Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 6127
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mexican » 14 led 2022, 17:29

ak mas auto od nul, sam vies najlepsie ake trasy jazdis. Ak jazdis prilis vela kratkych cyklov ohriatie/vychladnutie.ohriatie asi by som zvazil vymenu oleja okolo 10 000km. Inak bezne drzat servisny interval raz rocne /15 000km

manzelka ma iny motor (1.0Tgdi) a prvych 1000km to auto doslova poskakovalo po 3-5km, takze uplne nanic. Zena teraz v zime tiez jazdi celkom kratke trasy (12-15km, casto este rozdeli na polovicu ked zastavi nakupit) takze ja budem menit olej teraz doma pri 4000km a potom uz v beznom rezime (rok/15 000km). V zasade ziadny lepsi servisny interval pri beznych podmienkach uzivania neexistuje
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue
Obrázek


https://pancuha.wordpress.com/

Reklama
 

Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 334
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 » 14 led 2022, 18:50

První výměna v autorizaku po 10.000. Mrkni několik hodně stránek dozadu jak to zmíněný autorizak celé podělal..... ](*,) Bylo to v dubnu 2021.
H i30 combi Comfort 1.5DPI

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 17648
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Axel.Foley » 14 led 2022, 21:28

Mouse80 píše:
14 led 2022, 17:22
Tak zase trochu k tematu 😄. Vim, ze se to uz resilo ,ale stejne mi to neda 😄 Mam auto od 26.11.a uz mam najeto 3200 km. Uz mi trosku zacla klesat spotreba, nemyslim si ze to je zajetim. Je to spis tim, ze jsem si zacal na ni davat pozor. Uz jsem se nabazil jak to krasne reaguje na plyn oproti Fabce pred tim a uz si tu akceleraci tolik neuzivam. Ted by me zajimalo, jestli jste sli do vymeny oleje nebo se nechali od autorizaku ukecat , ze to neni potreba a ze klidne az po 30000. Ja bych rad ted vymenil , ale oni nechcou ze to neni potreba. Resit to pres normalni servis aby mi pak rekli, ze jsem si to tim postal se mi moc nechce . Proc neplati muj zakaznik muj pan a nechce se jim ? 😄
Nechce se jim protože :hyu: ](*,) ](*,) ](*,) Udělej to mimo autorizák. A pak, jak píše Mexican, bych držel interval 15000 km/1 rok, t. j. první prohlídka při 15000 nebo po roku, druhá při 30 nebo po dvou letech, ...
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek

Adam1987
Příspěvky: 2
Registrován: 22 bře 2021, 21:27

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Adam1987 » 15 led 2022, 22:31

Mouse80 píše:
14 led 2022, 17:22
Tak zase trochu k tematu 😄. Vim, ze se to uz resilo ,ale stejne mi to neda 😄 Mam auto od 26.11.a uz mam najeto 3200 km. Uz mi trosku zacla klesat spotreba, nemyslim si ze to je zajetim. Je to spis tim, ze jsem si zacal na ni davat pozor. Uz jsem se nabazil jak to krasne reaguje na plyn oproti Fabce pred tim a uz si tu akceleraci tolik neuzivam. Ted by me zajimalo, jestli jste sli do vymeny oleje nebo se nechali od autorizaku ukecat , ze to neni potreba a ze klidne az po 30000. Ja bych rad ted vymenil , ale oni nechcou ze to neni potreba. Resit to pres normalni servis aby mi pak rekli, ze jsem si to tim postal se mi moc nechce . Proc neplati muj zakaznik muj pan a nechce se jim ? 😄
Já to udělal - pro můj klid a pocit. Auto mám od 2/21 a olej jsem měnil při najetí necelých 2700 km (5/21) a stálo mě to v Autolaros Ostrava 2465 Kč = pohoda. V úterý jedu na první garančku, tak uvidíme. Kontroloval jsem si předevčírem pro zajímavost rysku oleje a nějakých osmi měsících od výměny mám hladinu oleje v půlce mezi minimem a maximem...

hundak
*
Příspěvky: 17
Registrován: 29 črc 2021, 21:32

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od hundak » 16 led 2022, 15:25

Zdravím všechny i30 1,5 DPi.
Pokud jste starší rok nar.,tak si pamatujete,že byli doporučovány výměny mot.oleje po ujetí cca 2 000 km u nového auta,včetně filtru oleje(někdy ještě ne plnoprůtokového).
Tenkrát nebylo tak přesné obrábění strojních součástek jako dnes,proto tento interval.
Dnes je obrábění podstatně přesnější,ale stále je důležité,aby se součástky v motoru tzv.zalapovaly,t.j. jemně zabrousily(sedli si),při chodu motoru v provozu.A tam dochází k zvýšenému otěru součástek,ať je obrábění sebepřesnější.Proto není od věci vyměnit mot.olej po cca. 2 000 - 3 000 km,kdy je v oleji zhruba o 20% víc kovového otěru,než po zbytek životnosti motoru.
Pro info - pracoval jsem několik roků v podniku SOMET Teplice,takže o přesném obrábění něco vím.:)
Přeji vám mnoho šťastných km s vašimi i30.
Mám již druhou.:)

slabostka
****
Příspěvky: 1209
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od slabostka » 16 led 2022, 18:29

tak je zábeh motora je stále dobrá prespešná vec t.j. aj s výmenou oleja a filtra... a potom samozrejme ďalej pokračovať vo vhodných intervaloch výmeny oleja - teda adekvátne skrátených lebo 15 000km platí pre ideálnu prevádzku.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021

Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 7900
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od idam.i » 16 led 2022, 20:05

Ja sim vymenil prvý krát po 5.000km bez info :hyu: servis.Potom som išiel po 10.000 na garančku.Oni to brali ako po 15.000km.Potom som už chodil normálne po 15.000km a bol kľud.
Hyundai i20 Chic 1,25 2017, biela
Opel Insignia GS 1,5 turbo Innovation Satin Grey (2018-)
Hyundai Elantra 1,6 Style , Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8i
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...

Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4832
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Alf6 » 16 led 2022, 20:14

Za nějakých 4000 km bych udělal první výměnu. Ale dal bych ten nejlevnější olej, který splňuje specifikaci. Když dáš nějakej lepší(třeba na esterovym základu), tak naopak zabeh prodloužíš(tzv. podtrhnuty zabeh). Google napoví více :D
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
ALU disk: DEZENT TX 17", Shell Helix Ultra 5w-40, Denso Iridium Power, Castrol Syntrans Transaxle 75W-90

slabostka
****
Příspěvky: 1209
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od slabostka » 16 led 2022, 21:59

prvý olej vymeníš predsa PO zábehu čiže druhá náplň už môže byť čokoľvek aj TOP olej.... iné je to s prvou náplňou po generálke - tam ako píšeš niečo ala obyčajný v rámci normy.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021

Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 7900
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od idam.i » 17 led 2022, 07:41

Podtrhnutý zábeh ? To nepoznám. :-k
Hyundai i20 Chic 1,25 2017, biela
Opel Insignia GS 1,5 turbo Innovation Satin Grey (2018-)
Hyundai Elantra 1,6 Style , Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8i
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...

Pjotr1
**
Příspěvky: 411
Registrován: 26 črc 2020, 17:51

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Pjotr1 » 17 led 2022, 08:34

Vy tady vycházíte z předpokladu, že vnitřní stěny válců nejsou dostatečně hladké a záběhem se vyhladí. To si já ale nemyslím, např Škoda provádí plazmové nanášení povrchové vrstvy válců a tento povrch bych asi nechtěl a ani nemohl dále vyhlazovat.
Takže já předpokládám, že se současnými technologiemi je zajíždění ve smyslu sednutí si kluzných ploch výrazně menší a kratší např 1k km.
První zkrácená výměna oleje ale má smysl. Současná ekologie prý nedovoluje dostatečně umýt obrobek (hlavu nebo blok motoru) a tam zůstává nečistý povrch (špony ne, ale výplachová kapalina) a ta se smeje až provozem. To je také důvod proč se mají při záběhu střídat otáčky = aby olej propláchl všechny části.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i

Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4832
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Alf6 » 17 led 2022, 09:12

Zdroj oleje. cz:

"....tak s tímhle doporučením bych byl dnes velmi opatrný: někteří výrobci (např. Ford) používají tzv. "záběhové oleje", což není nic jiného, než zřejmě ten úplně nejobyčejnější olej, který tomu motoru ještě neublíží, ale zajistí to, že záběh proběhne v nějaké rozumné době, přesněji řečeno za nějakou rozumnou ujetou vzdálenost. Náhrada takového oleje už ve 2 tis. km za výrobcem předepsaný a hlavně "lepší" (ty uvozovky jsou tam schválně) olej může způsobit to, čemu se obvykle říká "podtrhnout záběh", tj. že průběh záběhu se přinejmenším výrazně zpomalí, ne-li zastaví, což určitě není dobře. Málokterý uživatel totiž vůbec ví, čím lze charakterizovat ukončení záběhu, a už vůbec není schopen poznat, zda-li už je po záběhu nebo ještě ne"


Ale na zabeh motoru a nebo i tzv. podtrhnutí se na Oleje. cz dá najít více odkazů.
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
ALU disk: DEZENT TX 17", Shell Helix Ultra 5w-40, Denso Iridium Power, Castrol Syntrans Transaxle 75W-90

slabostka
****
Příspěvky: 1209
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od slabostka » 17 led 2022, 10:44

"zábehový" olej je ten čo tam naliali vo fabrike a to už neovplyvniš ibaže by si ho hneď vylial a na zábeh tam dal iný čo asi nemá zmysel lebo aj výrobca tam určite naleje niečo ekonomicky zmysluplné a teda niečo obyčajné. Zábeh je potrebný ale je oveľa kratší ako kedysi. Takže po 2000km plus minus už môže aj ten najviac hogofogo olej bez problémov. Páni z oleje.cz sú fanúšikovi amatéri nie tribologovia a nie všetky ich názory sú správne resp. dá sa s nimi polemizovať.

A ako som písal iné je to keď si niekto zgenerálkuje motor a potom má zmysel rozmýšľať aký olej na zábeh.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021

Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4832
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Alf6 » 17 led 2022, 11:58

Já bych byl na rozdíl od tebe ve všeobecném hodnocení členů tamního fóra opatrnější a všechny do jednoho pytle neházel. Zvlášť ty, kteří se tomu profesně věnovali.

Má zkušenost je vynikající. Vždy někdo poradil. A udělal to dobře. Když jsem zadal o radu zde, tak se na mě každý vykašlal. Proto už chodím pro rady tam a nebo ještě na jiná fóra.
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
ALU disk: DEZENT TX 17", Shell Helix Ultra 5w-40, Denso Iridium Power, Castrol Syntrans Transaxle 75W-90

Odjinud
***
Příspěvky: 660
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Odjinud » 17 led 2022, 13:28

Ja jsem jako setrilek, co chce mit auto dlouho (no, hlavne nevim, jestli za 10-15 let nejaka rozumna nova auta diky EU budou), zabeh hodne studoval a to s tou vymenou oleje po zabehu se uz vetsinou povazuje za prezitek, takze jsem do toho nesel. Cetl jsem k tomu docela dost clanku na netu i diskuze pod tim, i se bavil osobne s par lidma, co autum rozumi. Jako asi by to bylo lepsi, ale efekt asi uz nebude, jaky byval kdysi...
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW

Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“