Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
slabostka
*****
Příspěvky: 1725
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od slabostka »

=P~
Alf6 píše: 17 led 2022, 11:58 Já bych byl na rozdíl od tebe ve všeobecném hodnocení členů tamního fóra opatrnější a všechny do jednoho pytle neházel. Zvlášť ty, kteří se tomu profesně věnovali.

Má zkušenost je vynikající. Vždy někdo poradil. A udělal to dobře. Když jsem zadal o radu zde, tak se na mě každý vykašlal. Proto už chodím pro rady tam a nebo ještě na jiná fóra.
- profesne ani jeden nie je tribolog a oni zaspali dobu v case vysokych viskozit lebo vlastnia stare kary.. vybrat olej ked mas specifikaciu nie je let na Mesiac.
Ja uz tam nechodim kedze nnezdielam nazor ze 0w20 0w16 neumaze motor
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Reklama
 

Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 764
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od i30mpact »

csgut
**
Příspěvky: 143
Registrován: 04 zář 2021, 00:45

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od csgut »

V podstatě vše podstatné, co mám za tu chvíli taky vypozorováno. A plně souhlasím, že nejlépe je autu na volnějších okrskách, kde nemusíš řešit předjíždění. Navíc zrychlování z 50 km/h na konci obce je příjemný, pocitově to táhne a je to svižný, až bych řekl i zábavný. Vlastně to, co jsme věděli předem, že tak asi bude. Rezonanci u HB oproti kombíku při 130 km/h nepozorujeme, hluk jo. A to není ničím jiným, než horším odhlučněním kabiny, tím jsem si jist. Motor je poměrně tichý totiž i v otáčkách, přijde mi. Zkrátka to budou ty rozdíly mezi auťákama, se kterými jsem doteď jezdil (a jejich cena, když byly nový, byla násobně vyšší) a Hyundai. Ideální dálniční rychlost: 110 km/h, pro hluk, spotřebu, časový dojezd (v rámci průměrných cest oo Česku) a snad i bezpečnost.

Řečem o ztichnutí a snížení spotřeby po 5 tis. km nevěřím. Už jen z mechanického pohledu. Jedině bych fakt věřil nejakému softwarovému škrcení, ale že by se o něm více nemluvilo...? Podle mě nejde o nic jinýho, než o vyblbnutí se úvodní, cacné cesty každodenní i kolem komína, ale především zvyk a adaptaci. Už jsem tu o tom i mluvil. Pochybuju, že by tu někdo s 20 tis. km sedl do mojí 1.5ky s 3 tis. a řekl: to je hlučný, líný a žere to.

A ještě jeden detail mimo motor, nadšení ze sedaček z recenze bych přeci jen mírnil, nebo jsem sám, komu se musí adaptovat mírně i záda při delších výletech? :)...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 800
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Pjotr1 »

Taky se bráním myšlence ztichnutí po zajetí, ale pocitově to u mého kousku pozoruju. Buď hůř slyším nebo já si to vysvětluju tím, že hluk je mj. tvořený rezonancí karoserie a po zajetí si silentbloky sedly (guma si sedla do pouzder) a lépe absorbují mikro vibrace.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7901
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mexican »

ono je to casto sposobene aj tym, ze sa s tym auto clovek "zzije" 8)

prekvapilo ma ze o 1,5 DPi doporucuje vyrobca hustit pneu ma 2.2. Ja u 195/55 (u accenta 15", u Stonica 16") fukam podla domaceho meraca na 2,4 pretoze kedysi som zistil, ze u 2.2 mi viac mizli boky ako stred. Je to o tom najst si tu svoju optimalnu hodnotu (aby to z cloveka nevyklepalo dusu) a najma pouzivat idealne jeden merac
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 764
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od i30mpact »

A pozoruješ na Accentu ve 160 nějakou směrovou nestabilitu? :D
tlak.jpg
tlak.jpg (114.04 KiB) Zobrazeno 1157 x
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7901
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mexican »

Accentom moc 160 nejazdim. Dovody su najma dva:
-> nevidim v tom pridanu hodnotu (usetrenie casu)
-> nevidim v tom benefit pre motor ktory ma 380 000km

rychlosti nad 160 som vsak jazdieval bezne na A2 od Lipska smer Magdeburg a spravalo sa to tak-nejak predvidatelne. Samozrejme to nebol zazitok, ktory by som si chcel nechat dopriavat dlhodobo, pri tych 150-160 tacho to este akusticky slo ale vsetko nad to bol len taky ten pocit "uvidime ako to poleti

https://www.youtube.com/watch?v=Y1_57H0 ... =pancuha82
realne maximum podla GPS som dal na tej istej dialnici, navi hovorila realne 194km/h. Ale ako som pisal vyssie, na nejake dlhodobejsie cestovanie to nebolo. Bezne jazdim dialnice 120 tacho (optimum rychlost/pohoda na palube / spotreba
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
csgut
**
Příspěvky: 143
Registrován: 04 zář 2021, 00:45

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od csgut »

Mně prodejce řekl, ať nekoukám na tabulky, že mají odzkoušené nejlepší chování při průměrném provozu při tlaku 2.5. Byla skoro jediná informace při předání vozidla.

(205/55/R16)
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
Uživatelský avatar
milda h
*****
Příspěvky: 1661
Registrován: 15 led 2012, 21:08
Bydliště: Vysočina NMnM

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od milda h »

Tak s tím souhlasím. já foukám taky na 2,5. To sjíždění boků oproti středu jsem taky pozoroval, proto jsem začal takto foukat. Nestabilitu - uskakování nepociťuji.
Obrázek ix20 1.6 CVVT trikolor Cashmere Brown 12/2011
Martinsp
****
Příspěvky: 1398
Registrován: 25 zář 2010, 09:59
Bydliště: Č. Budějovice

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Martinsp »

Také souhlas s 2,5. Doufám s tím všechny auta a problém žádný. Max bude auto tvrdší a bude míň papat.
Hyundai I30 kombi, 1.6gdi, weekend. Tucson 2022, 1,6 T-gdi, 110kw, 4x4, smart
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Zdeněk25
*
Příspěvky: 47
Registrován: 13 pro 2021, 18:30
Bydliště: Brno-venkov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Zdeněk25 »

Při koupi vozu bylo od prodejce nafoukáno na 2.2 (195/65 R15 HB) a to se mi zdálo málo. Při plném zatížení vozu jsem to změnil na 2.5 a bylo to naprosto ok jak jízdními vlastnostmi, tak pohodlím. V nezatíženém voze jsem potom pozoroval při těch 2.5 drobnější snížení komfortu (trošku tvrdší
na nerovnostech, ale nic tragického), takže bych řekl kompromisně foukat na 2.4 s ohledem na pohodlí, jízdní vlastnosti a sjíždění pneumatik.
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 »

Hm, já myslel, že tohle vlákno je o motoru 1.5DPI a ono je o gumách.... :mrgreen:
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20050
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Axel.Foley »

Jj - Durex, Pepino, ... :mrgreen:
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
JackK78
**
Příspěvky: 104
Registrován: 08 srp 2020, 10:05
Bydliště: Liberec

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od JackK78 »

Popravdě jsem nečekal, že by se v tom dlouhodobém testu objevilo něco nového. Mají najeto ještě málo na to, aby se nějaké ty závady projevili. Chování motoru odpovídá běžnému stavu. Řada z nás v tom turbo světě už zapomněla, že atmosféry jsou z principu hlučnější než turbo, které hluk motoru tlumí. Diváci formule 1 o tom ví své. A že je naše 1.5 DPi hlučná? Tak potom nevím, jak by se označil hluk třeba v takovém Lamborghini, které je hlučné už při volnoběhu. A není to jenom o sportovním výfuku, protože ten hluk jde z 12 válcové atmosféry.

Jako netvrdím, že třeba při 130 km/h to auto je pocitově asi nejhlučnější, ale není to nic, co by se nedalo přežít. Dříve atmosféry při 130 km/h točili i přes 4000 tis.

A co se týče výkonu, tak je na běžné ježdění dostatečný. A horské zatáčky na dvojku? To jako vážně? Ještědské serpentiny jezdím na 3 to ještě s lehkou nohou, protože jinak by mě ty vracečky v 50 km/h vykopli ven. Takže optimální průjezd ve 40 km/h na trojku jak nic.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1693
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

To jsou takové ty slovní obraty hlavně Vaculíka, když něco záměrně přežene, nebo zdůrazní. Mám možnost jezdit s několika a v několika autech a motor u 1.5 DPi je v porovnání velmi tichý a na atmo tohoto objemu i výkonný a úsporný. Porovnávám s Honda Civic 8G UFO 1.8 benzín, Renault Thalia 1.4 benzín, Honda Jazz 1.4 benzín tam hlavně v rychlostech nad 100 je jazz značně hlučnější i protože je pětikvalt. Dále pak nějaké dízly, to už ani nemá smysl zmiňovat, zvlášť ne ty starší traktory od VW koncernu.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“