Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Srandista
**
Příspěvky: 241
Registrován: 22 led 2022, 20:16
Bydliště: Brno

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Srandista »

Hento priame+nepriame vstrekovanie maju u Corolly (kedze sa teda bavime o konkurencii i30) u toho noveho dvojlitroveho hybridu, u 1.8 hybridu je to dokonca stale len nepriamy vstrek, kedze ten motor je z 2009, len s drobnymi vylepseniami (tiez ma ale ten motor aj s elektromotorom systemovy vykon len 122 koni, co je teda na ten objem za mna dost malo).
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Reklama
 

Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7901
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mexican »

a stale ten systmovy vykon 122k bohate staci stacisicom uzivatelov. Vratane mojho blizkeho kamosa, ktory ho ma v Aurise TS hybrid. Dve deti, vylety, zena..
Predtym mal nejakeho trojkoveho bavira v kombajnu, myslim dokonca radovy sestvalec
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 766
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od i30mpact »

Srandista píše: 21 dub 2022, 09:12 Hento priame+nepriame vstrekovanie maju u Corolly (kedze sa teda bavime o konkurencii i30) u toho noveho dvojlitroveho hybridu, u 1.8 hybridu je to dokonca stale len nepriamy vstrek, kedze ten motor je z 2009, len s drobnymi vylepseniami (tiez ma ale ten motor aj s elektromotorom systemovy vykon len 122 koni, co je teda na ten objem za mna dost malo).
Japonci maj prostě jiný priority, v tomhle případě spotřebu, výdrž, servisní nenáročnost a když už je potřeba, tak i snadnou servisovatelnost. Stačí se podívat na místní recenze japonskejch aut, vždycky je provází určité pohrdání nad tím, jak moc jsou jednoduchý. Ale když to funguje? Srovnej to třeba s tím, jak občas až kolotočářsky svoje interiéry řeší korejci. :D
Mexican píše: 21 dub 2022, 10:02 a stale ten systmovy vykon 122k bohate staci stacisicom uzivatelov. Vratane mojho blizkeho kamosa, ktory ho ma v Aurise TS hybrid. Dve deti, vylety, zena..
Predtym mal nejakeho trojkoveho bavira v kombajnu, myslim dokonca radovy sestvalec
Auris hybrid v kombíku? A předtím I6 v BMW? Takže další, co po založení rodiny rezignoval? :D

edit: Nechci aby to vyznělo nějak ošklivě. Já mám 1.5DPi v kombíku, jsem naprosto stejná kategorie. :D
bolek007
*
Příspěvky: 32
Registrován: 11 srp 2014, 14:30

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od bolek007 »

pánové, nechcete si to řešit nějde v pokecu? Takto je ze 150-ti stran dobrých 100 o ničem... :evil:
2021 i30 combi 1.5 DPi Smart
2014 ix20 1.6
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1693
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Prosím vás, diskutujte už pouze o motoru 1.5 DPi . Díky.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Uživatelský avatar
pirko7
**
Příspěvky: 125
Registrován: 24 říj 2021, 20:22

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od pirko7 »

Zlobí někomu taky to řazení zpátečky? :?: Je to tak 50/50 kdy mi to tam jde dát bez vetší síly.
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 766
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od i30mpact »

Mě to zlobilo opačně, nešlo vyřadit ze zpátečky na neutrál. Ale po 6000km se to trochu ochodilo a už se to nestává. Zařadit a vyřadit mi jde vždycky, ale musím se na to soustředit.

edit: v servisu říkali "s tím nic dělat nebudem, musí se to prostě zajet"
Uživatelský avatar
Vysous
**
Příspěvky: 458
Registrován: 16 lis 2021, 14:27

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Vysous »

V našem Focusu tam zpátečka nejde skoro nikdy - pomáhá vyřadit, pustit spojku, znova sešlápnout - zařadit zpátečku. Už jsem si s tím pár perných chvil v provozu užil 😁. Třeba tenhle postup zabere - holt každý auto vyžaduje jinej druh spolupráce 🙂
i30 kombi MY2022 1.0 T-GDI, Engine Red, Family Smart (od 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
willy50
****
Příspěvky: 1095
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 »

pirko7 píše: 23 dub 2022, 11:46 Zlobí někomu taky to řazení zpátečky? :?: Je to tak 50/50 kdy mi to tam jde dát bez vetší síly.
Jo taky tak. Ale bacha na to "používání větší síly"!
Já to zkusím znovu, pokud ani to nepomůže, ťuknu do jedničky, popř. postačí jednou, dvakrát prošlápnout spojku.
Zkrátka, jak nás to učili za krále Klacka. :lol:
Toto mi nevadí skoro vůbec.
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1693
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Ve Focusu i v Hondě co jsem měl,byl větší problém než tady u i30. Focus byl přímo tragický.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 766
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od i30mpact »

willy50 píše: 23 dub 2022, 13:04
pirko7 píše: 23 dub 2022, 11:46 Zlobí někomu taky to řazení zpátečky? :?: Je to tak 50/50 kdy mi to tam jde dát bez vetší síly.
Jo taky tak. Ale bacha na to "používání větší síly"!
Já to zkusím znovu, pokud ani to nepomůže, ťuknu do jedničky, popř. postačí jednou, dvakrát prošlápnout spojku.
Zkrátka, jak nás to učili za krále Klacka. :lol:
Toto mi nevadí skoro vůbec.
Jo, tohle pomáhá - pokud tam nejde zpátečka, zařadit jedničku a pak zpátečku a obráceně. Občas se prostě kolečka v převodovce neposkládají úplně nejlíp. :D
Zdeněk25
*
Příspěvky: 47
Registrován: 13 pro 2021, 18:30
Bydliště: Brno-venkov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Zdeněk25 »

=D>
Maras píše: 21 dub 2022, 11:06 Prosím vás, diskutujte už pouze o motoru 1.5 DPi . Díky.
Martinsp
****
Příspěvky: 1399
Registrován: 25 zář 2010, 09:59
Bydliště: Č. Budějovice

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Martinsp »

Vždy se to někam zvrhne a pokud se něco rozebírá 150 stránek, tak by to už mohlo být rozebrané do šroubku. Tady se možná ještě ani jeden nepovolil. :D
Hyundai I30 kombi, 1.6gdi, weekend. Tucson 2022, 1,6 T-gdi, 110kw, 4x4, smart
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
proviron
*
Příspěvky: 53
Registrován: 16 čer 2019, 14:33

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od proviron »

vie niekto porovnať 1,5 dpi a 1,6 valmematic ?
Mgls
*
Příspěvky: 69
Registrován: 27 črc 2020, 17:50

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mgls »

Tak musím říct, ze jsem přes známe měl konečně možnost porovnat motor 1.5 dpi a 1.0 tgdi a musím říct, že jsem byl rozhodnutý po 200 metrech prvním kopci. Neříkám, že je to špatný motor, ale mám z nej podobný pocit jako z mého současného 1.25 v i20. Na jízdu ve městě super, projev příjemný, ale do strmejsiho kopce horší a pokud chcete na okresce předjet šneka, který jede 70 km/h a vy chcete jet svých 90 nebo klasicky českých o deset více než je limit, tak potřebujete delší rovinku a podradit na trojku.
U trivalce tgdi jsem tento pocit neměl, jediné minus je prvních několik sekund než foukne turbo (těch par sekund si přijdete jak ve staré fabce mpi 40kw), bohužel samozřejmě tedy každé vyjeti z křižovatky je šnečím tempem, ale ve chvíli, kdy se zapojí turbo, je to úplně o něčem jiném a zrychlení na okresce při předjíždění mi přišlo neskutečné na takový motor.
Jelikož jezdím denně do práce 25 km tam a večer zase zpátky, 80% okresky a 20% město, tak budu určitě volit tgdi. Dokonce i spotřeba byla cca o litr nižší při normální jízdě.
Na závěr bych řekl, ze DPI bych bral, pokud bych jezdil hlavně město a chtěl bych mít auto na 10 a více let.
Já ale plánují po cca 5ti letech opět měnit, takže momentálně zvažují i 1.5 tgdi, nejspíš ale zvolim 1.0 kvůli usetrenym 50 000 a o litr nižší spotřebě.
Hyundai i30 Fastback N-Line 1.5 T-GDI 2024-
Hyundai i20 Family+ Club 1.25i 2019-2024
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“