Prémiové palivo pro motor 1.5DPi - má smysl?

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7901
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Prémiové palivo pro motor 1.5DPi - má smysl?

Příspěvek od Mexican »

tema je o benzinovej dpi..Osobne si myslim, ze auto ktore jazdi nielen poskokmi v meste a vyjazdi nadrz do mesiaca benzin aditivovat nepotrebuje. Ani ten z Tesco alebo Tank Ono alebo Avia. Co su benziny vzdy minimalne o 10% lacnejsie nez na Benzine.

My VIF do benzinoveho (TGDI) lejeme pac tankujeme prave na tych lacnych pumpach a auto dost poskakuje po meste a okoli. Zatial je skoro na nejake pocity, ma najazdenych asi 16000km

VIF u dieslu lejem poctivo asi 280-300000 km a tiez nikde moc netankujem premiu, prave naopak. Motor ma 399 500km a vsetko v nom je povodne (tz aj vstrekovace). Auto vsak jazdi, vyhybam sa kratsim trasam najma v zime.
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Reklama
 

lumix
****
Příspěvky: 1381
Registrován: 03 říj 2016, 21:58

Re: Prémiové palivo pro motor 1.5DPi - má smysl?

Příspěvek od lumix »

Prémii už dlooouho netankuji, beru radeji “obycejny” benzin bez bioslozky.
Sprite
**
Příspěvky: 246
Registrován: 05 pro 2022, 14:49

Re: Prémiové palivo pro motor 1.5DPi - má smysl?

Příspěvek od Sprite »

Za prémiové palivo považuješ i klasickou Effectu 95, nebo jen Vervu?
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20050
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Prémiové palivo pro motor 1.5DPi - má smysl?

Příspěvek od Axel.Foley »

VIF nebo Millers (podle toho, co je doma) vždy a všude, protože jen u toho, co si sám naleješ do nádrže máš jistotu, že to tam opravdu je. To za prvé. A za druhé - koncentrace aditiv má taky své tolerance dané výrobcem, jednou to může být na minimu, podruhé na maximu a pak zase někde mezi.

Můj názor, nikomu ho nevnucuji.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 764
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Prémiové palivo pro motor 1.5DPi - má smysl?

Příspěvek od i30mpact »

To je obtížný to zhodnotit, je to běh na dlouhou trať. Asi to neuškodí.

Pokud mohu odbočit, tak co se týče tgdi s přímovstřikem, tam aditiva zas tak moc nepomůžou, už z definice přímovstřiku benzín ventily neoplachuje. Tam je imho lepší vyhýbat se častým studeným startům, krátkým trasám a často měnit olej. Prostě snažit se udržovat olej v kondici.
Sprite
**
Příspěvky: 246
Registrován: 05 pro 2022, 14:49

Re: Prémiové palivo pro motor 1.5DPi - má smysl?

Příspěvek od Sprite »

Jak budete řešit přechod E5 na E10?

https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika ... i-40451178

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv

Je mi jasné, že konkrétně pro 1.5DPi to problém není, ale zajímalo by mě to spíše pro info, jestli budete dál tankovat to co doposud i přesto, že to bude E10, nebo přejdete na prémiové benzíny? :wink:
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 800
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: Prémiové palivo pro motor 1.5DPi - má smysl?

Příspěvek od Pjotr1 »

Za mně : když je předpoklad že vyjedu nádrž do 1 měsíce tak natankuju jako dosud + VIF.
Pokud by benzin měl být v nádrži déle tak se budu snažit natankovat N98 (např ONO není drahé a nemá hydrofilní biolíh ale jen ETBE) + VIF.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
Sprite
**
Příspěvky: 246
Registrován: 05 pro 2022, 14:49

Re: Prémiové palivo pro motor 1.5DPi - má smysl?

Příspěvek od Sprite »

Přidáváš VIF i do 98? I do vervy, která má taky ETBE a "údajně" by VIFem měla být už výroby aditivována až až?
Uživatelský avatar
drobcek73
**
Příspěvky: 176
Registrován: 11 čer 2018, 17:26
Bydliště: Bratislava

Re: Prémiové palivo pro motor 1.5DPi - má smysl?

Příspěvek od drobcek73 »

Ako tu už odznelo, pokiaľ si sám dáš VIF, tak vieš, čo si si dal do nádre - to čo ti tam natečie z pištole, tak to môžeš len tušiť -aké aditíva a aké "prekvapenia"... ](*,) :roll:
Nech ma opravia tunajší znalci, ale myslím si, že VIFom, ktoré si sám doleješ do nádrže aj k super-extra-špica prémiovému palivu, nič nepokazíš :lol:
HYUNDAI TUCSON HEV 169 kW (1,6T-DGi, Style + DizajnPack+SmartSense)
[https://www.spritmonitor.de/en/detail/1472293.html]
Predtým: Subaru Outback - Hyundai i30 kombi - Citroen C4 Picasso - Citroen Xsara Break - VW Golf - Renault 11 - Škoda 120 L.
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1693
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Prémiové palivo pro motor 1.5DPi - má smysl?

Příspěvek od Maras »

VIF liju pořád, ať už beru jakýkoliv benzín.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Uživatelský avatar
mozecek
**
Příspěvky: 360
Registrován: 02 bře 2023, 10:47
Bydliště: Olomouc

Re: Prémiové palivo pro motor 1.5DPi - má smysl?

Příspěvek od mozecek »

taky leju VIF porad ... ETBE na to nema vliv, aneb ETBE neni zaruka nizsi karbonizace, o tom je spis zpusob jizdy resp. provozu - ne kazdej ma auto co na jeden start najede 100km, spis to trapime poskakovanim po meste se studenym motorem a to je asi urodna puda pro usazeniny

premiove palivo sem do DPI zatim nelil, na stare koncernove atmosfere 1.6MPI sem to parkrat zkusil a nejvic sem to poznal na uctence :D :( jinak mnohem vetsi rozdil vnimam po 2 tydnech poskakovani po meste po 3-5km, pak vyjedu za mesto a MPI bylo takove chciplejsi, stacilo ale 80km vylet treba po dalnici a hned to bylo pocitove lepsi, u DPI zatim tak vyznamny rozdil nepocituju, ale hadal bych ze to bude podobne po par letech a ze to opravdu souvisi s typem provozu
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“