Dření kola o podběh

Tlumiče, nápravy, brzdy.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

hundak
*
Příspěvky: 34
Registrován: 29 črc 2021, 21:32

Re: Dření kola o podběh

Příspěvek od hundak »

Ocelové kolo 6,5Jx16 5x114,3 ET50 CB67 mám na HB 1,5 Dpi,r.v. 2021.Nikde nic nedře.
ET = zális(hloubka),aby se do disku vešel brzdový třmen
CB = průměr díry na disku,aby šel nasadit na náboj kola
Cokoliv na kole někde dře IHNED - REKLAMOVAT !!!
Je to naprosto nepřípustné při použití správného rozměru kola a pneu!
Reklama
 

krakatit
*
Příspěvky: 32
Registrován: 17 úno 2022, 18:20
Bydliště: Evropa

Re: Dření kola o podběh

Příspěvek od krakatit »

Tak se asi přemůžu a dám na předek na chvíli ty zimní a otestuju to. Pak je pro jistotu mezi sebou ještě prohodím (levé za pravé). Zase bude půl dne v pytli ](*,)
i30 1.5 DPi kombi Comfort
hundak
*
Příspěvky: 34
Registrován: 29 črc 2021, 21:32

Re: Dření kola o podběh

Příspěvek od hundak »

Nic nezkoušet,reklamovat
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20050
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Dření kola o podběh

Příspěvek od Axel.Foley »

Jak to chceš vyreklamovat, když to nepředvedeš?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
cestovatelcasem
**
Příspěvky: 138
Registrován: 07 dub 2022, 17:19

Re: Dření kola o podběh

Příspěvek od cestovatelcasem »

krakatit píše: 20 dub 2022, 17:42 Zimní i letní pneu jsou všechny kusy stejné, tj. 205/55 R16, ty letní nedrhnou (dnes znovu speciálně zkoušeno). Zkusil jsem s těmi letními při stání dát plný rejd (až na doraz - druhý člověk volant pořád držel), vlézt pod auto a změřit zbývající mezeru mezi hranou gumy a podběhem. Bylo to cca stejné (v rámci chyb měření metrem). Přezouvat zpátky na zimní a zkoušet kombinace se mi už moc nechce (už jsem s tím zabil dost času), volal jsem prodejci a budu to řešit s ním v rámci záruky. Dám pak vědět, jak to dopadlo.
Tohle je fakt divný. Jen z pohledu prostý logiky vezměte si, že např. takový MAK vyrábí pro i30 PDE (vč. poslední gen.) alu disky Milano a Zenith (přiložená fotka na starší i30 jen pro ilustraci), který pri 8x17 rozměru (!) mají taky ET50 a jsou legálně osaditelný i pneu 235/45 R17 (zapsatelný do TP). Určitě by MAK výrobce nezvládl nechat si udělat certifikaci pro tyhle disky i pro použití takhle širokých pneu s ET50, tj. disky extrémně "zanořený" do podběhů, kdyby u citovaných rozměrů pneu nad 205/xx R17 existovalo nějaký riziko dření o podběh... U malé šířky pneu 205/xx musí navíc existovat obrovská rezerva nejen pro sněhový řetězy.

A to ani nemluvím o tom, že existují dokonce ještě (novější) 8x18 disky jako Dotz Spa/Tanaka/Suzuka/Misano/Revvo, který (sice) při ET48 jsou legálně osaditelný dokonce až 245/35 R18 diskama (zapsatelnýma do TP). Tj. "zanoření" disků dovnitř podběhu by u těchhle Dotz disků bylo (oproti 17" MAKům) ještě hlubší (+3mm) a přesto to certifikací KBA prošlo!

Jak kolegové uváděli - tohle spíš vypadá na nějaký podvozkový problém a je smutný, jak se k tomu v některých :hyu: servisech stavějí :oops:
Přílohy
MAK_Zenith_16inch_on_i30 (up_to_2016).jpg
MAK_Zenith_16inch_on_i30 (up_to_2016).jpg (85.3 KiB) Zobrazeno 139 x
MAK_Zenith_8x17,5x114,3,ET50_on_235-45_R17 !!.jpg
MAK_Zenith_8x17,5x114,3,ET50_on_235-45_R17 !!.jpg (154.65 KiB) Zobrazeno 139 x
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Podvozek a řízení“