Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Catamaran
*
Příspěvky: 17
Registrován: 13 zář 2022, 19:32

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Catamaran »

Opravdu dobre popsany prvni zazitky s i30 :D Dikes Brambo!

Ja dostanu original gumove kobrece a vanu zdarma. Ted pisete o firme RIGUM a ja si vlastne uvedomil, ze znamy tam dela. Zkusim pak porovnat s Rigumem.
Aktuálně bez auta, čekám na i30 1.5 DPI z Nošovic.
Reklama
 

zopper
**
Příspěvky: 235
Registrován: 15 úno 2022, 13:49

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od zopper »

sud píše: 04 lis 2022, 07:06 edit: da sa :D
https://etowbars.com/au/image/cache/dat ... 00x700.jpg
Nedá sa, AFAIK v TP je uvedeno, že u Nka pouze na nosič kol. Vozík připojit nesmíš.
i30 2021 1.5 T-GDI MHEV Style, DCT
Brambo von Gratz
*
Příspěvky: 38
Registrován: 21 říj 2022, 11:54

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Brambo von Gratz »

Catamaran píše: 04 lis 2022, 20:20 Opravdu dobre popsany prvni zazitky s i30 :D Dikes Brambo!

Ja dostanu original gumove kobrece a vanu zdarma. Ted pisete o firme RIGUM a ja si vlastne uvedomil, ze znamy tam dela. Zkusim pak porovnat s Rigumem.
Není ten originál právě Rigum nebo Gumárny Zubří? V Zubří nabízejí obě značky. Vím, že to dávají v tom Hyundai Family Packu. Když člověk auto objedná teď, tak v něm jsou koberečky gumové. Objednávka v květnu, tak byly látkové letní. Mě trošku uniká význam látkových koberečků. Teoreticky by měly zachytávat prach. Ovšem když je sucho, tak toho člověk do auta na botách moc nezanese, když zaprší, tak má bláto i v létě. Nemluvě na tom, že gumové lze hodit pod hnanou nápravu pro zvýšení trakce na sněhu nebo na blátě.
Non desistas, non exieris.
Si vis pacem, para bellum.
Od 09/2022 i30 kombi 1.5 DPI Family Comfort
Catamaran
*
Příspěvky: 17
Registrován: 13 zář 2022, 19:32

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Catamaran »

Vubec nevim, jak budu prebirat auto, tak dam vedet.
Aktuálně bez auta, čekám na i30 1.5 DPI z Nošovic.
Uživatelský avatar
OnderCZ
*
Příspěvky: 21
Registrován: 01 črc 2022, 23:41

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od OnderCZ »

Taky ty textilní moc nemusím. Chtěl jsem si objednat koberce od Rigum, ale nakonec jsem měl koberečky od Gumáren Zubří přímo v ceně od Hyundai. Ten originál nevím, od koho je, ale myslím, že to možná taky bude od nich, jen ve speciálním designu. Ono, když si porovnáte fotky neoriginálních koberečků v ceníku, tak jsou úplně stejné jako ty od Gumáren Zubří. Každopádně to na nich mám i vyražené, můžu případně vyfotit.

Gumovou vanu do kufru si objednám od RIGUM, s tím logem uprostřed. Četl jsem na ní dobré recenze a hlavní je, ať dobře poslouží, o to logo ani nejde, jen, že tam přesně padne a splní účel.

Každopádně jsme stále dost mimo téma. Tak jen abych dodal, mám najeto cca 550 km, první dvě „delší“ 80 a 90 kilometrové cesty za mnou. A to auto mám čím dál víc rád. Je to stále fáze zvykání, ale příjemná. Asi jediná věc, kterou nedávám dobře, je řazení z jedničky na dvojku. Mám pocit, že mi to nejde, že to není, jak má být. Ani ne z pohledu a funkčnosti auta, jako spíš toho, jak to dělám. Přitom naježděno člověk má dost, s různými auty, ale tohle jediné přeřazení mi nejde krásně, jak bych si přál.

Jak to děláte vy s 1.5 DPI? Když řadíte z 1. na 2. stupeň? Spíš méně nebo více otáček? A taháte rovnou k sobě dolů na dvojku nebo to berete přes střed, vyřadit a pak zase jemně zařadit doleva a dolů na dva? Ono je to takový detail, o nic nejde, vše v normálu. Jen mi jde o tu plynulost, kdy člověk i na začátku jízdy jede hezky :D

Motor jinak dobrý, stále držím 2000-3300, tak nějak, takže klídek. Až bude víc kilometrů, tak ho protáhnu víc, ale zatím se musí zajet.
Hyundai i30 kombi 1.5 DPi, 81 kW Family Comfort
Škoda Octavia 1.9 TDI 66 kW
Peugeot 306 1.4 SL Sedan 55 kW
Škoda Favorit L
Brambo von Gratz
*
Příspěvky: 38
Registrován: 21 říj 2022, 11:54

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Brambo von Gratz »

Já řadím normálně, tedy dozadu s tlačením k sobě. Moc s tím nespěchám a spojku pouštím vcelku pomalu. Řadím běžně mezi 3000 - 4000 otáčkami. Mám pocit, že otáčky spadnou o cca 1500 nebo dokonce 1800. Možná to někdo upřesní, teď úplně přesně nevím. Na rovině, když nemám nikoho za zadkem, tak to je v pohodě. Teď už mám najeto cca 1100 kiláčků, tak pokud potřebuji větší akceleraci, tak řadím kolem 5000 otáček. Akorát, že v těch vyšších otáčkách se motor drží dost dlouho, při sešlápnutí spojky.

Docela mě překvapilo, že při podřazování, pokud není nějaký enormní rozdíl v otáčkách, tak nemusím používat meziplyn, stačí jen pomaleji pouštět spojku. Jestli se ty otáčky elektronika nějak snaží upravit?
Non desistas, non exieris.
Si vis pacem, para bellum.
Od 09/2022 i30 kombi 1.5 DPI Family Comfort
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 769
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od i30mpact »

Prej pomáhá hodně vytočit jedničku. To já ale obvykle nedělám, takže si pomáhám tím, že hodně opatrně pouštím spojku. Pořád je to ale občas jak v autoškole. :)
Catamaran
*
Příspěvky: 17
Registrován: 13 zář 2022, 19:32

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Catamaran »

Tak se podelim o moji prvni zkusenost s 1.5 DPI.

Do doby nez se vyrobi moje 1.5 combi, tak mi dealer zapujcil predvadecku. Pred tim, nez jsem to dostal, tak jsem do posledni chvile ridil Touran 103 KW TDI a Mercedes 1.5 DCI.

Prechod z oturneneho dieselu je opravdu markantni. Motoru DPI chybi takova ta agresivita pri seslapnuti pedalu. ALE. clovek si kupuje tohle auto na jezdeni v 90% kolem kominu. Takze na courani po meste je to velice vhodne vozitko! Jezdim s tim druhy den, mam najeto asi 100 km kolem Brna a dle pocitace jsem na 6,4 l/100 km. Coz je asi dobry bych rekl.

To "cuknuti" mezi 1 a 2 jsem taky vypozoroval. Ono to vlastne pozoruji uplne pri kazdem prerazeni, ale cim vyssi kvalt, tim mensi odpor a jde to mene citit. Podarilo se mi to poresit dvema zpusoby: 1.Bud pockam cca 1 sekundu pri prerazeni a pak uz to necukne a za: 2. Pridam lehce plyn driv nez bych bezne pridal. Fungovalo to dobre. Da se na to zvyknout.

Jinak auto je dost tiche a zkousel jsem i 130km/h. Cekal jsem nejaky hluk, ano, pri cca 115km/h se zacina zvedat lehce hluk, ale kdybych to tady necetl, tak bych to ani nevedel. Nijak me to neobtezuje. Cekal jsem to mnohem horsi.

A co si myslim o i30 1.5 DPI + 1.200 kg karavan? Vykon na muj styl je asi dostacujici, kvalty jsou dobre odstupnovane, motor toci asi dost na tezkou vahu a spojka by to mela taky dat v kopcich, kdyz to vyrobce doporucuje. Jen nevim jak se bude chovat souprava kolem 80-90km/h. Aby tak zvane netancovala, ale to uz nedokazi posoudit beh tažného zarizeni.

Vsem fajn km s 1.5 DPI :hyu: :D :D :D :D
Aktuálně bez auta, čekám na i30 1.5 DPI z Nošovic.
csgut
**
Příspěvky: 143
Registrován: 04 zář 2021, 00:45

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od csgut »

Docela se mi líbí, jak to kategoricky spadá mezi auta pro jízdy okolo komína. Jedním dechem ale dodáme, že dálnice v pohodě, karavan asi taky. Já si myslím, že tažný na tomhle autě je přijatelný tak na hobby převážení dřívek a věcí do sběrny, prostě klasický Agados vozík. A klasický rodinný auto, který to zvládne, čímž i30 DPi je. Rodinný auto se vším všudy, to znamená na výlety nejen okolo komína, ale v měřítku Česka na jakékoli, klidně pravidelné.

Výhradně na ježdění okolo komína, třeba v jednom, ve dvou lidech, je i30 zbytečně velká, bohatě stačí i20, i10. Nějak nejsem zastánce těch páníčků/paniček v X5, Enyacích, či jak to vyskloňovat, v čistě městském provoze...

Jinak cukání mezi 1 a 2 nevnímám, 1 nijak nevytáčím, tu beru čistě jako rozjezdovou.
Co jsem ale postřehl, to je takový cuknutí, škytnutí možná spíš, při puštění plynu z velkých otáček. Včera jsem auto údržbově trochu víc vytáčel, na dálnici, kvalt 3 - 4... a při odšlápnutí plynu začaly samozřejmě padat otáčky, motor subjektivně významně brzdil a v té plynulosti to poměrně zkraje zmiňovaně ucuklo vždy, jako kdyby z poměrně prudkého, ale lineárního, poklesu otáček, to chvíli poskočilo skokově. Nijak mě to netrápí, spíš jsem se tomu divil, nestalo se to jedinkrát.

A ještě jednu věc pozoruju od nákupu za ten rok... Motor na volnoběh je naprosto tichý, ale po delší jízdě (cokoli nad 10, 20 km) je naopak hlučný vejfuk. Ne že by to rušilo v kabině, ale venku když se blížím k autu, tak jakoby rezonoval, případně jakoby v něm byla dírka. Mám ho začít ohledávat, nebo to někdo máte taky tak?
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
Uživatelský avatar
TheFirstman
**
Příspěvky: 135
Registrován: 29 črc 2009, 16:37

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od TheFirstman »

Ja to u výfuku slyším také, jen když je to zahřáté a jdu třeba něco vyndat z kufru a nechám volnoběh, tak to vzadu slyším.
Hyundai i30 WG 1.5 DPi Smart Nav, engine red (2022)
Hyundai i20 1.4i Comfort, vínová metalíza (2009) - prodáno
Hyundai i10 1.1 48kW, modrá metalíza (2008)
Škoda 125L, zeleň topolová (1989)
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1696
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

U motorů bez GPF filtru částic jako je DPi je takové jakoby dunění u výfuku normální. Naopak motory s filtrem vydávají syčivý zvuk,nebo jak to popsat.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
csgut
**
Příspěvky: 143
Registrován: 04 zář 2021, 00:45

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od csgut »

Ok, dík... Taky jsem tomu ani nevěnoval zvlášť pozornost, ale zároveň jsem rád, že to je normální.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
Brambo von Gratz
*
Příspěvky: 38
Registrován: 21 říj 2022, 11:54

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Brambo von Gratz »

Přesně, je to normální rodinné auto. Všeuměl pro všechno. Ohledně toho komína asi proto, že na trhu se asi nenajde vhodnější motor na krátké trasy. Neoturbený nepořímovstřik, co se rychle zahřívá. Má 4 hrnky a slušný výkon. Jinak zvládne všechno. Zavést rodinu na druhý konec republiky po okreskách i dálnici, stejně jako nákupy po městě. Já jezdím většinou v jednom nebo ve dvou. A často ten městský provoz kvůli nákupům. Do práce to mám 20 kiláků. Ovšem velké auto se naplnit nemusí, ale malé nenafoukneš. Párkrát do roka na hory nebo dovolenou ve 4-5 lidech. Nebo ve 2 hodit dovnitř 2 kola, někam zajet, pojezdit a vrátit se domů. To už ty menší nezvládají. A ta 1.5 v kombíku to dává v pohodě. A když ta spotřeba je stejná, jako u malých aut, tak proč nejít do větší i30. Jediná nevýhoda nastává při parkování, kdy je třeba najít větší díru.

Dneska jsem trošku vnímal to řazení. Z 1 na 2 je propad těch cca 1800 otáček. Aby auto na 2 aspoň trochu na začátku jelo, tak je nutné 1 točit nad 4000 otáček. Při pomalých rozjezdech nevadí i méně, motor to zvládne, ale pod 1500 otáček není rozumné padat... Spojku pouštím pomalu, tak to necuká. Samozřejmě, když se rozjíždím někde, kde je provoz a je třeba rychleji akcelerovat, tak víc točím a spojku pouštím rychleji, tak cukání je. Ale to dělá jakékoliv auto v manuálu. Podle mě to je jen o citlivosti práce se spojkou. A souhlasím s tím, že složitější to je řadit ve vyšších otáčkách. Když jsem součástí zrychlující/zpomalující kolony, tak řazení je naprosto plynulé bez cukání.
Non desistas, non exieris.
Si vis pacem, para bellum.
Od 09/2022 i30 kombi 1.5 DPI Family Comfort
Ivošx
Příspěvky: 2
Registrován: 09 lis 2022, 13:56

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Ivošx »

Akydam píše: 27 led 2021, 17:03 Dela to nehlede na teplotu motoru. Je to opravdu zvuk vsteikovacu. Posilal jsem video jeste do Hradce kde jsem auto kupoval a tam mi nahrali zvuk dvou novych motoru. Dela to u obou akorat je to mene slyset. Takze usuzuju, ze po zajeti si to “sedne” a je to vic slyset. Mechanik u Loudy v Koline rekl ze to jsou vstriky. Auto se chova normalne. Treba to dela od zacatlu a ja tomu nevenoval moc pohoronost a ted jsem se jen zbytecne vylekal.
Mám taky i30 s motorem 1,5 DPI, najeto cca 5000 km, taky mi to cvaká, byl jsem na garančce v servisu KB-Car v Mladé Boleslavi po jednom roce a stěžoval jsem si na to, technik mi potvrdil, že to dělají vstřiky a že je to normální projev motoru. Nicméně mi to napsal i na fakturu a ujistil mě, že v případě nějakých problémů to má 5 let záruku, takže jsem v klidu, jinak auto jezdí bez problémů. Doufám jen, že se to za tu dobu, co platí záruka, dostane do vývojového centra Hyundai a třeba to vyřeší, protože ten zvuk je fakt jak od žentouru.
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1696
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

A co by jsi chtěl za zvuk? :-k Vždy ten motor má 8 vstřikovačů místo 4 , takže nemůže být tichý. Navíc v kabině nic neslyšíš, je to záležitost jen při otevřené kapotě a na volnoběh.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“