Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5091
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od petzl62 »

Také přidám své postřehy.
U minulé i30 HB 1,4T-GDi se 7°DCT v plné výbavě, tedy včetně adaptivního tempomatu-tzn. s radarem a všech možných i nemožných asistentech, bylo LKAS radost používat, pokud jsem se rozhodl jej použít. Využíval jsem minimálně, protože rád auto řídím, ale několikrát jsem tohoto asistenta využil a třeba úsek Opava - Ostrava po "novém" úseku rychlostní silnice č.11, jsem celou cestu mohl číst noviny, jak krásně to auto jelo i zatáčelo. O cestách napříč Polskem ke Gdaňsku už vůbec nemluvím. Pak jsem měl možnost vyzkoušet loňský fast s DCT, ale bez adaptivního tempomatu a tam už to bylo kličkování po silnici a teda nic moc. Ale to co mám teď v XCeedu- je asi úplně stejné, jako v novém :hyu: Naprosto nepoužitelné a jediné co se s tím dá dělat, je to okamžitě vypnout :!: ](*,) Jinak je jízda s tím asistentem vysloveně nebezpečná, obzvlášť, pokud nereagujete dostatečně rychle na varování. Je sice fajn, že se zvuk ozývá zleva, či zprava podle toho jak to systém vyhodnotí- tak to mán v Kii, ale to škubnutí s řízením je opravdu divoké :shock: :shock: :roll: :roll: Takže dva úkony po nastartování automaticky. Vypnout SS a LKAS. Zbytečné fičury za spoustu peněz, aktuálně nepouživatelné :oops: Jedna, protože nejsem blb #-o , druhá- protože to ze mně blba dělá :!: [-o<
Díky EU idioti :oops: :oops: :!: :!: :!:
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,72 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,0l/100km
Aktuálně 30250 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.
Reklama
 

clifftorr
**
Příspěvky: 143
Registrován: 22 kvě 2020, 15:54

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od clifftorr »

co se týče hluku tam můžu porovnat moji 1.4 cwwt a půjčené servis 1.5dpi.
Při 130km/h je pro mě hlučnější 1.5 dpi , ten zvuk je takovej nepříjemnej, kdežto 1.4 ani nevnímám zvuk motoru a to 1.5 točí cca 3500 a 1.4 točí cca 3750. Asi jde jenom o zvyk .
Odjinud
***
Příspěvky: 900
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Odjinud »

Predne diky Rybakovi1057 za ty scany.

K recenzi:

Ohledne hluku souhlas, resim ho uz od pocatku, nicmene po cca 11kkm jsem si prece jen trochu zvykl, z části se motor mozna zabehem ztisil. Pokud je problem hlavne v rezonanci a ne vysi otacek, muzeme se tesit na reseni uprav vyfuku treba nejakym jeho dováženim :-) Jinak vetsinu najezdu mam po dalnicich, kde jezdim na tempomat, vetsinou tam davam 140 - 145km/h. Je pravda, ze treba 150 km/h je celkem klidna, takze tou rezonanci to z části byt muze.

Ad vykon, je pravda, ze je motor potreba tocit, pred predjizdenim leckdy podrazovat ne o jeden, ale o dva stupne.

Asistent jizdy v pruzich jsem mel za to, ze je jen pro zlost, nicmene na dalnici je docela dobry. i30 ma na muj vkus strasne lehke rizeni a auto "nedrzi stopu" samo jako stara auta se slabsim hydraulickym posilovacem. LKAS je proto na dalnici fajn, funguje i za tmy, no bohuzel nastaven je jako velmi silne reagujici.
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
willy50
****
Příspěvky: 1095
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 »

clifftorr píše: 15 zář 2021, 21:23 co se týče hluku tam můžu porovnat moji 1.4 cwwt a půjčené servis 1.5dpi.
Při 130km/h je pro mě hlučnější 1.5 dpi , ten zvuk je takovej nepříjemnej, kdežto 1.4 ani nevnímám zvuk motoru a to 1.5 točí cca 3500 a 1.4 točí cca 3750. Asi jde jenom o zvyk .
Nemáš v podpisu auto takže není jasné jestli máš l, ll nebo lll generaci! ](*,)
Srovnání s l generaci, no to se srovnávat nedá, takže nic!
willy50
****
Příspěvky: 1095
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 »

Maras píše: 15 zář 2021, 16:07 Díky rybak za scany Světa motorů. Po přečtení a čtení mezi řádky co si myslí novináři ze světa motorů jde od nich cítit jakasi pachuť ke značce Hyundai.Jestli to na vás působí stejně, dejte vědět. Oni tam alespoň podle mně, některé věci zveličuji, jiné moc nezmiňují anebo jen letmo. Já jsem samozřejmě ovlivněn a i trochu zaujatý, když ty auta dělám a sám ho mám, tak schválně, co řeknete vy ostatní vlastníci?
Ano, už jsem to psal v jiném příspěvku, ta nechuť SM a MV je dlouhodobá a známá :^o
clifftorr
**
Příspěvky: 143
Registrován: 22 kvě 2020, 15:54

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od clifftorr »

willy50 píše: 16 zář 2021, 11:47
clifftorr píše: 15 zář 2021, 21:23 co se týče hluku tam můžu porovnat moji 1.4 cwwt a půjčené servis 1.5dpi.
Při 130km/h je pro mě hlučnější 1.5 dpi , ten zvuk je takovej nepříjemnej, kdežto 1.4 ani nevnímám zvuk motoru a to 1.5 točí cca 3500 a 1.4 točí cca 3750. Asi jde jenom o zvyk .
Nemáš v podpisu auto takže není jasné jestli máš l, ll nebo lll generaci! ](*,)
Srovnání s l generaci, no to se srovnávat nedá, takže nic!
Mám i30 1.4 cvvt (73 kw) rok výroby 2019 , provoz od 10/2019 , najeto okolo 26000 km
willy50
****
Příspěvky: 1095
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 »

No, tak to bohužel nemůžu srovnávat, v lll generaci mám trošku najeto jen s motorem 1.0TGDi
Uživatelský avatar
WalterB
***
Příspěvky: 576
Registrován: 01 zář 2020, 12:45
Bydliště: Kutnohorsko

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od WalterB »

Odjinud píše: 16 zář 2021, 11:20 ... Pokud je problem hlavne v rezonanci a ne vysi otacek, muzeme se tesit na reseni uprav vyfuku treba nejakym jeho dováženim :-) ...
Tak to by mě docela zajímalo. Jak už jsem tu psal, ačkoli to podle mě ta recenze s tím hodnocením hluku trochu přehání, ani já z toho projevu zrovna nadšený nejsem. Takže kdyby byla nějaká reálná cesta, jak to vylepšit, určitě bych o to měl zájem. Napadá někoho z vás, co, jak a hlavně kdo a kde by s tím mohl pomoct?
Zrovna dnes jsem se vrátil z dvoudenní více jak 600 km služební cesty firemním Ceedem 1.4 MPI (2016) - honil jsem ho jak po dálnicích, tak jsem mu dal pěkně zabrat nahoru dolu po serpentýnách v Krušných horách a... naprostá akustická pohoda při de facto jakýchkoli otáčkách! Prý mám tedy v případě toho Ceeda nějaký mimořádně vydařený kus (?), ale kdyby se mu ta naše Heduše aspoň trochu přiblížila, bylo by to fajn.
Klidně půjdu i do nějakého experimentu a jsem připraven nějakou tu radu zkusit - tedy pokud nebude mít destruktivní charakter :mrgreen:
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1696
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

To by mne taky zajímalo co myslel Vaculík závažím na výfuk. Jinak kdysi se upravoval vyfuk na Š120, že se nadstavil silentblokem a bylo po rezonanci. Mně projev DPi netrápí, ale kdyby se to dalo úplně odhlučnit, bylo by to super. To by asi uvitali všichni u svých aut.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20055
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Axel.Foley »

Zkuste se, pánové, pozeptat v a-hifi v Brně. Určitě poradí.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Odjinud
***
Příspěvky: 900
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Odjinud »

Maras - dej to jako zlepsovak do fabriky. Treba Ti daji za to nejake premie :-)
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Uživatelský avatar
remkren
**
Příspěvky: 448
Registrován: 21 kvě 2021, 00:07

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od remkren »

S tím závažím na výfuku to fyzikálně docela chápu. Jestliže dochází v nějakém zařízení k rezonanci, tak frekvence kmitů té rezonující části je závislá na hmotnosti. Jestliže zvýšíme hmotnost toho, co rezonuje, tak se frekvence kmitů změní a rezonanční maximum se posune.
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Uživatelský avatar
WalterB
***
Příspěvky: 576
Registrován: 01 zář 2020, 12:45
Bydliště: Kutnohorsko

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od WalterB »

Maras, Odjinud, remkren: Jo, kéž by to bylo takhle jednoduchý - silentblok, závaží - ale jak a kam to dát? Ono i např. na zmiňované Š 120 to mohlo být snazší v tom, že ten výfuk dohromady nebyl snad ani metr dlouhý, ale tady je to minimálně 4x tolik :-k
Axel: V tom a-hifi to za optání určitě stojí. Ale jak jsem se díval ne jejich stránkách, právě u nich to na nějaké jednoduché řešení moc nevypadá - mají tam např. ukázku řešení založeném na kompletní rozborce interiéru, což tedy směřuje někam hodně daleko (cenově, časově...). Klidně bych se tam i zastavil, ale do Brna se se soukromým autem jen tak nedostanu a svého služebního tichošlápka, se kterým tam jezdím, tlumit nemusím. Zkusím spíš najít někoho u Prahy, to mám blíž.
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1696
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Někdo tu psal, že si dopisoval s Vaculíkem, tak ať mu teda mistr motorů poradí, Ne? Za mne pokud je rezonance způsobená vlnovcem, asi by se mělo něco udělat tam, nebo v jeho blízkosti. A-hifi je taky fajn, stačilo by možná odhlučnit kapotu + torpédo + vrchní kryt motoru = 1700Kč a materiál co zbyde, dát na příčku motoru.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Uživatelský avatar
remkren
**
Příspěvky: 448
Registrován: 21 kvě 2021, 00:07

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od remkren »

WalterB píše: 17 zář 2021, 10:26 Jo, kéž by to bylo takhle jednoduchý - silentblok, závaží - ale jak a kam to dát?
Však já to chápu, já jsem jen psal, že fyzikálně to blbost není a že závaží o kterém mluvil Vaculík má fyzikální smysl - nic víc a nic míň. Jestli to jde nebo nejde prakticky realizovat je jiná věc.
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“