i30 1.5DPI vybehnutie otáčok motora

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Uživatelský avatar
remkren
**
Příspěvky: 448
Registrován: 21 kvě 2021, 00:07

Re: i30 1.5DPI vybehnutie otáčok motora

Příspěvek od remkren »

@JackK78 Ty jsi fakt expert na to odpovídat úplně na něco jiného, než na to co se tě člověk ptá. Otázka na vysvětlení tvého tvrzení zněla jednoznačně. Tvrdíš že motor s turbem je oproti oproti atmosféře po vyšlápnutí spojky něčím bržděn a jeho otáčky nejdou tak rychle nahoru a tvrdíš. Napsal jsi: "Já jsem jen upřesnil, proč se toto děje převážně u atmo benzínu." Ale jediné tvoje vysvětlení bylo "... tak než zareaguje klapka a vše kolem ...". Proto se už od tvého prvního postu ptáme, co to znamená. Teď jsi zase namísto vysvětlení dal odkaz na to kde je vysvětleno proč vyletí otáčky, ale tam není ani slovo o srovnání s turbem/bez turba a pak uhnul k tomu, že 20let jsi jezdil s dieslem. Co to má společného s dotazem?
Nepsal bych znovu a znovu, kdyby ses už poněkolikáté nesnažil vyhnout odpovědi. Ty jsi totiž začal s tím, že turbo při vyšlápnutí spojky zpomaluje motor, tak se ptáme, kde jsi na to přišel a jaký to má důvod, když o tom tak zasvěceně píšeš. Znovu opakuju, že jediná tvá odpověď byla "... tak než zareaguje klapka a vše kolem ...". Pořád jsi nevysvětlil, proč by měla klapka reagovat později než u atmosféry a co je to to tvoje "všechno kolem".
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Reklama
 

JackK78
**
Příspěvky: 104
Registrován: 08 srp 2020, 10:05
Bydliště: Liberec

Re: i30 1.5DPI vybehnutie otáčok motora

Příspěvek od JackK78 »

Já tu neustále poukazuju na fakt, že atmo benzín má vyšší zrychlení otáček než turbomotor a to právě kvůli absenci turba. A nejde jen o turbolag, protože jak už jsem psal, atmoška je schopna z volnoběhu vyletět do max otáček rychleji než nafouknuté turbo třeba ze 3 tis. Turbo generuje dost velký odpor výfukovým plynům a to po celou dobu, tj. i v době, kdy dosáhne max otáček a otevře se obtok. Jenže ten obtok nemůže být velký, aby nesnížil tlak výfukových plynů a neklesly tak otáčky turba. V podstatě si to představ, že místo, aby jsi vydechoval velkou trubkou, tak budeš vydechovat úzkou trubičkou. Odpory na straně sání nejsou tak moc rozdílné, protože pod plynem jsou klapky otevřeny. Jen u turba je vyšší tlak, aby do motoru nacpal více vzduchu, ale z hlediska odporu to bude dost vyrovnané. Kdyby atmošku dusil filtr a vytvářel se tam velký podtlak, tak by to samozřejmě vliv mělo, jenže takový motor by rychle chcípl bez vzduchu. Takže atmoška pod plným plynem není dušena jak na straně sání, tak i na výfuku, a proto se může motor rychleji roztočit.

Ty rozdílné rychlosti v roztočení motorů jsou na mnoha videích dost patrné, takže pokud se na tomto shodneme, můžeme postoupit dále.
Pokud tedy atmoška z volnoběhu dosáhne max otáček za 1 vteřinu a turbo dejme tomu za 2 vteřiny (berte to jen jako modelový příklad, ty časy mohou být kratší, ale u atmo výrazněji kratší), tak pokud by reakce motoru na sešlápnutí spojky byla třeba 0,5 s, tak u atmošky by za tu půlvteřinu motor vyletěl do půlky otáček, kdežto turbo do necelé čtvrtiny. V reálu to bude samozřejmě méně, ale stále bude platit, že atmoška se stihne vytočit víc. Tohle je čistá fyzika a víc k tomu už vážně nemám co dodat.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Uživatelský avatar
remkren
**
Příspěvky: 448
Registrován: 21 kvě 2021, 00:07

Re: i30 1.5DPI vybehnutie otáčok motora

Příspěvek od remkren »

@JackK78 Díky moc. Konečně odborná odpověď na to, na co jsem se ptal =D> :D .
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“