7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
triktrak
**
Příspěvky: 183
Registrován: 12 črc 2009, 20:17

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od triktrak »

helou píše:Mne do neutralu vyradilo len v tom jednom pripade inak aj dole kopcom idem so zaradenym stupnom. Dole kopcom rad brzdim motorom a tak som to minule skusal a u mna to funguje takto:
1. ak chcem ist dole kopcom a brzdit motorom podradim pakou pod volantom, v zavislosti od kopca napr. na 4 alebo 3 stupen.
2. automat po case asi tak 15-20 sek zacne znova sam preradzovat smerom hore.
3. potom zase podradim a automat uz nepreradzuje. Necha mna aby som preradzoval, takze ak necham tak idem dole kopcom v kuse na 3. stupen.
O tom podradzovani dole kopcom som pisal tu: https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=165&t=33430

It's not a bug, it's a feature! Kasli na padla pod volantom a nechaj to na prevodovku :D
Santa Fe IV 2.2 CRDi 147kW A/T Premium (2019)
i30 III 1.6 CRDi 100kW A/T (7-DCT) NOW! (2017)
EX i40 CW 1.7 CRDi 104kW A/T (7-DCT) Business (2016)
EX i30 1.6 CRDi 85kW A/T (4st. hydrodyn.) Comfort (2009)
Reklama
 

Uživatelský avatar
helou
**
Příspěvky: 459
Registrován: 18 čer 2017, 17:07

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od helou »

Fajn, len nie vzdy mi to podraduje, tak si podradim sam...
I30 kombi, 1.4TGDI, Style, 7 - DCT, RLED, Safety pack plus, 103 kW.
Citroen Xsara 1.4 i, 55 kW.
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od Chasnik »

helou: já jsem teda s DCT najezdil asi jenom 400 km a dost mě štvalo, že to řazení pádly si auto po pár vteřinách přežvejkalo samo podle sebe. Já jsem tomu řazení pádlem říkal soukromě "návrh smlouvy", kterou ovšem ŘJ většinou zamítla :) Navíc mě štvalo, že podřazovaní bylo spojeno s meziplynem (i na ECO), takže efekt zpomalování i snižování spotřeby se vytrácel.
Ale vysledoval jsem, že víc než na pádlo dá ŘJ na klacek, čili když jsem podřadil šaltrpákou, tak se to většinou automaticky nevracel, ale auto respektovalo moji volbu.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Ono záleží na tom, jestli máš "zařazené" D a pádlem do toho šáhneš - přičemž ŘJ si myslí, že to byla reakce na aktuální situaci a pak se vrací k režimu auto nebo jestli máš volič v pozici ruční volby a místo voliče používáš pádla - v tomhle případě ŘJ ví, že o automatický režim nestojíš a volbu respektuje. Alespoň tedy ta naše :wink: .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Gluck
*
Příspěvky: 84
Registrován: 22 úno 2018, 19:34

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od Gluck »

Mr. :hyu: přesně tak :).
Hyundai i30 Wagon III/1.4 T-GDI 103kW/7°DCT/Style/Adaptivní tempomat/Moon rock
Peugeot 207 ENVY - 1.4i - 54kW
Peugeot 207 - 1.4 VTi - 16V - 70kW
Peugeot 206 - 1.4i - 55kw
fox0903
*
Příspěvky: 14
Registrován: 05 úno 2018, 07:51

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od fox0903 »

zdravim

stretol sa niekdo prosim pri rozbiehani trhnutim?? ako keby v manuale by som pustil prudko spojku, zial sa mi to deje nahodne zvycajne po nastartovani motoru a masledne zosliapnutim plynu.

i30 cw 1.4tgdi DCT 2018

Dakujem
Uživatelský avatar
R2-db269.cz
***
Příspěvky: 552
Registrován: 05 úno 2016, 23:33

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od R2-db269.cz »

Zdravím pánové, příští týden budu mít Fastback 1.4 s DCT. Nikdy jsem pořádně s automatem nejezdil. Něco na co bych si měl dát při řazení pozor? Co třeba nedělat? A jak vlastně funguje řazení pod volantem? Dneska jsem měl krátkou půl hodinou jízdu a nějak jsem ty pádla nepochopil. Zkusil jsem přeřadit pádlem nahoru po chvíli auto pípalo, že bych měl přeřadit a co by tam mělo být.
Hyundai i30 3.gen Fastback 1.4 T-GDI 103kW 7DCT Style Clean Slate
Hyundai i30 2.gen Combi 1.6 CRDI 81kW Weekend Design Ara Blue - prodáno
Hyundai i30 1.gen Hatchback 1.4 CVVT - prodáno
Škoda Octavia 1.9 tdi 81kW
Škoda Favorit
Opel Vectra 2.0i
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

1) nešlápni si na brzdu levou nohou! Kdo má problém s levou nohou na dovolené ten by si ji měl přivázat k sedačce :lol: .
2) začni tím, že zařadíš "D" a vůbec jí do toho nebudeš zasahovat. Proč jezdit s autem co umí řadit samo, když to nebudeš využívat :mrgreen: . Míru dynamiky, vlastně i otáčky přeřazování ŘJ odečítá z míry a rychlosti sešlápnutí plynu.
3) pádla lze využívat dvojím způsobem - buď necháš volič v poloze "D", pak Tě převodovka poslechne, ale brzy se vrátí do automatického režimu nebo volič přesuneš z "D" k sobě a pak Tě bude převodovka poslouchat, sama nepřeřadí, ale radílek Ti pak bude radit kdy co řadit :wink: .
A to Tě nechci zatěžovat možností výběru mapy řazení v režimu "D" schovaným pod tlačítkem "Drive mode" - Eco, Normal a Sport.
Mě bavilo si s tím hrát asi hodinu. Teď si užívám automat v normálním režimu a levá noha má dovču. Zrovna zítra si beru manželčin automat :D .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
R2-db269.cz
***
Příspěvky: 552
Registrován: 05 úno 2016, 23:33

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od R2-db269.cz »

Na zatažení páky v poloze D jsem nepřišel ale ty režimy převodovky jsem otestoval. Hlavně režim Sport byl dost zajímavý a točil dost vysoko. To mě bavilo. Ale to bude asi pěkně papat. :-) Každopádně z tak krátké jízdy se nedá nic poznat.
Hyundai i30 3.gen Fastback 1.4 T-GDI 103kW 7DCT Style Clean Slate
Hyundai i30 2.gen Combi 1.6 CRDI 81kW Weekend Design Ara Blue - prodáno
Hyundai i30 1.gen Hatchback 1.4 CVVT - prodáno
Škoda Octavia 1.9 tdi 81kW
Škoda Favorit
Opel Vectra 2.0i
Uživatelský avatar
Raikin
**
Příspěvky: 135
Registrován: 30 pro 2018, 09:51
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od Raikin »

Mel jsem to stejne. Nikdy jsem s DCT zkusenosti nemel, jen par kratkych predvadecich jizd.
Kazdopadne koupe nelituju, "automat" je strasne navykovy, razeni temer nejde poznat. Vetsinou jezdim na normal mod, kdyz si chci vice uzit nebo vim, ze budu potrebovat hodne zrychlovat, zapnu sport a ta dynamika je uplne nekde jinde. Na normal ten motor toci okolo 1500 otacek, na sport se pod 2000 nepodivas. Pridej k tomu moznost razeni padly a je to super.
Je treba kazdopadne pocitat s typickym chovanim DCT. Tedy je nutne znat, jak dvojspojka funguje, aby sis pak nestezoval jako nekteri jini :) Myslim tim napriklad typicke dojizdeni krizovatky, kdyz mas pred sebou cervenou, dojizdis ji a najednou blikne zelena, pridas plyn a je tam jakasi odezva nez prevodovka zjisti, ze vlastne nechces nadale zpomalovat, ale za ma misto treba dvojky zaradit ctyrku. :)
Obrázek
Hyundai i30 Fastback - 2018 - 1.4 T-GDI DCT - 103kW - Style Ultimate
Skoda Fabia - 2018 - 1.0 TSI - 81kW - Style+
Hyundai i30 combi II 2017 - 1.6 MPI - 88kW
Hyundai Getz 2003 - 1.1 - 46kW
Toyota Yaris 2006 - 1.3 VVTi - 64kW
Audi A3 1997 - 1.8 - 92kW
Uživatelský avatar
R2-db269.cz
***
Příspěvky: 552
Registrován: 05 úno 2016, 23:33

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od R2-db269.cz »

A co třeba dojíždění k semaforu a vyřadit na N? Nebo třeba konkrétní případ. Mám sjezd z dálnice do města asi 500 metrů pod kopcem. Má smysl v tom případě vyřadit na N? Nebo je lepší to jet klasicky na D?
Hyundai i30 3.gen Fastback 1.4 T-GDI 103kW 7DCT Style Clean Slate
Hyundai i30 2.gen Combi 1.6 CRDI 81kW Weekend Design Ara Blue - prodáno
Hyundai i30 1.gen Hatchback 1.4 CVVT - prodáno
Škoda Octavia 1.9 tdi 81kW
Škoda Favorit
Opel Vectra 2.0i
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Pokud chceš převodovku bleskově zlikvidovat, tak tam v pohybu šoupni N a pak zase D :lol: .
Na vyšlapávání spojky a doplachtění tímto způsobem zapomeň! Nicméně vnitřní odpory motoru 1,4 T-GDi jsou tak malé, že o tom nemá smysl ani moc uvažovat. Ten trpaslík co to tam sází je fakt chytrej :wink: .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
R2-db269.cz
***
Příspěvky: 552
Registrován: 05 úno 2016, 23:33

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od R2-db269.cz »

Takže N vlastně skoro nikdy, P jen když budu třeba stát před přejezdem a D po celou dobu jízdy. Chápu to správně?.
Hyundai i30 3.gen Fastback 1.4 T-GDI 103kW 7DCT Style Clean Slate
Hyundai i30 2.gen Combi 1.6 CRDI 81kW Weekend Design Ara Blue - prodáno
Hyundai i30 1.gen Hatchback 1.4 CVVT - prodáno
Škoda Octavia 1.9 tdi 81kW
Škoda Favorit
Opel Vectra 2.0i
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Zrovna na tom přejezdu bych dal N a zatáhl ručku (pokud tedy necháš motor běžet). P skutečně jen při parkování. A pro jízdu D popř. z D k sobě a sázet to tam pádlama :wink: .
Na červené na křižovatkách nemá smysl vyřazovat - nechat D a "stát" na brzdě.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
R2-db269.cz
***
Příspěvky: 552
Registrován: 05 úno 2016, 23:33

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od R2-db269.cz »

Díky za vysvětlení. :wink:
Hyundai i30 3.gen Fastback 1.4 T-GDI 103kW 7DCT Style Clean Slate
Hyundai i30 2.gen Combi 1.6 CRDI 81kW Weekend Design Ara Blue - prodáno
Hyundai i30 1.gen Hatchback 1.4 CVVT - prodáno
Škoda Octavia 1.9 tdi 81kW
Škoda Favorit
Opel Vectra 2.0i
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“