Motor 1,5 T-gdi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
dibarbora
*****
Příspěvky: 2086
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od dibarbora »

V 90% prípadov áno… ale sú situácie kde ho bežne používam… napr. státie v kolóne, infotaiment zapnutý, motor ready a na odjazd(prípadne posun) auta stačí stlačiť spojku… motor nemusí dlhé minúty vrčať naprázdno…
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Reklama
 

Uživatelský avatar
pecka411
*
Příspěvky: 69
Registrován: 02 dub 2022, 15:43

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od pecka411 »

Srandista píše: 15 srp 2022, 16:05 pecka411: za hento moze klima, v lete ti s pustenou klimou start/stop podrzi vypnuty motor len par desiatok sekund. Bez klimy uz som stal aj niekolko minut a auto nechalo motor vypnuty, a to aj napriek tomu, ze som zrovna aktualizoval SW v navigacii.
Díky všem za vysvětlení, to s klimatizací dává smysl. Celkově souhlas, že bych ocenil detailnější možnosti nastavení. Nejvíc mi chybí možnost zapnout dočasně plachtění i v jiném režimu než eco. Auto je v tomto režimu totálně letargické.
i30 Kombi 1,5 T-GDI iMT N LINE PREMIUM Sunset Red (2022)
ex Hyundai i30 II kombi FL 1.6 MPI Weekend Ash Blue (2015)
shmaic
*
Příspěvky: 39
Registrován: 14 srp 2022, 18:56

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od shmaic »

Čím víc se tomu věnuji, tím méně tomu rozumím:-)
Mé pozorování:

ECO - žádná pomoc elektriky dle displeje Tok energie
NORMAL - žádná pomoc elektriky dle displeje Tok energie
SPORT - pomoc elektriky dle displeje (do cca 2500 otáček)

V každém režimu mi to při brždění motoru nějakou dobu ukazuje Tok energie od kol k baterii, po cca půl hodině jízdy to přestane dělat, usuzuji, že bat je nabita.
Takže bych očekával, že když to nesignalizuje např v režimu ECO nebo NORMAL Tok energie z baterie do kol, nebude co nabíje a přesto, když tomu párkrát dám, zase to při brždění motorem ukazuje dobíjení baterie.

Režimy NORMAL a SPORT - nerozeznám na výkonu žádný rozdíl, vůbec žádný. Jediné, čeho jsem si všiml je, že ve SPORT motor při řazení sám nastavuje otáčky tak, aby další rychlost hladšeji zapadla.

No a nehledě na to, jak s tím jedu, tak STOPSTART je schopen vypnout ihned po zastavení motor i po brutální jízdě serpentinami do kopce.

Vypozorovali jste někdo ještě nějaké jiné rozdíly mezi režimy?
zopper
**
Příspěvky: 235
Registrován: 15 úno 2022, 13:49

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od zopper »

Jestli máš automat, tak tam mi přijde, že pro stejné vstupy od řidiče ve sport režimu tahá otáčky o něco výš a reaguje o trochu svižněji. Samozřejmě, jak dáš pedál na podlahu, tak je jedno, co máš za režim. Taky po chvilce dynamické jízdy (brzda-plyn v serpentinách) odmítal jít s otáčkami pod 3k, dokud jsem nezačal zase jezdit normálně - asi držel trvale roztočené turbo. Nevšiml jsem si toho v jiném režimu, ale ani jsem to mimo sport moc nezkoušel.

A taky jsem si jistý, že ten automat se fakt učí a přizpůsobuje se posledním pár minutám jízdy. Jedeš letargicky? Udělá ti letargický i sport. Dupeš na to? I v eco se to chová skoro jak v normálu, letargie zmizela.

Ten tok energie přes baterku beru jako čistě informativní. On to klidně může přepínat na půl vteřiny, aby vykryl nějaké špičky, ale ukazuje třeba až když to teče déle, než vteřinu (jen hádám ze zkušeností s programováním uživatelských rozhraní). Taky z toho živí další systémy, protože se z té 48V baterky udržuje napětí na 12V (zdroj někde v diskuzích o nabíjení a údržbě aku). A na 12V je napojené všechno, takže tím nepřímo napájíš i infotaiment, klimu… pokud je zrovna odpojený generátor.
i30 2021 1.5 T-GDI MHEV Style, DCT
Uživatelský avatar
pecka411
*
Příspěvky: 69
Registrován: 02 dub 2022, 15:43

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od pecka411 »

Zajímavé, mám manuál a Sport mi naopak reakcí plynu přijde ohromně odskočený od Eco/Normal. Ale víceméně střídám jen Sport a Eco kvůli plachtění. A nám N Line, možná je to tam jinak.

Večer vyzkouším, stejně tak pomoc elektriky v jiném režimu než Sport. Dám pak vědět.
i30 Kombi 1,5 T-GDI iMT N LINE PREMIUM Sunset Red (2022)
ex Hyundai i30 II kombi FL 1.6 MPI Weekend Ash Blue (2015)
shmaic
*
Příspěvky: 39
Registrován: 14 srp 2022, 18:56

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od shmaic »

Já mám teda taky manuál.
Uživatelský avatar
pecka411
*
Příspěvky: 69
Registrován: 02 dub 2022, 15:43

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od pecka411 »

Tak moje postřehy s manuálem po cca. 10 km po Praze. Pomoci elektriky jsem docílil v každém režimu. Ve Sportu bez problémů, asi když má v baterce energii, pošle ji tam. V Eco to ukázalo při rozjezdu na kruháči a pak se to párkrát pustilo při sešlápnutí pedálu až na kickdown. Jinak při jízdě vyšší rychlostí nikdy. Normal tak napůl, nevypozoroval jsem kdy, ale občas se dle displeje sepnulo.

A potvrzuju, že u vidím větší rozdíl mezi Normal a Sport než Eco a Normal. Na Sport cítím výkon už při malém sešlápnutí plynu, na Eco/Normal se musí sešlápnout mnohem víc.
i30 Kombi 1,5 T-GDI iMT N LINE PREMIUM Sunset Red (2022)
ex Hyundai i30 II kombi FL 1.6 MPI Weekend Ash Blue (2015)
hlohinec
*
Příspěvky: 31
Registrován: 07 dub 2022, 20:52

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od hlohinec »

shmaic píše: 26 srp 2022, 10:27 Čím víc se tomu věnuji, tím méně tomu rozumím:-)
Mé pozorování:

ECO - žádná pomoc elektriky dle displeje Tok energie
NORMAL - žádná pomoc elektriky dle displeje Tok energie
SPORT - pomoc elektriky dle displeje (do cca 2500 otáček)

V každém režimu mi to při brždění motoru nějakou dobu ukazuje Tok energie od kol k baterii, po cca půl hodině jízdy to přestane dělat, usuzuji, že bat je nabita.
Takže bych očekával, že když to nesignalizuje např v režimu ECO nebo NORMAL Tok energie z baterie do kol, nebude co nabíje a přesto, když tomu párkrát dám, zase to při brždění motorem ukazuje dobíjení baterie.

Režimy NORMAL a SPORT - nerozeznám na výkonu žádný rozdíl, vůbec žádný. Jediné, čeho jsem si všiml je, že ve SPORT motor při řazení sám nastavuje otáčky tak, aby další rychlost hladšeji zapadla.

No a nehledě na to, jak s tím jedu, tak STOPSTART je schopen vypnout ihned po zastavení motor i po brutální jízdě serpentinami do kopce.

Vypozorovali jste někdo ještě nějaké jiné rozdíly mezi režimy?
Ziaden rozdiel medzi normal a sport? Ved to ide pri jemnejsom stlaceni plynu. Urobte pokus. V normal rezime ked idete ustalenou rychlostou, stlačte sport. Nehybte plynom. Uvidite ze to hned zrychli.
i30 kombi N line+ 1,5 T-GDi MHEV, Engine Red (2022)
i30 kombi comfort 1,6 MPI, Red, (2013)
shmaic
*
Příspěvky: 39
Registrován: 14 srp 2022, 18:56

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od shmaic »

Ale to ano:-) Ale vrchol výkonu je stále stejný, přijde mi to jen jako že plynový pedál reaguje trochu rychleji, tedy softwarová úprava, ale když jej dám na zem, dělá to to samé, co normal s noho na zemi.
Uživatelský avatar
pecka411
*
Příspěvky: 69
Registrován: 02 dub 2022, 15:43

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od pecka411 »

Jojo, přesně o tom to je, přemapovaný plyn. Mně teda přijde, že v Eco zrychluje o něco pomaleji i s nohou na zemi, ale neměřil jsem.
i30 Kombi 1,5 T-GDI iMT N LINE PREMIUM Sunset Red (2022)
ex Hyundai i30 II kombi FL 1.6 MPI Weekend Ash Blue (2015)
shmaic
*
Příspěvky: 39
Registrován: 14 srp 2022, 18:56

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od shmaic »

Ano, také se mi to tak zdá.
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5091
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od petzl62 »

A můžu se hloupě zeptat co by jste vlastně čekali :?: :idea: :wink: #-o :-#
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,72 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,0l/100km
Aktuálně 30250 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.
shmaic
*
Příspěvky: 39
Registrován: 14 srp 2022, 18:56

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od shmaic »

Že to pojede brutálně a bez spotřeby paliva:D
Ne, vážně, je to skvělé auto, jen se jej snažím pochopit.
Uživatelský avatar
imagine
*
Příspěvky: 45
Registrován: 21 srp 2021, 16:03

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od imagine »

... Já čekal, že z toho bude N-ko 😂😂😂
i30 Style Combi 1,5 T-GDI MH 2021
shmaic
*
Příspěvky: 39
Registrován: 14 srp 2022, 18:56

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od shmaic »

Jo ale aspoň to dvoulitrové:D
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“