Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Krepi
**
Příspěvky: 105
Registrován: 10 led 2020, 13:08

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Krepi »

Přesně tak, všem doporučuji si Vaculíka pustit všechna 3 videa, pochopí z toho dost věcí, jak motor pracuje a jak jezdit, aby na něj nenadávali, že je to líné a hrozné auto :D
Kdyby někdo měl čas a chuť, zde jsou všechna 3 videa:

Seznámení s i30:
https://www.youtube.com/watch?v=JxnZXRpVZvw
Vaculík se loučí s i30:
https://www.youtube.com/watch?v=n_nbBpJSZfo
Analýza vstřikování:
https://www.youtube.com/watch?v=vnLirVh4Iow
Hyundai i30 kombi 2021 Smart 1.5 DPi, průměrná spotřeba 5.6l
Reklama
 

Mouse80
**
Příspěvky: 233
Registrován: 27 črc 2021, 17:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mouse80 »

Uz tu byli nekolikrat. Nemyslim, ze tam je v nich nejaky duvod ze auto ma trhat . Tedy se dusit pri pomalem zrychlovani.
Hyundai i30 1,5 DPi HB start plus, bílá (25.11.2021)
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
STIB
*
Příspěvky: 47
Registrován: 07 úno 2024, 09:08

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od STIB »

Po kolika měníte svíčky?
I30 1.5DPI 2024
Lizard
*
Příspěvky: 18
Registrován: 08 zář 2024, 16:35

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Lizard »

Pokud to bylo na mě, tak auto mám čtvrt roku staré a najeto jen 2,5 tkm.
Hyundai i30 HB 1.5 DPI Family 2025
martasak
**
Příspěvky: 104
Registrován: 15 dub 2019, 09:42

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od martasak »

Silver píše: 04 kvě 2025, 19:30 Ahoj, nevim jestli se to tu už řešilo. Mam 1.5 DPi r 2023 81kW a mel jsem v planu to auto po 3 letech vymenit za nové, to samé. ale ted má 71kW..
Dobrý auta už se skoro za rozumné peníze nedělají, záleží kolik máte najeto. Ta 81 kw jezdí ještě slušně, ale níž bych fakt nešel, protože to bude pomalé především když budete chtít někoho předjet a to je hodně o bezpečnosti.
Atmosféra s manuálem je něco, co má šanci vydržet.
ALe po FL 2024 to je podle všeho líné auto, a hledejme za tím EU a naši vládu, protože pokuty za emise.
Pro důchodce co jezdí pomalu a nepředjíždí to stačí, ale jinak ne.

Období výroby Výkon motoru Emise CO₂ (g/km)
Do 3/2024 81 kW (110 k) 136,5 – 153,2
Od 4/2024 71 kW (96 k) 127 – 139

Naše vláda souhlasila s poklesem limitu flotilových emisí ze 110 na 93,6 a nehledala blokační menšinu. A´t někdo už si sakra ten politický rozměr uvědomí.
JinAK od roku 2030 jsou schválené flotilové emise 50 g CO2/km, a 2035 0 g Co2/km.
Co si koupíte po 2030 ? Budete muset si koupit plug in hybrid, nebo přesvedčit dva sousedy , aby si koupili elektromobil, abyste si mohl koupit spalovák.
Jediná šance je částečný rozpad EU, a vybudovat znovu
I30 kombi 2020 Style
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1227645.html
STIB
*
Příspěvky: 47
Registrován: 07 úno 2024, 09:08

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od STIB »

Tak to ještě jezdi.Mě to všechno sedlo až po 8000km.
I30 1.5DPI 2024
proviron
*
Příspěvky: 54
Registrován: 16 čer 2019, 14:33

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od proviron »

Mouse80 píše: 25 kvě 2025, 21:17 Uz tu byli nekolikrat. Nemyslim, ze tam je v nich nejaky duvod ze auto ma trhat . Tedy se dusit pri pomalem zrychlovani.
https://www.youtube.com/watch?v=vnLirVh4Iow - pozri si to od 25 minúty, tam to vysvetľuje...problém tam robí hlavne EGR
Uživatelský avatar
dokidoki
**
Příspěvky: 124
Registrován: 20 lis 2020, 19:45
Bydliště: KOŠICE

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od dokidoki »

nie je trhanie ako trhanie
i30 HB 1.5 DPI - Comfort + CP - Amazon Grey, 2021-
Fabia Sedan I, 1.4 MPI 50 kw, 2001-2021
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20496
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Axel.Foley »

Auto cukat nemá :!:

Jestli auto cuká, jsou jen dvě možnosti:
1. soudruzi u :hyu: někde udělali chybu, což nikdy nepřiznají
nebo
2. problém mezi volantem a pedály (což nepředpokládám)
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 830
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od i30mpact »

proviron píše: 26 kvě 2025, 19:42
Mouse80 píše: 25 kvě 2025, 21:17 Uz tu byli nekolikrat. Nemyslim, ze tam je v nich nejaky duvod ze auto ma trhat . Tedy se dusit pri pomalem zrychlovani.
https://www.youtube.com/watch?v=vnLirVh4Iow - pozri si to od 25 minúty, tam to vysvetľuje...problém tam robí hlavne EGR
Jo, takový nelineární tah, který je cítit při pozvolném přidávání.
martasak píše: 26 kvě 2025, 15:02 Co si koupíte po 2030 ?
Asi Bigstera v hybridu, vypadá to jako celkem slušnej povoz, uvidíme, jak na tom bude se spolehlivostí.
MiroslavJanec
*
Příspěvky: 33
Registrován: 16 črc 2024, 20:27

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od MiroslavJanec »

Lizard píše: 24 kvě 2025, 20:43 přitom jsem si všiml jemného cukání motoru (motor na zlomek sec ztrácí tah), dokonce při jízdě v obci na 3 rychl. stupeň a do mírného kopce cca 2200 otáček motor bez přidávání plynu opakovaně cukal, tj. opakovaně velmi krátce ztrácel a obnovoval tahy motoru.

Je to anomálie a může pomoct aktualizace firmware ŘJ?
No mne sa to stava, ked idem v obci dole velmi miernym kopcom a mam tam 4 rychlostny stupen a chcem udrzat rychlost na cca 50km/hod tak mierne uberiem plyn motor ako keby sa nevedel rozhodnut, ci ma brzdit alebo pridavat - vtedy sa da opozorovat aj na ukazaleti okamzitej spotreby, ze to klesne na 0 alebo potom poskoci na cca 2 - 3 litre a takto kmita, kym som v tej obci a nepridam potom plyn ... a to cukanie je tiez celkom neprijemne.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20496
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Axel.Foley »

[-o< #-o

Proč nepodřadíš?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White
Lizard
*
Příspěvky: 18
Registrován: 08 zář 2024, 16:35

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Lizard »

Axeli, nereagoval jsi sice na mě, ale v podtextu tvého příspěvku cítím, že se divíš tomu, proč někdo "pouští" otáčky pod 2500 ot. a to ani při jízdě v koloně v obci, což byl můj případ, který jsem popisoval, tedy opakované zlomko-sekundové přerušování tahu při jízdě v koloně v obci do mírného táhlého kopce bez akcelerace cca 50 km/hod., na třetí rychlostní stupeň a s otáčkami v pásmu 2200 - 2250 ot.

Hele, měl jsem Imprezu a jízda ve vysokých otáčkách a pod plynem v zatáčkách mě baví, ale při vynuceně vyklidněné jízdě mně pásmo otáček 2000 - 2500 ot. připadá jako optimální, nejsem klobouk, který to dusí v pásmu 1500 - 1800 ot., aby měl spotřebu pod 5l/100km.

Faktem ale zůstává, že s ohledem na můj věk už dokážu ocenit, že oproti jízdě s Imprezou (114k, ne STI :D ) za 7,5l/100km to s i30 dokážu při téměř srovnatelných jízdních charakteristikách za 5,5l/100km.

Nicméně to otravné cukání při klidné jízdě v pásmu 2000 - 2300 ot. zkusím pořešit s panem Metzem v Automima, toto pásmo nepovažuji za "podtáčecí" a škodlivé pro motor, jasně, chápu vlivy eko-nastavení motoru, možná může třeba aktualizace firmware ŘJ toto cukání zmírnit nebo posunout do nižších otáček a možná to všechno jsou jen mé zcela naivní pohledy laika, ale zkusím to. :-k
Hyundai i30 HB 1.5 DPI Family 2025
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20496
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Axel.Foley »

Neříkám nic o jízdě ve vysokých otáčkách - to je pro mně pásmo 4500+ u benzínu. Ale máš pravdu, divím se tomu, proč někdo nepodřadí, když si motor pocukává. Třeba i na malou chvíli, ať se motor zbytečně nedusí.

Ono to moje "divení se" bude způsobeno asi i tím, že s naftou jezdím značně nenaftovým způsobem :lol:

Bohužel, s Imprezou zkušenosti nemám :cry: Věřím ale, že svezení bude na jiné úrovni.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White
Uživatelský avatar
Krepi
**
Příspěvky: 105
Registrován: 10 led 2020, 13:08

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Krepi »

MiroslavJanec píše: 28 kvě 2025, 21:33
Lizard píše: 24 kvě 2025, 20:43 přitom jsem si všiml jemného cukání motoru (motor na zlomek sec ztrácí tah), dokonce při jízdě v obci na 3 rychl. stupeň a do mírného kopce cca 2200 otáček motor bez přidávání plynu opakovaně cukal, tj. opakovaně velmi krátce ztrácel a obnovoval tahy motoru.

Je to anomálie a může pomoct aktualizace firmware ŘJ?
No mne sa to stava, ked idem v obci dole velmi miernym kopcom a mam tam 4 rychlostny stupen a chcem udrzat rychlost na cca 50km/hod tak mierne uberiem plyn motor ako keby sa nevedel rozhodnut, ci ma brzdit alebo pridavat - vtedy sa da opozorovat aj na ukazaleti okamzitej spotreby, ze to klesne na 0 alebo potom poskoci na cca 2 - 3 litre a takto kmita, kym som v tej obci a nepridam potom plyn ... a to cukanie je tiez celkom neprijemne.
Příliš nizké otáčky, proto tam skáče ta okamžitá spotřeba, motor se snaží už sám od sebe tahat, lepší z kopce podřadit na 3ku a jet celou dobu bez přibržďování na vyšší otáčky.
Hyundai i30 kombi 2021 Smart 1.5 DPi, průměrná spotřeba 5.6l
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“