Právě je 26 kvě 2019, 03:46





Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 73 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Rachot od turba
PříspěvekNapsal: 15 srp 2018, 20:42 
Offline
**
Uživatelský avatar

Registrován: 20 črc 2012, 16:04
Příspěvky: 219
Bydliště: Bratislava
Ahojte, zakladam toto vlakno, pretoze si myslim, ze ho bude vela clenov v blizkej buducnosti potrebovat....

Mojmu autu 1,4T-Gdi po najazdeni cca 58000km zacalo nieco rezonovat z motora medzi 1500-2500 otackach. Je to zvuk ako keby rachotil nejaky plech. Po niekolkych urgenciach mi vymenili turbo a v reklamacnom protokole som mal napisane nasledovne: zistena rezonancia od aktuatora a tiahla turboduchadla.

Takze prosim Vas, ak Vam v servise budu hovorit, ze to je vlastnost motora, nedajte sa odradit a trvajte na skusobnej jazde s technikom plus na nejakej predvadzacke, kde ten zvuk nepocut.

Drzim Vam palce a dufam, ze sa Vam tato zavada neobjavi...

_________________
2018-????? Toyota C-HR Hybrid
2017-2018 Hyundai i30 1,4T-GDi 7-DCT biela
2012-2017 Hyundai i30 1.6 MPI 6-automat biela
2008-2012 Ford Focus 1.8 TDCi
2006-2008 Citroen C3 1.4 16V SensoDrive
2002-2006 Nissan Micra 1.0 16V CVT


Nahoru
 Profil  
 

 Předmět příspěvku: Re: Rachot od turba
PříspěvekNapsal: 16 srp 2018, 07:45 
Offline
*
Uživatelský avatar

Registrován: 27 črc 2018, 19:45
Příspěvky: 33
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Ti stastnejsi se tohoto ‘prirozeneho chodu turba’ dockaji jiz v 6 tkm :D/

_________________
i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Stargazing Blue


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rachot od turba
PříspěvekNapsal: 16 srp 2018, 13:00 
Offline
**
Uživatelský avatar

Registrován: 20 črc 2012, 16:04
Příspěvky: 219
Bydliště: Bratislava
Najnovsie info zo servisu. Ten zvuk nerobi turbo samotne, to je OK, ale sucasiastka, ktora je priamo pripojena k turbu “tiahlo”, ktore pri cinnosti funguje ako odstranovac tlaku. Takze menit, respektive vyvinut nove nerachotiace znovu.

A teraz perlicka. V Bratislave sa tento rachot objavil na aute aj pri 1.0 T-Gdi :D

_________________
2018-????? Toyota C-HR Hybrid
2017-2018 Hyundai i30 1,4T-GDi 7-DCT biela
2012-2017 Hyundai i30 1.6 MPI 6-automat biela
2008-2012 Ford Focus 1.8 TDCi
2006-2008 Citroen C3 1.4 16V SensoDrive
2002-2006 Nissan Micra 1.0 16V CVT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rachot od turba
PříspěvekNapsal: 16 srp 2018, 15:21 
Offline
******
Uživatelský avatar

Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Příspěvky: 3352
Bydliště: Litoměřicko
Otázka je, jestli jde vyměnit jenom to táhlo a kolik stojí. Vzpomínám si, že jsme na Ford klubu hledali informace, jak sehnat samotný aktuátor, když Ford ho samostatně nenabízel a zbytek turba byl OK.

Tady to snad nebude nutné a vyřeší se to na záruku, i když garanční technici :hyu: , to je opravdu lahůdka ](*,)

_________________
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k
Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15)
C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11)
Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rachot od turba
PříspěvekNapsal: 17 srp 2018, 20:12 
Offline

Registrován: 17 srp 2018, 20:07
Příspěvky: 3
Bydliště: Bratislava
Mám i30 od Apríla a okolo 6 tisíc km to začalo robiť presne tento zvuk, posledné 2 týždne som sa snažil hladať na internete čo za tým môže byť, tak som rád, že to konečne viem...aj keď neviem, či je to zrovna dôvod na radosť :|

_________________
Hyundai i30 Fastback 1,4T-GDi 7-DCT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rachot od turba
PříspěvekNapsal: 17 srp 2018, 22:05 
Offline
***

Registrován: 30 kvě 2015, 16:45
Příspěvky: 765
tohel jsem řešíl u 1,0Tgdi 88kw taky oprva doma :) servis toho nebyl schopen

_________________
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rachot od turba
PříspěvekNapsal: 21 srp 2018, 19:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 27 kvě 2018, 00:09
Příspěvky: 5
Takže dnes som bol na reklamácií. Servisný technik napojil diagnostiku, boli sme sa previesť asi 15 km , počas jazdy sa preukázali obe chyby spomínané na fóre (chrapčanie aj strata výkonu pri plnom plyne) , diagnostika neukazovala žiadne negatívne hodnoty. Po príchode späť do Hyundaiu si zobrali auto, volali medzi tým do Bratislavy nejakým špecialistom ktorý im potvrdili že chyba je v natáčaní klapiek v turbe. Ďalej povedali že Hyundai inovuje nové turbo takže keď bude k dispozícií tak pôjdem na výmenu nakoľko teraz nemá význam tam dávať opäť to isté čo mi bude po 2000km chrapotať. Ešte mi spravili aktualizáciu na turbo (zmena žiadna). Prístup Hyundaiu na jednotku, boli veľmi ochotný vôbec sa nesnažili stoho vycúvať. Hneď mi to uznali aj by mi ho vymenili ale ako som písal je to zbytočné lebo nové zatiaľ nedostaneme :)

_________________
Hyundai i30 fastback 1,4 T-GDI 103 kW Style 2018
Hyundai i30 II 1.6 MPI 88kW Family 2015


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rachot od turba
PříspěvekNapsal: 21 srp 2018, 23:07 
Offline
**
Uživatelský avatar

Registrován: 19 říj 2016, 22:58
Příspěvky: 180
Bydliště: Zvolen
Chlapi pripájam sa aj ja tiež mám taký rezonančný zvuk a mám najazdených 5300km. Ide mi to na nervy. Ešte som nebol v servise. Predsa nás bude viac.

_________________
i30 kombi 2018 1,4T-GDI-7DCT,Ara Blue,Style,Safety Pack+,Style Pack, Panoráma
I30 kombi 1,4MPi aqua blue comfort+Smart pack 2013 - predaná


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rachot od turba
PříspěvekNapsal: 22 srp 2018, 11:15 
Offline
*
Uživatelský avatar

Registrován: 27 črc 2018, 19:45
Příspěvky: 33
Bydliště: Jablonec nad Nisou
dado636 píše:
Takže dnes som bol na reklamácií. Servisný technik napojil diagnostiku, boli sme sa previesť asi 15 km , počas jazdy sa preukázali obe chyby spomínané na fóre (chrapčanie aj strata výkonu pri plnom plyne) , diagnostika neukazovala žiadne negatívne hodnoty. Po príchode späť do Hyundaiu si zobrali auto, volali medzi tým do Bratislavy nejakým špecialistom ktorý im potvrdili že chyba je v natáčaní klapiek v turbe. Ďalej povedali že Hyundai inovuje nové turbo takže keď bude k dispozícií tak pôjdem na výmenu nakoľko teraz nemá význam tam dávať opäť to isté čo mi bude po 2000km chrapotať. Ešte mi spravili aktualizáciu na turbo (zmena žiadna). Prístup Hyundaiu na jednotku, boli veľmi ochotný vôbec sa nesnažili stoho vycúvať. Hneď mi to uznali aj by mi ho vymenili ale ako som písal je to zbytočné lebo nové zatiaľ nedostaneme :)


Neskutečný, když jsem se odkazoval v servisu v Boleslavi na to, že na Slovensku tenhle problém řeší, tak mi tvrdili, že to není pravda, že si to zjišťovali a ještě ze mě dělali debila.

_________________
i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Stargazing Blue


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rachot od turba
PříspěvekNapsal: 22 srp 2018, 12:19 
Offline
*******
Uživatelský avatar

Registrován: 19 srp 2012, 08:21
Příspěvky: 9941
Bydliště: Ústí nad Labem
to je katastrofa... člověk si koupí nový auta, super motor a kdesi cosi a ve finále má hned za půl roku problémy... jsem opravdu moc rád, že našemu bezturbému GDI se problémy zatím vyhýbají... držím palce s řešením tohoto problému... :wink:

_________________
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;)

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rachot od turba
PříspěvekNapsal: 22 srp 2018, 17:47 
Offline
*
Uživatelský avatar

Registrován: 22 úno 2018, 20:34
Příspěvky: 84
Taky se přidávám. Nejdříve jsem to ignoroval ale teď mě to docela štve. Volal jsem do servisu a objednal se v pátek 7 uvidím co mi řeknou. Pokud mi řeknou, že je to normální tak budu chtít půjčit jiné auto v automatu. Najeto 7t

_________________
Hyundai i30 Wagon III/1.4 T-GDI 103kW/7°DCT/Style/Adaptivní tempomat/Moon rock
Peugeot 207 ENVY - 1.4i - 54kW
Peugeot 207 - 1.4 VTi - 16V - 70kW
Peugeot 206 - 1.4i - 55kw


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rachot od turba
PříspěvekNapsal: 22 srp 2018, 19:06 
Offline
*******
Uživatelský avatar

Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Příspěvky: 5824
Bydliště: Bratislava
vorlajz píše:
to je katastrofa... člověk si koupí nový auta, super motor a kdesi cosi a ve finále má hned za půl roku problémy... jsem opravdu moc rád, že našemu bezturbému GDI se problémy zatím vyhýbají... držím palce s řešením tohoto problému... :wink:


Pokiaľ tá 1,4 ide,tak je parádna.No predsa len je to novinka v ponuke :hyu:.
Počkám keď to testeri odladia a potom sa do toho vrhnem aj ja. :wink: :mrgreen:

_________________
Hyundai Elantra 1,6 D-CVVT, Style , Sparkling metal (2017)
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Style+park.asistent. Blue spirit (IX.2011-I.2017]
Ford Cmax 1,6 ti-vct
Ford Mondeo 1,8i
Mazda 626 2,5 V6
Renault 21 2,2i Nevada
Citroen BX 1,6i


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rachot od turba
PříspěvekNapsal: 23 srp 2018, 12:57 
Offline
*
Uživatelský avatar

Registrován: 11 čer 2018, 17:26
Příspěvky: 85
Bydliště: Bratislava
Tak ja som sa rozhodoval medzi 1,4 T-GDi a 1,6 CRDi a nakoniec som sa rozhodol pre naftu a ako tak čítam, tak maloobjemový turbobenzín asi nevedia bez problémov urobiť ani v :hyu: (o niekoľkoročných problémoch v opli s 1,4 turbo benzínom sa vie, škoda, že :hyu: sa z ich chýb nepoučil)...

_________________
Hyundai i30 kombi Stargazing Blue (1,6 CRDi, 100 kW, Style + 7DCT + zadné LED)
  • https://www.spritmonitor.de/en/detail/948718.html
Predtým: Citroen C4 Picasso - Citroen Xsara Break - VW Golf IV - Renault 11 - Škoda


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rachot od turba
PříspěvekNapsal: 23 srp 2018, 13:22 
Offline
****
Uživatelský avatar

Registrován: 13 dub 2009, 10:10
Příspěvky: 1155
A kolik je tu mlčících spokojených majitelů ? Já najel na 1.4 T-GDi přes 20 tis. km zcela bez problémů a to jsem měl auto z počátku výroby (Q1/2017).

_________________
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Rachot od turba
PříspěvekNapsal: 23 srp 2018, 17:47 
Offline
**

Registrován: 05 úno 2018, 15:53
Příspěvky: 271
Bydliště: Žilina
Zarážajúce je, že to má problém popísať aj servis. Pokiaľ viem a dobre som pozeral, tak turbo nemá žiadnu variabilnú geometriu ako tu niekomu v servise tvrdili. Regulácia prebieha otváraním obtokového ventilu (wastegate) a problém môže byť jedine s jeho činnosťou resp. s aktuátorom ktorý s tým hýbe.

_________________
Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 73 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  






Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše další fóra: | astra-g.cz | opel-astra-h.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | chevroletclub.cz | club-fiat.com | kia-club.net | suzuki-forum.cz
Partneři: | Hyundaiklub.pl | Hyundai Club Türkiye