Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1843
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

No vidíš a mně sr Kona extrémně líbí, ale musí mít lakované lemy blatníků,jinak je fakt škaredá. Naštěstí EV jsou všechny v laku. A nový motor 1.6 T-GDi? Vím jen, že bude mít několik výkonových verzí. Nově tam přibude chlazení spalin a celkově nový vzduchový management a další věci. Sám čekám co z toho nakonec bude. Zatím je to ve fázi prototypu.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Reklama
 

Uživatelský avatar
Minko
****
Příspěvky: 1031
Registrován: 08 říj 2017, 14:57
Bydliště: okr. Dunajská Streda

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Minko »

Najazdil som 240 tisic km s 1.2 62 kw dokonca aj Chorvatsko otocila. Nikdy som nebol na cestach na obtiaz ci spomalovac (dobre raz, ale to som isiel fakt ze zatazeny na hranu unosnosti), nikdy som pre nedostatok vykonu neobiehal nebezpecne (ak tomu obiehanemu nepreplo a nezacal pridavat). Pohotovostna hmotnost cca 1100 kg (aj dake drobne). Ten vykon na to auto postacuje akurat s tym treba vediet pracovat. Nechcem byt ofenzivny ale ak niekomu nestavi 81 kw tak je proste slaby sofer a problem nie je v motore.

Btw. Mne sa nova Kona tiez velmi paci :mrgreen:
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 828
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od i30mpact »

Maras píše: 05 kvě 2025, 11:49 Souhlas s Mexican ohledně výkonu motoru. Jinak taky jsem chtěl vyměnit svou i30 DPi 81 kW za novou, jenže novější model má jednak zmíněný nižší výkon a jednak by tam byl dost velký doplatek, aby bylo auto ve výbavě jakou mám nyní. Ten rozdíl je dán politikou :hyu: ,kdy přidali některé prvky z vyšších výbav do nižžších a tím narostla cena. Vždy jsem měnil auto co dva roky a vyšlo mne šul nul a nyní bych doplácel min 80 tisíc za nové auto se slabším motorem. Myslel jsem, že počkám na i30 která se bude příští rok vyrábět s motorem 1.6 ovšem EURO 7 a jak jsem ten motor viděl v autě na lince jak je už složitě poskládaný a kolik má nových periferií, tak to už bych radši šel rovnou do plné elektriky, tedy do Kony.
Je to ta 1.6 MPi co se dá sehnat u bratrů Poláků v Elantře? (taky ve variantě s CVT? ble! :D ) Jinými slovy nepřímovstřik? Nebo nemůžete zatím ani naznačovat?
Mexican píše: 04 kvě 2025, 20:58 Vaculik testoval Fabio s litrovou atmosferou, 60kw a 93Nm. A prekvapivo sa nezabil, tokonca to prehanal okreskami a dialnicou. Holt, ked clovek vie k comu je radiaca paka, tak aj tych 70kW u DPI je uplna pohodicka
To jsi asi minul tu část, kde říkal, že je to auto pro jednoho člověka. Jakmile na palubě přibude někdo další, nebo nedejbože nějaký náklad, tak už to ani zdaleka není svižné ani rychlé.
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 828
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od i30mpact »

Minko píše: 05 kvě 2025, 18:48 Najazdil som 240 tisic km s 1.2 62 kw dokonca aj Chorvatsko otocila. Nikdy som nebol na cestach na obtiaz ci spomalovac (dobre raz, ale to som isiel fakt ze zatazeny na hranu unosnosti), nikdy som pre nedostatok vykonu neobiehal nebezpecne (ak tomu obiehanemu nepreplo a nezacal pridavat). Pohotovostna hmotnost cca 1100 kg (aj dake drobne). Ten vykon na to auto postacuje akurat s tym treba vediet pracovat. Nechcem byt ofenzivny ale ak niekomu nestavi 81 kw tak je proste slaby sofer a problem nie je v motore.

Btw. Mne sa nova Kona tiez velmi paci :mrgreen:
Jeli jste do toho Chorvatska s příčníky na střeše přes Plzeň? :D :D

https://www.facebook.com/story.php?stor ... 1453646387
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9266
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od idam.i »

ad:Minko
Ten vykon na to auto postacuje akurat s tym treba vediet pracovat. Nechcem byt ofenzivny ale ak niekomu nestavi 81 kw tak je proste slaby sofer a problem nie je v motore.

Btw. Mne sa nova Kona tiez velmi paci :mrgreen:
[/quote]

Takže každý kto má nad 81kw je slabý šofér. :-k
Ja sa s tým vyrovnám :lol: len neviem ako to zoberie taký Verstappen. :mrgreen:
Cupra Formentor 1,5 TSI (2022-)
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
Uživatelský avatar
Minko
****
Příspěvky: 1031
Registrován: 08 říj 2017, 14:57
Bydliště: okr. Dunajská Streda

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Minko »

I30mpact: priecniky nemam vobec na i20. Isli sme v 2 takze vsetko sme zmestili dnu.

Idam.i nie asi si to nespravne precital. Kto napise, ze mu na bezne jazdenie nestaci 81 kw, je slaby sofer.
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20491
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Axel.Foley »

i30mpact píše: 05 kvě 2025, 22:02
Maras píše: 05 kvě 2025, 11:49 Souhlas s Mexican ohledně výkonu motoru. Jinak taky jsem chtěl vyměnit svou i30 DPi 81 kW za novou, jenže novější model má jednak zmíněný nižší výkon a jednak by tam byl dost velký doplatek, aby bylo auto ve výbavě jakou mám nyní. Ten rozdíl je dán politikou :hyu: ,kdy přidali některé prvky z vyšších výbav do nižžších a tím narostla cena. Vždy jsem měnil auto co dva roky a vyšlo mne šul nul a nyní bych doplácel min 80 tisíc za nové auto se slabším motorem. Myslel jsem, že počkám na i30 která se bude příští rok vyrábět s motorem 1.6 ovšem EURO 7 a jak jsem ten motor viděl v autě na lince jak je už složitě poskládaný a kolik má nových periferií, tak to už bych radši šel rovnou do plné elektriky, tedy do Kony.
Je to ta 1.6 MPi co se dá sehnat u bratrů Poláků v Elantře? (taky ve variantě s CVT? ble! :D ) Jinými slovy nepřímovstřik? Nebo nemůžete zatím ani naznačovat?
1,6 T-GDI píše Maras. Čili chilli. Teda turbo. Jen z tohoto okopírovaného příspěvku to vypadlo.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 828
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od i30mpact »

Aha, takže nějaká další evoluce 1.6T-GDi, tak to mě moc nenaplňuje nadšením.
Lizard
*
Příspěvky: 18
Registrován: 08 zář 2024, 16:35

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Lizard »

Zdravím po delší době zdejší komunitu a mám na vás dotaz ohledně cukání tohoto motoru. Do letoška jsem jezdil jen vozem plnícím Euro4 a možná se tak jedná o typické eko-nastavení motoru plnícího Euro6, proto se nejdříve ptám vás, zkušených uživatelů této motorizace.

Dnes jsem se vracel po okreskách z výletu z hor a fakt neskutečný provoz, převážně jízda v kolonách, kde tempo udávali klobouci a blondýny a motor točil tak 2000 až 2300 otáček a přitom jsem si všiml jemného cukání motoru (motor na zlomek sec ztrácí tah), dokonce při jízdě v obci na 3 rychl. stupeň a do mírného kopce cca 2200 otáček motor bez přidávání plynu opakovaně cukal, tj. opakovaně velmi krátce ztrácel a obnovoval tah, toto jsem bez akcelerace vypozoroval poprvé od koupě vozu a nevím, zda je to eko-nastavení tohoto motoru nebo nějaká software vada řídící jednotky motoru.

Je to anomálie a může pomoct aktualizace firmware ŘJ?
Hyundai i30 HB 1.5 DPI Family 2025
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1843
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Toto nepozoruji a ani nevím o nikom jiném, kdo by měl tento problém. Zkus se podívat na chybové kódy přes diagnostiku. Můžou to být třeba i svíčky, nebo cívky ,nebo nakousnutý kabel od kuny, to se můžeš kouknout jako první věc.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Mouse80
**
Příspěvky: 233
Registrován: 27 črc 2021, 17:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mouse80 »

Mam dost podobnou věc. Nejprve jsem si myslel, ze mam problem s odpružením nebo stabilizačníma tyčkama. Obcas jsem cejtil záškub nebo hubnutí. Pak jsem si uvědomil, ze je to vždy pri zrychlení a začal jsem pozorovat otáčky. Deje se mi to jen pri zahřátém autu co je provozováno po přestávce v jízdě. Predesilam, ze se snažím motor nijak nepodtacet a jezdím spis o stupeň níže nez mi našeptává auto. Dokazu to i nasimulovat. Je to vždy , když otáčky klesnou pod 2000 a zacnu pomalu přidávat, typické je pojetí kolony, noha z plynu a pred vami se to značně rozjizdet, pomalu přidávate a.. jakmile mijim 2000 otáček, tak to jednou nebo někdy i dvakrat cukne. Kdyz na to vic slapnu , tak je to ok. Jen pomala akcelerace to udela. Dela to i petka ale ta to ma nekde kolem 2400. Kdyz jezdím 17 km do prace a za 8 hodin zpet , tak to nejde ani nasimulovat. Jakmile pojedu 30 km, vlezu do hobby marketu a za pul hodiny pojedu, tak to zacne delat. Když budu držet otacky nad 2500 tak to nebude vubec skubat.Nejblbejsi to je na dvojce. Hold jednicku za jizdy tezko dam 😁. Mam najeto pres 80000 a pozoruji to az ted. Pristi tyden mam odpoledni tak zkusim zavolat do servisu.
Hyundai i30 1,5 DPi HB start plus, bílá (25.11.2021)
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
Uživatelský avatar
mozecek
***
Příspěvky: 797
Registrován: 02 bře 2023, 10:47
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od mozecek »

Urcite to neni bezne uz z principu .. mozna spatne palivo? zkus natankovat jinde plnou nadrz. Jinak diagnostika, ale na jednoduche asi neuvidis vypadky na valcich. Mimo variant co uvedl Maras tak je ve hre treba skrtici klapka. Ikdyz ta se spis projevi jen kratce po startu nez opakovane na teplem motoru.
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Lizard
*
Příspěvky: 18
Registrován: 08 zář 2024, 16:35

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Lizard »

Díky za info, chlapi,

zítra jedu do Automima na nástřik podvozku a dutin a tak to tam zkonzultuju s panem Metzem.
Hyundai i30 HB 1.5 DPI Family 2025
Mouse80
**
Příspěvky: 233
Registrován: 27 črc 2021, 17:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mouse80 »

Palivem asi ne, jezdim ted po zime 100 oktan z orlenu nebo z ona a vif. Jeste by to mohl byt egr ventyl. Je zvlastni ze to je jen u urcitych otacek a jen pri pomale akceleraci. Jako by se neco nemohlo vzpamatovat a prenastavit 🫣😁. To je moje amaterska dedukce 😁
Hyundai i30 1,5 DPi HB start plus, bílá (25.11.2021)
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
petercheco
*
Příspěvky: 21
Registrován: 01 bře 2025, 12:22

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od petercheco »

Chlapy je to naprosto normální. Ten motor je dual port injection... Máte dva vstřikovače na válec a ten druhý se spouští, když opustíte lambda 1... Tedy když je motor pod zátěží, neboť uživatel buď nepodřadil a přidává plyn nebo zkrátka jede v plném tahu. Krásně se o tom povídá zde:

https://youtu.be/vnLirVh4Iow
Hyundai i30 kombi 2025, 1.5 DPI 71kW, man. převodovka, Style Safety
Shell Helix Ultra AH 0w-20 / Liqui Moly Special Tec AA 0w-20
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“