Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
baffour
Příspěvky: 4
Registrován: 04 srp 2021, 21:52

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od baffour » 21 lis 2021, 07:33

remkren píše:
20 lis 2021, 15:24
Kolik máš s tou 1.5 DPI najeto? A v jaké to máš verzi HB?

Mam najeto asi 12k verze auta v comfortu…

Auto jsem kupoval jako predvadecku s najezdem necelych 10K takze zajeti jsem neovlivnil

Reklama
 

Pjotr1
**
Příspěvky: 354
Registrován: 26 črc 2020, 17:51

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Pjotr1 » 21 lis 2021, 09:06

Otázka jestli na krátké trasy 1.0 TGDI/1.5TGDi nebo 1.5 DPi není ani tak o tom zda to jednou za 2 týdny protáhnout na dálnici (některé benzinové frakce mají bod varu 300°C a tak se stejně nikdy neodpaří), ale o tom jak často měním olej. Motoru nevadí stříkání benzínu do válců, ale kontaminace oleje benzinem. Olej se má měnit max 1x ročně a :
  • buď jezdím málo = olej vyměním s malým počtem km
  • nebo jezdím hodně a to už není styl častých studených startů
Tedy já si myslím, že T-GDI s krátkými trasami (>7km) nebude mít zas takový problém neboli že se 200kkm dožije bez investic
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i

Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 5983
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mexican » 21 lis 2021, 09:13

napad dobry ale zabudol si este na karbonizaciu. Ktora s vymenou oleja nema az tak vela spolocneho
To to sa nastastie netyka 1.5 DPI. A tu ma mrzi, ze ho Hyundai/Kia viacnepouziva (napr Bayon/Stonic)

My sme v piatok kupili Stonica s 1.0 TGdi a uprimne sa tych problemov trochu bojim
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue
Obrázek


https://pancuha.wordpress.com/

Pjotr1
**
Příspěvky: 354
Registrován: 26 črc 2020, 17:51

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Pjotr1 » 21 lis 2021, 09:22

ano, souhlas, karbon může být problém, ale není velký rozdíl při dálničních přesunech a studených krátkých trasách. Naopak mi přijde že při studených ventilech se nemá co zapékat (vznikat karbon). Já si pro jistotu dal na hadičku odvětrání motoru odlučovač oleje a moje zkušenosti jsou že při městském provozu v odlučovači není nic a při dálniční rychlosti se tam něco objeví. Takže spíše bod pro studené starty.
Ale to už opravdu není o 1.5DPi
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i

pirko7
*
Příspěvky: 23
Registrován: 24 říj 2021, 20:22

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od pirko7 » 21 lis 2021, 11:58

No nevím, internet je plnej informací, jak ten přímovstřík jako takovej, je naprd v tom že se ty ventilky neočistí, protože přes ně ten benzín neteče.
Kvůli tomu některý automobilky dělají ten kombinovanej. Ještě bych se trošičku obával toho GPF. Zatím nová hračka, nikdo asi neví zda to bude problém jako DPF u diselu. :-k To čištění se paradoxně dělá při kvaltu bez plynu z kopce jestli to chápu. Njn DPI je městský auto, TGDI dálniční :D. Bál bych se ale s tak velkým objemem motoru přesednout do emisně utlumené 1.5dpi. U mě to snad nebude tak strašný výkonový rozdíl :D . Aby to pak nebylo jako tu psal akydam nebo kdo, jak trpěl na tu lenotu :-D. Škoda že nedělají 2.0 DPI, to by byl opravdu HIT.
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze - zatím na pásu, spíš na papíru.
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.

Uživatelský avatar
Leendrix
**
Příspěvky: 282
Registrován: 28 říj 2009, 03:45
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Leendrix » 21 lis 2021, 12:31

No uvidím přes týden 🙂 ta atmosféra slibuje bezproblémovou techniku, turbo motory výkon 😅 přes týden se projedu v autě tady kolegy a budu chytřejší 🙂
Hyundai Grandeur 3,3 V6, r.v. 2009
Hyundai Sonata 2.0 16V, r.v. 2002. (RIP)

Uživatelský avatar
willy50
***
Příspěvky: 874
Registrován: 16 lis 2009, 13:11
Bydliště: střední Morava

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 » 21 lis 2021, 12:56

To leendrix, Jen poznámka:
jestli se s někým domluvíš na zkušební jízdě, je tu ještě otázka zda bude 1.5Dpi vzor 2022 řidičsky stejná jako dvacetjednička! :?:
Velké rozdíly tam asi nebudou, ale....
Dobře si pamatuju na rozdíly u staré 1.4. Já jsem měl ještě tu neudušenou a byl to sakra rozdíl, když to v i30 ll přiškrtili!
I30 1.5DPi, HB, comfort, silky bronze, manuál, 2021 - Willyho bronzový poklad
Bylo: Simca 1501; F 126P; Š 125; Felicia combi 1.3; Felicia HB 1.3; Fabia combi 1.4; I30 l 1.4CVVT; i20 benzín 1.2

jeseter22
Příspěvky: 6
Registrován: 08 kvě 2021, 20:10

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od jeseter22 » 21 lis 2021, 14:47

Na motoru by být změny neměly. Ale nějaké změny tam jsou, např. android auto se nově propojuje bezdrátově, místo propojení kabelem.
Hyundai i30 I Hatchback 1.4 80 kW
ex Peugeot 307 1.4 66 Kw

daves
*
Příspěvky: 62
Registrován: 23 čer 2021, 17:30
Bydliště: Orlické hory

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od daves » 21 lis 2021, 16:34

MY22 má mít i přemapovaný motor. Prý úspora 1mg CO2/km.
čekající na Hyundai i30 HB, 1.5i CVVT, Smart
Opel Meriva B, 1.4Turbo 88kW tovární LPG, Enjoy
Škoda Fabia 2 Combi, 1.2HTP 51KW, Sport
Opel Corsa C, 1.0 43kW
Škoda Favorit 136L
Peugeot 205 GRD
Trabant 601 Combi

Uživatelský avatar
i30mpact
*
Příspěvky: 87
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od i30mpact » 21 lis 2021, 17:17

remkren píše:
20 lis 2021, 22:27
No myslím, že když někdo bude jezdit 14 dní kolem komína krátké trasy a jednou za 14 dní pojede hodinu po dálnici, tak se toho carbonu moc nezbaví. Turbo s přímým vstřikem opravdu není prioritně pro užívání auta jako auto do práce pro ježdění po městě a blízkém okolí.
To je pravda, tímhle ježděním na delší trasy se karbonových úsad v sání nezbavíš, pokud už tam nějaké jsou. Slouží to jenom jako prevence dalších. Podrobněji je to rozepsaný třeba tady v popisku tohohle videa: https://youtu.be/UTxohju0rtw

Pjotr1 píše:
21 lis 2021, 09:06
Otázka jestli na krátké trasy 1.0 TGDI/1.5TGDi nebo 1.5 DPi není ani tak o tom zda to jednou za 2 týdny protáhnout na dálnici (některé benzinové frakce mají bod varu 300°C a tak se stejně nikdy neodpaří), ale o tom jak často měním olej. Motoru nevadí stříkání benzínu do válců, ale kontaminace oleje benzinem. Olej se má měnit max 1x ročně a :
  • buď jezdím málo = olej vyměním s malým počtem km
  • nebo jezdím hodně a to už není styl častých studených startů
Tedy já si myslím, že T-GDI s krátkými trasami (>7km) nebude mít zas takový problém neboli že se 200kkm dožije bez investic
Max? Nemyslel jsi minimálně? U 1.5DPi se doporučuje výměna oleje jednou ročně při normálním provozu a jednou za půlrok při provozu v náročných podmínkách.

pirko7
*
Příspěvky: 23
Registrován: 24 říj 2021, 20:22

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od pirko7 » 21 lis 2021, 17:25

A tou mapou urcite snizej vykon vůči emisím :D . Jako z 3 litru to bude asi hodne znat. Ve meste rozdil nenajdes, takze jedte hlavne mimo nej. Ja byl smutny az u a nad 80km/h.
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze - zatím na pásu, spíš na papíru.
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.

Uživatelský avatar
remkren
**
Příspěvky: 289
Registrován: 21 kvě 2021, 00:07

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od remkren » 21 lis 2021, 17:58

jeseter22 píše:
21 lis 2021, 14:47
Na motoru by být změny neměly. Ale nějaké změny tam jsou, např. android auto se nově propojuje bezdrátově, místo propojení kabelem.
Není to sice prioritně o autu, ale tohle mne mrzí nejvíc, že v mém kupovaném začátkem léta není bezdrátový apple carplay. Asi je to zbytečný dotaz, ale je to hardwareová záležitost? Že jsou tam jiná elektronická střeva?
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000

pirko7
*
Příspěvky: 23
Registrován: 24 říj 2021, 20:22

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od pirko7 » 21 lis 2021, 20:22

To rádio jsem řešil s prodejcem a říkal že jde pouze o SW update. Takže by se to mělo v každém servisu dát nahrát i do toho loňského. A teď mě vyveďte z omylu. Ověřit by to ale mohl někdo z majitelů.
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze - zatím na pásu, spíš na papíru.
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.

csgut
*
Příspěvky: 26
Registrován: 04 zář 2021, 00:45

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od csgut » 24 lis 2021, 11:20

K věci "zájezdu" motoru:

Osobně mně přijde naprosto nepravděpodobné, že by se současné motory ještě zajížděly tak, jako tomu bylo kdysi (vlastně jsem tu dobu jako řidič ani nezažil). Daleko více pravděpodobný je podle mě faktor nezvyku. Jednak na nový motor, se kterým se člověk musí sžít/naučit se s ním/zvyknout si na něj. Navíc to prostě může být pro celou řadu uživatelů skutečně línější motor, než který měli do té doby. To čeká i mě. Jsem zvyklý na diesly, 130 kW, 91 kW. Silnější motory s jinou charakteristikou. Takže když bych tady měl po 5 tis. s Hyundai proslovy o tom, že nejdříve to bylo nepředstavitelně líné, ale už se to zajelo, tak si myslím, že pravda leží jinde.

Na auto se těším. Že bude míň výkonné, to vím. Na druhou stranu auto, které jede pohodlně 120 km/h a není u toho vytočené ke 4 tis. otáčkám, pro mě, alespoň si myslím, je v pohodě. Klidně i na dálnici. Kde jinde také ve 120 km/h rychlosti. Nezvyk to samozřejmě ale bude, styl jízdy budu muset uzpůsobit.

Uživatelský avatar
i30mpact
*
Příspěvky: 87
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od i30mpact » 24 lis 2021, 17:50

zabeh.png
zabeh.png (80.79 KiB) Zobrazeno 129 x

Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“