Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
cernymotyl
**
Příspěvky: 193
Registrován: 19 říj 2019, 20:01
Bydliště: Kozinec

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od cernymotyl » 06 dub 2021, 19:26

Mně nalili do benzínového motoru s filtrem olej A5/B5. V manualu mám C2/C3. Podle importéra Hyundai CZ to tak může být. Nějak ty typy olejů neřeší.
Hyundai Kona 1.6 T-GDI, 7 DCT 4x4, Style, 2019
Suzuki SX4 1.6 VVT, 4x4, 2013
Staré pověsti české:
Suzuki S-Cross, Honda CR-V, Honda Civic, Honda Jazz, Renault Mégane, Š 120LS, Š 120L.
Suzuki SX4, VW Lupo, Suzuki Ignis, Subaru Justy, Suzuki Alto 2x.

Reklama
 

Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 5788
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Brno (CZ) a Vrutky (SK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mexican » 06 dub 2021, 20:00

ta norma ILSAC 6 je divna. Vsetky dost nove motory pouzivaju ILSAC5 a ono to zas dojde na to, ze sice v manuale Hyundai pise vesmirnu technologiu ale pri servise tam mrsknu nieco zo sudu, co rozlievaju napriec vsetkymi motormi. Dolezite je aby to zakaznika stalo 500 az 800kc za liter

Na trhu je kopa kvalitnych olejov 0W-20 / 0W-30 normy SN. Ja by som z nostalgie a dlhodobej sympatii k znacke Total siahol po nom :-)

https://www.autodily-pema.cz/motorovy-o ... _MQAvD_BwE
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue
Obrázek


https://pancuha.wordpress.com/

Cecil67
**
Příspěvky: 150
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 » 06 dub 2021, 20:07

Však ten olej co mi tam dali je API SN.

pekres
Příspěvky: 9
Registrován: 03 úno 2021, 10:30

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od pekres » 06 dub 2021, 20:33

Auto sice ještě nemám ale když tady zaznělo něco o servisech, kde bych měl pak raději jezdit? V Ostravě do Hrabové nebo do Muglinova, nebo ještě Frýdek-Místek, Nový Jičín nebo Opava? Kde jsou solidní?

Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 5788
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Brno (CZ) a Vrutky (SK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mexican » 06 dub 2021, 20:40

pekres poradim tak, ze taketo otazky nepokladaj vo vlakne o specifickom motore ale skor hladaj skusenosti na konkretne servisy. Ono ti to znacne rozsiri moznosti a spatna vazba bude aj od majitelov inych motorizacii a modelov Hyundai
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue
Obrázek


https://pancuha.wordpress.com/

slabostka
***
Příspěvky: 879
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od slabostka » 06 dub 2021, 21:02

Mexican píše:
06 dub 2021, 20:00
ta norma ILSAC 6 je divna. Vsetky dost nove motory pouzivaju ILSAC5 a ono to zas dojde na to, ze sice v manuale Hyundai pise vesmirnu technologiu ale pri servise tam mrsknu nieco zo sudu, co rozlievaju napriec vsetkymi motormi. Dolezite je aby to zakaznika stalo 500 az 800kc za liter

Na trhu je kopa kvalitnych olejov 0W-20 / 0W-30 normy SN. Ja by som z nostalgie a dlhodobej sympatii k znacke Total siahol po nom :-)

https://www.autodily-pema.cz/motorovy-o ... _MQAvD_BwE
- nie je divna len dalsia v poradi... reaguje hlavne na lspi
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018

Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 5788
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Brno (CZ) a Vrutky (SK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mexican » 06 dub 2021, 21:08

skoly nemam, o LSPI som pocul len v suvisloti preplnovanych motorov. Aj preto je ten atmosfericky DPI pre mna celkom zaujimavy a sledujem to (a vyzera to ze, dalsie auto bude skutocne navrat k Hyundai :-) Pocitam ( a myslel som) ze prave ten atmosfericky motor sa vyhne aj tomuto relativne novemu problemu
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue
Obrázek


https://pancuha.wordpress.com/

dibarbora
****
Příspěvky: 1183
Registrován: 05 úno 2018, 15:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od dibarbora » 06 dub 2021, 21:18

S LSPI sa vo veľkom bojovalo u oplov s ich motorom 1,4T..(tu sa o tom začalo aj vo veľkom hovoriť a písať) čo bol nepriamy vstrek s turbom... tam sa prišlo na to, že vhodná chemická konzistencia oleja dokáže vznik LSPI efektívne potlačiť... otázkou je, čí v prípade 1,5DPI sú vysoké požiadavky na olej spôsobené konštrukciou a motor má reálne sklony k LSPI, alebo je to len súrodenecká daň za motory TGDI, ktoré tým reálne trpieť môžu a pre DPI olej predpísali rovnaký z dôvodu optimalizácie nákladov v servisnej sieti....
Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.

slabostka
***
Příspěvky: 879
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od slabostka » 06 dub 2021, 21:22

priamy vstrek . a kazdy priamy vstrek moze trpiet lspi. pisete ze dpi je kombinacia takze by to malo byt ok a ten olej je na mieste.. mozno sa casom ukaze ze tu lspi nikdy ani raz.....ale to az casom....kto to chce risknuut?
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018

dibarbora
****
Příspěvky: 1183
Registrován: 05 úno 2018, 15:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od dibarbora » 06 dub 2021, 21:38

Dpi je dvojitý nepriamy vstrek.... oba vstrekovače ústia do sania....
Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.

Uživatelský avatar
Maras
**
Příspěvky: 455
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras » 06 dub 2021, 21:41

Tak znovu slabostka: 1.5DPi je dvojitý nepřímý vstřik bez filtru GPF. Tudíž je otázka, jestli použitý olej ACEA C2/C3 určený pro naftové motory s filtrem DPF je možno použít do tohoto motoru. A pro dibarbora. To cu tu zminuješ.... otázkou je, čí v prípade 1,5DPI sú vysoké požiadavky na olej spôsobené konštrukciou a motor má reálne sklony k LSPI, alebo je to len súrodenecká daň za motory TGDI, ktoré tým reálne trpieť môžu a pre DPI olej predpísali rovnaký z dôvodu optimalizácie nákladov v servisnej sieti..... motor 1.5 DPi je konstrukčně jednoduchý, blbuvzorný a nenáročný, takže nemá sklony K LSPI, ale opravdu půjde o optimalizaci nákladů a sjednocení olejů. Proto říkám, že při výměně oleje bych dal obyčejný 5W-30 ACEA A5/B5 co stojí pár korun a splňuje předpis výrobce a u něj už zůstal. Tečka.
Hyundai i30 HB 1.5DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...

slabostka
***
Příspěvky: 879
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od slabostka » 07 dub 2021, 05:22

tak ma vyssie niekto uviedol do omylu ze je to koombi priamy a nepriamy.... tak si noste svoj olej alebo chodte inde. Ale ako som pisal aj ten olej co mu naliali moze plnit specifikaciu benzinu dnes tie oleje robia univerzallnejsie asi z ekonom dovodov.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018

Uživatelský avatar
Maras
**
Příspěvky: 455
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras » 07 dub 2021, 05:48

Ano může tam snad být, proto podal na importéra dotaz. Ale v servisnim manuálu není uvedený pro tento motor.
Hyundai i30 HB 1.5DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...

Cecil67
**
Příspěvky: 150
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 » 07 dub 2021, 08:03

Přesně tak. No uvidím, co mi odpoví, teda jestli odpoví. Nicméně si nemyslím, že by tam nalili co je napadne. Snad to mají posvěcené od výrobce. I když..... #-o Olej je i pro benzíny a má specifikaci API SN. Jen nevím jestli je velký rozdíl mezi SN a SN+.

marian85
*
Příspěvky: 32
Registrován: 04 úno 2021, 20:26

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od marian85 » 07 dub 2021, 17:36

KLASIFIKACE ACEA: C - zážehové a vznětové motory osazené částicovými filtry

C2 - Stabilní olej kompatibilní s katalyzátorem pro vysoce výkonné zážehové i vznětové motory osobních a lehkých nákladních automobilů se systémy DPF (Diesel Particulate Filter ) a TWC ( Three Way Catalyst ), které vyžadují nízkoviskozní oleje s HTHS vyšší než 2.9 Mpa.s. Tyto oleje prodlužují životnost systémů DPF aTWC a snižují spotřebu paliva.
C3 - Stabilní olej kompatibilní s katalyzátorem pro vysoce výkonné zážehové i vznětové motory osobních a lehkých nákladních automobilů se systémy DPF s nízkým obsahem sulfátového popela, síry a fosforu

https://www.mpmoil.cz/blog/new-api-sn-p ... ed-to-know

Myslím že aj ten olej tam môže byť, je aj pre zážihové motory, síce tento nemá GPF filter ale tak nižší obsah popola by mu uškodiť nemusel. Ak by si mal TGDI tak to je iné, tam už určite API SN+.
Tiež ma ale zaujíma vyjadrenie servisu prečo tam nedali predpísaný olej.

Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“