motor 1.4 T GDi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
dibarbora
**
Příspěvky: 363
Registrován: 05 úno 2018, 15:53
Bydliště: Žilina

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od dibarbora » 05 říj 2018, 20:22

Ja som dolial po 10tkm cca. 4dcl. Treba si ale uvedomiť, že motor bol v zábehu, tam je nejaká spotreba oleja bežný jav. Vzhľadom na parametre oleja predpísaného pre tento motor by som nejakú merateľnú spotrebu očakával aj v budúcnosti. Honba za desatinami percent úspory phm spôsobila, že to čo je predpísané do týchto motorov ako olej sa začîna skôr podobať na vodu. Vzhľadom ma bežnú vlastnosť priamovstrekových motorov masívne riediť olej benzínom, je tá spotreba oleja vlastne vítaná. Ukazuje, že sa benzín stíha odparovať a olej je vlastne v relatívne dobrej kondícii.
Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.

Reklama
 

Uživatelský avatar
ramon302010
*
Příspěvky: 43
Registrován: 13 lis 2017, 11:56
Bydliště: Lipany

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od ramon302010 » 06 říj 2018, 08:39

Chasnik píše:Já bych 3 deci ani nepoznal, prostě mám olej mezi půlkou a full a nedolívám. Pokud tomu rozumím správně, spotřeba oleje tvého motoru je 0,3 litrů na 15 tisíc km? V tom bych neviděl nic závadného.
3 dcl oleja by si určite spozoroval,tá mierka oleja zobrazuje dosť citlivo.Pri kúpe auta bol olej tesne pod max.Kontroloval som to.Po 10tkm som ho mal na min a dolial som cca 2 dcl.Do garančky klesla hladina znova.To som už nedolieval,keďže ho mali v servise meniť.
Ach jaj.Kde sú tie časy,keď mi ceed nežral ani kvapku a to som používal ten istý olej........
Ak sa spotreba oleja nebude zvyšovať,som ochotný to akceptovať......ten ťah je parádny :wink:
i30 WGN 1,4T-GDi STYLE RLED POLAR WHITE 6.st
Peugeot 206 1,4l, 55kW, (23000km - uloženka)
EX:
KIA CEE´D 1.6 CVVT TX, 93kW
Škoda Fabia 1,4MPi, 44kW (+ chip,ktorý bol na h...o)

Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 3509
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Chasnik » 06 říj 2018, 09:05

Tak jestli to máš těsně pod max., tak to vidět půjde. Já když to mám okolo poloviny, tak se to poznává hůř. Navíc diesel má náplň přes 5 litrů a rozdíl mezi MIN a MAX je více než litr.
Ono taky stejně nevíš, nakolik je to zředěné palivem, hlavně při častějších studených jízdách. Benzín je na tom trošku líp, v prohřátém motoru se znovu odpaří.
Každopádně, moderní motory používají lehkoběžné oleje, navíc díky honbě za omezením třecích ztrát pístní kroužky tolik netlačí na stěny válců, takže ta těsnost je menší. Nevím, jestli se i v novém turbu nějaký ten olej "ztratí", každopádně mírná spotřeba oleje v nových autech je skutečná vlastnost :(
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k
Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15)
C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11)
Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)

Uživatelský avatar
mr_dan
*
Příspěvky: 61
Registrován: 11 úno 2018, 21:56

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od mr_dan » 07 říj 2018, 14:41

Co jste dolevali za olej? Nemůžu nikde najít co tam je z vyroby. Zkazim něco,když tam dám trochu helix ultra?
i30 kombi 2018 - DCT 1.4 T-GDI style + ultimate fiery red

Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 3509
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Chasnik » 07 říj 2018, 14:59

Shell Helix Ultra může mít různé výkonnostní i viskozitní třídy, ne každý může být vhodný [-X

Důležitější než značka jsou požadované normy, jaké olej splňuje, čili pro 1.4 T-GDI 5W-30 ACEA A5 (klasifikaci API v manuálu nevidím, ale na dolití by to nemělo mít vliv). Oleje jsou mísitelné, takže pokud tam je např. Shell a doleješ tam třeba Total, tak se nemusíš bát, že se ti v oleji vytvoří nějaké sraženiny apod.

Pokud nemáš požadavek na oblíbeného výrobce olejů, stačí googlit "olej 5w-30 acea a5" příp. jen "5w 30 acea a5"
Eventuáně u svého oblíbeného výrobce pak hledej mazací plány (anglicky lube advisor, lube plan, lubematch, pokud nenajdeš českou variantu), kdy doporučí ke konkrétnímu vozidlu svůj příslušný olej. Pozor, ne vždy je to v souladu s požadavky výrobce motoru...
Naposledy upravil(a) Chasnik dne 07 říj 2018, 15:01, celkem upraveno 1 x.
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k
Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15)
C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11)
Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)

Uživatelský avatar
mr_dan
*
Příspěvky: 61
Registrován: 11 úno 2018, 21:56

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od mr_dan » 07 říj 2018, 16:24

dekuju za vycerpavajici odpoved na moji stupidni otazku :-D zapomel jsem dodat helix ultra ah-e 5w-30 nebo 5w-40 .. oboje je zmineno v manualu jako ok. Mam najeto 11,5 tisice km a musel jsem nakonec dolevat tak 0,5-0,7l!! takze ano pri zajizdeni ten olej opravdu mizi.
i30 kombi 2018 - DCT 1.4 T-GDI style + ultimate fiery red

Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 3509
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Chasnik » 07 říj 2018, 16:43

Čéče, já ten Ultra AH-E nemůžu najít, vyskakuje mi akorát Ultra AH, ale ten splňuje ACEA C3, to je specifikace pro diesely s DPF. Technický list jsem ještě v rychlosti nenašel (určitě někde bude), může se stát, že olej plní obě normy, A5 i C3.
5w-40 máš v manuálu povoleno? Já mám staženou teda nějakou mezinárodní verzi manuálu v angličtině a tam je pro motory T-GDI (oba, 1.0 i 1.4) uvedeno pouze 5W-30.

Mazací plán Shell uvádí pro 1.4 T-GDI Helix Ultra Professional AF 5W-30, ten plní normu ACEA A5.
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k
Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15)
C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11)
Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)

Uživatelský avatar
mr_dan
*
Příspěvky: 61
Registrován: 11 úno 2018, 21:56

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od mr_dan » 07 říj 2018, 17:13

jj je to přímo v manuálu, auto kupovaný v březnu 2018
i30 kombi 2018 - DCT 1.4 T-GDI style + ultimate fiery red

dibarbora
**
Příspěvky: 363
Registrován: 05 úno 2018, 15:53
Bydliště: Žilina

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od dibarbora » 07 říj 2018, 23:08

mr_dan píše:dekuju za vycerpavajici odpoved na moji stupidni otazku :-D zapomel jsem dodat helix ultra ah-e 5w-30 nebo 5w-40 .. oboje je zmineno v manualu jako ok. Mam najeto 11,5 tisice km a musel jsem nakonec dolevat tak 0,5-0,7l!! takze ano pri zajizdeni ten olej opravdu mizi.
V príručke si pozeral stránku 8-8 alebo úplne poslednú stránku (reklamu na oleje shell)? Tieto dve časti si navzájom odporujú. V kapitole 8 (špecifikácie a informácie pre....) výrobca už nekompromisne požaduje ACEA A5/B5 viskozitu 5w30 (inú ani nezoženieš - výnimočne 0w30).
Tá posledná stránka s reklamou na shell pripúšťa aj ACEA A3 ten zoženieš v poho aj 5W40. Podľa mňa to tam už nepatrí - záväzná je kapitola 8 takže bacha na to.
Tento manuál https://carmanuals2.com/hyundai/i30-201 ... ual-104420 v Angličtine ešte pripúšťal alternatívne použitie ACEA A3/B3. Pod tabuľkou je poznámka:
"If the ACEA A5/B5 engine oil is not available in your country, you are able to use ACEA A3/B3, A3/B4." V príručke ktorú som dostal k autu, táto poznámka už chýba.


Potvrdzuje to aj výstup zo shell mazacieho plánu kde je jediná odporúčaná možnosť Shell Helix Ultra Professional AF 5W-30 to je olej A5/B5.
Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.

Uživatelský avatar
mr_dan
*
Příspěvky: 61
Registrován: 11 úno 2018, 21:56

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od mr_dan » 08 říj 2018, 07:12

U mě poznámka v manuálu je. Ok stane se něco pokud jsem tam dal 5w-40 cca těch 0,5-0.7l nebo to mám radši hnát do servisu?
i30 kombi 2018 - DCT 1.4 T-GDI style + ultimate fiery red

dibarbora
**
Příspěvky: 363
Registrován: 05 úno 2018, 15:53
Bydliště: Žilina

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od dibarbora » 08 říj 2018, 08:38

Nestane sa nič, motorovy olej ako motorovy olej. Len si naplni trochu zmenil viskozitu, co nevadi.
Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.

Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 3509
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Chasnik » 08 říj 2018, 09:38

mr_dan: neplaš se, hodně olejářů odpoví, že když je potřeba doplnit nízký stav oleje, je lepší použít vedlejší specifikaci než nic. Takže si nic nepokazil a auto ti neklekne. Ale v servisu o tom nemluv, oni si v případě nějakého problému najdou záminku k výmluvě.
Obecně ani při plné výměně by ti 5w-40 ACEA A3 nic s motorem neudělal, možná o jednu dvě desetinky zvednul spotřebu. Ale samozřejmě kvůli zárukám je lepší (alespoň oficiálně před servisáky) tam lít 5w-30 A5.

Mimochodem, 5w-40 A5 jsem ještě nepotkal.
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k
Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15)
C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11)
Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)

Uživatelský avatar
mr_dan
*
Příspěvky: 61
Registrován: 11 úno 2018, 21:56

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od mr_dan » 08 říj 2018, 10:16

diky moc za informace! to me uklidnilo :-) budu si muset doplnit evidentni mezery ve vzdelani!
i30 kombi 2018 - DCT 1.4 T-GDI style + ultimate fiery red

copper5252
***
Příspěvky: 858
Registrován: 30 kvě 2015, 16:45

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od copper5252 » 11 říj 2018, 00:23

mám takový dojem že olej 5w-40 A5 ani se nevyrabi :( bohužel , olej 5w30 A5 se dělá běžně
osobně jsme zastancem 5w40 oleju olej 5w30 je řídká sr**ka :( a máme se na co tešít někdo tu někde psal že maji být časem od najkého roku neřízené oleje 0w20 ! (snad jsem dobře pochopil) navíc jsme na zmínku narazil v najký věstníku EU :(
takže jak to bude aspon nejk ofiko venku tak si udělám zasobu 5w40 :))))))
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!

fuii
Příspěvky: 1
Registrován: 28 led 2019, 19:20

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od fuii » 28 led 2019, 19:23

Ahoj mám dotaz. Uvažuji o koupi i30 kombi 1.4 T GDi. Rád bych se zeptal jaké máte nájezdy a zda-li se projevili nějaké závažnější problémy?

Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“