Převodovka 1.4 T GDi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

buddha666
*
Příspěvky: 37
Registrován: 10 úno 2016, 10:15

Re: Převodovka 1.4 T GDi

Příspěvek od buddha666 »

Cau 9tkm auto z rijna 2017, manual, obcas zpatecka nejde zaradit ale to mi delalo i s i30 II a dela to myslim i s i20. Na dotaz byla odpoved ze zpatecka nema synchrony a kdyz nejde zaradit hned tak proslapnout a pustit spojku, a pak jde zpatecka vzdy hladce, takze to beru jako feature nikoliv bug :) Co me ale fakt stve jsou blbe rozjezdy kdyz uz/jeste trochu jedu ale velmi pomalu +-1015kmh, jednicku je to cukave a na dvojku proste ten motor musim dost predtocit + je tam vzdy jeste prodleva na plyn, pritom pujcena kona 1.0Tgdi toto zvladala uplne na pohodu defakto temer rozjezd na dvojku takze to nebude tim ze by se jeste netocilo turbo a sama 1,4rka to nezvladala
I30 kombi 1.4T-GDI M6 Style-technology, white sand
I30 kombi 1.6GDI M6 Tricolor - comfort, ara blue
Reklama
 

Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: Převodovka 1.4 T GDi

Příspěvek od Tudy »

U mě se auto chovalo podobně (myslím tím rozjezdy), při 1. návštěvě autorizáku mi přehráli SOFT a od té doby bez problému. Auto z dubna 2017.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Uživatelský avatar
asd111
**
Příspěvky: 248
Registrován: 17 říj 2017, 20:31
Bydliště: Kladno

Re: Převodovka 1.4 T GDi

Příspěvek od asd111 »

tento problém jsem pozoroval u předchozího turbobenzínu 0.9Tce a u té 1.4T je to podobné.Myslím,že je to vlastnost těch malých přeplňovaných benzínů.Jinak ten soft přehrávají asi automaticky při garančce,že? Možná je tam pak lepší odezva na ten plyn :-)
Hyundai i30 Combi 1.4T-GDi 103kW Czech,Opel Astra K 2017 1.4 77kW
Dacia Logan MCV2 0.9Tce 66kW 2015
Dacia Logan MCV 1.5dci 63kW
Nissan Qashqai 1.6 16V 84kW
Opel Astra G combi 1.6 8V 55kW
Suzuki Swift 1.3 50kW
Škoda 120L
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: Převodovka 1.4 T GDi

Příspěvek od Tudy »

Je to tak, byl jsem v autorizáku měnit motor. olej a při té příležitosti mi soft přehráli.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
copper5252
***
Příspěvky: 911
Registrován: 30 kvě 2015, 16:45

Re: Převodovka 1.4 T GDi

Příspěvek od copper5252 »

ahoj pokud vám tam nejde snadno a normálně zařadit jednička tak neutral a povilit spojku , pak už by mnělo jít spatečku zařadit normálně ! mám takový dojem že to pišou i v manualu k autu :) to samé mi dělá přovodovka na autě v podpisu :)
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
Uživatelský avatar
Dudke
*
Příspěvky: 40
Registrován: 24 říj 2011, 13:42
Bydliště: Ostrava

Re: Převodovka 1.4 T GDi

Příspěvek od Dudke »

Já mám auto pár dní,ale zpátečka mi jde fakt ztuha,(a sere mě to).
Na 1.gen šla od novoty 2 prstama,tak snad to časem povolí.
Jinak v předváděčce najeto 3500 km to šlo v poho.
copper5252
***
Příspěvky: 911
Registrován: 30 kvě 2015, 16:45

Re: Převodovka 1.4 T GDi

Příspěvek od copper5252 »

Ahoj jak to tak vidím tenhle "problem" z převodovkou máji haundai asi všeobecně :( za mně mi šla řadit špatně spátečka jak na I30II tak na I20co mám tedka tak i a firemních I30III ano jedna I30III je vyjimka asi sobotní kus tam jde řadit spatečka hladce :), mněl jsme pujčeno několik I30II a I30III většinou jde spátečka bud na dvakrát nebo hodně z tuhé prostě tam nehce "skočít"
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
Uživatelský avatar
Beerman
*
Příspěvky: 25
Registrován: 11 pro 2017, 07:47

Re: Převodovka 1.4 T GDi

Příspěvek od Beerman »

Už tu bolo niekde spomínané, že stačí znova zašliapnúť spojkový pedál, je to síce otrava ale pomáha to vo väčšine prípadoch stále lepšie ako to tam tlačiť nasilu :)
Hyundai i30 combi, 2017, 6st man., Moon rock, Style
Škoda fabia 1.2 HTP
Wortex
*
Příspěvky: 23
Registrován: 24 kvě 2018, 17:19

Re: Převodovka 1.4 T GDi

Příspěvek od Wortex »

Ahojte,

auto od 1.6.2018 najazdené cca 9800km. Spiatočka ide niekedy až na 2x (kvôli absencii synchronizácie), zo začiatku išla z tuha a netreba sa toho báť. Ostatné stupne idú bezproblémovo ľahučko, doslova tam padajú.

Všimol som si ale jednu vec. Rozbiehanie na 1. stupeň a nechám ho tam o pár sekund dlhšie ako by som chcel. Začínam preraďovať na dvojku, stlačím spojku, rukou začínam pohyb a radiaca páka by chcela pretlačiť moju ruku a skočiť sama do dvojky.

Ostatné stupne, či už radenie hore alebo dole idú ľahko, bez problémov.
Hyundai i30 III Family
Ford Mondeo MkII 1.8
Toyota Corolla 1.4 CVVT
JanSv
Příspěvky: 3
Registrován: 11 dub 2019, 15:25

Re: Převodovka 1.4 T GDi

Příspěvek od JanSv »

Ahoj, mám auto od podzimu 2018 s aktuálním nájezdem cca 4000 km. Zpátečku taktéž zařazuji mnohdy až na několikátý pokus. S řazením ostatních rychlostních stupňů v podstatě problém nemám až na pár výjimek, kdy mi třeba nešla na první pokus zařadit dvojka nebo naopak vyřadit trojka. Co mě ale zlobí ze všeho nejvíce je to, že když přijdu k zaparkovanému autu, tak téměř pokaždé nemohu vyřadit zpátečku. Musím vždy s autem pohnout (většinou dopředu), aby se dalo vyřadit. Pokud bych musel zaparkovat v kopci, tak prostě neodjedu. Rád bych, aby s autem jezdila i manželka, ale takhle to prostě nejde. Při koupi jsem si nechal nainstalovat mechanické zabezpečení zpátečky. Měl jsem podezření, že bude tedy problém tam. Byl jsem v autorizovaném servisu prodejce, kde jsem auto kupoval (a také instaloval to zabezpečení). Auto mi vrátili s tím, že měli celou kulisu rozebranou, ale prý tam žádný problém (vydřená místa atd...) nenašli, tak to promazali a znovu kulisu nastavili. Ptal jsem se také místních techniků, zda nemůže být problém někde v převodovce. Bylo mi řečeno, že i30 mívají převodovky spolehlivé a že se zatím nesetkali s podobným případem. Nemáte někdo podobné zkušenosti?
Děkuji, Honza.
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Převodovka 1.4 T GDi

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Jaký používáš postup zařazená rychlost/zatažená parkovací brzda? Mnohdy je problém v pořadí úkonů. Vždy po zastavení a "chcípnutí" motoru vyšlápnu spojku, zatáhnu ručku a teprve pak dám spojku do záběru na jedničku nebo zpátečku. A to proto, aby auto drželo na ručce a převodovka s motorem byly jen pojistkou a váhu auta nedržely. Když se auto nejdřív pověsí na kvalt a až pak se zatáhne ručka tak se pak někdy mají zuby tendenci "kousnout do sebe" a nejde vyřadit nebo blbě.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Schnack
*****
Příspěvky: 2478
Registrován: 23 led 2019, 22:06

Re: Převodovka 1.4 T GDi

Příspěvek od Schnack »

Ahoj,

Mám i30 kombi 2018, najeto cca 20.000. Zpatecka jde občas taky až na několikátý pokus i po promačknutí spojky, ale můžete být v klidu, předtím jsem měl focus I a focus III a neřekl bych, že to u :hyu: je horší. Já to prostě beru jako vlastnost a vůbec mne to nevzrušuje.
i30 Kombi PDe, 1.4 T-GDI 140, Style go!, Champion blue (2018)
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20109
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Převodovka 1.4 T GDi

Příspěvek od Axel.Foley »

Mr. HYUNDAI píše:Jaký používáš postup zařazená rychlost/zatažená parkovací brzda? Mnohdy je problém v pořadí úkonů. Vždy po zastavení a "chcípnutí" motoru vyšlápnu spojku, zatáhnu ručku a teprve pak dám spojku do záběru na jedničku nebo zpátečku. A to proto, aby auto drželo na ručce a převodovka s motorem byly jen pojistkou a váhu auta nedržely. Když se auto nejdřív pověsí na kvalt a až pak se zatáhne ručka tak se pak někdy mají zuby tendenci "kousnout do sebe" a nejde vyřadit nebo blbě.
=D> Pravdu má ten kluk =D>
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
JanSv
Příspěvky: 3
Registrován: 11 dub 2019, 15:25

Re: Převodovka 1.4 T GDi

Příspěvek od JanSv »

Ahoj, omlouvam se, ze pisi az ted, chtel jsem to jeste parkrat overit. Opravdu je chyba v poradi ukonu. Kdyz auto necham na rucni brzde a zpatecku jen jako pojistku, tak jde vyrazeni lehce. Moc dekuji za radu a zaroven se stydim, ze me to nenapadlo. Bylo to asi take dane tim, ze jsem kdysi nemohl se zaparkovanym autem na rucni brzde po 14 dnech rozhybat jedno kolo. Museli jsme ho nakonec demontovat a "nasilim" utrhnout buben od paken. Pravda, byly to bubny, kde ta stycna plocha je vetsi. Fakt je, ze kdyz clovek par dni nejede a zaprsi, tak je to taky pekna rana, kdyz se to utrhne. Obcas mam trosku obavy, aby to ten material vydrzel.
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Převodovka 1.4 T GDi

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Stačí po dešti v pátek zaparkovat v garáži a v pondělí ráno je to rána jak z děla :) . Ale 2 roky a obložení v pořádku.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“