Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 6133
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mexican » 10 led 2022, 15:38

nove auta su peknym treningom na elektromobilitu
Stonica mame cca 6 tyzdnov a uz som ho 3x daval na nabijacku (preventivne) - startuje to vsak aj po tyzdni v -5 uplne bez problemov
Som zvedavy ako dlho vydrzi

aka je u 1,5DPI baterka? (myslim kapacita)
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue
Obrázek


https://pancuha.wordpress.com/

Reklama
 

slabostka
****
Příspěvky: 1214
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od slabostka » 10 led 2022, 15:54

ze je to vtip?
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021

Odjinud
***
Příspěvky: 662
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Odjinud » 10 led 2022, 15:56

Jo, to bylo na Marase. Má se za to, že pokud máš přední světla žárovky, tedy ne LEDky, tak při jejich zapnutí se vypne systém tzv. inteligentního dobíjení aku (který ve skutečnosti aku ničí tím, že ji nabíjí jen ve stavu poslední nouze; bohužel další eko kurvíto - trochu to šetří palivo tím, že alternátor běží jen omezenou dobu). Docela je to tu někde rozepsané.

Baterie je silná kvůli kvůli start-stop, spoustě elektroniky v autě, no a taky tomu "inteligentnímu" dobíjení. Ale takové baterky jsou dneska snad všude...
csgut píše:
10 led 2022, 15:35

Maras:
Docela mě překvapilo, co tomu dali za "silnou" (kapacitně) baterii, na daný motor. Dost mě tenhle problém teda překvapuje. Jestli s tím nesouvisí teda komentář od
Odjinud: Nevím, jak jste to myslel přesně. Jakože je řízeno dobíjení baterie za provozu primárně při pouze denním svícení?
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW

Uživatelský avatar
Maras
***
Příspěvky: 991
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras » 10 led 2022, 16:02

Baterka tam je pořádná, tuším 70 desátka. No ono to nenastartování může mít i jiný důvod, palivo, cívka, snímač teploty, nebo otáček, kabel kousnutý od kuny atd. No uvidím zítra.
Hyundai i30 HB 1.5DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...

Uživatelský avatar
willy50
***
Příspěvky: 944
Registrován: 16 lis 2009, 13:11
Bydliště: střední Morava

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 » 10 led 2022, 16:26

Jo 70Ah.
*
Na margo příběhu cecil67 ohledně napětí baterie:
Včera jedna cesta tam 20km, 5 hodin na mraze, po otočení klíčku na Aku 11,9V.
A to se celou cestu tam, asi kvůli zimě, nabíjelo!
Trochu málo :-k
Ještě mne napadá jedna možnost - bylo to v Oderkách, tak jestli tam není nějaká Aku patogenní zóna. :mrgreen:
I30 1.5DPi, HB, comfort, silky bronze, manuál, 2021 - Willyho bronzový poklad
Bylo: Simca 1501; F 126P; Š 125; Felicia combi 1.3; Felicia HB 1.3; Fabia combi 1.4; I30 l 1.4CVVT; i20 benzín 1.2

Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 334
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 » 10 led 2022, 17:13

Jo, a sahá až na Kozlov. :mrgreen: No vida, tak se nám rozrůstá klub těch, co mají před startem min jak 12V. A to by ta baterka měla být podle tabulek dávno po smrti....
H i30 combi Comfort 1.5DPI

Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 334
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 » 10 led 2022, 17:14

Maras píše:
10 led 2022, 16:02
Baterka tam je pořádná, tuším 70 desátka. No ono to nenastartování může mít i jiný důvod, palivo, cívka, snímač teploty, nebo otáček, kabel kousnutý od kuny atd. No uvidím zítra.
Zdar, nevíš, jaké jsi měl napětí těsně před startem?
H i30 combi Comfort 1.5DPI

Uživatelský avatar
Maras
***
Příspěvky: 991
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras » 10 led 2022, 17:17

Napětí neměřím. Ale řekl bych, když nad tím přemýšlím, mohla by to být i civka startéru, bo on točil naplno a hladce a jakoby nevyjel pastorek. No uvidíme, bude to nějaká hloupost.
Hyundai i30 HB 1.5DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...

Uživatelský avatar
i30mpact
**
Příspěvky: 203
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od i30mpact » 10 led 2022, 18:25

Maras píše:
10 led 2022, 17:17
Napětí neměřím. Ale řekl bych, když nad tím přemýšlím, mohla by to být i civka startéru, bo on točil naplno a hladce a jakoby nevyjel pastorek. No uvidíme, bude to nějaká hloupost.
To se mi jednou stalo taky, auto asi nepřečetlo imobilizér - jen točilo, a na palubce svítila kontrolka imobilizéru. Stačilo klíč vytáhnout a znovu vložit, pak to chytlo na první otočení.

proviron
*
Příspěvky: 38
Registrován: 16 čer 2019, 14:33

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od proviron » 10 led 2022, 19:37

a čo keď si hneď po naštartovaní pustím vyhrievanie sedadla, ide to na úkor baterie ?

Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 334
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 » 10 led 2022, 20:14

Pokud má baterka víc jak 70%, tak jo.... Kup si měřák do zapalovače a uvidíš sam :D
H i30 combi Comfort 1.5DPI

dibarbora
****
Příspěvky: 1410
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od dibarbora » 10 led 2022, 21:28

Keď bude veľká zima tak ani nie... ale pri teplote nad nulou a dostatku náboja v baterke áno.... systém nechá akumulátor živiť aj všetko naraz... vyhrievanie sedadiel, volantu, okna a zrkadiel.... pri sedačkách to aj poznať... holt je rozdiel keď je tá istá vyhrievacia dečka napájaná 12V z aku alebo 15V z alternátora.... (kontrolná otázka... kedy bude asi lepšie ohrievať prdel..... :?: :mrgreen: )
Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.

Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 334
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 » 10 led 2022, 21:40

Moje ohřívá prdel aji v létě....je zimomriva :D Ale jak říkám, na meraku je to krásně vidět jak to nabíjí. Nebo nenabiji :D
H i30 combi Comfort 1.5DPI

Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 334
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 » 11 led 2022, 07:32

Tak jsem dnes zkoušel ten výhřev sedadel. Při zapnutí pokles o 0,2V ( jedno sedadlo) a po vypnutí opět původní hodnota. Bez zapnutých sedadel auto zrovna dobíjelo napětím 14,3V ( takže pokles byl uveden z této hodnoty :D ) při zapnutých světlometech. Jinak dnes start při nap.11,7V ( -7 venku), v práci připojena nabíječka c-tek ( do práce to mám 4km) a hned to skočilo do cyklu č.4. To by znamenalo, že baterka má podle nabíječky cca 80 procent...
H i30 combi Comfort 1.5DPI

Patr
*
Příspěvky: 64
Registrován: 24 bře 2021, 22:39

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Patr » 11 led 2022, 10:31

Já to mám do práce cca 6,5km. Po otočení klíčkem mě měřák ve 12V zásuvce ukazuje 11,5 - 11,7. Jak kdy, ale i v létě!
Ale mám při startu zapnutá světla, jede rádio a na motoru mám plašič na hlodavce (přímo na baterce). Dobíjím jednou měsíčně, teď ale budu muset interval zkrátit, protože mě na těch 6,5km ještě přibyla zastávka ve školce :(
Ovšem i po večerním nabití do plna (C-tek) mě to ráno hodí 11,9 max.
Fakt je, že např. u předchozího Citroenu C4 se mě světla rozsvítily až po nastartování. To bylo určitě lepší řešení.
Hyundai i30 kombi 2021, 1.5 DPi 81kW, Start Plus, Polar White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White

Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“