
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
Re: Motor 1.5DPi
Urcite to neni bezne uz z principu .. mozna spatne palivo? zkus natankovat jinde plnou nadrz. Jinak diagnostika, ale na jednoduche asi neuvidis vypadky na valcich. Mimo variant co uvedl Maras tak je ve hre treba skrtici klapka. Ikdyz ta se spis projevi jen kratce po startu nez opakovane na teplem motoru.
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Re: Motor 1.5DPi
Díky za info, chlapi,
zítra jedu do Automima na nástřik podvozku a dutin a tak to tam zkonzultuju s panem Metzem.
zítra jedu do Automima na nástřik podvozku a dutin a tak to tam zkonzultuju s panem Metzem.
Hyundai i30 HB 1.5 DPI Family 2025
Re: Motor 1.5DPi
Palivem asi ne, jezdim ted po zime 100 oktan z orlenu nebo z ona a vif. Jeste by to mohl byt egr ventyl. Je zvlastni ze to je jen u urcitych otacek a jen pri pomale akceleraci. Jako by se neco nemohlo vzpamatovat a prenastavit 
. To je moje amaterska dedukce 
Hyundai i30 1,5 DPi HB start plus, bílá (25.11.2021)
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
-
- *
- Příspěvky: 21
- Registrován: 01 bře 2025, 12:22
Re: Motor 1.5DPi
Chlapy je to naprosto normální. Ten motor je dual port injection... Máte dva vstřikovače na válec a ten druhý se spouští, když opustíte lambda 1... Tedy když je motor pod zátěží, neboť uživatel buď nepodřadil a přidává plyn nebo zkrátka jede v plném tahu. Krásně se o tom povídá zde:
https://youtu.be/vnLirVh4Iow
https://youtu.be/vnLirVh4Iow
Hyundai i30 kombi 2025, 1.5 DPI 71kW, man. převodovka, Style Safety
Shell Helix Ultra AH 0w-20 / Liqui Moly Special Tec AA 0w-20
Shell Helix Ultra AH 0w-20 / Liqui Moly Special Tec AA 0w-20