Rachot od turba

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
mr_dan
*
Příspěvky: 62
Registrován: 11 úno 2018, 20:56

Re: Rachot od turba

Příspěvek od mr_dan »

u mě 13 000 a zatím bez problémů. každopádně rachot je kravina, pokud to nedělalo od začátku tak jak to může být vlastnost :-D poslal bych je do pr*ele
i30 kombi 2018 - DCT 1.4 T-GDI style + ultimate fiery red
Reklama
 

Uživatelský avatar
shawt
******
Příspěvky: 3754
Registrován: 08 bře 2015, 23:23

Re: Rachot od turba

Příspěvek od shawt »

Napada me, jak se tomuto branit? Nejaky nezavisly znalec?
VW Passat Variant B8 2020 110kW TDI EVO
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5091
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Rachot od turba

Příspěvek od petzl62 »

To bych řekl až v krajním případě. Prvně a nejjednodušeji- nastartovat předváděčku vedle vlastního auta
a zkusit :idea: :?:
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,72 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,0l/100km
Aktuálně 30250 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
Tomasek
*
Příspěvky: 33
Registrován: 27 črc 2018, 19:45
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Rachot od turba

Příspěvek od Tomasek »

Prekvapuje me takovyhle chovani k zakaznikovi, co si kupuje novy auta pred tricitkou, pravdepodobne si jich jeste par koupim, ale rozhodne muzu rict, ze :hyu: to uz nikdy nebude.
i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Stargazing Blue
Uživatelský avatar
shawt
******
Příspěvky: 3754
Registrován: 08 bře 2015, 23:23

Re: Rachot od turba

Příspěvek od shawt »

Bohuzel to tak je a taky mi to hlava nebere. Asi spolehaj na to, ze prijde nekdo jiny. Otazka je, jestli se jine automobilky resp. prodejci chovaj jinak? Myslim, kdyz se zacly sypas TSI tak ty lidi taky Skoda fuckovala?
VW Passat Variant B8 2020 110kW TDI EVO
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
Uživatelský avatar
ddano007
*
Příspěvky: 25
Registrován: 30 bře 2012, 14:58

Re: Rachot od turba

Příspěvek od ddano007 »

Páni, má ten problém s turbom nejaký záver?
Lebo som bol tento týždeň prebehnúť fungl novú firemnú Kiu Ceed práve s motorom 1.4 T-GDI a ...
1, prvé, čo ma zarazilo, že mi to ale trikrát skoro skapalo pri rozjazde.
2, do takých cca 2.5 tisíc otáčok mal motor normálny zvuk, nad tým chytil zvuk nas.aného vysavača.
A keďže potrebujem kúpiť nový auťák, je i30 s týmto motorom jeden z kandidátov. Ale nerád by som išiel do problémového motora :-(
Hyundai i30 1.4MPI, 2012 + LPG, i30 Kombi 1.4 T-GDI 2019
dibarbora
*****
Příspěvky: 2086
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Rachot od turba

Příspěvek od dibarbora »

Predpokladám, že záver bude nijaký. Majú tam nejaký drobný konštrukčný nedostatok v riešení ovládania obtokového ventilu turba, ktorý spôsobuje, že to má občas (zavisí od tlakových pomerov výfuku a požiadavky na nejaký plniaci tlak) tendenciu vydávať pazvuky.
Čo sa týka skapínania motora pri rozjazde - je to vecou zvyku. Ovládanie spojky trochu pripomína ovládanie počítačovej hry, je v nej spätná väzba rovnajúca sa nule, ale po pár km si na to človek zvykne. Predsa je to maloobjemový motor, takže si pri rozbiehaní nenechá toľko ľúbiť ako nejaký dvojliter. V kombinácii so spomínanou spojkou si to vyžaduje skrátka trochu praxe .... . Napriek slušným parametrom motora, netreba od toho teda očakávať nejaké športové zvezenie proste normálne auto na vozenie (s manuálnou prevodovkou).

Zvuk motora je v norme, pokiaľ viem, tak to má variabilné časovanie ventilov, takže charakter zvuku sa musí zákonite meniť.

Spoľahlivosť motora, 100tkm a viac zatiaľ asi urobil málo kto (nikto?), ale zatiaľ to vypadá, že prešľapy VW typu prvé 1,2TSI a 1,4TSI sa asi nekonajú.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
ddano007
*
Příspěvky: 25
Registrován: 30 bře 2012, 14:58

Re: Rachot od turba

Příspěvek od ddano007 »

OK, vďaka, takže som pochopil, že to skapínanie nie je bug, ale feature :?
A ten rachot pri vyšších otáčkach takisto. Evidentne ešte v Hyundai/ Kia na to turbo nič nevymysleli...
Hyundai i30 1.4MPI, 2012 + LPG, i30 Kombi 1.4 T-GDI 2019
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Rachot od turba

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Podle všeho byla v rámci konstrukce u pohyblivých dílů zvolena větší vůle. Smysl je jasný - snížit riziko zadírání. Ale vůle s sebou nese i hluk :( . Mluví se o konstrukční úpravě směrem k menší vůli a tím, alespoň částečné, eliminaci hluku. Ale jsou to jen neověřené "drby". Uvidíme co bude dál :wink: .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
dibarbora
*****
Příspěvky: 2086
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Rachot od turba

Příspěvek od dibarbora »

ddano007 píše:OK, vďaka, takže som pochopil, že to skapínanie nie je bug, ale feature :?
A ten rachot pri vyšších otáčkach takisto. Evidentne ešte v Hyundai/ Kia na to turbo nič nevymysleli...
Tie spojky nie sú víťazstvo ani u iných značiek. Stačí si pozrieť dlhodobý test škody rapid 1,0TSI na auto.cz. Extrémne dlhý stály prevod znamená aj dlhú jednotku, takže manévrovanie možné len na preklzujúcej spojke. Stačilo im pár extrémnych výjazdov a spojka im dala zbohom.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
ddano007
*
Příspěvky: 25
Registrován: 30 bře 2012, 14:58

Re: Rachot od turba

Příspěvek od ddano007 »

Nestraš :( Za rok jazdím hafo áut, ale tak sprostú ( s prepáčením za výraz ) spojku som ešte nestretol...
Hyundai i30 1.4MPI, 2012 + LPG, i30 Kombi 1.4 T-GDI 2019
dibarbora
*****
Příspěvky: 2086
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Rachot od turba

Příspěvek od dibarbora »

Ja toho tiez odjazdim na kadecom a drzim sa hesla, ze dobry sofer nema problem s nicim a na spojku nefrfle :wink: .
Aby som si zaspominal, tak uzivatelsky najlepsia spojku som mal na predchadzajucom aute bmw 318d e91. Stara poctiva hydraulika s vacsou ovladacou silou ale s presnym davkovanim.
Na týchto nových autách je to často kompromis čo najdlhších prevodov, takže aj občasné zasmradnutie je vec normálna. Jediný liek je poctivá planétová automatická prevodovka s hydrodynamickým meničom. V tejto cenovej triede bohužiaľ nedosiahnuteľný cieľ, dvojspojka tiež nie je víťazstvo.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: Rachot od turba

Příspěvek od Tudy »

Souhlas, dnes je zcela běžné občasné "zasmrádnutí" spojky u manuálu, i když se k ní člověk chová velice ohleduplně. Současná auta mají výrazně vyšší krouťák i v nižších otáčkách, spojka musí přenášet velké síly a tak trpí. Hodně znát je to zvláště při couvání do kopce.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Uživatelský avatar
helou
**
Příspěvky: 459
Registrován: 18 čer 2017, 17:07

Re: Rachot od turba

Příspěvek od helou »

ddano007 píše:Nestraš :( Za rok jazdím hafo áut, ale tak sprostú ( s prepáčením za výraz ) spojku som ešte nestretol...
Kup automat a mas vyriesene, ak jazdis hufu aut tak taka investicia sa ti vyplati, nebudes musiet furt menit.
I30 kombi, 1.4TGDI, Style, 7 - DCT, RLED, Safety pack plus, 103 kW.
Citroen Xsara 1.4 i, 55 kW.
ZARado
Příspěvky: 1
Registrován: 05 pro 2018, 22:38

Re: Rachot od turba

Příspěvek od ZARado »

Ahoj, som tu nový - i 30 fastback, 1,4 T- Gdi. Kúpený v 3/2018. Po reklamácii spomínaneho zvuku mi pri cca 6.000 km aktuator turba vymenili bez problémov. Zvuk síce už nemá takú intenzitu, ale drnčí to stále. Už yo neriešim... Je to asi tak ako píšu viacerí, že nevedia momentalne nič lepšie vymyslieť. Boli ale ozaj ustretoví. Horšie však je že po 16.000km auto, resp.motor pri otačkach v rozmedzí 2.400 - 2.900 zacal vibrovať. Pri pozvoĺnom pridávaní plynu za jazdy vibrácie strieľajú do plynoveho pedalu a cítim ich aj v podlahe, aj ma volante. Je to dosť nepríjemne, ako mravce do nohy, resp. prud s nizkym napätim ak mi rozumiete... V servise mi dali za pravdu, mechanik sa bol previest a potvrdil to. Vraj novy motor, asi nevyladený, vychytávajú muchy...ale to mi p.d pomôže. Nevedia čo s tým...slovami mierili na možnú vymenu turba ak sa to zhorši..A tiež typovali stuhnuté silenbloky vplyvom nízkej teploty ovzdušia :-)) Takže vedia o tom, ale čakajú čo bude, či nas bude viac. Máte niekto aj tento problém s vibraciami do pedálu??? Dajte vedieť. Rado, Žilina, dnes mám 17.700 km.
V januari reklamujem!!!
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“