Motor 1,5 T-gdi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 764
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od i30mpact »

Akorát 1.5 T-gdi nemá termostat.
Reklama
 

dibarbora
*****
Příspěvky: 2085
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od dibarbora »

Rovnako ani nová 1,6TGDi ho nemá.... je tam skupina elektronicky ovládaných ventilov...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Birdr
**
Příspěvky: 260
Registrován: 24 úno 2022, 13:28

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Birdr »

Fakt. :roll:
No to tedy potěš koště. #-o
slabostka
*****
Příspěvky: 1725
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od slabostka »

termostat je tiez len ventil... ide o efektivitu ohrevu okruhov... moderne auto by malo kurit skor...... nasa RAVka sa hreje najrychlejsie a pritom ma najvyssiu ucinost teda najmenej odpadoveho tepla. Ale ma viac okruhov. Aby dnes benzin nekuril po 15 km je ](*,)
Pan to ma pokazene a na zaruku do servisu
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
shmaic
*
Příspěvky: 39
Registrován: 14 srp 2022, 18:56

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od shmaic »

Storma psal po 10ti, já po 12ti. V příštích příspěvcích to v reakcích hádám stoupne postupně na 20.

Ad dibarbora » 20 lis 2022, 17:19
v prípade :hyu: ukazujú optimálnych 85°C pri teplotnom rozsahu od 60 do min 110°C reálnych na snímači teploty
tedy když má voda 70, vidím 85 -> a když vidím 70, voda má hluboko pod 60?

Čím se teda ten motor zahřeje, když v teplotě "okolo nuly" jedu rovina / kopec dolů, střídavě vyřazuji, brzdím motorem (analogicky 10 - 15 km defensivní jízda) a neustále mám topení na high?

Abychom si rozuměli, v mém případě a myslím, že i v případě Storman ta teplota nakonec dosáhne požadované provozní teploty. Ale až po určité době.
Když do toho ta energie nejde / jde pomalu, potažmo je vysoký odběr tepelné energie, tak se to prostě nemá jak ohřát.
Pamatujete si, jak se 120cítky chladily v půlce kopce v létě s větrákem doprava? :-)
dibarbora
*****
Příspěvky: 2085
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od dibarbora »

Áno, pokiaľ budík ukazuje menej ako 85 tak je tam 60 a menej reálne.

Inak by som začal odstránením zlozvyku v podobe kúrenia na max hneď po štarte.... je to absolútne kontraproduktívne. PTC článok na kúrenie elektrikou tam nemáš a zbytočne znepríjemňuješ motoru život. Zakúriť si treba pod prdel a prípadne do volantu. Teplotu v kabíne treba riešiť až sa motor ohreje..

Čo sa týka Š105/120... tak uvaril len ten, kto s tým nevedel jazdiť.... nabehal som s tým dobre cez 100tis km a varil som raz, keď sa mi odporučil remeň a nemohol som okamžite zastaviť...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
shmaic
*
Příspěvky: 39
Registrován: 14 srp 2022, 18:56

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od shmaic »

Auto samo reguluje motor ventilátoru, tedy je-li nezahřáté, větrák na HI nejede téměř vůbec, postupně se rozjíždí.

Nic no, budu muset ty teploty ověřit, nechtělo se mi.
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 764
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od i30mpact »

Třeba myslel ten čudlík max. ohřev předního okna, to pustí ventilátor na max a je to dost kontraproduktivní. Mnohem lepší je zapnout vnitřní okruh, nechat vetnilátor na automatiku a jen změnit směr na sklo.
Uživatelský avatar
Srandista
**
Příspěvky: 241
Registrován: 22 led 2022, 20:16
Bydliště: Brno

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Srandista »

Max. ofuk predneho skla ale hlavne zapne klimu, bez ohladu na to, ci ju clovek prave pouziva alebo nie (a dost casto ju v zime clovek nepouziva, bo naco). A prave vdaka zapnutej klime max. ofuk predneho skla dokaze tak rychlo a ucinne odhmlit okno.
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Na co? Právě na eliminaci "pocení" oken :mrgreen: ...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 8980
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od idam.i »

i30mpact píše: 21 lis 2022, 17:34 Třeba myslel ten čudlík max. ohřev předního okna, to pustí ventilátor na max a je to dost kontraproduktivní. Mnohem lepší je zapnout vnitřní okruh, nechat vetnilátor na automatiku a jen změnit směr na sklo.
Vnútorný okruh?
No neviem,robím to presne naopak a samozrejme beží klima ktorá z princípu znižuje vhkosť,teda vysúša.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Carver10
*
Příspěvky: 35
Registrován: 04 srp 2010, 09:52

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Carver10 »

Ale klimatizace pod určitou teplotou nefunguje, u starší i30 to bylo cca po 5C...takže když mrzne tak nepomůže s odvlhčováním
clifftorr
**
Příspěvky: 143
Registrován: 22 kvě 2020, 15:54

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od clifftorr »

funguje ale vysoušení vzduchu za každý teploty, proto odmlžení funguje vždy
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 764
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od i30mpact »

No, jsem si docela jistej, že klimatizace v zimě neběží, protože by zamrzla, takže nechladí ani nevysouší. Navíc když se začnu v zimě v autě mlžit, stačí ten vnitřní okruh vypnout, studený vzduch z vnějšku dokáže sušit taky hezky, už z definice studeného vzduchu je suchý.

Hned po startu je auto studený a maximální rychlost ventilátoru bude akorát hnát studenej vzduch z venku, kterej se ani nestihne ohřát, na okno - to je bez efektu, zkoušel jsem to.
clifftorr
**
Příspěvky: 143
Registrován: 22 kvě 2020, 15:54

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od clifftorr »

ostatně tuto sobotu ráno -2C , dle ukazatele v autě , zapnu klima a otáčky se okamžitě změnily
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“