I30 1.5 hybrid převodovka a řazení

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Jakub.kozak
Příspěvky: 7
Registrován: 20 dub 2022, 16:55

I30 1.5 hybrid převodovka a řazení

Příspěvek od Jakub.kozak »

Zdravím, jsem od vanoc majitelem nové I30 n line 1.5 TGDI 117kw s inteligentní manualni prevodovkou. Mám na Vás zkušené otázky: s autem se mi řadí o jezdí hůře než s Fabii která je 20 let stará a má 300 tis najeto. Nevím čím to je, ale vadí mi takový cukavý rozjezd na všechny jízdní režimy (eco, normal, sport ) nejde se úplně plynule rozjezd. Vždy auto jakoby se zhoupne, klesnou otacky a pak jde za plynem. Je to hrozné při rozjezdu do kopce. Následně na to, mám problém když je auto v tahu a řadím z 1. Stupně na 2. tak se to opře do motoru a hůře tam jde dvojka. Jako když v tahu dáte bez spojky neutrál. Je to divný pocit a rozhodně to není na pochvalu. Netušíte co by to mohlo dělat? Auto má najeto 1600km. Díky za Vaše postřehy. 👍 :D
Reklama
 

Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1693
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: I30 1.5 hybrid převodovka a řazení

Příspěvek od Maras »

Ahoj,nechej si přehrát SW. To by mělo pomoct.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
ivprokop
**
Příspěvky: 126
Registrován: 22 zář 2021, 17:20

Re: I30 1.5 hybrid převodovka a řazení

Příspěvek od ivprokop »

Při přehrání softwaru lepší odezva na normal. Jinak trvalo mi než jsem si na to zvyknul. Pokud jedničku vytočíš a hned tam chceš loupnout dvojku tak to jde trošku hůře ale zvykneš si. Není to žádný sporťák aby jsi na přeřazení měl 0,001s. Ohledně rozjezdů. Ještě teď po 12000km mám občas problém. 😂😂 třeba jednou z 50 rozjezdů. Hele je to spíše vlastnost. Při podřazování ta chytrá spojka super, ale nahoru jí to moc nejde. Fakt si zvykneš 👍
i30 2021 Nline 1.5T-gdi, manual
Uživatelský avatar
pecka411
*
Příspěvky: 69
Registrován: 02 dub 2022, 15:43

Re: I30 1.5 hybrid převodovka a řazení

Příspěvek od pecka411 »

Mám taky n line 1.5 TGDI 117kw IMT a ani jedno nepozoruju. Můžeš se u dealera projet nějakou předváděčkou, jestli ti pocitově dělá to samé. Pokud ne, tak reklamace.

Nevím, jak často střídáš auta. Třeba jen jsi z fabie jen zvyklý dávat víc/míň plynu, pomaleji/rychleji pouštět spojku.
i30 Kombi 1,5 T-GDI iMT N LINE PREMIUM Sunset Red (2022)
ex Hyundai i30 II kombi FL 1.6 MPI Weekend Ash Blue (2015)
Jakub.kozak
Příspěvky: 7
Registrován: 20 dub 2022, 16:55

Re: I30 1.5 hybrid převodovka a řazení

Příspěvek od Jakub.kozak »

No nevím no. Stále řadím z Fabii co má 300 tis lehce. Kvalty tam padaj jedna báseň a tohle je takové nepřesné a jde to z tuha a ještě s kombinací s tím vlažným plynem je to tragedie. Auto je vyrobene 12/2022 a do provozu taky 12/2022....
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 764
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: I30 1.5 hybrid převodovka a řazení

Příspěvek od i30mpact »

Já bych byl odvážný a řekl bych, že Śkodovka má prostě převodovky zmáknutý líp. Ppřestupoval jsem z Octavie, která měla taky přes 300tkm, do i30 1,5DPi s manuálem a taky mi přišlo, že se v tý Octavii řadilo mnohem líp, padalo to tam samo.
Uživatelský avatar
madPav3L
**
Příspěvky: 105
Registrován: 28 lis 2018, 23:14

Re: I30 1.5 hybrid převodovka a řazení

Příspěvek od madPav3L »

Já bych řekl, že všechno je to o zvyku. V práci máme služební octavii, ale když mám někam jet, tak si raději vezmu soukromé auto pokud můžu, protože řazení s octávií mně nesedí...
XCeed 1.5 T-GDI 118 kW 7DCT GT-Line MY23
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI, 103 kW MT | Ford Focus II 1.6, 74 kW | Ford Focus II 1.6, Ti-VCT 85 kW
Jakub.kozak
Příspěvky: 7
Registrován: 20 dub 2022, 16:55

Re: I30 1.5 hybrid převodovka a řazení

Příspěvek od Jakub.kozak »

Nevím no, ale u auta za 600 tis to tam musí padat jedna báseň a né jak když řadím na bezsynchronní převodovce ze 60 let a to sladění převodovky a motoru není moc dobré... Nevím jestli mám reklamovat nové auto a nebo jestli je to normální... :hyu:
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 8980
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: I30 1.5 hybrid převodovka a řazení

Příspěvek od idam.i »

Skús nejaku predvádzačku a uvidíš. :-k
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20052
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: I30 1.5 hybrid převodovka a řazení

Příspěvek od Axel.Foley »

Jakub.kozak píše: 20 dub 2022, 19:44 No nevím no. Stále řadím z Fabii co má 300 tis lehce. Kvalty tam padaj jedna báseň a tohle je takové nepřesné a jde to z tuha a ještě s kombinací s tím vlažným plynem je to tragedie. Auto je vyrobene 12/2022 a do provozu taky 12/2022....
Co se divíš, jezdíš v autě, které ještě jen bude vyrobeno.

PS: Kdo zná Úžasnou zeměplochu od Pratchett-a, pochopí :mrgreen:
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Jakub.kozak
Příspěvky: 7
Registrován: 20 dub 2022, 16:55

Re: I30 1.5 hybrid převodovka a řazení

Příspěvek od Jakub.kozak »

Jakub.kozak píše: 20 dub 2022, 19:44 No nevím no. Stále řadím z Fabii co má 300 tis lehce. Kvalty tam padaj jedna báseň a tohle je takové nepřesné a jde to z tuha a ještě s kombinací s tím vlažným plynem je to tragedie. Auto je vyrobene 12/2021 a do provozu taky 12/2021....
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 764
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: I30 1.5 hybrid převodovka a řazení

Příspěvek od i30mpact »

U tý 1.5TGDi, která má elektronickou spojku, je šance, že nějakej update sw to zlepší.
Uživatelský avatar
pecka411
*
Příspěvky: 69
Registrován: 02 dub 2022, 15:43

Re: I30 1.5 hybrid převodovka a řazení

Příspěvek od pecka411 »

Pořád jsi nám neřekl, jestli jsi v poslední době jel s něčím novějším než zmiňovaná Fabie. Pokud máš příklady nových aut, co řadí a jezdí líp, dodáš svým tvrzením na váze :)

Vlažný plyn je bohužel realita napříč trhem posledních 10-15 let, od doby honby EU za emisemi a spotřebou. Plus samozřejmě oproti atmosféře trvá, než se roztočí turbo. Souhlasím, že v eco je to letargické, ale po přepnutí do sportu si nestěžuju ani trochu.
A na spojku, nepřesné řazení, rozjezdy atd. si nestěžovala žádná recenze. Vybíral jsem auto teď na jaře a IMT se bál, načetl a nakoukal jsem snad všechny testy. Spíš ji chválili - viz např. Rasťo Chvala - https://www.youtube.com/watch?v=aeUKeNzVgWM - v druhé půlce videa testuje n-line s manuálem. Nebo tady celé vlákno s testem od Mr. Hyundaie a dalších - https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=217&t=39765.

Takže buď opravdu máš špatný kus, nebo jsi prostě zvyklý řadit "jinak" a budeš se muset zkusit přizpůsobit. Nebo auto prodat a koupit něco jiného, při dnešní situaci na trhu bude ztráta minimální.
i30 Kombi 1,5 T-GDI iMT N LINE PREMIUM Sunset Red (2022)
ex Hyundai i30 II kombi FL 1.6 MPI Weekend Ash Blue (2015)
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: I30 1.5 hybrid převodovka a řazení

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Hlavně je 1.600 km zatím strašně málo. I převodovka si potřebuje sednout, a to řazením. 5.000 km je minimum, ovšem za předpokladu příměstského provozu, při dálničních nájezdech je zapotřebí toho najezdit víc. U syrových převodovek obvykle "drhne" dvojka a pětka.
Letargický akcelerátor je problém norem Euro, to zde již zaznělo. A iMT vyžaduje zvyk, to přímé spojení tam není a oproti celoživotnímu používání klasického ovládání spojky (lankem nebo hydraulicky) je to zásadní změna.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20052
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: I30 1.5 hybrid převodovka a řazení

Příspěvek od Axel.Foley »

S iMT se mi napoprvé rozjet nepovedlo. Prostě to chcíplo. Druhý pokus byl úspěšný, ale také žádná sláva. Přímá vazba tam prostě chybí, hlavně, když je člověk navyklý jezdit s něčím jiným.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“