Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Ivošx
Příspěvky: 2
Registrován: 09 lis 2022, 13:56

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Ivošx »

To je pravda, má to 8 vstřiků a je to slyšet jen při otevřené kapotě, ale já měl před tím jen samé japonce a taky měly vstřiky a motory si jen ševelily, tak mě ten zvukový projev trochu překvapil. Známý měl renolta a v servise si stěžoval, že se mu ozývají nějaké pazvuky od nápravy, doporučili mu, ať si zesílí rádio, to je jako v tomto případě neotevírat kapotu.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Srandista
**
Příspěvky: 241
Registrován: 22 led 2022, 20:16
Bydliště: Brno

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Srandista »

A ty jazdis s otvorenou kapotou? Pretoze ak ano, tak robis daco spatne...
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 764
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od i30mpact »

Maras píše: 10 lis 2022, 16:07 U motorů bez GPF filtru částic jako je DPi je takové jakoby dunění u výfuku normální. Naopak motory s filtrem vydávají syčivý zvuk,nebo jak to popsat.
Jo, ten výfuk opravdu občas zní, jak kdyby v něm byla díra.
Catamaran
*
Příspěvky: 17
Registrován: 13 zář 2022, 19:32

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Catamaran »

Tak po tydnu jezdeni s predvadeckou i30 combi 1.5 DPI mam najeto skoro 1.000 km. 30% mesto, 20 % dalnice a zbytek obycejna silnice. Spotreba dle palubky je na 5.5. Jezdim tak nejak normalne. Jsem neskutecne nadseny z 1.5 DPI!!!! Uz aby doslo moje z vyroby a mohl se tesit ze sveho :hyu: :D
Aktuálně bez auta, čekám na i30 1.5 DPI z Nošovic.
rybak1057
*
Příspěvky: 78
Registrován: 06 úno 2021, 17:42
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od rybak1057 »

Cerstve 25000km
Spotreba porad 6.8 dlouhodoba,
Poslednich 5000 teda 6.4, obcas se snazim loudat
Zarucene nejrychlejsi 1.5dpi v Praze :hyu:
Blby semafory a kolony
I30 1.5DPI kombi Comfort 16" 2021
Thomas13
*
Příspěvky: 16
Registrován: 28 kvě 2016, 15:16

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Thomas13 »

Dobrý deň DPi-uzivatelia.

Žiadne iné motory nespustili taku debatu na tomto fore ako prave 1,5 DPi. Ci je to dobre,ale naopak neviem...Rad by som sa opytal,ci niekto ma a ak ano,tak ake realne skusenosti pri porovnani so starsou 1,6 mpi 88 kw v 2.geneneracii i30,pripadne aj s 1,4 mpi 100 k. Viem,ze sa to tu pisalo,ale je to taky mix,ze by som rad videl konkretnu odpoved. Teda,ci je to slabe oproti 1,6 alebo 1,4....Aj ked tych 81 kw ma svoju charakteristiku nechapem,preco to tak rezonuje,ked poznam mnoho ludi,co mali starsiu 1,4 100 k a v komplet rodine chodi na dovolenky k moru a takuto debatu tento papierovo slabsi motor nevyvolal...Aj ta starsia 1,6 88kw,ktoru som mal mala max vykon pri 6300 otackach,takze klasicka atmosfera ...Tiez by ma zaujimalo,ci mate niekto skusenosti s tymto motorom 1,5 dpi na R 15'' kolesach, teda v tych nizsich vybavach. (to ze to nesedi ako 16/17 je jasne). Ale ake je to auto v reale na týchto kolesach. Dakujem za vase postrehy a prosím nehadajte sa tu kvoli mojmu prispevku....
Hurtak74
Příspěvky: 4
Registrován: 28 říj 2022, 15:11

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Hurtak74 »

Já bych k tomu motoru napsal, že je špatně pochopen. Je to nadčtvercový motor a není třeba ho točit. Chová se kultivovaně a má záběr už od 1800 otáček. Pro normální provoz stačí rozmezí 1800 až 4000 a právě proto, že je nadčtvercový tak jsou při vyšších otáčkách cítit vybrace, písty dosahují mnohem větších rychlostí, než motory podčtvetcové a ano, když je potřeba předjet, tak podřazení výrazně pomůže, ale třeba až o dva kvalty. To že je při dalničních rychlostech výrazně hlučnější je antireklama koncernu, není to pravda. Četl jsem zde nazory, že tzv. podtáčení mu škodí.. Nevím, jak je koncipován motor 1.5 s turbem, ale myslím, že je to stejný motor a jen naturbovaný a v otáčkách 1800 chodí běžné a logicky u motoru bez turba jsou menší tlaky na píst a tudíž na kliku, nemůže mu to vadit. Je to jen můj názor a pokud je tu nějaký odborník na tyto motory, rád se nechám poučit. Jsem z toho motoru nadšený.
Thomas13
*
Příspěvky: 16
Registrován: 28 kvě 2016, 15:16

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Thomas13 »

Preto sa pytam na konkretne vnimanie 1,5 Dpi v porovnani so starsou 1,6 88 kw alebo s papierovo slabsou 1,4 100 k. DPi pre svoju konstrukciu a charakteristiku naozaj posobi zivo v dolnom pasme (kde este nema tolko vykonu) a narovinu,ked som v tom sedel,čakal som vacsiu "zdochlinu".
Hurtak74
Příspěvky: 4
Registrován: 28 říj 2022, 15:11

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Hurtak74 »

Je to dobrý motor do dnešního provozu. Zarazilo mě, že papírová akcelerace je nad 13sec, ale ono je to dáno tím, že nadčtvercový motor nejde tak rychle do otáček, ale sílu má. Není problém na 6ku držet ustálenou rychlost 140 kopec nekopec. I na tu 6ku zrychluje 😉
clifftorr
**
Příspěvky: 143
Registrován: 22 kvě 2020, 15:54

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od clifftorr »

Thomas13 píše: 18 lis 2022, 18:46 Preto sa pytam na konkretne vnimanie 1,5 Dpi v porovnani so starsou 1,6 88 kw alebo s papierovo slabsou 1,4 100 k. DPi pre svoju konstrukciu a charakteristiku naozaj posobi zivo v dolnom pasme (kde este nema tolko vykonu) a narovinu,ked som v tom sedel,čakal som vacsiu "zdochlinu".
Jako majitel 1.4 100k a zaroven častý půjčovatel 1.5 DPI při řešení jiného problému, můžu s klidem prohlásit že jediny rozdíl z mýho pohledu , že 1.5 DPI je znatelnně tižší vůči 1.4 100k , protože na stejné rychlosti točí méně. př. 130km/h , 6. kvalt zařazen:
1.5 DPI - 3500 ot/min
1.4 100k - 3750 ot/min
rozdíl malý , ale je slyšet
Thomas13
*
Příspěvky: 16
Registrován: 28 kvě 2016, 15:16

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Thomas13 »

clifftorr píše: 18 lis 2022, 19:36
Thomas13 píše: 18 lis 2022, 18:46 Preto sa pytam na konkretne vnimanie 1,5 Dpi v porovnani so starsou 1,6 88 kw alebo s papierovo slabsou 1,4 100 k. DPi pre svoju konstrukciu a charakteristiku naozaj posobi zivo v dolnom pasme (kde este nema tolko vykonu) a narovinu,ked som v tom sedel,čakal som vacsiu "zdochlinu".
Jako majitel 1.4 100k a zaroven častý půjčovatel 1.5 DPI při řešení jiného problému, můžu s klidem prohlásit že jediny rozdíl z mýho pohledu , že 1.5 DPI je znatelnně tižší vůči 1.4 100k , protože na stejné rychlosti točí méně. př. 130km/h , 6. kvalt zařazen:
1.5 DPI - 3500 ot/min
1.4 100k - 3750 ot/min
rozdíl malý , ale je slyšet
Cize vykonovo je to pre teba asi na rovnako?
clifftorr
**
Příspěvky: 143
Registrován: 22 kvě 2020, 15:54

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od clifftorr »

akcelerace, výkonově mi přijde na stejno, spotřebu dlouhodobě hodnotit nemůžu ,ale z přispěvatelů spotřeby je 1.5 DPI rozhodně nižší než 1.4 .
Moje průměrná spotřeba cca 38kkm je 6,5 l/100km což je citelně víc než zde někteří uváději u své 1.5 DPI
Ješte 140km/h točí 4200 ot/min a bez problému ji drží , testováno v ČR i v Polsku kde jde dokonce 140 km/h legální.
csgut
**
Příspěvky: 143
Registrován: 04 zář 2021, 00:45

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od csgut »

Zopakuji to ještě jednou, všichni, naprosto všichni, co mají spotřebu pod 6 litrů, celkovou průměrnou, jezdí zcela záměrně úsporným stylem, žádná brzda plyn, žádných 130 km/h. Tím mluvím samozřejmě opět o průměru... ne že jednou z těch 110 km/h na dálnici předjedu auto 130kou...
6.5 litrů je údaj, který bych oproti 1.5 DPi zas tak nevzdaloval, ostatně údaje z webů, kam lidi zadávají svá tankování, mluví jasně.

Já mám dle palubního PC 5.8 l za 17 tis. km, vyhýbám se velkoměstskému provozu, jezdím plynule, žádná brzda plyn. Naučil mě to tenhle motor, u kterého si není na co hrát. Naopak je lepší si užívat tichý kultivovaný projev do 90 km/h, do kterých máte při jízdě i bonusový pocit, že to pěkně zabírá. Lenivě se to auto subjektivně nechová, na prázdných okrscích fajn jízda. Když jsou ale plné, nemá obvykle cenu se o cokoli snažit.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
Zdeněk25
*
Příspěvky: 47
Registrován: 13 pro 2021, 18:30
Bydliště: Brno-venkov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Zdeněk25 »

Já bych k tomu motoru napsal, že je špatně pochopen. Je to nadčtvercový motor a není třeba ho točit. Chová se kultivovaně a má záběr už od 1800 otáček. Pro normální provoz stačí rozmezí 1800 až 4000 a právě proto, že je nadčtvercový tak jsou při vyšších otáčkách cítit vybrace, písty dosahují mnohem větších rychlostí, než motory podčtvetcové a ano, když je potřeba předjet, tak podřazení výrazně pomůže, ale třeba až o dva kvalty. To že je při dalničních rychlostech výrazně hlučnější je antireklama koncernu, není to pravda. Četl jsem zde nazory, že tzv. podtáčení mu škodí.. Nevím, jak je koncipován motor 1.5 s turbem, ale myslím, že je to stejný motor a jen naturbovaný a v otáčkách 1800 chodí běžné a logicky u motoru bez turba jsou menší tlaky na píst a tudíž na kliku, nemůže mu to vadit. Je to jen můj názor a pokud je tu nějaký odborník na tyto motory, rád se nechám poučit. Jsem z toho motoru nadšený.
[/quote]

=D>
Zdeněk25
*
Příspěvky: 47
Registrován: 13 pro 2021, 18:30
Bydliště: Brno-venkov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Zdeněk25 »

Thomas13 píše: 18 lis 2022, 14:51 Dobrý deň DPi-uzivatelia.

Žiadne iné motory nespustili taku debatu na tomto fore ako prave 1,5 DPi. Ci je to dobre,ale naopak neviem...Rad by som sa opytal,ci niekto ma a ak ano,tak ake realne skusenosti pri porovnani so starsou 1,6 mpi 88 kw v 2.geneneracii i30,pripadne aj s 1,4 mpi 100 k. Viem,ze sa to tu pisalo,ale je to taky mix,ze by som rad videl konkretnu odpoved. Teda,ci je to slabe oproti 1,6 alebo 1,4....Aj ked tych 81 kw ma svoju charakteristiku nechapem,preco to tak rezonuje,ked poznam mnoho ludi,co mali starsiu 1,4 100 k a v komplet rodine chodi na dovolenky k moru a takuto debatu tento papierovo slabsi motor nevyvolal...Aj ta starsia 1,6 88kw,ktoru som mal mala max vykon pri 6300 otackach,takze klasicka atmosfera ...Tiez by ma zaujimalo,ci mate niekto skusenosti s tymto motorom 1,5 dpi na R 15'' kolesach, teda v tych nizsich vybavach. (to ze to nesedi ako 16/17 je jasne). Ale ake je to auto v reale na týchto kolesach. Dakujem za vase postrehy a prosím nehadajte sa tu kvoli mojmu prispevku....
Pokud chce někdo závodit, tak si tam dá rozměr 225/45. Pokud chce jezdit pouze rychlejším tempem, tak 195/65 určitě vyhovuje, protože auto je celkem široké a nízké a navíc při rychlejším průjezdu zatáčky je dobré těsně před ní podřadit buď o jeden nebo dva stupně dolů a potom jen stačí přidat plyn a následný zátah motoru na přední nápravě povede ke krásnému bezpečnému projetí oblouku.
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“