Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
WalterB
**
Příspěvky: 460
Registrován: 01 zář 2020, 12:45
Bydliště: Kutnohorsko

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od WalterB » 07 led 2022, 07:59

Dobrá, neporovnávejme tedy i30 s Ceedem, možná v tom je opravdu nějaká strategie koncernového odlišení (i když dokud jsem jezdil pouze Ceedem, tak jsem si to nemyslel, a spíš jsem naopak koukal na :hyu: jako na toho "důležitějšího" v rodině - něco jako VW u Piëchů).
Ale zajímalo by mě to srovnání i30 III s 1.5 DPI a původním 1.4 MPI, a to nejen z hlediska toho zvukového projevu, ale i jiných parametrů (dynamika, spotřeba atd.). Pokud vím, tak zatím nikdo nic takového nedělal (na Slovensku v Autožurnálu vedle sebe stavěli i30 III 1.5. DPI a i30 II 1.6 MPI). A jak jsem koukal tady do fóra, tak vlastníků i30 III s 1.4 MPI se tady taky moc nepohybuje, ačkoli těch aut musí u nás po silnicích jezdit hodně. Kdyby se chtěl někdo ozvat... :wink:
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011

Reklama
 

pirko7
*
Příspěvky: 27
Registrován: 24 říj 2021, 20:22

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od pirko7 » 07 led 2022, 20:27

Na youtube je video ze slovenska jednak kde se porovnává 1,6CVVT s 1,5DPI ale také alespoň zmíňka a porovnávací akcelerační tabulka 1,4mpi. Kde je vidět že DPI je pružnější. Věci jako podvozek apod. jsem ale také nenašel :-k .
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze - zatím na pásu, spíš na papíru.
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.

Zdeněk25
Příspěvky: 8
Registrován: 13 pro 2021, 18:30
Bydliště: Brno-venkov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Zdeněk25 » 08 led 2022, 11:02

Cecil67 píše:
06 led 2022, 12:50
Nebrečte pořád.... :D Ted se mnou jel kolega z práce po dálnivi a říkal, že je to krásně tiché...
Souhlasím, přiměřeně tiché...

Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 334
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 » 08 led 2022, 12:34

Ano, to je ten správný termín, primerene :D
H i30 combi Comfort 1.5DPI

hundak
*
Příspěvky: 17
Registrován: 29 črc 2021, 21:32

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od hundak » 09 led 2022, 09:18

Porovnání parametrů Hyundai i30 1,5 DPi (2020) a 1,4 CVVT (2011).
Odkaz u mně v PC vyžaduje vypnutý ublock origin a privacy badger,potom se zobrazí všechna data.

https://www.automobile-catalog.com/auta_cmpower.php

Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 7901
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od idam.i » 09 led 2022, 12:07

Dáta sú zaujímavé,no reálne porovnanie by bolo super.
Hyundai i20 Chic 1,25 2017, biela
Opel Insignia GS 1,5 turbo Innovation Satin Grey (2018-)
Hyundai Elantra 1,6 Style , Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8i
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...

csgut
*
Příspěvky: 39
Registrován: 04 zář 2021, 00:45

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od csgut » 10 led 2022, 09:57

Chtěl bych se motoru 1.5 DPi omluvit za své předchozí podezření, že z krásně tichého motoru se po chvíli jízdy a zastavení stane zvláště rezonující motor. To, že jste mi na to nikdo neodpověděl, vedlo k tomu, abych zjistil, že jsem se nechal opít ventilátorem (bez sepnutí klímy) a zjevně onen zvuk vykazuje ten. A když už jsem to hodil na motor, a uvádím to teď na pravou míru, tak i v rámci tohoto vlákna - také to někdo pozorujete, nebo mám ventilátor hlučný chybně pouze já? I na nejnižší otáčky to "rachtá".

Jinak to, že je motor krásně tichý, nesouvisí s tím, že je slyšet hluk za jízdy v kabině, kdyby to někdo chtěl zaměňovat. Zatímco motor je zvukově =D> , odhlučnění kabiny je zklamáním, proč si to neříct. Nicméně i tak převládá spokojenost. :-)

Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 10312
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mr. HYUNDAI » 10 led 2022, 10:03

Pokud máš na mysli ventilátor ventilace (to zní hrozně), tak se k němu klidně mohl dostat nějaký lístek a to dokáže dělat šílený kravál :roll: .
Takže otevřít kastlík (přihrádku na rukavice), vyndat z něj obsah, vyháknout a vyklopit jej, za ním je uložení filtru ventilace, otevřít dvířka, vyndat filtr a sáhnout do ventilátoru jestli v něm něco není a nedělá tenhle hluk :wink: . A pak už jen zase složit zpátky...

Co se týče odhlučnění, tak vždycky záleží na tom z čeho člověk přechází :lol: .
23. ( H 13.) i30 PDE FB 1,0 T-GDi DCT Smart
22. ( H 12.) Tucson TLE 1,6 CRDi 100 kW DCT Adventure Tech

Odjinud
***
Příspěvky: 662
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Odjinud » 10 led 2022, 13:50

Motor je na volnoběh tichý a dobře izolovaný. Když jsem to prvě přivezl, příbuzná na chalupě myslala, že je to elektromobil (neslyšela motor). A i teď se mi někdy stane, že při dojezdu zapomenu vypnout motor (neslyším ho), takže pustím spojku a hrc, chcípne.
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW

Uživatelský avatar
willy50
***
Příspěvky: 944
Registrován: 16 lis 2009, 13:11
Bydliště: střední Morava

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 » 10 led 2022, 14:26

Chlapi, nebrečte pořád nad tou hlučností!
Já mám tak trochu opačný problém - vzhledem k tomu, jak je to auto dosti tiché, tak slyším jistý zvuk odněkud z palubky(takové jakoby pukání) a musím říct, že mne to přivádí k šílenství! ](*,)
A konečně taky chápu jednoho známého, který jezdí Lexusem a neustále si stěžuje na nějaké "cizi" zvuky.
I30 1.5DPi, HB, comfort, silky bronze, manuál, 2021 - Willyho bronzový poklad
Bylo: Simca 1501; F 126P; Š 125; Felicia combi 1.3; Felicia HB 1.3; Fabia combi 1.4; I30 l 1.4CVVT; i20 benzín 1.2

Odjinud
***
Příspěvky: 662
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Odjinud » 10 led 2022, 14:55

To je v poho, já mám ve focuse snad nějakýho červotoče, nebo. Jak je nekdy ticho, tak to zvuk, jako by někdo něco v palubce chroustal :-)

I když v i30 mám teď pavouka, bydlí někde u stropního světla a občas se spustí po vlákně dolů, to mě docela baví. U forda jsem měl taky pavouka, bydlel v levém zrcátku a když auto zastavilo, udělal pavučinu od zrcátka doů. Docela chytrý, za jízdy toho pak nachytal, potvora, docela dost :-)
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW

Uživatelský avatar
Maras
***
Příspěvky: 991
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras » 10 led 2022, 15:02

No já dnes zaznamenal první problém. Auto několik dnů stálo a jak jsem chtěl nastartovat jen to to točilo a nechtělo chytnout až na potřetí. Pak po krátké jízdě už normální start a zítra ráno jsem zvědavý co bude. Takže tipuji na slabou baterii.
Hyundai i30 HB 1.5DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...

Odjinud
***
Příspěvky: 662
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Odjinud » 10 led 2022, 15:12

No a "dobíjíš" neustále zapnutými světly (co vypínají inteligetní dobíjení baterie)?
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW

Uživatelský avatar
Maras
***
Příspěvky: 991
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras » 10 led 2022, 15:26

Problematiku inteligentního dobíjení samozřejmě znám, světla se teď v zimě pouštějí skoro pořád, ovšem nejlepší je vypnout inteligentní konektor baterie na mínusovém pólu a přelepit izolepou otravnou kontrolku, což mi nic jiného nezbyde. Tím zajistím trvalé napětí a pořádné dobití baterie.
Hyundai i30 HB 1.5DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...

csgut
*
Příspěvky: 39
Registrován: 04 zář 2021, 00:45

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od csgut » 10 led 2022, 15:35

Mr. HYUNDAI:
Zní to dost pravidelně na list, ale i tak prima nápad a třeba tam něco bude. Zkusím se tam přes přihrádku na rukavice :D podle návodu dostat, třeba mě něco překvapí. Díky.

willy50:
To není brečení, ale konstatování.
No jasně, jakékoli nahodilé a nepravidelné skřípání a vrzání je nejhorší. To mi vadilo i u starýho rozbuchu. :D

Maras:
Docela mě překvapilo, co tomu dali za "silnou" (kapacitně) baterii, na daný motor. Dost mě tenhle problém teda překvapuje. Jestli s tím nesouvisí teda komentář od
Odjinud: Nevím, jak jste to myslel přesně. Jakože je řízeno dobíjení baterie za provozu primárně při pouze denním svícení?

Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“