Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1693
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Nedělá.Pouze manuál.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Reklama
 

Uživatelský avatar
milosh
Administrátor
Příspěvky: 2040
Registrován: 12 dub 2005, 15:29
Bydliště: internet

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od milosh »

Hmm, škoda ](*,)
Uživatelský avatar
pirko7
**
Příspěvky: 125
Registrován: 24 říj 2021, 20:22

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od pirko7 »

Je to vysvětlené v tom videu od Vaculika. Prý by se ten automat na tomto výkonu uřadil k smrti. Ale to mi moc nejde do hlavy, když do dacie sandero s 1.0 turbem co má nepřimej vstřik a stovku uděla za smutných 14s... ho dali. Pravda je, že auto je vykonovou charakteristikou do města a ten automat je super věc do města, na neucpané dálnici ho sotva použíjeme. Já s tou pakou ale řadím moc rád, sice nejsem z teplého těsta, ale fakt se dobře drží a dobře se s ní řadí :lol: . Jen tu zpátečku asi jednou urvu.

Nezkoumal někdo zda na motoru je zapalovací lišta, nebo jednotlivé moduly jako mají např škodovky?
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 764
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od i30mpact »

To Sandero má ale cvt, ta je pro tyhle účely lepší, protože má nekonečně mnoho převodových stupňů. Taková 1.5DPi s cvt by do města byla ultimátní kombinace.
csgut
**
Příspěvky: 143
Registrován: 04 zář 2021, 00:45

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od csgut »

Mitsubishi Space Star atmo 1.2 taky s automatem. Taky CVT.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
Uživatelský avatar
remkren
**
Příspěvky: 448
Registrován: 21 kvě 2021, 00:07

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od remkren »

Já jsem naopak rád za manuál 8) . Co nejjednodušší motor + co nejjednodušší převodovka = co nejmenší možnost, že se něco po..re. :-k
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Mouse80
**
Příspěvky: 218
Registrován: 27 črc 2021, 17:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mouse80 »

Mam dotaz, muze se menit tuhost spojky s rychlosti vozu ? Me to prijde jako blbost , ale vyzkousel jsem max rychlost s maximalnim zrychlenim a prislo mi, ze pedal spojky totalne vymeknul , upne se mi propadala noha jako bych tam zadny pedal nemel.😁😁 Ale jinak jede to hezky i ve 180 je to ovladatelne a nemam pocit , ze se mi to rozpadne 😁 jako v jednickovy fabce, tam jsem jel max 160.
Hyundai i30 1,5 DPi HB start plus, bílá (25.11.2021)
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
Uživatelský avatar
pirko7
**
Příspěvky: 125
Registrován: 24 říj 2021, 20:22

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od pirko7 »

Jednu věc jsem vnímal u přesednuti do stareho vozu, spojka se mi v něm šlapala vždy víc ztěžka než v DPI. Mhev v režimu race zase uměl ubrat posilování volantu, při stání mi ten volant příjde i v DPI víc naposilovaný, než za jízdy. Takže myslím si že ta spojka by taky mohla být regulovatelná. Ale pochybuju že by to DPI mělo. :lol:
Jinak tomu plavání co popisuje hrubis taky nerozumím, asi jsem zvyklej na staré auta. Mě přijde že tohle auto je na silnici přilepené jak lepidlem, alespoň ten HB s tou "horší" torzkou.
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1693
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

A máme tady čerstvý testík od Honzy Koubka, ten nám auto vychválil na něj až nevídaně. =D>
https://www.garaz.cz/clanek/videa-dostu ... .seznam.cz
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Jaromir1980
Příspěvky: 3
Registrován: 26 čer 2022, 15:06

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Jaromir1980 »

Zdravím, nemá někdo změřeno pružné zrychlení, např. z 80 na 110 km/h na trojku, popř. z 90 na 120, což už asi bude na čtyřku? To tak odpovídá nutnosti rychlého předjetí na okresce/státovce...Uvažuju o tomhle autě/motoru, protože mám hodně krátkých tras, ale rád bych na tom byl alespoň stejně, jako u mé současné atmosféry a vyšší euronorma zrovna dynamice u atmosfér nepřeje...a takhle bych si to mohl alespoň pro začátek porovnat, zda má cenu vůbec zkušební jízda :)
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1693
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Koukni se na Youtube, tam je několik srovnávacích testů i s turbomotory i s atmosférou v předchozí verzi i30 a sice 1.6 Mpi 88 kw a ten motor 1.5DPi jezdí dost dobře na své parametry.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 800
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Pjotr1 »

graf zrychlení resp více na https://www.automobile-catalog.com/auta_perf1.php

Acceleration:
0-30 km/h (s): 2.3
0-40 km/h (s): 2.9
0-50 km/h (s): 4.1
0-60 km/h (s): 5.3
0-70 km/h (s): 6.5
0-80 km/h (s): 7.9
0-90 km/h (s): 9.9
0-100 km/h (s): 12.1
0-110 km/h (s) 14.4
0-120 km/h (s): 17.1
0-130 km/h (s): 20.9
0-140 km/h (s): 25.3
0-150 km/h (s): 30.6
0-160 km/h (s): 38.7
0-170 km/h (s): 62.5
0-180 km/h (s): 104.2
Přílohy
zrychleni.jpg
zrychleni.jpg (41.74 KiB) Zobrazeno 615 x
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
Uživatelský avatar
pirko7
**
Příspěvky: 125
Registrován: 24 říj 2021, 20:22

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od pirko7 »

Pokud to video vnímám správně, tak pán recenzér schvalí řekněme auto jako takové, ale o výkonu motoru kladně nemluví. Těch 110koní je pro mnoho lidí vysoké čislo, co ale za volantem úplně ztratí hodnotu.

Jaromíre, nevím na jakou atmosferu jsi zvyklý. Z mého delšího srovnávání je pocitový výkon tohoto motoru v HB podobný jako u mé staré astry G, co ale měla 66kw. Do 80km/h to jede dle mě celkem svižné. Předjíždět ale někoho nad 80km/h už ale zábava opravdu není. A jsem občas překvapen, že si ho pochvalují lidi co jezdí dálky a dálnice. Pokud máš atmosferu o objemu např. 1.4 myslím že si určitě nepohoršíš. Pokud máš ale například starou 1.6 s 72kw co zvládne stovku za 10s, pak už asi pocitíš útlum.
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Uživatelský avatar
Srandista
**
Příspěvky: 241
Registrován: 22 led 2022, 20:16
Bydliště: Brno

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Srandista »

Test za mna dobry, ale vzdy ma v nich vytocia uplne skolacke chyby, co sa chybnych technickych specifikacii tyka.

Nie, vybava Smart vzadu LEDky rozhodne nema (use your freaking eyes!), nie, display MMS poFL nema 12,3" (je to 10,25", ale kto by si to pamatal, ked je to len napisane v oboch cennikoch), nie, Family Smart nie je packet vybavy k Family Comfort (je to samostatny vybavovy stupen odvodeny od vybavy Smart). No co s bezpecnostnych prvkov tyka. Ano, nemam problem uznat, ze LKA nie je bohvie aky dokonaly system, a tiez ho pravidelne vypinam. Ale v meste, pokial clovek ide predpisovo (cize do 50km/h) sa nikdy neaktivuje, takze tam vas fakt obtazovat nebude... No a este by ma zaujimalo, kde vo vybave Smart najdem system RCCW... Pretoze v danej kolonke v cenniku to urcite nie je (zas je az vedla, podobne ako tie LED svetla, previt jeden)...

Okrem toho v podstate nemam vyhrad, bo i30 je ako to Honza spominal. Pohodlne, perfektne ovladatelne (aj co sa jazdy, aj co sa interieru tyka) auto s rozmernym kufrom, ktore sa aj dnes da zohnat stale za rozumnu cenu. Neviem na kolko bych sa spoliehal na prehlasenie, ze dalsia generacia je uz vo vyvoji, nakolko ohladom tohto v priestore prudia rozhne protichodne informacie, ale pokial by na nu naozaj prislo, tak sa kludne stavim, ze terajsia DPi uz v nej fakt nebude. Takze kto chce, mal by si pohnut, lacnejsia uz urcite nebude, a casom nebude vobec...
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Uživatelský avatar
remkren
**
Příspěvky: 448
Registrován: 21 kvě 2021, 00:07

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od remkren »

Maras píše: 26 čer 2022, 18:15 A máme tady čerstvý testík od Honzy Koubka, ten nám auto vychválil na něj až nevídaně. =D>
https://www.garaz.cz/clanek/videa-dostu ... .seznam.cz
Já tedy nevím, ale už jsem na více místech (včetně téhle recenze) slyšel, jak se s tímhle motorem pořád musí řadit. Snad jakoby řidič ani nesundal ruku z řadící páky. Auto mám už přes rok a nic takového jsem tedy nepocítil. Jezdím úplně na pohodu a řadím stejně jako s jakýmkoli jiným manuálem, snad jen s tím rozdílem, že většinou vynechávám 5 a řadím ze 4 většinou rovnou na 6. Takže uřadit se snad může s tímhle motorem jen někdo, kdo vyžaduje sportovní jízdu, neustále zrychluje zpomaluje a předjíždí ... a takový člověk si snad nepořídí auto s takovým motorem. Já teda nemůžu říct, že by mi při předjíždění chyběl výkon. Asi jsem kliďas a předjíždím bezpečně tam kde to jde, nehoním to v nějaké větší koloně koloně auto po autu.
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“