7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
mr_dan
*
Příspěvky: 62
Registrován: 11 úno 2018, 20:56

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od mr_dan »

Zdravím, vybíráme nové auto a dostali jsme velmi dobrou nabídku na i30 style ultimate s dct. Nemám absolutně žádné zkušenosti s dct, jak je na tom s provozními náklady a spolehlivosti vs manual? Mám se bát?
i30 kombi 2018 - DCT 1.4 T-GDI style + ultimate fiery red
Reklama
 

Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od Chasnik »

Pročti si tady fórum, hlavně sekci "Auta členů", několik DCT převodovek tady je a nic zvláštního jsem v souvislosti s 1.4 T-GDI nezaznamenal.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
maxx18
*
Příspěvky: 14
Registrován: 15 úno 2018, 21:38
Bydliště: Plzeň

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od maxx18 »

Ahoj všem, neměl jsem s převodovkou sebemenší problém a snad nikdy nebude :wink: nevím co je ve ford smax 2007 nebo v santa fe cca rok 2011 za automatickou převodovku,ale zatím jsem neviděl žádný rozdíl. Skusím vypozorovat jak se chová při dojíždění na semafor, mysím to ne úplné zastavení a přidání plynu. Neřekl bych, že nějak škube nebo je tam zvláštní prodleva. Mám najeto 1500 km a nestalo se mi, že by se převodovka zahřála, jezdil jsem i v kolonách.
i30 kombi PDE 1.4 T-GDi DCT Style Ultimate
Pandora alarm + dálkový start
Uživatelský avatar
mr_dan
*
Příspěvky: 62
Registrován: 11 úno 2018, 20:56

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od mr_dan »

Máme kombi 1,4 tgdi + dct, cca týden, najeto téměř 1500km :-) prozatím víc než spokojenost.. adaptivní tempomat návykový, asistenti fungují super, neruší.. jízda je vrchol pohodlí, místa překvapivě i na zadních sedačkách víc než dost. Kufr taky perfektní. Do manuálu bych asi už nešel (za předpokladu že bude tento dlouho a bez problémů fungovat).

už to tu bylo možná i víckrát, ale kdyby ne :
https://www.youtube.com/watch?v=SArKZW2uAl4&t=420s
i30 kombi 2018 - DCT 1.4 T-GDI style + ultimate fiery red
Pampa
**
Příspěvky: 236
Registrován: 22 led 2018, 14:42

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od Pampa »

Vyskumal niekto alebo nebodaj je verejne zname kedy DCT vyraduje do neutralu? (v automatickom mode samozrejme) Nech robim co robim neprisiel som na to.
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Uživatelský avatar
mr_dan
*
Příspěvky: 62
Registrován: 11 úno 2018, 20:56

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od mr_dan »

V režimu D při zastavení a stání na brzde/ruční brzde je v podstatě neutral. Jinak režim N. Bylo mi řečeno že režim N nemám používat s výjimkou odtahu.
i30 kombi 2018 - DCT 1.4 T-GDI style + ultimate fiery red
Pampa
**
Příspěvky: 236
Registrován: 22 led 2018, 14:42

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od Pampa »

mr_dan píše:V režimu D při zastavení a stání na brzde/ruční brzde je v podstatě neutral. Jinak režim N. Bylo mi řečeno že režim N nemám používat s výjimkou odtahu.
ked stoji je to jasne, mna zaujima kedy je to za jazdy
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Uživatelský avatar
mr_dan
*
Příspěvky: 62
Registrován: 11 úno 2018, 20:56

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od mr_dan »

Nikdy, proto je to dvojspojka.
i30 kombi 2018 - DCT 1.4 T-GDI style + ultimate fiery red
Pampa
**
Příspěvky: 236
Registrován: 22 led 2018, 14:42

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od Pampa »

mr_dan píše:Nikdy, proto je to dvojspojka.
nepytal by som sa keby sa to nedialo :mrgreen:
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Uživatelský avatar
helou
**
Příspěvky: 459
Registrován: 18 čer 2017, 17:07

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od helou »

Pampa píše:
mr_dan píše:Nikdy, proto je to dvojspojka.
nepytal by som sa keby sa to nedialo :mrgreen:
Mne raz ked som pri nudzovom brzdeni ako pri starom aute so spojkou, chcel stlacit naraz oboma nohami akoze spojku aj brzdu, tak som vlastne slapol oboma nohami na brzdovy pedal a slo to dost rychlo tak mi vyhodilo do N-ka.
I30 kombi, 1.4TGDI, Style, 7 - DCT, RLED, Safety pack plus, 103 kW.
Citroen Xsara 1.4 i, 55 kW.
Pampa
**
Příspěvky: 236
Registrován: 22 led 2018, 14:42

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od Pampa »

helou píše:
Pampa píše:
mr_dan píše:Nikdy, proto je to dvojspojka.
nepytal by som sa keby sa to nedialo :mrgreen:
Mne raz ked som pri nudzovom brzdeni ako pri starom aute so spojkou, chcel stlacit naraz oboma nohami akoze spojku aj brzdu, tak som vlastne slapol oboma nohami na brzdovy pedal a slo to dost rychlo tak mi vyhodilo do N-ka.
mne to v niektorom kopci ide neutralom a inom ma zaradene, chcel by som to naopak, ten kde ma zaradene je dlhy tiahly a je tak akurat na volnobeh, ked je zaradene, musim ho ist pod plynom ... den druhy kde mi to ide na volnobeh je strmy a musim v nom pribrzdit, potom zaradi rychlost ... proste by mi sadlo aby to bolo opacne, ale nezistil som podla akych podmienok to robi.

v jednom teste som cital ze autor sa tiez stazoval ze mu fungovalo nejako nezmyselne, ale uz som zabudol na co presne sa stazoval
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Uživatelský avatar
helou
**
Příspěvky: 459
Registrován: 18 čer 2017, 17:07

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od helou »

Mne do neutralu vyradilo len v tom jednom pripade inak aj dole kopcom idem so zaradenym stupnom. Dole kopcom rad brzdim motorom a tak som to minule skusal a u mna to funguje takto:
1. ak chcem ist dole kopcom a brzdit motorom podradim pakou pod volantom, v zavislosti od kopca napr. na 4 alebo 3 stupen.
2. automat po case asi tak 15-20 sek zacne znova sam preradzovat smerom hore.
3. potom zase podradim a automat uz nepreradzuje. Necha mna aby som preradzoval, takze ak necham tak idem dole kopcom v kuse na 3. stupen.
Minule som si vsimol, ze ked som toto parkrat pouzil a idem dole kopcom uz akokeby chcel sam brzdit motorom, akokeby sa to nejako naucil ale este toto nemam uplne odskusane.
Este co neviem ako v tomto pripade ked idem dole kopcom a mam tam napr. 4000 otacok funguje turbo. Ci ide ci nie neviem ci to turbu nevadi ak idem dole kocom a zbytocne tlakuje. Turbo mam 1x takze absolutne neznama vec a hlavne tu to turbo neni pocut ako pri tych starsich diesloch.
I30 kombi, 1.4TGDI, Style, 7 - DCT, RLED, Safety pack plus, 103 kW.
Citroen Xsara 1.4 i, 55 kW.
Pampa
**
Příspěvky: 236
Registrován: 22 led 2018, 14:42

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od Pampa »

Trochu som googlil a nasiel ten test kde maju vyhrady k chovaniu DCT x neutralom

https://autobild.cas.sk/clanok/213297/t ... ove-srdce/

Ja ale ziadne spominane lietanie otacok nepozorujem.
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Uživatelský avatar
mr_dan
*
Příspěvky: 62
Registrován: 11 úno 2018, 20:56

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od mr_dan »

Omlouvám se za svou hříšnou nevědomost :) evidentně bych měl víc číst než psát :D
i30 kombi 2018 - DCT 1.4 T-GDI style + ultimate fiery red
Pampa
**
Příspěvky: 236
Registrován: 22 led 2018, 14:42

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od Pampa »

mr_dan píše:Omlouvám se za svou hříšnou nevědomost :) evidentně bych měl víc číst než psát :D
no sak ja by som si tiez o tom rad precital, ale nie je kde :mrgreen:
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“