Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Pjotr1
***
Příspěvky: 511
Registrován: 26 črc 2020, 17:51

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Pjotr1 » 14 kvě 2022, 16:33

3cm už je docela dost, to už je jako celá měrka. Obvykle na měrce min-max bývá 1 litr. Co jsem četl, tak pokud se hladina oleje dotýká klikové hřídele tak ta ho jakoby našlehá a olej pak nemaže.
Asi bych s tím nikam daleko nejezdil a hlavně sledoval kontrolku (tlak) oleje na přístrojovce
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i

Reklama
 

Pjotr1
***
Příspěvky: 511
Registrován: 26 črc 2020, 17:51

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Pjotr1 » 14 kvě 2022, 16:42

jo a vysát nebo odpustit olej umí každý garážista se zvedákem, tak nemusíš jezdit až tam kde ti to dolévali
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i

slabostka
****
Příspěvky: 1316
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od slabostka » 14 kvě 2022, 18:47

tenkou hadičku si kúpiš v hobby markete - silikonovú alebo si možeš kúpiť rovno hadičku plus striekačku na odsávanie oleja napr. z kosačiek... alebo to jemne odpustíš zdola cez skrutku vane - jemne povolíš a začne odkvapkávať len to bude dlhšie trvať...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021

Vysous
*
Příspěvky: 73
Registrován: 16 lis 2021, 14:27

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Vysous » 14 kvě 2022, 19:03

Co by odsával. Zavolal bych do servisu ať to přijedou vyřešit, že já s tím nikam nepojedu. Ať si hadičku seženou sami. Vždyť to je hroznej šlendrián. Natočit a poslat do HMC. Nebo pohrozit, že to to rozmaznu ve Světě Motorů. Ať se snaží, lumpové :evil:
i30 kombi MY2022 1.0 T-GDI, Engine Red, Family Smart (od 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)

Uživatelský avatar
petzl62
******
Příspěvky: 4505
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od petzl62 » 14 kvě 2022, 20:31

Tak s tímhle přístupem by si tě každý technik v :hyu: namazal na chleba a strčil ze stolu. A jak padá namazaný chleba? Kterou stranou na zem?
Přebral si auto po servisu a zkontroloval?
Šlendrián to samozřejmě je. Ale dokaž mu to!
Takže, co navrhneš po vychladnutí?
Já bych jim zavolal, jak píše tazatel a zeptal se co mám dělat a jak se bude řešit případné poškození motoru v případě, že budu muset přijet.
Ale nejrozumější je ten olej odsát a jak je tady rada jasná. Hobby market atd.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT Exclusive, paket Premium
Dlouhodobá spotřeba od11/6/2021 - 6,64 l/100km- dle tankování. Dle PP 5,9l/100km
Aktuálně 51000 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.

Uživatelský avatar
willy50
****
Příspěvky: 1072
Registrován: 16 lis 2009, 13:11
Bydliště: střední Morava

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 » 15 kvě 2022, 04:35

Má to ještě jeden rozměr:
je možné, že olej nevypouštěli, jen odsávali. A neodsáli všechen, pak dolili standardní množství.
A s tím souvisí i otázka, zda vyměnili filtr.
Každopádně v tomto případě by se olej musel vyměnit celý.
*
Ještě bych zkontroloval hladinu chladící kapaliny, ta se taky mohla dostat do oleje a zvednout hladinu. Ale to by asi bylo na oleji poznat.
*
Nenapsals, jestli jsi byl ve značkovém servisu.
I30 1.5DPi, HB, comfort, silky bronze, manuál, 2021 - Willyho bronzový poklad
Bylo: Simca 1501; F 126P; Š 125; Felicia combi 1.3; Felicia HB 1.3; Fabia combi 1.4; I30 l 1.4CVVT; i20 benzín 1.2

Mouse80
**
Příspěvky: 125
Registrován: 27 črc 2021, 17:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mouse80 » 15 kvě 2022, 11:41

Na kolik hustite pneu? mě se zda těch 2,2 malo mam ted 2,5 a klidně bych přifouknul. Jak to mate vy ?
Hyundai i30 1,5 DPi HB start plus, bílá (25.11.2021)
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002

Uživatelský avatar
Dvory
*
Příspěvky: 15
Registrován: 03 úno 2021, 14:46

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Dvory » 15 kvě 2022, 13:17

willy50 píše:
15 kvě 2022, 04:35
Má to ještě jeden rozměr:
je možné, že olej nevypouštěli, jen odsávali. A neodsáli všechen, pak dolili standardní množství.
A s tím souvisí i otázka, zda vyměnili filtr.
Každopádně v tomto případě by se olej musel vyměnit celý.
*
Ještě bych zkontroloval hladinu chladící kapaliny, ta se taky mohla dostat do oleje a zvednout hladinu. Ale to by asi bylo na oleji poznat.
*
Nenapsals, jestli jsi byl ve značkovém servisu.
Byl jsem normálně v Hyundai, takže asi tím to bylo :roll: Jinak jsem ještě včera večer sehnal hadičku v potřebách pro zvířata a dnes to odsál, byla to docela fuška, ale jsem rád, že náš motor nemá objem třeba 5l, kde by to přelití znamenalo ještě více oleje. Takhle jsem odsál cca zavařovačku. Všem děkuji za poznatky, a poučení pro mě a další méně zkušené s autorizovaným servisem, všechno si zkontrolujte než přeberete auto ze servisu. 8) :)
Hyundai i30 HB 1,5DPi 81kW SMART, engine red
Ford fiesta mk5 1,25 55kW
ex: Nissan primera p11 2,0 96kW

Uživatelský avatar
petzl62
******
Příspěvky: 4505
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od petzl62 » 15 kvě 2022, 13:57

Mouse80 píše:
15 kvě 2022, 11:41
Na kolik hustite pneu? mě se zda těch 2,2 malo mam ted 2,5 a klidně bych přifouknul. Jak to mate vy ?
2,5 je u mě základ, pod to nejdu nikdy. A můžou psát co chtějí :-#
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT Exclusive, paket Premium
Dlouhodobá spotřeba od11/6/2021 - 6,64 l/100km- dle tankování. Dle PP 5,9l/100km
Aktuálně 51000 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.

Uživatelský avatar
Minko
***
Příspěvky: 559
Registrován: 08 říj 2017, 14:57
Bydliště: okr. Dunajská Streda

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Minko » 15 kvě 2022, 15:10

Tiez fukam na 2,5. Ked som fukal 2,2 bolo to prilis malo. V servisoch kde som daval prezuvat kazdy jeden fukal vzdy na 2,5.
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
Škoda Fabia 1.4 MPi 44 kw, classic, 2003, strieborná metalíza, od 7/2019
ex Kia cee´d_SW 1.6 CRDi 85 kw, EX, 2007, gray metallic, 02/2015 - 08/2017

Uživatelský avatar
Maras
****
Příspěvky: 1144
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras » 15 kvě 2022, 17:51

Foukám na 2,35, Předtím jsem zkoušel těch předepsaných 2,2 a bylo to moc měkké, pak 2,5 a zase naopak moc tvrdé . Teď mi to sedí nejvíc.
Hyundai i30 HB 1.5DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...

Pjotr1
***
Příspěvky: 511
Registrován: 26 črc 2020, 17:51

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Pjotr1 » 15 kvě 2022, 18:55

no tak hlavně záleží na zatížení. Pokud bude plný auto tak přifouknout. Taky je rozdíl předek a zadek.
Já mám takovou svojí metodu na léto : po min 50km by každý kolo mělo být mírně zahřátý, normálně když dojedu tak si rukou šáhnu na běhoun všech kol. Není to z důvodu aby guma byla teplá (tý je to jedno), ale teplo znamená že se mechanická práce vlivem stlačování gumy přeměnila na teplo. Když totiž je kolo moc přefouklý tak nemá takovou styčnou plochu s vozovkou a taky se méně deformuje = méně zahřívá. Když je podhuštěný tak naopak.
Pokud nafouknu předek i zadek na 2,5 tak zadní kola jsou výrazně chladnější a jde to poznat v rychlých zatáčkách že zadek nedrží. Naopak když zadek ufouknu a pneu je teplá jako přední tak drží daleko lépe.
Takže když jezdím 1-2 lidi tak foukám 2.5 předek a 2.3 zadek
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i

Uživatelský avatar
willy50
****
Příspěvky: 1072
Registrován: 16 lis 2009, 13:11
Bydliště: střední Morava

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 » 15 kvě 2022, 18:55

Stáří už vyžaduje trochu pohodlí! :D
Takže 2,3 max. 2,4
*
Asi taky bude záležet na profilu!?!? :-k
I30 1.5DPi, HB, comfort, silky bronze, manuál, 2021 - Willyho bronzový poklad
Bylo: Simca 1501; F 126P; Š 125; Felicia combi 1.3; Felicia HB 1.3; Fabia combi 1.4; I30 l 1.4CVVT; i20 benzín 1.2

slabostka
****
Příspěvky: 1316
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od slabostka » 15 kvě 2022, 20:02

Pjotr1 píše:
15 kvě 2022, 18:55
no tak hlavně záleží na zatížení. Pokud bude plný auto tak přifouknout. Taky je rozdíl předek a zadek.
Já mám takovou svojí metodu na léto : po min 50km by každý kolo mělo být mírně zahřátý, normálně když dojedu tak si rukou šáhnu na běhoun všech kol. Není to z důvodu aby guma byla teplá (tý je to jedno), ale teplo znamená že se mechanická práce vlivem stlačování gumy přeměnila na teplo. Když totiž je kolo moc přefouklý tak nemá takovou styčnou plochu s vozovkou a taky se méně deformuje = méně zahřívá. Když je podhuštěný tak naopak.
Pokud nafouknu předek i zadek na 2,5 tak zadní kola jsou výrazně chladnější a jde to poznat v rychlých zatáčkách že zadek nedrží. Naopak když zadek ufouknu a pneu je teplá jako přední tak drží daleko lépe.
Takže když jezdím 1-2 lidi tak foukám 2.5 předek a 2.3 zadek
- vies aka horuca je basketbalka na konci zapasu? ](*,)
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021

Pjotr1
***
Příspěvky: 511
Registrován: 26 črc 2020, 17:51

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Pjotr1 » 15 kvě 2022, 21:02

asi bych potřeboval víc indicií, takto ti vůbec nerozumím, ale psal jsem že nejde o teplotu, ta je jen doprovodný jev ale je to dobrý indikátor. Lepší než se hádat o čísla jestli 2.3 nebo 2.5. Ostatně podobně to dělají i na závodech, tak nevím co rozporuješ
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i

Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“