motor 1.4 T GDi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
michal84
**
Příspěvky: 298
Registrován: 15 srp 2018, 08:38
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od michal84 »

Jen pro info, auto je aktuálne v servise, volal som tam a povedali mi že objednali náhradný vstrekovač .. zatial neviem bližšie informace, proč zrovna vstrek atd.

Nicmene nejak si nie som tým vstrekovačom istý, čo myslíte može mať takýto prejav?
Keď sa na to snažím ísť logicky tak ma napadajú tieto problémy prameniace zo vstrekovača. Buď je ucpaný a dáva menej paliva alebo je ucpaný a nedokonale rozstrekuje palivo alebo za tretie teče a dáva moc paliva.
Kdyby niečo tak by som to tipoval na ucpaný vstrekovač ktorý špatne rozstrekuje palivo do válca takže dochádza k nedokonalému spalovaniu. To znamená že časť paliva sa nespáli a ide do výfuku. Toto sa ale deje iba za studeného motoru, za teplého motoru toto vymizí pretože v horúcom motore sa podarí aj nedokonale rozprášené palivo spáliť. Dáva to zmysel?
V prípade že by vstrekovač tekl tak si myslím že by sa vo válci po stáni nazbieralo nejaké palivo a štart by bol problematický a trochu by sa "zakuckal" ale to sa nedeje a štartuje vždy krásne. Málo paliva by zas bolo poznať myslím stále aj po zahriati.
Čo myslíte o tejto úvahe?

Jedna vec ktorá mi ale taky nesedí proč pri volnobehu aj za tepla motor plyvne do výfuku pri razantnom pridaní a povolení plynu. To skor ukazuje na nejakú netesnosť alebo že by zase to špatne spálené palivo hotelo vo výfuku? V tomto prípade aj za tepla protože tam toho paliva šlo moc tým výrazným pridaním?
Hyundai i30 kombi, 1.4 T-GDi 2018
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
Reklama
 

sud
**
Příspěvky: 215
Registrován: 01 kvě 2020, 12:07
Bydliště: SVK

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od sud »

..hlavne to palivo vznietene vo vyfuku je zaujimave z pohladu zivotnosti katalyzatora
i30 Combi FAMILY; vyrobene 3/2020; 1.4T-GDI
Uživatelský avatar
michal84
**
Příspěvky: 298
Registrován: 15 srp 2018, 08:38
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od michal84 »

To si samozrejme uvedomujem ... bohužel akurát neviem ako by sa dalo overiť že je katalyzátor už "nakřáply". Iba že by bol už tak špatný aby auto neprešlo cez emisnú kontrolu ale to si nemyslím že by na tom bol tak zle ...
Hyundai i30 kombi, 1.4 T-GDi 2018
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
robenzo
*
Příspěvky: 46
Registrován: 14 črc 2018, 07:40

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od robenzo »

Zdravím chcem sa opýtať aj vám to niekedy robí že keď dáte podlahu tak sa ozve kovový zvuk a padne výkon motora ? Mne to spraví počas hodinovj jazdy aj 4 krát? Je to na servis ?
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20055
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Axel.Foley »

Řekl bych, že je to na výměnu elementu mezi volantem a sedačkou.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
michal84
**
Příspěvky: 298
Registrován: 15 srp 2018, 08:38
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od michal84 »

robenzo píše: 26 dub 2022, 06:12 Zdravím chcem sa opýtať aj vám to niekedy robí že keď dáte podlahu tak sa ozve kovový zvuk a padne výkon motora ? Mne to spraví počas hodinovj jazdy aj 4 krát? Je to na servis ?
Ak to chápem správne tak pojde asi o detonačné spalovanie ... pridávaš takto razantne z nízkych otáčiek je to tak?
Hyundai i30 kombi, 1.4 T-GDi 2018
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
robenzo
*
Příspěvky: 46
Registrován: 14 črc 2018, 07:40

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od robenzo »

Robí to aj pri 3000 otáčkach. Áno keď potrebujem výkon pri predbiehani alebo keď idem cez horské prechody alebo aj na dialnici a potrebujem zrýchliť
sud
**
Příspěvky: 215
Registrován: 01 kvě 2020, 12:07
Bydliště: SVK

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od sud »

a na 6.stupni ci aj podradite?
i30 Combi FAMILY; vyrobene 3/2020; 1.4T-GDI
Uživatelský avatar
michal84
**
Příspěvky: 298
Registrován: 15 srp 2018, 08:38
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od michal84 »

Hmm u 3000 otáček myslím by LSPI nemal byť problém ani pri razantnom pridání. Ja jdu aj pod 3000 ot. a problém není. Okolo 2500 zrýchlujem opatrne a cca tých 2000 je len plynulá jazda ustálenou rýchlosťou ... a nič podobné som nepozoroval.
Ak sa ale toto deje u 3000 otáčkach tak to už asi bude nejaký iný problém...
Hyundai i30 kombi, 1.4 T-GDi 2018
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
Uživatelský avatar
stefanpilat
**
Příspěvky: 494
Registrován: 11 úno 2020, 11:26

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od stefanpilat »

Nic takového jsem nezpozoroval.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
robenzo
*
Příspěvky: 46
Registrován: 14 črc 2018, 07:40

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od robenzo »

Na 6 stupni na diaľnici. Mám v rodine aj iné značky benzínových áut a aj pri silnom podtoceni motora nič také nerobia.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20055
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Axel.Foley »

První odhad: turbo.
Druhý odhad: aktuátor turba.
Třetí odhad: cívky.
Naposledy upravil(a) Axel.Foley dne 26 dub 2022, 11:47, celkem upraveno 1 x.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

robenzo píše: 26 dub 2022, 11:40 Na 6 stupni na diaľnici. Mám v rodine aj iné značky benzínových áut a aj pri silnom podtoceni motora nič také nerobia.
A jsou to také přímovstřiková turba?
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
robenzo
*
Příspěvky: 46
Registrován: 14 črc 2018, 07:40

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od robenzo »

Áno jedno je 1.2 tsi a druhé 1.0 trojvalec na dacii
Uživatelský avatar
michal84
**
Příspěvky: 298
Registrován: 15 srp 2018, 08:38
Bydliště: Moravskoslezský kraj

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od michal84 »

Tak podtáčanie motora sposobuje LSPI ale toto je fenomén posledncých rokov (cca desaťročia?) a tieto motory vážne nie je radno podtáčať.

V prípade že by to bolo turbo tak si myslím že práve skor jeho regulace takže aktuátor. Ten pri plnom zaťažení úplne otevře takže turbo netlačí tak ako má a klesne výkon. Samotné telo turba by asi robilo problémy stále protože ak je na ňom niečo poškodené, velké opotrebenie, tak by sa vyskytoval problém stále (a predpokladam lineárne). Pochopil som ale že problém je že sa to stáva často ale nie vždy.
Sú to ale len dohady ...
Hyundai i30 kombi, 1.4 T-GDi 2018
Volvo V70, 2.4 benzin + LPG, MY05
................. minulost .................
Volvo V40, 1.8 benzin + LPG 1998 / Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi 2005 / Škoda Superb II 2.0 TDi 2011 / Peugeot 306 SW 2.0 HDi 2001
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“