spolehlivost motoru 1.0 T-GDI

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

cvrkon
*
Příspěvky: 25
Registrován: 02 kvě 2013, 18:12

spolehlivost motoru 1.0 T-GDI

Příspěvek od cvrkon »

Zdravím, mám prosbu kdo má zkušenosti s motorem v :hyu: i30 1.0 T-GDI, myslím tím co se týče nájezdu a spolehlivosti. Do rodiny potřebuji pro manželku koupit druhý vůz. Mám možnost koupit ze salónu předváděčku i30 fastback 2018 s nájezdem 9km a právě tímto motorem. Auto bude jezdit denně couračky kolem komínu (děti na-z tréninku cca. 20km). Roční nájezd počítám kolem 25tis. KM. Auto nebude nikdy vetšinou naloženo a neplánuji na něm ani žádné delší trasy, dovolené atd..., na to mám jiné vozidlo, max. 5x měsíčně dálnice cca. 60km. Jde mi o to, že v garančce to budu mít 3 roky a nerad bych, aby se motor vysypal třeba při 80tis (plánuji ho vlastnit tak do 150tkm). Samozřejmě je mi známo jak se k 3 válci chovat. Jde mi o reálnou zkušenost majitelů s tímto typem motoru. V minulosti jsem měl IX35 rv2009 (benzín) a i40 rv2015(nafta) a s oběma auty maximální spokojenost.

Díky moc
Škoda Kodiaq LK 140kw 2019
Hyundai I40 Premium A/T 2015
Hyundai IX35 2009
Reklama
 

Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7901
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: spolehlivost motoru 1.0 T-GDI

Příspěvek od Mexican »

a preco si tie realne skusenosti tu na fore proste neprecitas?
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
cvrkon
*
Příspěvky: 25
Registrován: 02 kvě 2013, 18:12

Re: spolehlivost motoru 1.0 T-GDI

Příspěvek od cvrkon »

Mexican píše: 23 srp 2020, 13:19 a preco si tie realne skusenosti tu na fore proste neprecitas?
zde na fóru jsem prohledával a četl co šlo, většina lidí zde píše, že nebrat motor 1.0, ale místo něj 1.4 avšak bez reálné zkušenosti s ním a nebo zde píší lidé co motor mají, ale s nájezdem 15tkm... proto bych rád názor od lidí co ten motor znají a mají s ním už něco najeto...
Škoda Kodiaq LK 140kw 2019
Hyundai I40 Premium A/T 2015
Hyundai IX35 2009
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: spolehlivost motoru 1.0 T-GDI

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
dibarbora
*****
Příspěvky: 2085
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: spolehlivost motoru 1.0 T-GDI

Příspěvek od dibarbora »

Za cca. 3roky čo sa motory 1.0 a 1.4 Tgdi (motory toho istého konštrukčného základu) montujú do i30 je možné povedať, že nejakými základnými konštrukčnými chybami netrpia (niečo ako rozvodove reťaze u 1.2tsi, riedenie oleja benzínom a zadieranie 1.2tce.... sa ich našťastie netýkaju). Či Ti konkrétny kus nebude robiť nejaké špecifické problémy Ti neodpovie nikto. To že si sa dočítal len názory typu “ja by som to nechcel”... niektorý ľudia si ešte nezvykli ;-).... resp. kupovali na SK kde v minulosti kúpa 1.0 tgdi nedávala ekonomický zmysel... teraz v rámci cenníku i30FL je situácia diametrálne odlišná...
Pokiaľ máš na tú riadne uležanú skladovku adekvátnu cenu, tak by som určite kupoval...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4963
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: spolehlivost motoru 1.0 T-GDI

Příspěvek od Alf6 »

No nevím.. Na poskakovani kolem komínu brát turbo s přímovstrikem. Všude to čtu, že tenhle motor je lepší prohánět na delších trasách než se sním courat někde po městě. To je na karbon jako dělaný
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Petrikos
*
Příspěvky: 16
Registrován: 26 dub 2020, 17:26

Re: spolehlivost motoru 1.0 T-GDI

Příspěvek od Petrikos »

Pokud budeš každý rok měnit olej, tak ti karbon nehrozí.
dibarbora
*****
Příspěvky: 2085
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: spolehlivost motoru 1.0 T-GDI

Příspěvek od dibarbora »

Alf6 píše: 23 srp 2020, 17:07 No nevím.. Na poskakovani kolem komínu brát turbo s přímovstrikem. Všude to čtu, že tenhle motor je lepší prohánět na delších trasách než se sním courat někde po městě. To je na karbon jako dělaný
Na sklade už atmo nebudú a ak je na toto primeraná cena, prečo nie..
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
cvrkon
*
Příspěvky: 25
Registrován: 02 kvě 2013, 18:12

Re: spolehlivost motoru 1.0 T-GDI

Příspěvek od cvrkon »

Alf6 píše: 23 srp 2020, 17:07 No nevím.. Na poskakovani kolem komínu brát turbo s přímovstrikem. Všude to čtu, že tenhle motor je lepší prohánět na delších trasách než se sním courat někde po městě. To je na karbon jako dělaný
do všech aut co mám dávám VIF, vím, že to není všespásné, ale pomůže to a servisní interval taky striktně dodržuji
Škoda Kodiaq LK 140kw 2019
Hyundai I40 Premium A/T 2015
Hyundai IX35 2009
cvrkon
*
Příspěvky: 25
Registrován: 02 kvě 2013, 18:12

Re: spolehlivost motoru 1.0 T-GDI

Příspěvek od cvrkon »

dibarbora píše: 23 srp 2020, 17:00 Za cca. 3roky čo sa motory 1.0 a 1.4 Tgdi (motory toho istého konštrukčného základu) montujú do i30 je možné povedať, že nejakými základnými konštrukčnými chybami netrpia (niečo ako rozvodove reťaze u 1.2tsi, riedenie oleja benzínom a zadieranie 1.2tce.... sa ich našťastie netýkaju). Či Ti konkrétny kus nebude robiť nejaké špecifické problémy Ti neodpovie nikto. To že si sa dočítal len názory typu “ja by som to nechcel”... niektorý ľudia si ešte nezvykli ;-).... resp. kupovali na SK kde v minulosti kúpa 1.0 tgdi nedávala ekonomický zmysel... teraz v rámci cenníku i30FL je situácia diametrálne odlišná...
Pokiaľ máš na tú riadne uležanú skladovku adekvátnu cenu, tak by som určite kupoval...
Díky, konečně nějaká fundovaná odpověď, mám na to právě, že celkem dobrou cenu 316tis. což mi přijde na i30 FB s najezdem 9km dobrá cena. Manželka teda chce C4 Cactus s 1.2 PureTech který je také ve výběru, ale ta i30 mi přijde oproti tomu u jako dospělé auto a hlavně moje předchozí zkušenost s i40 je jenom pozitivní i když tam byl motor CRDI.
Škoda Kodiaq LK 140kw 2019
Hyundai I40 Premium A/T 2015
Hyundai IX35 2009
dibarbora
*****
Příspěvky: 2085
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: spolehlivost motoru 1.0 T-GDI

Příspěvek od dibarbora »

S tým 3 valcom od PSA by si tiež asi chybu neurobil.... jedna z vydarenejších konštrukcii..
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 8980
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: spolehlivost motoru 1.0 T-GDI

Příspěvek od idam.i »

S motorom 1,2 PurTech mám skúsenosť v GrandlandeX a okrem toho že je to 3válec nebol zlý. 8-[
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
Crab
**
Příspěvky: 132
Registrován: 26 pro 2017, 08:57

Re: spolehlivost motoru 1.0 T-GDI

Příspěvek od Crab »

Mam 1.0 TGDI, najeto cca 28k a zatim zadny problem. Prumerna spotreba 6,9l/100. Nejezdim stylem brzda plyn, ale na rozjezdu rozhodne nejsem "duchodce". Samozrejme, drzim garancky a tankuju Vervu 100, nebo pridavam aditiva.

Co jsem tak resil v H servise, tak s tim motorem zadne potize nejsou. Temer 90% potizi jsou spise s tim silnejsim, ale ani to neni nijak statisticky vysoke, takze to neznamena, ze jsou 1.4 TGDI spatne. Jen se proste v ramci zaruky spise resi potize s timto motorem.

Jediny problem, ktery jsem ted resil, byla vymena kozeneho volantu (popraskany v dolni casti) a vymena motorku okna ridice, ktery obcas nechctel zavrit okno na jeden zatah, musel jsem ho zavirat postupne.

Za mne je ten motor do mesta dobry, ale i na dalnici to jede moc pekne.

Snad jediny, co se mi oproti predchozi Alfe Romeo tolik nelibi, je pruzne zrychleni na 4 na okresce. Ona 4 to dokaze vytahnout az na 120, ale kdyz chce clovek rychle nekoho predjet a zaradit se, tak bych obcas musel dat i za 5. a ja teda v prubehu predjizdeni radim nerad. Holt si musim zvyknout, ze nestaci dat za 4., a vytocit na 7k a zaradit se :-).
---
Uživatelský avatar
kolemjdoucí
*
Příspěvky: 32
Registrován: 28 pro 2018, 09:45

Re: spolehlivost motoru 1.0 T-GDI

Příspěvek od kolemjdoucí »

Dle mého musí 150tkm ten motor vydržet pokud budeš dodržovat předepsaný servis. Píšu jako spokojený majitel litru.
Najeto 32k a snad jen dodám, že třetí prohlídku jsem pořídil (Praha auto Valoušek) za snad příjemných 5000kč.
Hyundai i30 combi 1,0 T-GDI
............................................

Fabia 1,2 HTP
Felicia 1,9 D
Škoda 120 L
brano_drotikar1
**
Příspěvky: 105
Registrován: 15 kvě 2010, 21:09

Re: spolehlivost motoru 1.0 T-GDI

Příspěvek od brano_drotikar1 »

Nazdar

Porovnanie litrovych motorov 1.0 Hyundai a 1.2 od PSA bolo uverejnene v jednom cisle Svet motoru. Vyhral to ecoboost, druhy(mimo poradia) bol PSA
aj za rychlu reakciu na pedal(turbodiera).
Co sa tyka udrzby tak PSA ma rozvodovy remen macany v oleji a vymena po 100000km. Cenu za vymenu remena na fore som zachytil 800eur, nakolko remen je v motore a nie naboku z vonka. Napriklad remen z boku mi menili na Accentovi za 250eur.
Myslim ze 1.0 od H ma retaz vo vnutri.
V Cactuse mi vadi spojka ale motor je OK.
Citroen c4 cactus 1.2, 110k, r.v.2018
Hyundai accent lc, 1.3, r.v.2004, 215000km
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“