Motor 1,5 T-gdi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
slabostka
*****
Příspěvky: 1725
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od slabostka »

motor vydrží na jednej náplni oleja aj 60 000km - o tom svedčia mnohé videá a príbehy mechanikov.

a čo sa týka porovnania dízla vs benzin - jeden zásadný rozdiel tam je - účinnosť motora. Benzín - pokiaľ to nie je posledná toyota tak o kus nižšia ako pri nafte a z toho vyplýva iné množstvo odpadového tepla a teda iné teplotné zaťaženie oleja. Takže by som sa priamemu porovnaniu typu " aj v nafte sú sadze a nemenia tak často " asi radšej vyhol. Nie je to úplne to isté.

Ako 15 000 na starej atmosfere a 15 000 na modernom vehikli bude kus iné kafe.

Pri aute ktoré chodí na garančky sa to dá vyriešiť jednoducho jedna výmena doma či v neautorizáku a jedna na garančke.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Reklama
 

dibarbora
*****
Příspěvky: 2085
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od dibarbora »

V tej starej atmosfére a v tom modernom vehikli sa používajú aj rozdielne oleje.... ktoré tiež prešli nejakým vývojom smerom vpred a nie len v oblasti eko.... .
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
slabostka
*****
Příspěvky: 1725
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od slabostka »

mozes sa vyjadrit do vlakna 1.6 gdi spotreba oleja..... napis mu ako moderny ma motor a aky moderny olej mu davali v predpisanych intervaloch a ze nech je v pohode
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
thaischumi
**
Příspěvky: 188
Registrován: 05 srp 2020, 09:03

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od thaischumi »

Podle mě nový olej má výrazně lepší mazací schopnost za studena, vyplývá z projevu motoru před a po výměně, takže ti co více tráví delší trasy na okreskách/dálnici tak 15t km nebo dokonce i 30t km bude v cajku. A ti co jezdí klidně 15t km za rok ale má každodenní cesty jako několik krátkých jízd tak 8t km vidím jako maximum.
i30 kombi 2019 1.4 T-GDI Comfort "Clean slate blue"
Focus mk2 kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 28x xxx km
RIP Focus mk1 kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Uživatelský avatar
imagine
*
Příspěvky: 45
Registrován: 21 srp 2021, 16:03

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od imagine »

Začal jsem pozorovat, že po startu vyletí otáčky na 1500ot., po 30s to spadne k 1000. Někdy to drží i déle...
Co to sakra je? :roll:
i30 Style Combi 1,5 T-GDI MH 2021
sud
**
Příspěvky: 214
Registrován: 01 kvě 2020, 12:07
Bydliště: SVK

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od sud »

zima?
i30 Combi FAMILY; vyrobene 3/2020; 1.4T-GDI
dibarbora
*****
Příspěvky: 2085
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od dibarbora »

Presne tak... zima... motor potrebuje zohriať katalyzátor.. naštartovať, nevymýšľať voloviny na mieste a hneď vyraziť....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
willy50
****
Příspěvky: 1094
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od willy50 »

1.5Dpi, to samé, dokonce prvních pár vteřin to vyletí skoro ke dvěma tisícům!
Normale!
ivprokop
**
Příspěvky: 126
Registrován: 22 zář 2021, 17:20

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od ivprokop »

willy50 píše: 12 lis 2021, 11:58 1.5Dpi, to samé, dokonce prvních pár vteřin to vyletí skoro ke dvěma tisícům!
Normale!
Řekl bych že dead katík a turbo. :D :D :D
i30 2021 Nline 1.5T-gdi, manual
willy50
****
Příspěvky: 1094
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od willy50 »

?
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5091
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od petzl62 »

imagine píše: 12 lis 2021, 11:20 Začal jsem pozorovat, že po startu vyletí otáčky na 1500ot., po 30s to spadne k 1000. Někdy to drží i déle...
Co to sakra je? :roll:
První benzínové auto v životě?
Kdysi dávno v automobilovém pravěku byla v autech- benzínových páčka/táhlo- říkalo se tomu sytič. U dieslů táhlo s názvem předvstřik. :wink: Teď už vše dělá elektronika a jak vidím, tak i mozkové buňky nahrazuje elektronika #-o [-o<
Víc bych to nerozváděl :idea: .
Jinak jak píše dibarbora. Jen doplním vyrazit zlehka, ne s olověnou botou na plynu [-o<
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,72 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,0l/100km
Aktuálně 30250 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.
Foxy
**
Příspěvky: 126
Registrován: 08 čer 2021, 17:57

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Foxy »

Tomu autu (motoru) veľmi škodí keď v zime čaká na neutráli naštartované? Ten môj proces pri starom aute bol v zime vždy naštartovať a potom začať oškrabávať, čo niekedy trvá 1 minútu a niekedy 10 minút (výnimočne ale stalo sa mi to). Je to trápenie toho motora? Ako rozumiem že to nie sú optimálne prevádzkové podmienky a rozumiem tiež že je zbytočné čakať kým sa to zahreje z technických dôvodov (horší tlak mazania motora, spojka ostáva studená a sú rozdiely v teplotách systému). Oškrabával som naštartované auto aby bolo vnútri teplo trochu skôr a aby sa to odmlžilo, aj keď je pravda že s mojím novým to asi nebude treba (vyhrievané sedadlá :D/ ). Otázka však ostáva - ako veľmi to škodí, alebo od akého času je to už problém?
i30 Fastback 1,5 T-GDI MHEV IMT Family Smart (11/2021)
dibarbora
*****
Příspěvky: 2085
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od dibarbora »

Problém je to odjakživa…. len s pribúdajúcim časom je markantnejší. Aby som bol presný… učinnosť priamovstrekoveho benzínu je o nieco vyššia ako pri pôvodných konštrukciách = menej stratového tepla = pomalšie zahrievanie (na voľnobeh ešte horšie). Keďže studený motor výdatne zásobuje olejovú náplň benzínom, tak škrabaním pri naštartovanom motore tomu patrične pomáhaš.

BTW: aj pri starej skode 105/120/130… lada 2XXX… sa neodporúčalo ohrievanie na mieste… motor nahodiť na sytič a akonáhle zniesol pridanie plynu vyraziť a sytič čo najskôr zavrieť… chcelo to trochu citu, ale dalo sa.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
slabostka
*****
Příspěvky: 1725
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od slabostka »

či budeš minútu dve tri škrabať nestane sa vôbec nič... tie motory naopak začínajú kúriť rýchlo pretože sa inžinieri pohrali s návrhom okruhu chladenia, integrované výfukové vedenie do hlavy.... ohrev čelného skla je najlepší asistent ktorý sa dá dokúpiť, ale často nie je v ponuke alebo len v nejakej výbave.
Takže v záujme bezpečnosti si to okno kľudne očisti a popr. aj dočkaj na odmlženie skla zvnútra. Benzín sa beztak odparí až po zahriatí oleja a to nastane o dosť neskôr - čiže tu je podstata dlžka jazdy a nie kedy si sa pohol.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
zaloznyDelobuch
*
Příspěvky: 11
Registrován: 04 dub 2021, 12:38

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od zaloznyDelobuch »

Mam ho v kombinacii 7DCT a je paradny. Dobry zvuk, vykon a na eco vie byt aj celkom usporny. Za cca 12 000km priemerna 6,4 - drviva vacsina kilometrov na dialnici, alebo jazda po kopcoch. Prvych 1000km som normalne robil zabeh podla prirucky, potom som ho obcas isiel vysalit ale posledne mesiace uz je takmer vylucne v eco rezime.
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“