Stránka 1 z 3

Náhlá smrt autobaterie

Napsal: 12 zář 2021, 21:47
od kajman73
Po třech letech co jezdím s I30 mi z ničeho nic odešla baterie. Při zastavení na křižovatce se vypnul motor jako vždy, ale následně už nešlo auto nastartovat a následoval odtah. Servis zjistil zničenou baterii, výměna za novou přišla na 5942Kč (LP370APE070SH0, Battery ASSY). Což mi přišlo docela brzo, náhlou smrt jsem u baterie ještě nezažil, předpokládám že je to díky auto-stop a dalším ekologickým vylepšením.
Chtěl jsem se zeptat, jaké máte zkušenosti s výdrží baterií, případně jestli máte někdo koupenou levnější baterii.

Re: Náhlá smrt autobaterie

Napsal: 12 zář 2021, 22:51
od petzl62
Neumřela mi v i30 náhle, ale díky starostlivosti mého "neautorizovaného" servisu, který při každé prohlídce baterii kontroloval, jsem byl zavčasu o jejím stavu informován. Koupil jsem baterii Yuasa a vyměnil ji sám. Cena cca 3500.- vč dph.
A to SS poctivě vypínam ](*,)
Ale inteligentní nabíjení dělá svoje :oops:

Re: Náhlá smrt autobaterie

Napsal: 12 zář 2021, 22:51
od willy50
U mé staré i30 odešla baterie po čtyřech letech. Taky náhlá smrt. Obyčejná baterie, auto nemá S/S.
Následně Aku Varta vydrzela 7 let a měnil jsem ji proto, že v zimě byly problémy se startem.
Takze náhlá smrt asi není výsadou AGM Aku, S/S a inteligentního nabíjení.

Re: Náhlá smrt autobaterie

Napsal: 13 zář 2021, 01:52
od remkren
Přesně a podrobně k tématu aut s dementním (pardon inteligentním) dobíjením :( :roll: :
https://www.auto.cz/nespolehlivost-bate ... rzi-125770

Re: Náhlá smrt autobaterie

Napsal: 13 zář 2021, 08:11
od Georges
Proč se tomuto způsobu dobíjení říká "inteligentní", to jsem zatím taky nepochopil. Motor s např. 120 kW potřebuje pro trvalý pohon alternátoru asi 0,5 až 0,7 kW, což je zcela zanedbatelné. Proč tedy vůbec alternátor odpojovat ? Nechat napětí baterie klesnout pod 13 V a následně do ní cpát 16 V ? To jí asi na životnosti nepřidá. spíš naopak.
Mě v Accentu 1.5 CRDi odešla klasická olověná baterie 70 Ah po osmi letech. Prostě už odmítala nechat se dobít. Teď mám třetím rokem tzv. bezúdržbovou, o stejné kapacitě. Tak jsem zvědav, jak dlouho vydrží.

Re: Náhlá smrt autobaterie

Napsal: 13 zář 2021, 09:20
od motorol
Protože emise co2 při zkušebním cyklu :-$ kde diky nabité baterce nedobiji a par gramu se ušetří. Jinak baterku mam 7 let a je v pohode. Jen nemám start/stop.

Re: Náhlá smrt autobaterie

Napsal: 13 zář 2021, 11:37
od Boryš
Nestrašte s náhlou smrtí baterky. No ještě že mám startovací z Lídlu, kterou vozím v autě, teď jsem pomocí ní startoval sousedovo Quashqai s úplně vymlácenou baterkou. Má StartStop (to jeho auto).
Akorát to není na dízly, to je již vyzkoušeno. Benzín do 1,6 l to nastartuje.

Re: Náhlá smrt autobaterie

Napsal: 13 zář 2021, 13:55
od Foxy
Známemu sa to stalo tiež, to bol tuším dva či tri roky starý služobný volkswagen so start/stop (nevypínal to). Na križovatke zastavil a už sa nerozbehol, volal asistenciu ktorá ho "nakopla" a došiel do servisu kde len vymenili batériu. Tieto moderné systémy sú proste čím ďalej tým viac elektronika a menej mechanika... a podobne ako sa na starých autách čas od času kontrolovala hladina oleja, tak na nových autách je dobré čas od času skontrolovať stav akumulátora. (tým nehovorím že sa pri stave oleja máme teraz spoliehať len na senzor, ale chápete čo myslím)

Re: Náhlá smrt autobaterie

Napsal: 13 zář 2021, 16:26
od Georges
Boryš : Každý akumulátor má určitou životnost. Ať už je to v mobilu, tabletu, aku vrtačce, holícím strojku, v autě, nebo v inteligentním vysavači. Akumulátor prostě a jednoduše je na hranicí životnosti a ho už prostě a jednoduše dobít nelze, nebo už nemá potřebnou kapacitu.
Takže jak tu kluci píší, že jim baterie v i30 s inteligentním nabíjením odešla po třech letech a mě klasická olověná vydržela osm let, je tady něco špatně. A dávat za AGM baterii skoro 6 tisíc každé tři roky, když já jsem dal po osmi letech necelé 2.000. Nechci rozpoutat žádnou diskuzi, ale stejně považuji "inteligentní dobíjení" za naprostý nesmysl, jehož přínosem není absolutně vůbec nic.

Re: Náhlá smrt autobaterie

Napsal: 13 zář 2021, 18:25
od Deuso
Já se jen pochlubím, že u peugeota 406 mám baterii 13 let, jezdím trasy do 3km (to už je hodně) a baterka vydrží bez dobíjení od května do listopadu :D (trochu nechápu jak se to stíhá dobíjet, za tak krátkou trasu) A teď když byla poslední zima, tak to jsem dával baterku každý týden nebo dva podle mrazu na nabíječku a trasy stále kolem 2-3 km.

Re: Náhlá smrt autobaterie

Napsal: 13 zář 2021, 18:34
od dibarbora
Čo sa týka náhlej smrti akumulátora, tak písať, že je to doména áut s poslednými výdobytkami ala rekuperačné nabíjanie nie je ani zďaleka pravda. Platí to už od čias elektronického zapaľovania a elektronicky riadeného vstrekovania. Dobrý motor naskočí aj baterkou v "smrteľnom" kŕči a problém nedá poznať ani náznakom. Zažil som na starom passate B5, večer zaparkované, ráno problém odmoknúť. Najčastejší problém je náhla vnútorná deštrukcia štruktúry. Len na tom passate to spravila baterka vekom ťažko určiteľným... odhadom tak 8-9r. Prvé a posledné auto kde som poznal podľa štartu, že je baterka na odchode bola š.105... aj to asi kvôli tej smiešnej kapacite... 37Ah.

V dnešnej dobe nových áut.... minimum je vypínať sš systém, rekuperačné nabíjanie sa odstaviť nedá, takže treba aspoň kultúrne jazdiť(neurotik za volantom=skoršia smrť aku), veľa brzdiť motorom. Keď sa s tým behá len do vedľajšej ulice, tak občas nabiť... a počítať s tým, že 2-3roky je norma, 4-5 rokov malý zázrak. Pri každej servisnej prehliadke tvrdo vyžadovať protokol o meraní aku... aspoň k nahliadnutiu.

PS: autor vlákna by mohol napísať akú značku aku mal z prvovýroby.... ja mám v i30 Kórejský Rocket, ale videl som už na fotkách aj Vartu....

Re: Náhlá smrt autobaterie

Napsal: 13 zář 2021, 21:00
od Pjotr1
musím to napsat znova : SS ke zkrácení životnosti aku téměř nepřispívá. Největší podíl má inteligentní dobíjení a jak má agresivní algoritmy.
Olověná baterie má nejraději, když je stále nabitá na 100%. Startování jako takové jí nevadí. Ale vybytí pod 30% kapacity jí způsobuje nevratné poškození. A za toto vybíjení je odpovědné inteligentní (ne)dobíjení a ne SS.

Re: Náhlá smrt autobaterie

Napsal: 14 zář 2021, 06:33
od Axel.Foley
Georges píše: 13 zář 2021, 16:26 ...dávat za AGM baterii skoro 6 tisíc každé tři roky, když já jsem dal po osmi letech necelé 2.000.
Lze koupit i o dost levněji, stačí trochu hledat. Tím neříkám, že je zadarmo.

Re: Náhlá smrt autobaterie

Napsal: 14 zář 2021, 08:34
od willy50
Tak, tak, a ani není treba moc hledat.
Ceny 70Ah začínají někde na 3000Kč.
Otazka ale je, jestli si tu baterku vyměním sám. Auto se musí s Aku nějak zkonfigurovat. Alespoň se to tak všude píše. Chtěl bych zjistit co by se stalo kdybych Aku jen prostě vyměnil a rovnou vyjel bez nějakých tanečků okolo.
Pokud se to bez zásahu servisu neobejde, tak ta cena bude už někde jinde.
*
K životnosti AGM Aku:
-jako u každého Aku je nejvíce rozhodující počet cyklů. Takže S/S plus int. nabíjení samozřejmě život Aku zkracuje (samozřejmě jde o částečné cykly, ale ty se taky nasčítají)
-jde o relativně novou technologii výroby, je otázka jestli je vždy zvládnutá, protože náhlá smrt jde vždy za vadou Aku(pokud se neposere nabíjení, nebo nenecháme Aku zcela vybít)
*
Takže závěrem: diky ti Brusele, kvůli ušetřeným pár gramům CO2 se provoz auta prodražuje o desítky procent a výroba nových součástí vyprodukuje toho CO2 asi 100x vice. Vylít s vaničkou i dítě je asi dneska moderní ](*,)

Re: Náhlá smrt autobaterie

Napsal: 14 zář 2021, 10:41
od remkren
Už dlouho mám nabíječku ctek mxs 5. Používal jsem ji při dobíjení baterie v mé staré Fabii a vždycky pomocí krokosvorek. Vzhledem k inteligentnímu (spíš dementnímu) dobíjení mé nové i30 bych chtěl pravidelně baterku dobíjet a tak uvažuju, že bych namísto krokosvorek použil připojovací káblík s očkami z příslušenství ctek mxs 5 a natrvalo bych ho připevnil v autě k pólům baterie, abych mohl vždycky jen nacvaknout zástrčku nabíječky a nemusel připojovat krokosvorky.
ImgW.jpeg
ImgW.jpeg (27.51 KiB) Zobrazeno 1644 x
Máte s tím někdo zkušenosti? Používáte to takto někdo?