Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Odjinud
**
Příspěvky: 402
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Odjinud » 02 dub 2021, 16:59

Mě kuna na chalupě užrala kabel k lambdě, takže od tý doby tam máme sprej na kuny a levnější variantou je sprej (vůně) na WC. Ten ovšem dost lepí a motor se tím docela zasírá. Plašič jsme měli na půdě, kde ty svině bydleli, ale moc to nepomáhalo.
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW

Reklama
 

dibarbora
****
Příspěvky: 1183
Registrován: 05 úno 2018, 15:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od dibarbora » 02 dub 2021, 17:03

willy50 píše:
02 dub 2021, 15:15
Ahoj.
Už se to tady letmo probíralo, v jiném vlákně, ale zajímalo by mne proč při plachtění jsou tak vysoké otáčky - cca 1100. Ne vždy, třeba v noci ale snad pokaždé. Při zastavení klesnou na standardních 750. Napadlo mne, že kvůli AKU, ale to jen hádám. Ví někdo?
Podtlak v posilovači??
Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.

willy50
**
Příspěvky: 452
Registrován: 16 lis 2009, 14:11
Bydliště: střední Morava

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 » 02 dub 2021, 20:02

Cecil67 píše:
02 dub 2021, 16:30
Máš pravdu, ale nikde se nemluví o 1.5 Dpi a oleji 0w-20. A tohle vlákno je o 1.5DPi :shock:
Nevím jestli to třeba není reakce na mne, ale já neodpovídal Tobě, byl to obecný dotaz na 1.5DPi v sekci 1.5DPi. :-k
I30 1.5DPi, HB, comfort, silky bronze, manuál, 2021 - Willyho bronzový poklad
I30 1.4CVVT, Metalická Champaigne Silver, Clasic plus - Nošovice 2009
Bylo: Simca 1501; F 126P; Š 125; Felicia combi 1.3; Fabia combi 1.4; i20, benzín 1.2

pekres
Příspěvky: 9
Registrován: 03 úno 2021, 10:30

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od pekres » 05 dub 2021, 15:29

Zdravím...
Rozhodl jsem se, že si po několika letech koupím nové auto a protože se mi Hyundai i30 líbí, tak jdu do něho. Dlouho jsem vybíral jaký motor zvolit a byl jsem rozhodnut pro 1.5 s mild hybridem protože má 117kW. Nakonec jsem po přečtení různých článku a tady na foru se rozhodl, že na moje ježdění mi bude stačit 1.5 DPI která má 81kW a je bez turba. Zatím pořád jezdím v Octavce která má 75kW a o 4Nm více. Myslím, že si o něco málo polepším ale hlavně, že s mým ježděním nebudu trápit to turbo krátkými jízdami. Jezdím převážně po městě, nebo mimo město do práce tak 20Km, občas krátký výlet a jednou za čas delší trasa. Jezdím v klidu, nepospíchám, kdo zná Rudnou z Havířova do Ostravy, tak tam si jedu klidnou devadesátkou až stovkou. No nic, není mi dvacet ale už skoro třikrát více. Chtěl bych aby jste mi potvrdili, že si nepohorším s tímto motorem a atmosferická 1.5 mi bude stačit. Do ted jezdím s 75kW a celkem mi to stačí.
Díky za názory.

Uživatelský avatar
Maras
**
Příspěvky: 455
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras » 05 dub 2021, 15:38

Jestli sis to tady přečetl, tak víš, že si polepšíš. Zrovna jsem se vrátil z Těrlické přehrady a opět si užíval řízení toho auta. Je to příjemné. Jo a průměrná spotřeba i za silného větru 5.5 l po 40 km trase.
Hyundai i30 HB 1.5DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...

pekres
Příspěvky: 9
Registrován: 03 úno 2021, 10:30

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od pekres » 05 dub 2021, 16:33

Jojo, všech 49 stránek jsem za dnešek přečetl. A ještě i jiné k tomu. :) Průmerná spotřeba je fajn, to mě těší ale výběr nebyl kvůli ní. Já jezdím za sedm litrů, tak je to příjemné plus. Já jen abych si nekoupil slabší motor než mám teď. A když je aspoň o trošku lepší, tak fajn.

Uživatelský avatar
Maras
**
Příspěvky: 455
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras » 05 dub 2021, 17:17

No hlavně pojede auto mnohem lépe, živěji v nízkých a středních otáčkách než to tvoje a přitom na dálnici točí 3,5k což je maximální krouťák a není motor hlučný.
Hyundai i30 HB 1.5DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 16621
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Axel.Foley » 05 dub 2021, 19:02

pekres: Na tebou popisované užití ideální motor.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek

pekres
Příspěvky: 9
Registrován: 03 úno 2021, 10:30

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od pekres » 05 dub 2021, 20:23

Taky si myslím, že pro mě bude lepší než ten mildhybrid co jsem původně chtěl.

Cecil67
**
Příspěvky: 150
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 » 06 dub 2021, 14:42

Dnes první garancka na 1.5 DPi: seřízení geometrie, výměna filtru klimatizace, kontrola klimy, výměna brzdové kapaliny, prohlídka karoserie, výměna mot.oleje a filtru. Cena 7 528,90,- Co mě spíš zarazilo, že místo oleje 0W-20 (API SN+/SP, ilsac gf-6) mi dali 0W-30 C2 (API SN, ACEA C2/C3).:Tak nevím, zda kvůli tomu dělat bordel, nebo se na to vykaslat:shock:

dibarbora
****
Příspěvky: 1183
Registrován: 05 úno 2018, 15:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od dibarbora » 06 dub 2021, 14:50

SN+/SP sú pomerne moderné oleje a servisy ich ešte nemajú asi v sudoch... ale pokiaľ Ti to napísali aj do servisnej knižky, tak by som sa na to išiel opýtať... v princípe sa stane prd, tomu motoru je to jedno (SN+/SP je skôr dôležité pre TGDI motory), pretože až taký rozdiel medzi tými olejmi nie je ale aby si z toho nemal prípadný reklamačný problém....
Druhá vec, je ale princíp... zrovna lacno tie oleje nepredávajú, tak by tam mali naliať, to čo tam patrí....
Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.

Cecil67
**
Příspěvky: 150
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 » 06 dub 2021, 14:56

V servisce údaj o oleji není, nicméně mám fakturu a tam to je. Asi se na to vyprdnu, nikdy nevím, co tam naliji kokoti, to bych musel stát nad tím mechanikem a i tak by mě ojebali :D Oil stal 450/l.

Uživatelský avatar
Maras
**
Příspěvky: 455
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras » 06 dub 2021, 15:11

Koukám, že moc křesťani to nejsou, tolik za garančku co si řekli. Ještěže mám tu první zadara. Jinak ten olej neřeš. Tenhle motor to v pohodě dává a dokonce je to i alternatíva v servisní knížce. Mimochodem na tento olej bych přešel sám po další garančce, protože se dá sehnat mnohem levněji. A to jsi byl v kterém servise? Hodně lidí jezdí do Opavy k Automima, tam to vyjde asi napůl ceny.
Hyundai i30 HB 1.5DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...

slabostka
***
Příspěvky: 879
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od slabostka » 06 dub 2021, 15:23

páni dostal som cenovú ponuku na RAV-4 včítane ceny servisných prehliadok a to čo uvádzate je viac než cena v toyote a to už je na pováženie...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018

Cecil67
**
Příspěvky: 150
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 » 06 dub 2021, 15:25

Ahoj, mohl bych to taky zkusit tu Opavu, taková dálka to není. Byl jsem v Olomouci, mám to nejblíž. S tím olejem jsi mě potěšil, už jsem měl bobky co mi tam zase narvali :D Takže děkuju moc za info!

Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“