motor 1.4 T GDi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
michal84
**
Příspěvky: 298
Registrován: 15 srp 2018, 08:38
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od michal84 »

Tak som volal ešte do servisu a pry vizuálne vypadal OK, nejaka karbonizace vidieť nebola ... snáď proste vadný kus.
Uvidíme, ak by som mal mať motor nejak extrémne zakarbonovaný tak by sa do nejakej doby prejavily aj ďalšie ale myslím a budem dúfať že to nebude ten problém.
Ináč teda keby som mal zhodnotiť tak nakoniec spokojnosť so servisom aj keď som sa tam musel trochu natlačiť :-)
Hyundai i30 kombi, 1.4 T-GDi 2018
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
Reklama
 

slabostka
*****
Příspěvky: 1725
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od slabostka »

tak vstrek sa dá otestovať na prístroji ako "strieka" alebo opticky ale to pod mikroskopom - nieže voľným okom veď tie otvory to nie sú diery... z opisu sa zdá že chybu určili nepriamo a vyšlo to. Karbon pri priamom vstreku problém bude skôr či neskôr na každej značke a modeli. len niekde viac a skôr, inde menej a neskôr. Preto ten Vif je rozhodne istá prevencia. Plus skoré výmeny oleja. Veľa zdaru.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20050
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Axel.Foley »

Neškodí udělat dekarbonizaci motoru. Při nějakém rozumném nájezdu, odhadem po 100 - 120 tis. Taky to udělá své.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
dibarbora
*****
Příspěvky: 2085
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od dibarbora »

Na to sme si ešte masovo nezvykli... ale po nejakom prebehu to bude určite súčasť pravidelnej údržby jazdeného auta (hlavne s priamovstrekovým benzínovým motorom)....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 800
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Pjotr1 »

a pak je tu ještě jedna metoda a to přidávat lodní dvoutatktí olej tc-w3 do benzinu v poměru 500-600:1
např https://oleje-pema.cz/zbozi/motorovy-ol ... -1l_476003
Čistí písty a spalovací prostor od úsad, maže palivové čerpadlo a písty za studena. Na netu je hodně reálných testerů
Prý s tímto ředícím poměrem se není třeba bát o GPF protože limit na spálení motorového oleje je daleko vyšší
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
Uživatelský avatar
michal84
**
Příspěvky: 298
Registrován: 15 srp 2018, 08:38
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od michal84 »

Jo je mi jasne ze nebude mozne pohladom zistit jak a ci su ucpane kanaliky na tom vstrekovaci, len som myslel ci na nom neni vidiet ze je proste hodne zaneseny ... nevim nevidel som este jak vypada vstrek vytiahnuty z auta, myslel som ze ta spicka moze byt uz od pohladu zakarbonovana. Jasne, vstrek by musel ist na stolicu a zmerat, to ale v takomto servise urcite robit nebudu aby to poslali niekde k specialistovi ...
Ja mam najazdene necelych 48 kkm, dekarbonizace ma tiez napadla ale pri tych km nevim ci nie je skoro.
Olej menim kazdych cca 7500km, tento rok som menej jazdil tak ho asi necham do standardnej garancky to bude mat 10 000km.
Hyundai i30 kombi, 1.4 T-GDi 2018
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
Uživatelský avatar
michal84
**
Příspěvky: 298
Registrován: 15 srp 2018, 08:38
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od michal84 »

sud píše: 27 dub 2022, 07:38 na 4 je tam tych otaciek viac, to skor na 5 je otacok iba 2000 (pri rychlosti 70kmph), co staci na udrziavanie rychlosti a jemne zrychlenie, ale na podlahu by som to nedaval a vdaka tomuto foru sa takemu spravaniu vyhybam, bud zrychlujem postupne na tretinu max polovicu plynu, alebo podradim hoc aj do dvojky a fukoty

Jo koukal som na tie otacky 🙂
50km/h na 3-ku presne 2000ot.
70km/h na 4-ku 2250 ot.
90km/h na 5-ku cca 2350ot.

Takze na tej stvorke a 70km je to viac ako 2000ot.

Nicmene jasne tak ako sa tu zhodneme, na to razantne pridanie je fakt ideal okolo tych 3000. Koukal som na otackomer kolko tam mam u takeho zrychlovania a pocitovo by som na ten plyn "nedupal" ani u 2500 ale az k tym 3000.
Hyundai i30 kombi, 1.4 T-GDi 2018
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
suprtomo
*
Příspěvky: 23
Registrován: 04 dub 2021, 21:22

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od suprtomo »

Před 2 měsící jsme tu řešili nedostupnost svíček. Volal jsem teď do Hyundai Valoušek a už je mají, objednal jsem se na servis, vyměním si je v 80 tisících. :D
Hyundai i30 III combi, 2017, 1.4 t-gdi, 103 kw
Uživatelský avatar
sytamj
**
Příspěvky: 146
Registrován: 22 kvě 2013, 09:49
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od sytamj »

suprtomo píše: 23 kvě 2022, 10:55 Před 2 měsící jsme tu řešili nedostupnost svíček. Volal jsem teď do Hyundai Valoušek a už je mají, objednal jsem se na servis, vyměním si je v 80 tisících. :D
Ja som bral Bosch a zatial spokojnost
Hyundai i30, 1,4 T-GDI STYLE + 7DCT+Safety pack+Style Pack - 5/2017 - ???
Hyundai 130, 1,4i CVVT 2/2012 - 2017 predané
Škoda Fabia sedan 1,4 atmo 2002 - 2012 predané
Škoda 120L 1982 - 2002 predané
thaischumi
**
Příspěvky: 188
Registrován: 05 srp 2020, 09:03

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od thaischumi »

Rachotí vám taky když takhle děláte (kapota otevřená aby bylo lépe slyšet)? https://www.youtube.com/watch?v=07L0EI9f_Sc
i30 kombi 2019 1.4 T-GDI Comfort "Clean slate blue"
Focus mk2 kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 28x xxx km
RIP Focus mk1 kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Martinsp
****
Příspěvky: 1398
Registrován: 25 zář 2010, 09:59
Bydliště: Č. Budějovice

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Martinsp »

Není to jen nějaká ozvěna v garážích? Jinak normální to nebude, ale nějaký tuningář ti to bude i závidět.
Hyundai I30 kombi, 1.6gdi, weekend. Tucson 2022, 1,6 T-gdi, 110kw, 4x4, smart
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
thaischumi
**
Příspěvky: 188
Registrován: 05 srp 2020, 09:03

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od thaischumi »

To jó, nahrával jsem to v garáži takže je více slyšet basy, ale jde hlavně o rachoty/cvakání
i30 kombi 2019 1.4 T-GDI Comfort "Clean slate blue"
Focus mk2 kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 28x xxx km
RIP Focus mk1 kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
dibarbora
*****
Příspěvky: 2085
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od dibarbora »

Normálny hluk od regulácie obtoku turba... sledovať spotrebu oleja a únik z hadice na filter boxe a voziť sa...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
ramon302010
*
Příspěvky: 68
Registrován: 13 lis 2017, 10:56
Bydliště: Lipany

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od ramon302010 »

Zdravím všetkých,
pridám aj na svoj problém s týmto motorom, aj keď doteraz až na výmenu akruátora turba s ním problém nebol. Auto má 60tkm.
V lete, cestou na dovolenku, mi začalo pri silnejšom zošliapnutí plynu cukať s autom. Prejavovalo sa to hlavne pri viac zaťaženom aute a vyšších prevodoch 4,5,6 a to ešte dosť nepravidelne. Aj v rámci jednej dlhšej cesty to niekedy robilo, niekedy nie. Do trojky som to nepostrehol, asi preto, že tam nestláčam plyn až na podlahu. Inak s autom jazdím len ja, väčšinou dlhšie trasy, do mesta má manželka svoje a na mojom nejazdí skoro vôbec.
Do konca záruky mám teraz 2 mesiace a keďže s autom teraz jazdím menej, tak som až teraz postrehol, že problém pretrváva a ešte sa aj zhoršil. Už som ani nechcel ísť na 5-tu servisku 2 mesiace pred koncom záruky, ale radšej som išiel, nech pozrú aj tento problém. Prvý problém nastal, keď som sa chcel objednať do servisu v Prešove. Keď zistili, že už mám len 2 mesiace záruku a s autom je problém, objednali ma o mesiac..... to si fakt "pán" Bednarčík myslel, že mu naivne uverím, že má servis zabukovaný na mesiac dopredu?
Objednal som sa v Bardejove, kam jazdím posledné 4 roky. Celkom iný prístup, v rámci servisky vymenili sviečky a problém sa zmiernil, ale nezmizol. Ostal pôvodný problém z leta. Tak som auto odviezol znova a telefonát zo servisu ma dosť vystrašil. Zakarbónované ventily a typujem, že nie len tie. Auto je momentálne v servise, budú čistiť prípadne meniť ventily a vraj to bude na záruku.... Zaujímalo by ma, či to na záruku dekarbonizujú bežne, alebo len preto, že keď sme boli po auto po serviske, tak sme hneď objednali novú Konu a servisák nás videl platiť zálohu.....
Priznám sa, že som nikdy neriešil aditíva do benzínu, tankujem výhradne E5 benzín na Orlen PL alebo Benzina ČR. Každopádne budem musieť a hneď aj do nového auta.
i30 WGN 1,4T-GDi STYLE RLED POLAR WHITE 6.st
Peugeot 206 1,4l, 55kW, (23000km - uloženka)
EX:
KIA CEE´D 1.6 CVVT TX, 93kW
Škoda Fabia 1,4MPi, 44kW (+ chip,ktorý bol na h...o)
lumix
****
Příspěvky: 1381
Registrován: 03 říj 2016, 21:58

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od lumix »

Co mám zkušenost, tak jsou servisy vybudované běžné na cely měsíc. Když jsme chtěli opravu poškozeného zadního blatniku, tak cekacka 2 měsíce, kvůli lakovne.
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“