start&stop i30

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
pekres
*
Příspěvky: 60
Registrován: 03 úno 2021, 09:30

Re: start&stop i30

Příspěvek od pekres »

Axel.Foley píše: 13 dub 2021, 11:24 Zeptej se na podpoře :hyu: , přímo u dovozce :-# :-# :-#
Opravdu skvělá odpověd... Tady se řeší různá udělátka, protože to většině vadí a když ten SS svým způsobem ničí baterku, nechci o ní taky brzy přijít. Já ještě auto nemám a proto jsem se ptal, jestli to bude fungovat i na i30. Kdybych ji měl, vyzkoušel bych si to sám.
Hyundai i30 kombi 1.5 DPI, Smart.
Reklama
 

maxmilda
*
Příspěvky: 37
Registrován: 15 kvě 2019, 14:58

Re: start&stop i30

Příspěvek od maxmilda »

Axel.Foley píše: 13 dub 2021, 11:24 Zeptej se na podpoře :hyu: , přímo u dovozce :-# :-# :-#
](*,) ](*,) ](*,) Sakra,to je ale moudrá rada....
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 800
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: start&stop i30

Příspěvek od Pjotr1 »

Axel je šprýmař

pekres : ano na 99,9% to bude fungovat tak, že :
- vypne stop-start
- baterie bude dobíjená trvale 14,4V (jako u aut bez inteligentního dobíjení)
- na displeji ti bude blikat oranžová kontrolka
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
Odjinud
***
Příspěvky: 900
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: start&stop i30

Příspěvek od Odjinud »

Asi do toho taky pujdu, kvuli baterce. Pred STK/garanckou zase zapojim. Nemuze to nejak prebit baterku?
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20050
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: start&stop i30

Příspěvek od Axel.Foley »

Pjotr1: Správně pochopeno =D> =D> =D>
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 800
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: start&stop i30

Příspěvek od Pjotr1 »

Odjinud : zplynovací napětí AGM baterie je 14,6V, takže dobíjení 14,4V je zcela bezpečné. Dokonce s "vyndaným kablíkem" by se dala použít i obyčejná levná baterie (ne AGM). U mně to dokonce ani nezapisuje žádné závady do řídící jednotky, takže před STK zapojit a je klid.
Velký problém je blikající kontrolka na tachometru, dost to otravuje a tahá to za oči když se koukáš na středový display kam se taky zobrazují různé aktuální stavy.
Takže určitě je to dobrá volba, ale má to i své negativa
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
kolomaz
**
Příspěvky: 371
Registrován: 01 led 2021, 18:02

Re: start&stop i30

Příspěvek od kolomaz »

Odpojení konektoru na baterii ????? Já bych to nedělal. Ale proti gustu.............

Odpojením konektoru se odpojí řídící jednotka kontroly baterie. Samozřejmě se zapíše chyba . Systém přestane kontrolovat napětí, proud, teplotu baterky. Přestává fungovat integrátor pro hlídání stavu nabití. Ano Start&Stop přestane fungovat. Současně nebude funkční kontrola alternátoru na přetížení - pojede v tz. Default modu a tím pádem v případě nutnosti nebudou odpojovány spotřebiče významného odběru. Systém nemá info o napětí a proudu ! Otázka jak se zachovají full LED a možná , opakuji možná ztráta funkčnosti aktivní regenerace filtru pevných částic.

To už spíš vyřaď spínač víka motoru a máš Start@Stop z provozu taky.
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 800
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: start&stop i30

Příspěvek od Pjotr1 »

kolomaz : to co píšeš si jen myslíš nebo jsi to nějak zjišťoval ?
To co jsem psal já mám na vlastní kůži odzkoušené : žádnou chybu v ŘJ nemám. Při zapojeném konektoru systém nekontroluje teplotu baterie, ale venkovní teplota je jeden z parametrů pro dobíjecí napětí. Odpojení konektoru nemá žádný vliv na řízení přetížení alternátoru. A ano, systém se bez konektoru (informace o odběru proudu) nastaví do default módu, který je světe div se shodný s auty bez inteligentního dobíjení a protože to stále dobíjí tak neodpojuje zařízení (např. vyhřívání sedačky), které by inteligentní dobíjení odpojilo když by mělo vybitou baterii = další plus pro odpojení. Full led a filtr částic mám a žádné anomálie jsem za rok provozu nezjistil.
Start@Stop můžeš vypnout více způsoby : tlačítko, zapnout halogenové potkávačky, ... ale ten konektor mi přijde jako nejjednodušší a navíc to vyřadí inteligentní dobíjení.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
Uživatelský avatar
Sanchez
***
Příspěvky: 518
Registrován: 01 lis 2020, 13:20
Bydliště: Rakovník

Re: start&stop i30

Příspěvek od Sanchez »

Mne zase pride najjednoduchsie stlacit tlacitko. Je to o zvyku.
Skrabat si lave ucho pravou rukou je tiez riesenie :wink:
i30 Fastback 2019 PDE Trikolor-komfort, 1,6 crdi 100 kw, polar white
Uživatelský avatar
madPav3L
**
Příspěvky: 105
Registrován: 28 lis 2018, 23:14

Re: start&stop i30

Příspěvek od madPav3L »

Já s odpojeným kablíkem jezdím přes dva měsíce a všechno vypadá v pohodě. Blikající kontrolka mně už ani nevadí, prvních pár dní mě trochu štvala, ale teď už si jí nevšímám.
Zítra jdu na druhou garančku, tak jsem zvědavý, jestli na to přijdou a budou něco říkat... kablík samozřejmě dnes zase zapojím.
XCeed 1.5 T-GDI 118 kW 7DCT GT-Line MY23
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI, 103 kW MT | Ford Focus II 1.6, 74 kW | Ford Focus II 1.6, Ti-VCT 85 kW
Uživatelský avatar
pekoz
***
Příspěvky: 588
Registrován: 29 črc 2013, 10:53
Bydliště: vedle Ostravy

Re: start&stop i30

Příspěvek od pekoz »

Náhodou Axel má pravdu :lol: .... zeptat se u :hyu: .

Mě teda hned při prodeji v autosalonu na dotaz poradili, sice rada typu použít párátko a zaaretovat tlačítko v sepnutém stavu není moc profesionální ale nebyli proti to svinstvo vypńout.
bohužel kurvítko na dobíjení baterie se tím nezruší.
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
kolomaz
**
Příspěvky: 371
Registrován: 01 led 2021, 18:02

Re: start&stop i30

Příspěvek od kolomaz »

Tak jsem odpověděl a nějak to zmizlo, asi rukama :-)

Takže napsal jsem co vím. A je na každém co se svým autem udělá. Rozhodně není pravda, že by "ten" káblík sloužil jen pro Start&Stop a inteligentní dobíjení. A rozhodně auta, která nemají Start&Stop a nemají inteligentní dobíjení, nepoužívají baterie AGM či EFB. A každý typ baterie má zcela jistě jiné nabíjecí charakteristiky.

ale pokud na ISŠA učí nesmysly, a pokud ten z Hyundai co tam přednášel elektriku schválně mystifikoval, pak sorry boot errors
Izi4
*
Příspěvky: 56
Registrován: 06 led 2021, 12:08

Re: start&stop i30

Příspěvek od Izi4 »

Nezkoušel někdo zařadit diodu do obvodu hlídání napětí a tím posunou stav inteligentního nabíjení?
Tímto snížit hlídané napětí o 0,7V a více podle počtu diod a typu.
Pěkně by to šlo nahrazením pojistky na baterce pojistkou s diodami.
Jednoduchá montáž a případná demontáž přípravku bez zásahu do elektroinstalace.
Hyundai i30 kombi 1,5i - Smart + navigace.

Škoda Octavia II - 1,6 MPI 75kW + LPG
Uživatelský avatar
pekoz
***
Příspěvky: 588
Registrován: 29 črc 2013, 10:53
Bydliště: vedle Ostravy

Re: start&stop i30

Příspěvek od pekoz »

Takhle to nepujde.
Ve "svorce" na - polu baterie je procesor a informace do ŘJ jdou komunikačním protokolem. Druhý drát je napájení svorky.
Měření je na napěťovém děliči integrovaném do elektroniky svorky. Plus další věci jako proud, teplota atd. Už tady někde je schema a popis.
Navíc tahle svorka stojí pár tisíc Kč takže bych pokusy opravdu nedělal.

Ten system není v základu špatný.
Stejné zapojení se snímačem na baterii je např v IXu, kde ale není žádné z výše jmenovaných kurvítek (S&G systém + "inteligentní" dobíjení).
Tam naopak originální EFB baterka (SOLITE - made in Korea) vydržela v pohodě 7 let. Běžný městský provoz, časté starty atd. Parkování venku. Ještě by to asi šlo déle ale měnila se preventivně letos v mrazech.
Kolomaz:
Na systém start/stop + dobíjení nejde použít nic jiného než AGM. Samozřejmě to chvíli funguje i s obyčejnou ale +- do roka to cyklování jakoukoliv běžnou baterii (i EFB) spolehlivě zničí.
Zkoušelo se to např. ve Škodovce.
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
kolomaz
**
Příspěvky: 371
Registrován: 01 led 2021, 18:02

Re: start&stop i30

Příspěvek od kolomaz »

pekoz to s tebou souhlasím , a napsal jsem to samé
inteligentní dobíjení bych vypnul přenastavením řídící jednotky na vyšší napětí, Star&Stop převrácením funkce tlačítka - návodů i zde bylo již mnoho a jeden z mikropočítačem jsem měl možnost v pondělí vidět.
Současně jsem viděl i zařízení, které hlídá napětí na baterii - časový spínač 5 hodin po dojezdu sepne měřidlo a pokud je napětí nižší jak 12,5 V je odeslána SMS majiteli auta na nutnost dobití. Při napětí pod 12,2 je už přímo voláno a odeslána hlasová zpráva.
Holt někteří lidé jsou činosrodí.
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“