Motor 1,5 T-gdi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Foxy
**
Příspěvky: 126
Registrován: 08 čer 2021, 17:57

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Foxy »

Rasisti, černej = špatnej, že jo :lol: Že olej stmavne neznamená automaticky že stratil svoje vlastnosti. Znamená že sa doňho dostal bordel, alebo teplom a vekom došlo k určitým chemickým zmenám. Ale neznamená to okamžite že olej už je mimo rozsahu jeho technickej špecifikácie a nemaže dostatočne efektívne. Súhlasím že 15 000 km bude už asi na hrane (nie však nutne za hranou), ale 10 000 km / 1 rok je interval rozumný ak vyslovene neprevádzkujete auto vo veľmi ťažkých podmienkach (prach, krátke trasy, zima, veľké zaťaženie a vysoké otáčky). Inžinieri čo projektujú motory aj oleje vedia čo robia. Dodržujte intervaly, používajte čo je pre motor predpísané a budete v pohode. Alebo panikárte a vymieňajte olej pri každom tankovaní, sú to vaše peniaze.
i30 Fastback 1,5 T-GDI MHEV IMT Family Smart (11/2021)
Reklama
 

sud
**
Příspěvky: 214
Registrován: 01 kvě 2020, 12:07
Bydliště: SVK

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od sud »

jasne ze to este maze, ale zapachom to pripomina skor benzin ako olej, takze to ma dost strasi a menim preto preventivne castejsie, planujem si auto nechat este aspon 5r

nech je na kazdom podla uvazenia kedy a co naleje/da naliat do svojho auta
i30 Combi FAMILY; vyrobene 3/2020; 1.4T-GDI
Foxy
**
Příspěvky: 126
Registrován: 08 čer 2021, 17:57

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Foxy »

Nestúpa ti inak hladina toho oleja? Ak by ti stúpala hladina oleja a zapáchalo to po benzíne, tak môžeš mať niekde vážny problém. Ak hladina nestúpa, tak by som zápach ani (čiernu) farbu neriešil a dodržoval štandardné intervaly.
i30 Fastback 1,5 T-GDI MHEV IMT Family Smart (11/2021)
sud
**
Příspěvky: 214
Registrován: 01 kvě 2020, 12:07
Bydliště: SVK

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od sud »

stupa, pri mestskom rezime, aj citit palivo, nasledne raz mesacne po dlhsej a rychlejsiej jazde po dialnici (200km a rychlosti 140km/h+) sa to vypali a klesne aj o 3 riadky na mierke, ale viditelne meni farbu.. potom opät pribuda atd, takze preto menim skor, bojim sa to tam nechat celu zimu az do majovej garancky
i30 Combi FAMILY; vyrobene 3/2020; 1.4T-GDI
Foxy
**
Příspěvky: 126
Registrován: 08 čer 2021, 17:57

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Foxy »

Ak ti fakt takto chodí hladina oleja hore-dole tak to budeš mať niekde problém. Radšej by som im to tam nechal skôr ako ten motor úplne odpíšeš. Výmenami oleja riešiš symptóm, nie príčinu. Inak čierna farba oleja nie je nič negatívne, v motore ostávajú nedokonalosti zo spaľovania ktoré proste dobrý olej na seba naviaže a je potom z toho čierny, ale ak dodržuješ predpísané intervaly tak tými nečistotami nie je presýtený a stále dokáže adekvátne lubrikovať aj čistiť. Špatný olej to opláchne a nechá vyzrážať ako blato niekde na spodku motora, alebo veľmi zlý olej nechá rovno tam... čierna farba podľa mňa nevadí, ale kolísanie hladiny oleja určite indikuje nepríjemnosti. :-k
i30 Fastback 1,5 T-GDI MHEV IMT Family Smart (11/2021)
sud
**
Příspěvky: 214
Registrován: 01 kvě 2020, 12:07
Bydliště: SVK

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od sud »

nebral by som to tak tragicky.. totiz asi nikto v okoli nekontroluje hladinu oleja kazde dva tyzdne ako ja :D
cele je to bohuzial vlastnost turbo priamovstreku spolu s jazdami na kratke vzdialenosti (skoro rano pod 7km, vecer naspät) a hlavne ked sa ochladi, v lete tento fenomen nepozorujem

t.j. vybral som si nespravny motor (kvoli tomu ze som chcel aj nejaky vykon a paci sa mi vykonova charakteristika turbo motorov) pre moje pouzitie, nasledkom coho menim olej 2x v roku
i30 Combi FAMILY; vyrobene 3/2020; 1.4T-GDI
slabostka
*****
Příspěvky: 1725
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od slabostka »

Foxy píše: 05 lis 2021, 11:51 Rasisti, černej = špatnej, že jo :lol: Že olej stmavne neznamená automaticky že stratil svoje vlastnosti. Znamená že sa doňho dostal bordel, alebo teplom a vekom došlo k určitým chemickým zmenám. Ale neznamená to okamžite že olej už je mimo rozsahu jeho technickej špecifikácie a nemaže dostatočne efektívne. Súhlasím že 15 000 km bude už asi na hrane (nie však nutne za hranou), ale 10 000 km / 1 rok je interval rozumný ak vyslovene neprevádzkujete auto vo veľmi ťažkých podmienkach (prach, krátke trasy, zima, veľké zaťaženie a vysoké otáčky). Inžinieri čo projektujú motory aj oleje vedia čo robia. Dodržujte intervaly, používajte čo je pre motor predpísané a budete v pohode. Alebo panikárte a vymieňajte olej pri každom tankovaní, sú to vaše peniaze.
- priamy vstrek plní olej sadzami - to že čierny olej je fajn to je stará šlabikárová povedačka ale - tie sadze rýchlejšie spotrebujú aditíva - tie sadze sa musia udržať "nezhluknuté" - čím ich je viac tým skôr sa olej vyčerpá... rovnako benzín v oleji - aj keby čo výrobca urobil tak po štarte studeného motora sa ten benzín do oleja vo väčšom množstve dostane - to je proste vlastnosť priameho vstreku. Ďalšia vec ktorá odpisuje olej. A do toho Turbo s jeho vysokými otáčkami a teplotami. Podstata - aj vyčerpaný olej maže ale už nedokáže plniť ostatné úlohy.
No a sme pri intervale - 15 000km je interval NIE pre každé auto ale Len pre Ideálne podmienky - a to splňa asi Nikto.
Neviem ako H. ale niektoré automobilky majú v servisnom pláne kolonku Sťažené podmienky - a to sú tie kto má asi väčšina bežných motoristov čo s obyčajným autom poskakujú po meste, okolo mesta.
Tak si musí každý rozhodnúť čo a ako.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Foxy
**
Příspěvky: 126
Registrován: 08 čer 2021, 17:57

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Foxy »

Jj, máš samozrejme pravdu. Otázka ale je kde je hranica saturácie a degradácie, respektíve kedy je olej tak zanesený bordelom že už ani nemaže dokonale, ani nedokáže už viac bordel odbúravať a absorbovať. Ja osobne si myslím že inžinieri čo to projektujú vedia čo hovoria, že tá technológia v tom je solídna a že rozumejú podmienkam za ktorých je to používané a pre ktoré je to určené. Ten olej má tvrdú certifikáciu a testovanie, a ten motor je navrhnutý aby spolupracoval s konkrétnym olejom/olejmi čo tú certifikáciu spĺňajú, a k tomu má určené intervaly výmeny. Myslím si však tiež ako aj ty že 15 000 je pomerne optimistický odhad, možno tak pre jazdy na diaľnici za podmienok blížiacich sa ideálu. Interval výmeny oleja 10 000 - 12 000 km je teda rozumný a bezpečný pre bežné používanie bežného človeka, čo má svoje auto rád. Myslím že 7000 km je len škoda peňazí a tak časté výmeny oleja už žiadny reálny a hmatateľný rozdiel v ochrane motora neurobia, ak teda nie je auto prevádzkované naozaj vo veľmi drsných podmienkach.

Sud - rob ako myslíš, ale také kolísanie hladiny oleja by mňa osobne vyplašilo. Akurát to nemám ako merať, bývam na kopci a pracujem na druhom kopci, hladinu oleja teda pravidelne a často merať nebudem môcť (keď mi konečne to audo príde). Možno je to dobre lebo by som bol vyplašený zbytočne ak je to ako hovoríš pre tento motor bežný prejav, ale nemyslím si to.
i30 Fastback 1,5 T-GDI MHEV IMT Family Smart (11/2021)
slabostka
*****
Příspěvky: 1725
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od slabostka »

ty vzostup hladiny vôbec nezaznamenáš lebo ak motor - olej dobre prehreješ dlhšou jazdou benzín sa časom odparí - väčšina... ale to neznamená že po studenom štarte ho v oleji nemáš - no máš a tým ide olej vo svojich vlasnostiach dole. Čím viac studených štartov, čím viac krátkych jázd tým horšie. Stúpnutie hladiny merateľné na mierke - to vznikne kombináciou krátkej jazdy - jedna za druhou, zimné obdobie... a návrh menežmentu motora - iste že softvérovo sa dá zmes ochudobniť... ale problémy má nissan, hyundai aj ostatní - preto je to "vlastnosť" priameho vstreku, niekde to "vystrelí" niekde je to tak trochu "schované".
Takže ako som prešiel k priamemu vstreku, ako sa zmenšujú náplne a filtre tak som ja postupne prešiel od 15 000km k 10 000km a nakoniec k 7500km intervalu. Asi "úchylka" ale tak som sa rozhodol. Oleje beriem konfekčné lebo k poctivým PAO+ester je troška problém sa dostať takže to ekonomicky nie je nič hrozné.
... a VIF do každej nádrže. :lol:
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
imagine
*
Příspěvky: 45
Registrován: 21 srp 2021, 16:03

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od imagine »

imagine píše: 30 říj 2021, 20:25 Souhlasím, výkonný a úsporný motor. Aktuální spotřeba 5.9L. Po třech měsících a 8000 km se mi začal zdát motor trochu "uřvanější". Hlavně na 2. a 3. převodový stupeň. Co se týče mé jízdy tak se snažím motor držet nad 2000ot. a takovou šestku dávám až od 90-100km/h. Olej jsem po zajetí neměnil, měl bych???
..takže už víme, že to je výborný motor, ale jednu chybu má, když na to člověk šlápne tak je tam hned 160Km/h :D Kontroloval jsem výpis jízd a skoro každý den to překračuji !!! Pokud to ukládají do nějakého Big Brother evropského registru řidičů, tak jsem za piráta.

Ještě ke kilometrům.... Prvních 2000km zajetí dle pokynů, pak 4000km převážně dálnice (Francie a zpět), nyní dojíždění do práce (2x30km) denně - okresky a dálnice, takže mimo město... Těch 10-12000 to ten olej musí dát ! :wink:

A teď který ??? , protože olejů s API SN PLUS je jen pár, pozor weby mají v názvu PLUS , ale v popisu to výrobce nemá jak jsem zjistil, tohleto jsou mi favorité...

https://www.autodily-pema.cz/motorovy-o ... c-0w-20-1l (prý první plnící olej v motorech Hyundai)

https://www.autodily-pema.cz/motorovy-o ... 0w-20-5l-2 CASTROL ?

https://www.autokseft.cz/SHELL-Motorovy ... gLBE_D_BwE SHELL ?
i30 Style Combi 1,5 T-GDI MH 2021
dibarbora
*****
Příspěvky: 2085
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od dibarbora »

Trochu menej paranoje by to chcelo pri tom oleji. Ak raz motor pri svojej činnosti produkuje sadze tak holt olej bude po pár 100km čierny. Pri diesloch je to ešte skôr a nikto tam nemení olej po 3000km a motory jazdia. Čo sa týka kontaminácie oleja benzínom... priamovstrek to robí z princípu (niektorý viac, niektorý menej), takže motor treba pravidelne prehriať aby sa benzín odparil. (btw. po benzíne smrdí olej v každom benzínovom aute) Ak to nie je možné, tak prevádzka spĺňa podmienky popísané ako "náročné podmienky" (napr. častá jazda so studeným motorom na krátke vzdialenosti) a olej je potrebné meniť po 7500km... výrobca na to myslí.
Keď porovnám 15tkm :hyu: interval s 30tkm vw LL intervalom, tak považujem inžinierov v :hyu: za ľudí pri zmysloch. Tých 15tkm je celkom realistické číslo a skoršia výmena je na hrane prílišnej starostlivosti.
Treba si pohľadať rozborku motora 1.0TSI z rapidu vo SM po 100tkm. Motoru nedali ani piaď servisu navyše... na 100tkm reálne 3 olejové náplne... výsledkom bol normálne fungujúci motor s nejakou karbónovou náložou (ktorú by vyriešila dekarbonizácia) a potenciálom do 250tkm v pohode vydržať.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ivprokop
**
Příspěvky: 126
Registrován: 22 zář 2021, 17:20

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od ivprokop »

imagine píše: 05 lis 2021, 19:41
imagine píše: 30 říj 2021, 20:25 Souhlasím, výkonný a úsporný motor. Aktuální spotřeba 5.9L. Po třech měsících a 8000 km se mi začal zdát motor trochu "uřvanější". Hlavně na 2. a 3. převodový stupeň. Co se týče mé jízdy tak se snažím motor držet nad 2000ot. a takovou šestku dávám až od 90-100km/h. Olej jsem po zajetí neměnil, měl bych???
..takže už víme, že to je výborný motor, ale jednu chybu má, když na to člověk šlápne tak je tam hned 160Km/h :D Kontroloval jsem výpis jízd a skoro každý den to překračuji !!! Pokud to ukládají do nějakého Big Brother evropského registru řidičů, tak jsem za piráta.

Ještě ke kilometrům.... Prvních 2000km zajetí dle pokynů, pak 4000km převážně dálnice (Francie a zpět), nyní dojíždění do práce (2x30km) denně - okresky a dálnice, takže mimo město... Těch 10-12000 to ten olej musí dát ! :wink:
Tedy já zajížděl poctivě 1500km a pak mu semtal dal. v manuálu mám najíždět motor 1000km. 2000 je myslím jen pokud chce člověk i přívěs.
Jezdím min trasa 30km.
i30 2021 Nline 1.5T-gdi, manual
clifftorr
**
Příspěvky: 143
Registrován: 22 kvě 2020, 15:54

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od clifftorr »

když se zde mluví o intervalech výměny oleje tak u mě 1.4 cvvt 1rok a 30000 km , to mám nastaveno v infu , tam kde je servisní interval. to je divný ne ?
Mzp
*
Příspěvky: 74
Registrován: 17 zář 2021, 17:52

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Mzp »

Bude asi záležať aj koľko km sa ročne najazí a kedy sa dosiahne interval garančky (15 000 alebo 365 dní).
Ak by som mal ročne najazdiť 15 500 km tak olej vymením v 5 - 6 mesiaci a garančku trošku natiahnem o pár dní, lebo mať plnú garančku iba kôli oleju #-o
Ja som pri starej i30 chodil na garančky skôr a potom som musel kôli záruke absolvovať ešte 5. garančku hoci kilometrovo som bol v pohode.
Liché nepárne garančky sú cenovo v pohode, horšie je to s sudimi parnymi garančkami :(
Hyundai i30 Combi, 1,5 GDI, DSG, Style, Engine Red
..ex..
Hyundai i30 Combi 1,6 MPI, 2016
Uživatelský avatar
Kamílek
**
Příspěvky: 427
Registrován: 29 čer 2018, 19:47
Bydliště: skoro Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Kamílek »

clifftorr píše: 05 lis 2021, 21:55 když se zde mluví o intervalech výměny oleje tak u mě 1.4 cvvt 1rok a 30000 km , to mám nastaveno v infu , tam kde je servisní interval. to je divný ne ?
Dřív to tak u některých motorů opravdu bylo, 1.6 GDI taky po 30k km nebo roce. 30k na olej je ale opravdu moc. Měním po 10 000 km, což při mým nájezdu vychází zhruba 2x ročně.
Hyundai i30 II kombi FL 1.6 GDI Weekend
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“