Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7981
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mexican »

Sprite píše: 12 dub 2024, 09:18
mozecek píše: 11 dub 2024, 16:50 Do DPI je v manualu jasne napsano ze je doporuceno 95oktan pripadne nizsi 91-94oktan. Vyssi uveden neni. Jestli se tim navic zvysi spotreba bez zvyseneho vykonu lze asi konstatovat, ze palivo bylo neefektivne spaleno, tedy nejspis skodi take jen jinde a jinak.
Nechci kecat, ale mám pocit, že přímo na víčku nádrže je psáno něco ve smyslu 95 a víc. Čili určitě by 98 neměl být problém, potažmo nějak škodit. Můj názor :)
a preco liat nieco drahsieho, co sice nemoze uskodit ale rozhodne neprospeje? Nie je lepsie tankovat bud aditivovany BA95 alebo ho dodatocne aditivovat (STP, VIF, Ekolube, ...)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Reklama
 

Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 783
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od i30mpact »

Proč tankovat nějaký dražší? Probíralo se to tu asi tisíckrát, místo biosložky je tam ETBE, který je sice dražší, ale stabilnější a šetrnější k palivovému systému.
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9020
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od idam.i »

Každý nech robí ako uzná za vhodne. :wink:
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
Antoncik_a_FIALKA
*
Příspěvky: 32
Registrován: 25 říj 2006, 00:02
Bydliště: Usti nad Labem

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Antoncik_a_FIALKA »

Ahoj všem,

dlouho jsem na tomto fóru nic nenapsal! 🤗 Koukám po ojetém i30 z roku 2022 s benzinovým motorem, ale stále se nemohu rozhodnout, který motor si pořídit: buď 1.5 DPI nebo 1.0 TGDI. Můj nájezd je kolem 15 tisíc kilometrů, cesta do práce z Teplic do Ústí přes D8 je asi 21 km jedním směrem. Dále podnikám výlety s rodinou (1 dítě) a jednou ročně jedeme do Chorvatska. Nejde mi tolik o výkon, ale spíše o spotřebu a spolehlivost. Díky moc za rady!
ACCENT_95_5dvr_1.3 - DEAD
Uživatelský avatar
mozecek
**
Příspěvky: 419
Registrován: 02 bře 2023, 10:47
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od mozecek »

Tak to mas asi jednoduche :) vyhodou DPI je mensi ujma na zdravi jezdenim po meste, pri projizdkach 20km+ uz to resit nemusis. S TGDI budes mit na popisovanych trasach mozna az o litr nizsi spotrebu coz je pro tebe rozdil asi tak 5000kc rocne. Na DPI se ti muze pokazit mene veci kdyz tam nejsou, ale ted to budes mit v zaruce a za X let kdyby neco tak budes mit neco nasporeno. Vzal bych fastback TGDI 8) dostanes lepsi zadni napravu a tech par koniku v lepsich otackach si rad uzijes. DPI je fakt dost sterilni a s tim jsi odsouzen k rodinnemu kombi, ktery sice neni uplne skaredy, ale fastback uz od pohledu jede lip :lol:
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9020
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od idam.i »

Tiež by som volil DPI.V meste určite lepšie a na dialnici ramci predpisov v poho. 8-[
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
Krepi
*
Příspěvky: 87
Registrován: 10 led 2020, 13:08

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Krepi »

Mám DPi 3 roky a spokojenost. S rodinou stejně člověk jezdí opatrněji a když to vidím na silnici, jak ty opice za volantama ani neznají předpisy, tak o to více jsem na pozoru a nikam se neženu. Ale k tématu, DPi na dlouhodobé užívání ideální, kdo mění auta do 4 let, tak je to jedno. Jinak brzdou nejsem a auto jezdí dobře :D/
Hyundai i30 kombi 2021 Smart 1.5 DPi, průměrná spotřeba 5.6l
Sprite
**
Příspěvky: 264
Registrován: 05 pro 2022, 14:49

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Sprite »

Mexican píše: 12 dub 2024, 10:02
a preco liat nieco drahsieho, co sice nemoze uskodit ale rozhodne neprospeje? Nie je lepsie tankovat bud aditivovany BA95 alebo ho dodatocne aditivovat (STP, VIF, Ekolube, ...)
Ano, takto jsem to praktikoval posledních 8 let. Ale po změně 95ky na E10 a vzhledem k menším nájezdům u druhého auta jsem přešel na 98. Jak už tu někdo psal, právě vzhledem k menším nájezdům mě ten rozdíl v ceně až tak "nebolí", ale hlavně nemusím přemýšlet, jestli už benzín v autě není dýl jak 2 nebo 3 měsíce a jestli nenadělá paseku. A tankovat za méně, jen proto, abych tankoval častěji, to asi nechci. Takže ano, můj primární důvod přechodu na 98 je menší nájezd a s tím spojené potenciální problémy E10 95 a pak vidím i výhody s tím spojené ve formě snad větší "šetrnosti" k palivovému systému, jak už tu taky bylo psáno :wink:
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7981
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mexican »

ale on DPI je stavany na E10 (vid manual a viecko nadrze), takze tam sa tomu fakt nic nestane. Je to take to strasenie novinarmi, nie je to zalozene realne na ziadnej realnej zalezitosti. Napisane vsak uz tisickrat - su to vase peniaze. Vcera som si spomenul, ked som tankoval plnu na moto za 640kc a predomnou na benzikoe platil borec len za ciga 760kc ako mi ludia hovoria, ze "moto je drahy konicek" :-)

Inak aj motorke z roku 2001 ten E10 nerobi vobec nic (a to som ho sporadicky tankoval snad posledne 2-3 roky, rozptyl medzi tankovanim najma v zime byva znacny, teraz som mal kvoli dvom servisom a blbej zime 4 mesiace beznal v nadrzi (nejaky rakusky e10 z dost pochybnej pumpy v Hadres)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Sprite
**
Příspěvky: 264
Registrován: 05 pro 2022, 14:49

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Sprite »

Mexican píše: 15 dub 2024, 07:05 ale on DPI je stavany na E10 (vid manual a viecko nadrze), takze tam sa tomu fakt nic nestane. Je to take to strasenie novinarmi, nie je to zalozene realne na ziadnej realnej zalezitosti. Napisane vsak uz tisickrat - su to vase peniaze.
Jasně, že DPI je na E10 stavěný :) To já vůbec nerozporuju. Ale jak jsem psal, tankuju i do druhého auta.
Zároveň to, že je na to to stavěný z hlediska toho, že to (jak psali novináři - já jsem laik) nebude škodit žádným těsněním apod., tak ale neznamená, že to zároveň neudělá to, co např. v tomto videu https://garaz.tv/player/9XSyVMARmopFwAQOdEdL

Ano, rok v nádrži je extrém a to asi nikdo nemá... Ale, přesto ve mě biosložka v E10 zanechala po shlédnutí tohoto videa jistou pachuť a tak ji prostě dokud bude jiná možnost tankovat nebudu. To je celé :) Při ročních nájezdech aut, které máme, ten rozdíl 2-3Kč na litru není nijak likvidační (po odečtení nějaké slevy co třeba Benzina dává, když se tankuje s jejich kartou, tak to vychází navíc opravdu asi na ty 2Kč / litr). Schválně jsem to spočítal a při spotřebě 6,5l / 100 km a ročním nájezdu cca 7500km je to za rok 975,- navíc, oproti 95ce. A VIF taky není zadarmo, takže pokud bych za 7500km projel cca 500 litrů (což je jedna plechovka VIFu), tak je to za rok rozdíl třeba 700-800Kč. Což je opravdu zanedbatelné. A u druhého auta, které za rok najede kolem 3500km tak tam už úplně.
Čili raději dám "pár stovek" ročně a odpadne mi častější tankování a dolévání VIFu a ještě mám (možná placebo) lepší pocit z toho, že mi v nádrži a v palivovém systému neulpívá žádný sajrajt.
Ale ve finále, je to asi opravdu na každém, co bude nebo chce tankovat a kdybych jezdil tolik, že budu třeba 2x do měsíce brát plnou nádrž, asi by mi to bylo jedno. Ale toto není můj případ :wink: Jen možná místo Vervy vyzkouším i MOL :D
Brambo von Gratz
*
Příspěvky: 40
Registrován: 21 říj 2022, 11:54

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Brambo von Gratz »

Ahoj, mrkni jestli nemáš někde poblíž čerpačku EuroOil. Je to ČEPRO. V appce EuroOil srdcovka vidíš obsah biosložky na jejich čerpačkách. Tady na severní Moravě a ve Slezsku je řada stanic, kde mají i nulový obsah biosraček. Dokud to tak mají, tak místo Benziny tankuji aditivovanou BA95 s 0% bio u nich.
Non desistas, non exieris.
Si vis pacem, para bellum.
Od 09/2022 i30 kombi 1.5 DPI Family Comfort
Mouse80
**
Příspěvky: 220
Registrován: 27 črc 2021, 17:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mouse80 »

Ja od noveho roku tankuju 98 na Onu. Stoji me to o 1 korunu vic nez 95 na Benzine 😁. Je to E5 a zadnou vyssi spotrebu nepozoruji 😁😁😁 Myslim , ze to nebude benzinem, ale mistem, kde to auto jezdi.Moje prumerna spotreba od pirizeni auta je 6.1
Hyundai i30 1,5 DPi HB start plus, bílá (25.11.2021)
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
Mouse80
**
Příspěvky: 220
Registrován: 27 črc 2021, 17:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mouse80 »

Tak skoro leto je tu 😁 a spotreba klesa 😁. Cesta Dvur Kralove nad Labem - Hradec Kralove a zpet.
Přílohy
IMG_20240503_121108.jpg
IMG_20240503_121108.jpg (37.83 KiB) Zobrazeno 198 x
Hyundai i30 1,5 DPi HB start plus, bílá (25.11.2021)
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7981
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mexican »

pri cca 50km/h priemerke by to 1.0TGDi dal uplne napohodu o liter menej. A to by sa clovek ani nemusel moc snazit
Ak tam bude spotreba 3.x tak potom to bude zaujimave :-)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1727
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Nemám sice fotky, ale za poslední 3 tankování doplna a ujeto cca 2200km spotřeba 5,6; 5,6; a poslední 5,4;. A to včetně 30% dálnic.
Prostě teplo a letní gumy.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“