Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
lumix
****
Příspěvky: 1026
Registrován: 03 říj 2016, 21:58

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od lumix » 14 srp 2022, 10:20

Na hybrida s takovým motorem slusne, nicméně nafta by to dala tak za 4,7l při takové (ne)rychlosti. Já nějak zásadně nehledim na spotřebu a rychlost a dle PP u Octavie 5,1l. A u FB je překvapivě od začátku menší spotřeba než u 4 roky starého kombi které ma taky 1,0tgdi . Aktuálně 5.1l což je tak o 0,5 až 0,8 méně.
i30 1,0 tgdi FB family Smart dark knight 09/2022
i30 1,0 tgdi Combi style bílá 09/2018 - 01.09.2022
Octavia Combi style IV 2,0tdi DSG 11/2021
BMW e46 328i 1998 originální stav
i30 1,4 cvvt 2010 - 2018
Nissan Almera N15 1,4i 2001 - 2010

Reklama
 

Uživatelský avatar
Maras
****
Příspěvky: 1267
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras » 14 srp 2022, 10:27

Pánové, máte hezkou spotřebu, ale tady je to o motoru 1.5 DPi. A k csgut: Spotřeba kolem 6 l s tímhle motorem je velmi slušná v porovnání s jinými atmo , ale i turbomotory.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...

jeseter22
*
Příspěvky: 35
Registrován: 08 kvě 2021, 20:10

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od jeseter22 » 14 srp 2022, 10:43

Včera Štětín-Brno. Jedna zastávka na oběd v Berlíně, jedna kratší před Ústím. údaje dle pp: 693 km, 7:37, spotřeba 5,3. Cestou 2 kolony a mírně zacpaná Praha. Na dálnici jsem se snažil držet 120 dle tachometru, jet v klidu a nikam nespěchat. V Německu to šlo, na D1 už bylo nutno jet častěji 130 v levém pruhu vzhledem k množství kamionů. Na každodenní ježdění na dálnici bych tenhle motor určitě nechtěl. Ve 130 to už celkem žere i ta hlučnost jde nahoru, ale je snesitelná. Horší je ale hlučnost od podvozku, která se projevuje hlavně na hrubším asfaltu švédských dálnic a na polňačkách. To odhlučnění je asi největší slabost i30, která za mě dělá auto nepoužitelným pro každodenní dálniční provoz i s lepšími motory než 1.5 dpi. i30 třetí generace jsem ve Švédsku potkal jen jednu, předfacelift.
Každopádně i30 je s tímhle motorem na dálnici párkrát do roka použitelná bez většího utrpení a při ignoraci vyšší spotřeby (k 7l, což není nic zas tak strašného) se dá jet i celkem svižně. I maximální rychlosti jsem otestoval a neměl jsem pocit, že se auto a motor rozpadnou.
i30 1.5 DPI hatch Smart - sunset red od 16. 3. 2022
Hyundai i30 I Hatchback 1.4 80 kW
ex Peugeot 307 1.4 66 Kw

Uživatelský avatar
i30mpact
**
Příspěvky: 464
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od i30mpact » 14 srp 2022, 13:32

slabostka píše:
14 srp 2022, 09:12
aby som vam tuto tazku temu ozivil RAV4 v hybride, 2.5 benzin ddialnica tych 120 priemer Chorvatsko hore dole k Bio
gradu, 3 dospely plus zenske tazke kufre za 5.6-5.7 co ma celkom prekvapilo... milo...
Takže spotřeba 1.5DPi kombi, akorát jste jeli pomalejc, pod kapotou měli mnohem složitější technologie a za sebou menší kufr. ;)

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 18571
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Axel.Foley » 14 srp 2022, 13:39

A za cenu dvou i30 1,5 DPI
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
twitter: Running_Jozef

Uživatelský avatar
pirko7
**
Příspěvky: 105
Registrován: 24 říj 2021, 20:22

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od pirko7 » 20 srp 2022, 20:39

Spotřeba u DPI... dle mého testování bych to prostě shrnul takto: Pro ty co motor chtěji držet živější a "zdravější", mají otačky 2.5-3 tisíce.....tak na konci cesty budou koukat na spotřebu 6-7L. No a ty ostatní co chtěji opravdu šetřit a pokochat se výslednou spotřebou jezdí v otačkách 1800 - 2000. To auto má takovou hezkou pružnost, ne dynamiku, ale pružnost, prostě neduní a na ty malé otačky pomalinku ale i tak zrychluje. Do toho sem tam nějaké vyřazení, nebo házení 6tky z mírného kopce nebo na rovince a voala je to 5l. :-D Tohle jsem si otestoval na stejných trasách okolo 30km. Jezdím plynule ale "agresivněji", poměrně často předjíždím, ale v mistech kde mohu jet usporně si prostě vyřadím atp. Nevydržím jízdu za autem co před zatačkou extremně brzdí a pak se zase hodně rozjíždí. Většinu výletů končim s hodnotu 6L. Posledně 5.9L. Motor stále vnímám 50/50, zato auto jako celek si nesmírně užívám, výbava SMART byla rozhodně bez delšího přemýšlení. Vyhřejvaný sedadla vnímám jako blbost, volant už mě parkrat ohřevem potěšil. Zato kamera a senzory vepředu, bez toho bych už auto nechtěl :lol: .Přesednutí z astry G 1999 je prostě pro mě jako sednout do královského vozu a každý den se těšim až si sednu za ten hezký interier. Spekulantům bych vzkazal nepřemýšlet a vzít SMART. A jestli se někdo bojí elektroniky na víc, tak v bazaru určitě furt prodavají 2jkové FABIE v zakladech :lol: .
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.

Odjinud
***
Příspěvky: 719
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Odjinud » 24 srp 2022, 13:55

Taky se musim pochlubit - ted jsem jel za 3,8 l/100 km.

Z Ještědu 15 km na chalupu :-)
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 18571
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Axel.Foley » 24 srp 2022, 15:03

=D>
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
twitter: Running_Jozef

Kokakolamk
Příspěvky: 3
Registrován: 13 pro 2020, 21:56

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Kokakolamk » 29 srp 2022, 14:04

ČR -> Norsko (jihozápad) -> Lofoty -> Stockholm -> ČR
Čas se při 100h vynuluje takže 128h? Nejspíš.
IMG_20220827_125515.jpg
IMG_20220827_125515.jpg (114.5 KiB) Zobrazeno 912 x
Hyundai i30 HB 1.5DPi 81kw Smart (12/2020)

Uživatelský avatar
Maras
****
Příspěvky: 1267
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras » 29 srp 2022, 15:02

Krásná spotřeba =D>
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...

Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 6811
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mexican » 29 srp 2022, 15:36

ta spotreba sa urco hodila pri tych cenach benalu v Norsku. Musel byt paradny vylet a sproste to zavidim!!! :P
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue
Obrázek


https://pancuha.wordpress.com/

Uživatelský avatar
i30mpact
**
Příspěvky: 464
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od i30mpact » 29 srp 2022, 18:29

Kokakolamk píše:
29 srp 2022, 14:04
ČR -> Norsko (jihozápad) -> Lofoty -> Stockholm -> ČR
Čas se při 100h vynuluje takže 128h? Nejspíš.

IMG_20220827_125515.jpg
Tato informace je bez obrázků z vejletu zcela bezcenná! :D :D

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 18571
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Axel.Foley » 30 srp 2022, 06:49

Kokakolamk píše:
29 srp 2022, 14:04
ČR -> Norsko (jihozápad) -> Lofoty -> Stockholm -> ČR
Čas se při 100h vynuluje takže 128h? Nejspíš.

IMG_20220827_125515.jpg
Nádherný výlet =D> Přes Storebaelt a Oresund nebo trajekty? Nějaké poznatky k motoru? Kromě toho, že to skvěle zvládnul :wink:
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
twitter: Running_Jozef

Kokakolamk
Příspěvky: 3
Registrován: 13 pro 2020, 21:56

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Kokakolamk » 30 srp 2022, 09:11

Cestou tam trajekt z Hirtshals->Langesund(152€). Asi nejrychlejší cesta na jih Norska. Zpátky z Lofot už přes Švédsko a Oresund a Storebaelt. Takže obojí. Kdyžtak pozděj napíšu nějaký poznatky jinam (trasa, ceny benzínu,..), tady je to k motoru.

Příspěvek jsem dal protože se tady hodně rozebírala spotřeba. Celkový průměr mám cca 6,8L/100 (teď už 6,4 :D ), jezdím krátký trasy, město a jinak spíš dálnice. Když jedu na výlet nikdy nemám víc než 6L/100. Jsem s tím spokojený, ideální trasy to prostě za těch 5 jezdí. Dál se nad tím nepozastavuju, významný rozdíl na dálnici udělá i protivítr, někdy mě baví jet na spotřebu někdy ne. Tankuju ONO, Tesco,... plus vif benzin.

Co se týče motoru a auta obecně zatím spokojenost (najeto 36k). Volba byla založená dost na tom, že prostě jezdíme 4km do práce. A taky na penězích. Myslím si, že na okresky je dostatečný na nějaký předjetí (tak podřadím no) a myslím, že i po dálnici se dá jezdit v celku komfortně. Vzal bych si na cestu přes celý Německo radši služebáka Superba v dieslu - jasně že jo, ale to není téma. Mě ta hlučnost nepřijde nijak nesnesitelná, asi o tom tak nepřemýšlím. Jedu většinou tempomat 120km/h, když není provoz. Když je potřeba jet 140-150 tak jde spotřeba už výš, ale pořád se tak dá jet. Takže za mě super, jak na cesty do práce tak na 9000 km roadtrip.
Po cestě s autem nebyli žádný problémy, před cestou proběhla výměna oleje (preventivně) a jelo se. Okresky v Norsku a Švédsku kde se většinou jezdí max do 80km/h je to co tomuto autu svědčí nejvíc. Jo v tom množství stoupání, serpentin, a táhlých kopců by trocha výkonu navíc byla vhod, ale na druhou stranu je tu zase docela jednoduchý řešení - podřadit. Rozhodně jsme nikde nikoho nezdržovali (možná kvůli kochání, ale ne autu :D). Nevím co do kvality zpracování (to je ještě brzo), ale pohodlí sedaček hodnotím kladně. I na delší trasy. Btw po cestě zpátky sem taky vytlačil ten důlek loktem do opěrky co se tu řešilo :D. Už se to trochu srovnalo.

Problém byl od koupě auta jen se sežraným kabelem k lambda sondě od kuny. Jinak mě trochu znervózňuje zvuk při zapnuté klimatizaci, funguje dobře, ale ten kompresor mi přijde hlučný chvílema trochu nezdravě, ale četl sem to tady. Dělá to od začátku a subjektivně bych řekl, že je to trochu horší, ale nevím. No třeba se zeptám na garančce.

Takže zatím bych doporučil jednoznačně. A taky výbavu Smart na stopro. Dál uvidíme jaká bude spolehlivost s přibývajícím nájezdem.
Hyundai i30 HB 1.5DPi 81kw Smart (12/2020)

Odjinud
***
Příspěvky: 719
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Odjinud » 30 srp 2022, 14:58

Mexican píše:
29 srp 2022, 15:36
ta spotreba sa urco hodila pri tych cenach benalu v Norsku. Musel byt paradny vylet a sproste to zavidim!!! :P
Jj, taky jsem si rikal, ze ceny benzinu v Norsku jsou dobra motivace :-)
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW

Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“