motor 1.4 T GDi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
dibarbora
**
Příspěvky: 335
Registrován: 05 úno 2018, 15:53
Bydliště: Žilina

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od dibarbora » 29 led 2019, 17:34

Zatial by som povedal OK ale 25tkm je málo na nejaké hodnotenie spoľahlivosti.
Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.

Reklama
 

Votavik
**
Příspěvky: 107
Registrován: 19 zář 2017, 20:25

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Votavik » 29 led 2019, 19:41

Zatim 18000 a naprosta spokojenost
2017 - dosud - Hyundai I30 Kombi 1.4 T-GDI T-K

proviron
Příspěvky: 3
Registrován: 16 čer 2019, 14:33

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od proviron » 16 čer 2019, 14:44

ahojte, poprosím Vás o radu, neviem sa rozhodnúť nad motorom, zobrať atmosferu, alebo 1,4Tgdi, auto síce bude ako rodinné, ale 80% bude slúžiť mne na dochádzanie do práce po okreskách čo je 10km do a 10km z práce, v týždni bežné nákupy, cez víkend nejaké ryby, turistika, občas dielnica....čo by ste mi doporučili ?

Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 6027
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od idam.i » 16 čer 2019, 15:18

Podla toho čo píšeš,tak by ti mala stačiť atmosféra.No pokiaľ môžeš ísť do turba,tak choď .Určite budú chvíle keď to oceníš.
Hyundai Elantra 1,6 D-CVVT, Style , Sparkling metal (2017-)
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Style , Blue spirit (IX.2011-I.2017]
Ford Cmax 1,6 ti-vct
Ford Mondeo 1,8i
Mazda 626 2,5 V6
Renault 21 2,2i Nevada
Citroen BX 1,6i

dibarbora
**
Příspěvky: 335
Registrován: 05 úno 2018, 15:53
Bydliště: Žilina

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od dibarbora » 16 čer 2019, 15:52

proviron píše:ahojte, poprosím Vás o radu, neviem sa rozhodnúť nad motorom, zobrať atmosferu, alebo 1,4Tgdi, auto síce bude ako rodinné, ale 80% bude slúžiť mne na dochádzanie do práce po okreskách čo je 10km do a 10km z práce, v týždni bežné nákupy, cez víkend nejaké ryby, turistika, občas dielnica....čo by ste mi doporučili ?

Obzrieť sa kde majú k dispozícii predvádzacie vozidlá a ísť vyskúšať. Ako už bolo spomenuté, 1,4 atmo by na poskakovanie do práce mala stačiť. Na všetko ostatné je to už len kompromis s dynamikou základnej motorizácie. Treba vyberať aj z ohľadom na motorizáciu bývalého auta, aj 20r octavia tdi v dobrom stave bude na tom pocitovo lepšie ako 1,4 atmosféra.
Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.

proviron
Příspěvky: 3
Registrován: 16 čer 2019, 14:33

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od proviron » 16 čer 2019, 21:05

Obzrieť sa kde majú k dispozícii predvádzacie vozidlá a ísť vyskúšať. Ako už bolo spomenuté, 1,4 atmo by na poskakovanie do práce mala stačiť. Na všetko ostatné je to už len kompromis s dynamikou základnej motorizácie. Treba vyberať aj z ohľadom na motorizáciu bývalého auta, aj 20r octavia tdi v dobrom stave bude na tom pocitovo lepšie ako 1,4 atmosféra.
mam staru fabiu 1.4 mpi načipovanu od Cimbu....uvažujem aj o i20 1,4 len neviem, ako je to tam s miestom pre pasažierov

Uživatelský avatar
Zubesuch
**
Příspěvky: 108
Registrován: 08 črc 2017, 12:27

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Zubesuch » 16 čer 2019, 22:40

i20 na tom podla mna bude lepsie ako stara fabia co sa tyka priestoru. Ale ak ma auto sluzit ako rodinne tak by som určite šiel do i30 aj ked so zakladnou motorizaciou. to auto je dalej v každom jednom ohlade, od vnutorneho priestoru, bezpecnosti aktivnej, pasivnej, odhlucnenia...

co sa tyka vyberu samotnej motorizacie tak na poskakovačky dom - praca - dom sa najviac hodí 1.4 atmo. bez debat.

v pripade cestovania 4+ osob vozidlom vyssi vykon t-gdi ocenis. to je pravda. Avsak ak ti vykon doteraz nejak nechybal, co asi pri fabii 1.4 nechybal, a vies jazdit s rozvahou, tak by som sa toho nejak neobaval. Dynamika bude velmi podobna. Sice nebudes narychlejsi, ale komfort cestovania pri 120kmh bude inde ako vo fabii.
i30 PDe 1.4 T-GDI Now!, 6MT, Fiery Red

Filip83
Příspěvky: 2
Registrován: 26 čer 2019, 12:45

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Filip83 » 26 čer 2019, 13:08

Zdravím, jsem tu nový, právě jsem si koupil i30 kombi s 1.4 t gdi motorem a musím říct, že je to báseň. Zatím jsem jezdil s Octavií 1.6 atmo 10 let, ale to se nedá srovnávat. Když potřebuji předjet, tak ten výkon s i30 tam prostě je. Měl jsem jen obavu ze spotřeby, ale i ta je zatím lepší s turbem, což jsem nečekal. Zatím mám nalítáno 800 km.

S eko jízdou, vervou 100 v nádrži jsme si přivezli auto z Trutnova do Přerova (220 km z kopce) s průměrkou dle pp 5.1 l/100km.
Vcera jsem jel Brno a zpět hlavně po dálnici (250 km, alespoň 20 km zúžených pruhů) s průměrkou 5.3.
Všechno jezdím mezi 2000 - 3000 otáčkami. Ale je pravda, že motor je hodně citlivý na styl jízdy.

Stejná trasa do práce 10 km a zpět 10 km se dá jet za 5.3 i za 6.5 s drobnými odchylkami v řízení.
Manželka jezdí za 6l :)

Očekávám, že až to nebudu tak šetřit, tak se dostanu tak na 6l, ale i to je hezké.

Jinak motor je krásně tichý, i30 krásně letí na rozbořených cestách, opravdu si to užívám.

Filip83
Příspěvky: 2
Registrován: 26 čer 2019, 12:45

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Filip83 » 09 črc 2019, 12:05

Jinak, když už byla řeč o oleji. Tak já už mám v manuálu předepsaný olej 0w-30 Acea C2. Asi nové motory s GPF.

Ptal jsem se autorizovaného servisu na cenu výměny oleje a olej. filtru a řekli mi 4000,- ale bylo možno se s nimi domluvit, že si olej přivezu sám a pak cena klesla na cca.1100,- (plus ten olej, který si přivezu), takže jsem na půlce.

O té C2 jsem četl, že to bude podobně řídké jako A5, ale našel jsem olej od Shellu: 0W-30 Acea C2/C3, tak tam budu lít ten.

Uživatelský avatar
TheCory
**
Příspěvky: 116
Registrován: 23 led 2019, 18:56

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od TheCory » 09 črc 2019, 12:34

Za 5,1 a za 5,3? :shock:
Tak to já jsem rád, když jedu delší trasu pod 7 a průměrnou mám skoro 7,5. Ale jízdu si užívám, zahřátý motor točím do otáček (teda, prozatím jsem odtočil, auto mi odtáhli, porucha asi někde u turba).

Za 5,5 jsem jezdil s dieslovou Octávií :D
Hyundai i30 Fastback 1,4 T-GDI, Best of Czech + paket Style, Polar white - od 02/2019
Škoda Octavia III Kombi 2,0 TDi, Style + paket Sport, Denim blue - od 10/2016
Lokalita: Kladno

Uživatelský avatar
madPav3L
*
Příspěvky: 14
Registrován: 29 lis 2018, 00:14

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od madPav3L » 09 črc 2019, 13:45

Všechno je to o stylu jízdy a o tom jaké trasy kdo jezdí. Když jsem auto zajížděl, tak jsem byl průměrnou spotřebou pod 6l, protože jsem to nehonil. Teď mám najeto asi 2000 km a průměrnou spotřebu dle PP mám 6,5 l, protože rád jezdím rychleji a nerozjíždím se pomalu.
Třeba kratší trasa z města domů (do kopce) jsem v průměru na 7,5-9 l, záleží jak na to šlápnu :) v opačném směru z kopce je to zase pod 6l.
Na delších trasách je to pak kolem těch 6,5 l.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI, 103 kW Manual, Made in Czech + paket Style, Platinum Silver, MY2019
Ford Focus II 1.6, 74 kW (2008-2019)
Ford Focus II 1.6, Ti-VCT 85 kW (2007-2008)

[SK]peter
*
Příspěvky: 52
Registrován: 09 pro 2018, 13:25

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od [SK]peter » 25 črc 2019, 10:52

zdravim, na nete neviem najsť vykonovu krivku tohto motora. nema niekto? :)

Uživatelský avatar
madPav3L
*
Příspěvky: 14
Registrován: 29 lis 2018, 00:14

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od madPav3L » 25 črc 2019, 11:04

Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI, 103 kW Manual, Made in Czech + paket Style, Platinum Silver, MY2019
Ford Focus II 1.6, 74 kW (2008-2019)
Ford Focus II 1.6, Ti-VCT 85 kW (2007-2008)

[SK]peter
*
Příspěvky: 52
Registrován: 09 pro 2018, 13:25

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od [SK]peter » 25 črc 2019, 13:04

dikes, to znamena,že si vie motor udržať svoj maximalny výkon 140 koní do otačok 6000. resp ich dosahuje v pasme 5000-6000 otačok.

mam totiž tiež DCT a minule pri predbiehani a asi 110km/h ťahala na 3jke pri 6000 otačok a zdalo sa mi že už len hučim a prečo nepreradí... ale ten vykon tam teda bol :)

Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Tudy » 25 črc 2019, 13:23

Ne, znamená to, že motor pěkně táhne do cca 4,5 tis./min, pak už se koná jen placebo zvukový efekt, páč krouťák jde dost strmě dolů - auto už moc zrychlovat nebude (ale ani neumře, spíš si bude držet konstatní rychlost). Vyplatí se vytočit na max cca 5,5 tis a pak hned řadit nahoru (např. ze 4 na 5), ale točit to dlouhodobě nad 5 tis nemá žádný smysl.
Turbobenzíny a tenhle kousek obvzlášť, mají tvar své křivky dost podobný typickým představitelům turbodehtů...
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG

Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“