Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
kokozka
Příspěvky: 5
Registrován: 02 bře 2022, 07:00

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od kokozka » 27 dub 2022, 11:48

Což nic nemění na tom, že v novym autě je toho obroušenýho čurbesu mnohem víc a bez ohledu na způsob užití je fajn to vyměnit, aby tam ty špony nelítaly 30 000km místo 3000km.

Reklama
 

Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 6566
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mexican » 27 dub 2022, 12:34

kokozka menit olej kvoli "curbesu" je hlupost. Jednak tam mas filter oleja a jednak take to "obruseneho materialu" pochadza z hospodskych diskuzii zalozenych na Skodach 100/120. V podernych motoroch poslednych 20 rokoch sa nic take nedeje
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue
Obrázek


https://pancuha.wordpress.com/

kokozka
Příspěvky: 5
Registrován: 02 bře 2022, 07:00

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od kokozka » 27 dub 2022, 12:42

Je to asi měsíc, co jsem ho vypouštěl. Měnil jsem si olej pár let sám a takovej šlema čurbes na dně jsem neměl ani u nafťáka s 500 000 na hrbu.

Pjotr1
***
Příspěvky: 510
Registrován: 26 črc 2020, 17:51

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Pjotr1 » 27 dub 2022, 13:00

sice se zlepšilo opracování odlitků, ale zase ekologie zakázala ten obrobek pořádně omýt, takže v prvním oleji je hodně nevypláchnutých zbytků z bloku motoru, hlavy, ...
Stále platí že je dobré první olejovou výměnu zkrátit. A také platí rada z návodu motor v záběhu provozovat ve všech otáčkách aby se olej dostal všude a vypláchl (omyl) všechny skulinky.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i

JackK78
*
Příspěvky: 56
Registrován: 08 srp 2020, 10:05
Bydliště: Liberec

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od JackK78 » 27 dub 2022, 15:13

Olej je u moderních aut černý kvůli sazím při recirkulaci spalin a ne kvůli otěru. A vzhledem k tomu, že saze barví velmi intenzivně, tak už při velmi malém podílů sazí je olej černý. https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti- ... ji?phone=1

Otěr je u nových motorů minimální. Kdyby byl, tak by nemělo smysl uvažovat a hlavně používat různé povrchové úpravy, které jsou opravdu velmi tenké, takže sebemenší otěr bych pak takovou úpravu zcela znehodnotil.
Stejný nesmysl je, že se díly pořádně neoplachují. Ony se oplachují, ale ne novými a čistými oplachy ale tzv. recyklovanými/filtrovanými. Dnes je totiž kladen důraz na co nejmenší podíl odpadů, proto se odpadní roztoky nebo vody recyklují. Ono je taky třeba nesmysl používat na všechno pitnou vodu a to i tam, kde by v podstatě postačila voda z louže. Takže místo toho, abych odpadní vodu vypustil do kanálu, tak ji přefiltruji a znovu použiji.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti

Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 6566
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mexican » 27 dub 2022, 15:31

kokozka píše:
27 dub 2022, 12:42
Je to asi měsíc, co jsem ho vypouštěl. Měnil jsem si olej pár let sám a takovej šlema čurbes na dně jsem neměl ani u nafťáka s 500 000 na hrbu.
pisal si o nejakych lietajucich sponach. To som ti napisal, ze je proste hlupost (pretoze filter)
tiez som menil u moderneho motoru olej (1.0 TGDi) po 4000km. Ale dovod bol iny, bolo to auto u dealera a obchodnici tym jazdili lilometer az dva na obed. Takze prave tie brutalne kratke trasy prvych 1500km

olej z prvonaplne po 4000km bol cisty (tz bez akychkolvek usadenin) , tmavy a kedze som ho vymienl asi po 8km "ohrievacej trase" trochu speneny (vlhkost).
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue
Obrázek


https://pancuha.wordpress.com/

csgut
*
Příspěvky: 97
Registrován: 04 zář 2021, 00:45

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od csgut » 27 dub 2022, 16:59

kokozka: K hluku v kabině jsem tu psal. Zatímco motor je krásně tichý na volnoběh, ale řekl bych i nadprůměrně tichý v otáčkách, tak odhlučnění kabiny je velmi podprůměrné. Taky jsem psal, že rozdíl mezi autem za 400 tisíc a 800 tisíc musí být. A to je jeden z nich, nečekal bych změnu s jakýmkoli postřikem. Snad jen speciální montáž akustické "vaty". Ale do toho bych se osobně taky nepouštěl. Pak taháš několik desítek kilo (snad až ke stovce) navíc a rozdíl jsou garantované 2 decibely...?

Je to normální jev levnějších aut a my jsme prostě v nižší třídě naším pěkným auťákem. Trochu nadneseně, ale taky trochu vážně: Rádio v levných autech je, jezdí-li se mimo obec a po dálnicích, zbytečný doplněk. A není to reprákama...

ad olej: Jasně, že záleží na stylu jízdy a trasách, o tom snad nepochybuje nikdo Když si ho měníte sami, resp. nedáváte to do autorizáku, jaký olej volíte? Možností podle manuálu je více, od klasičtější 5Wxx(30, tuším) po původní extra nízko viskózní 0Wxx...

Uživatelský avatar
WalterB
***
Příspěvky: 501
Registrován: 01 zář 2020, 12:45
Bydliště: Kutnohorsko

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od WalterB » 27 dub 2022, 17:14

Ad hluk - já to pořád říkám, že mám asi nějaké jiné auto :D
- hluk od kol/podvozku - nevnímám podle mne lepší standard ve své třídě
- hluk od motoru - vnímám výrazněji, než u jiných podobných aut (možná právě proto, že ho nepřehlušuje nic od toho podvozku :mrgreen: )
Holt otázka vnímání hluku je víc než cokoli jiného dána elementem mezi sedačkou a volantem.
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011

Uživatelský avatar
pirko7
*
Příspěvky: 75
Registrován: 24 říj 2021, 20:22

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od pirko7 » 28 dub 2022, 08:05

Já teda taky nechápu o jakém hluku se tu bavíte, je fakt že jednou týdně sednu do 1999 astry, a ta teda odhlučněná asi není vůbec, když v tomto DPI zatroubím tak to zní tak vtipně vzdáleně. Kdežto v Astře slyším klakson jak kdyby byl v tom volantu :lol: . Radio je potřeba si dát více nahlas (15vol), zapnout basy na plno a pak neslyšíte nic špatného :D . Jsem zvyklej od starého auta, abych neposlouchal vrzaní a jiné ruchy co mě znervozňovali že něco upadne :lol: :lol: . Zatím se tu jen furt peru z dojmy, co je rychlejší, zda 66kw astra nebo 81kw DPI. Dvojku má astra kratší, takže proto to po městě pro mě tak vypadá :lol: .
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.

Kejsi 1971
Příspěvky: 3
Registrován: 28 dub 2022, 09:50

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Kejsi 1971 » 28 dub 2022, 12:16

Chasnik píše:
05 říj 2021, 11:10
Willy, dříve si na to stěžovali jiní, drnčel jim plast palubky o spodní část čelního skla. Zkus se soustředit na toto místo, je vysoká pravděpodobnost, že to bude ono. K omezení rezonancí se do mezery vkládalo nějaké gumové těsnění, někdo tam dokonce nastříhal starý kožený pásek, pokud se pamatuju...
Chtěl jsem se prosím zeptat jestli už někdo přišel na tu rezonsnci, jsem tu nový, ale mám ten samí problém, zvuk se ozývá z pravé strany na přístrojovce naproti spolujezci díky za odpovědi

Uživatelský avatar
adal
*
Příspěvky: 66
Registrován: 10 srp 2010, 10:01

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od adal » 28 dub 2022, 14:20

V i20 mi drncel blbe nasazeny kabinovy filtr.
i30 1,5 DPi Start - 2021
ex: i20 1,2 - 2010

Uživatelský avatar
willy50
****
Příspěvky: 1068
Registrován: 16 lis 2009, 13:11
Bydliště: střední Morava

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 » 28 dub 2022, 16:03

Kejsi 1971 píše:
28 dub 2022, 12:16
Chasnik píše:
05 říj 2021, 11:10
Willy, dříve si na to stěžovali jiní, drnčel jim plast palubky o spodní část čelního skla. Zkus se soustředit na toto místo, je vysoká pravděpodobnost, že to bude ono. K omezení rezonancí se do mezery vkládalo nějaké gumové těsnění, někdo tam dokonce nastříhal starý kožený pásek, pokud se pamatuju...
Chtěl jsem se prosím zeptat jestli už někdo přišel na tu rezonsnci, jsem tu nový, ale mám ten samí problém, zvuk se ozývá z pravé strany na přístrojovce naproti spolujezci díky za odpovědi
Ahoj.
U mne to bylo takové nějaké klepání, nebo spíše ťukání, na sebemenší nerovnosti.
Pokud se by ten Tvůj zvuk dal tak nějak popsat, zkus se mrknout do motorového prostoru, úplně nahoře v rozích (směrem ke kabině) je taktový malý hluchý prostor.
Měl jsem tam napadaná nějaká semínka ze stromů.
Teď si užívám krásné ticho! :D/
Ale hledání různých pazvuků je běh na dlouhou trať, tak se obrň trpělivosti!
I30 1.5DPi, HB, comfort, silky bronze, manuál, 2021 - Willyho bronzový poklad
Bylo: Simca 1501; F 126P; Š 125; Felicia combi 1.3; Felicia HB 1.3; Fabia combi 1.4; I30 l 1.4CVVT; i20 benzín 1.2

Kejsi 1971
Příspěvky: 3
Registrován: 28 dub 2022, 09:50

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Kejsi 1971 » 28 dub 2022, 20:20

Jj děkuji :P

Kejsi 1971
Příspěvky: 3
Registrován: 28 dub 2022, 09:50

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Kejsi 1971 » 29 dub 2022, 08:12

Já myslel jestli tam nedrnči nějaký kabel na pristojovku ze spoda při jízdě po nerovnostech ](*,)

Uživatelský avatar
Jondre
*
Příspěvky: 59
Registrován: 03 říj 2020, 16:23

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Jondre » 29 dub 2022, 21:26

Dobrý den přátelé. Poslední týden pozoruji na své 1.5 dpi kombi jakési kovové zabouchání v motorovém prostoru při přejezdu sledu nerovností nebo při výraznějším zhoupnutí přední části auta. Od novoty se to neděje, nemám na mysli běžné bouchnutí tlumičů a ani se nejedná o již dříve probírané bouchnutí při řazení 1. Chci se zeptat, zda někdo nepozoruje něco podobného nebo už to dokonce neřešil?
Pozn.: podobný problém jsem řešil na své bývalce trojkové fabii, kde byl problém s jedním silentblokem uložení motoru. Zde se mi to ale zdá trochu jiné.
Předem se omlouvám, pokud seznáte, že dotaz nepatří do tohoto vlákna. Předem děkuji za konstruktivní odpovědi :wink:
Hyundai i30 kombi 1.5 DPI, Smart

Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“